You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #219747 Wysłany: 16 Lut 2009, 19:54; 
 Temat postu: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Witam,

Niedawno zakupiłem Punto 1 silnik 1,2 75. Ma zamontowaną instalację CNG ale jeżdżę tylko na benzynie.

Problem polega na tym że trzeba chwilkę pokręcić rozrusznikiem jak silnik jest ciepły. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zapala tak jak powinien. Jak zimny zapala zawsze na dotyk. Przy czym jak przed zapaleniem dodam gazu to i na ciepłym zapali jak trzeba.

Wymienione:
filtry
świece
akumulator (stary był na wykończeniu)
sonda lambda
czujnik położenia wału
czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Przy zapalaniu na ciepłym czuć paliwo więc wygląda że dostaje za dużą dawkę.


Jakieś pomysły co to może być?

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #219817 Wysłany: 16 Lut 2009, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 81
Miałem podobny problem ale do tego punto palił za dużo benzyny. Pomogła wymiana Mapsensora. Teraz pali na dotyk niezależnie czy zimny czy ciepły. Polecam diagnozę komputerową i będzie wiadomo co trzeba wymienic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #219832 Wysłany: 16 Lut 2009, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Jestem umówiony dopiero w następnym tygodniu u to pod koniec, ale liczę że coś się jeszcze uda wykombinować.
Czy może to być wina elektrozaworu pochłaniacza par paliwa? Stary miałem uszkodzony ale wymieniłem na nowy (to znaczy z innego Punta). Jak sprawdzić czy działa?

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #219841 Wysłany: 16 Lut 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 81
Najlepiej jechać na diagnozę komputerową. Jeżeli chcesz jednak sprawdzić samemu to sprawdź oporność pomiędzy 6 nogą przekaźnika podwójnego a 22 nogą komputera. Dokładnie masz to opisane na 51 stronie książki o naprawie punto. (książka z czerwonym punto na okładce)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #219879 Wysłany: 16 Lut 2009, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Bombell mnie też się tak czasami zdarza, że czasami muszę dłużej krecic na ciepłym silniku ale to głównie jak jadę jakąś dłuższą trasę wyskakuje do sklepu na 3 minuty i potem tak się dzieje ale jakby już tak 15 minut postał to zapala normalnie ale szczerze powiedziawszy to się tym nie przejmuje bo w sumie to nic takiego

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #219913 Wysłany: 17 Lut 2009, 08:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Witam,

Ok, mam te książkę i sprawdzę. Jeszcze się zastanawiam czy reset komputera nic nie da? Słyszałem że odłączenie na kilka godzin czasem pomaga. Jak to jest?

A co do mojego zapalania to zaraz po zgaszeniu zapala ok. Minie 10 minut, 30minut, godzina czy dwie to jest problem. Zapala dopiero jak ostygnie całkiem na dotyk.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #219920 Wysłany: 17 Lut 2009, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 81
Nie w Punto. W starych samochodach taki numer mógł przejść i stąd utarła się opinia, że odpięcie klemy to cudowne lekarstwo na wszystko. Komputer w punto ma pamięć stałą i nie wykasujesz z niego błędów inaczej jak tylko przez diagnozę komputerową.
Radze Ci jechać od razu do mechanika. Ja też próbowałem samemu go zdiagnozować ale szkoda czasu i nerwów. Jak jesteś z CK to przy urzędzie skarbowym na częstochowskiej jest świetny elektromechanik samochodowy. Za 80zł zdiagnozował mi samochód, wymienił Mapsensor i po kilku tygodniach kazał przyjechać znów na komputer celem sprawdzenia czy wszystko ok.
Gość naprawde ma pojęcie. Przy pierwszym spojrzeniu pod maske zauważył, że gaz jest za bardzo naciągnięty bo przepustnica nie opiera sie na jakims ograniczniku tylko jest naciągnięta a poprzedni mechanicy jakos tego nie widzieli. Uważam, że za 80zł to nawet szkoda sie brudzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #219938 Wysłany: 23 Lut 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Witam,

Tak jak mówiłem jestem umówiony pod koniec następnego tygodnia. Gość podobno najlepszy w moich okolicach wię wole poczekać niż jechać do jakiegoś pierwszego lepszego mechanika. A jestem z Mielca czyli podkarpacie.
Do tego czasu spróbuje jeszcze pokobinować. Kumpel miał podobny problem i w jego przypadku był to silniczek krokowy...


Pozdrawiam!!

[ Dodano: 23 Lut 2009 20:28 ]
No i po 2 godzinnej wizycie. Pokasowane błędy. Sprawdzony luz na zaworach, pompa paliwa i parę innych rzeczy. Wszystkie wężyki całe. Czyli wszystko w pełni sprawne, a problem dalej jest.

Pomysły gdzie szukać? Przyczepić się instalacji gazowej której i tak nie używam i nie będę używał??? Czy może ta instalacja być przyczyną?


Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222405 Wysłany: 24 Lut 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 81
Ehh pokasowanie błędów niewiele daje. Na podstawie błędów określa się co jest uszkodzone. Pokasował błędy i powiedział, że będzie ok ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222514 Wysłany: 24 Lut 2009, 23:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Pokasował błędy. Błędy zostały po wymianie uszkodzonych części. Wszystkie Sprawdził czy wszystko działa i czy błędy nie wracają. Jest ok. Wszystkie czujniki itd działają. Ciśnienie na pompie paliwa sprawdził, przeczyścił przepustnice, sprawdził luzy na zaworach itd. Wszystko jest ok.
Gość akurat jest solidny i uchodzi za najlepszego w okolicy a do tego znajomy więc nie zrobił tego na odczep.
Mówił że trzeba by usunąć całą elektronike z instalacji CNG która zresztą była montowana we Włoszech. Warto się tego przyczepić??

Zaznaczam autko na ciepłym silniku jak zapali nie pali na wszystkie gary. Na zimnym po przekręceniu kluczyka jest zapalony i odrazu działa tak jak należy. Po dodaniu gazu na ciepłym zapala odrazu tak jak powinno. Jazda nim jest ok, ma moc, nic nie przerywa, spalanie w normie...
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222946 Wysłany: 25 Lut 2009, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Bombell mam dokladnie to samo tylko przy zimnym silniku, tez jak dodam gazu to pali od razu ale nie na wszstkie gary, potem wylacze i wlacze jeszcze raz juz bez gazu i zapali super. Jak jest cieply to tez pali na dotyk.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #223034 Wysłany: 26 Lut 2009, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
A masz gaz?? Mi tez na ciepłym nie pali na wszystkie gary a jak zapale odrazu drugi raz to jest ok.

Z gościem jestem jeszcze umówiony w nastepnym tyogdniu na bardzo szcegółową kontrloe wtrysków i wyrzucenie instalacji gazowej.
Może chce ktoś kupić instalacje CNG za symboliczny pieniądz :) ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223039 Wysłany: 26 Lut 2009, 13:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Nie mam gazu. Jak bedziesz cos wiedzial to daj znac, ja tez bylem juz u dwoch mechanikow, nawet u jednego auto stalo 2 dni i nic nie zrobili, zaplacilem tylko pieniadze i stracilem czas :cry: dalej sie z tym mecze, chociaz teraz w te cieplejsze dni jest troche lepiej i przypuszczam ze jak zrobi sie calkiem cieplo to problem zniknie, ale i tak chcialbym wiedziec co jest nie tak i temu zaradzic.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #223049 Wysłany: 26 Lut 2009, 14:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Sprawdzałeś wtryskiwacze?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223051 Wysłany: 26 Lut 2009, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Ja mam silnik SPI nie mam jako tako wtryskiwaczy, ale caly uklad sterujacy paliwem mialem sprawdzazny w dodatku sam jeszcze wszystko czyscilem, auto mialem podpiete takze do kompa ktory tez nic nie wykazal:/

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #223071 Wysłany: 26 Lut 2009, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Czyli mamy podobny problem a idą ciepłe dni więc chce to szybko zrobić. Daj znać jak znajdziesz przyczyne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223284 Wysłany: 27 Lut 2009, 00:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Bombell a niezauwazyles ze auto bylo troche slabsze, glownie przy wyzszych obrotach, tak powyzej 4 tys? Bo ja juz chyba znalazlem przyczyne. Mialem niesprawna ta klapke w obudowie filtra powietrza, ktora odpowiada za dawkowanie cieplego-zimnego powietrza. Ten mechanizm nie chodzil, klapka caly czas stala w jednym miejscu, dokladnie w polowie. Jak silnik jest zimny to powinna zamykac dolot chlodnego powietrza z rury a odmykac dolot cieplego, ktory leci od kolektora. Nie wiem czy wiesz o co chodzi, ale jak zdejmiesz pokrywe filtra i wyjmniesz filtr to tam wlasnie jest ten mechanizm.

[ Dodano: 26 Lut 2009 23:53 ]
Sprawdz sobie czy dziala Ci ta klapka. Jak masz silnik zimny to powinna zamykac dolot chlodnego powietrza a jesli jest rozgrzany, to powinna otworzyc. Chociaz szczerze mowiac nie wydaje mi sie zeby to mialo az taki wplyw na uruchomianie silnika ale sprawdzic mozesz.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #223339 Wysłany: 27 Lut 2009, 09:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2009,
Posty: 16
Sprawdze choc dwie osoby juz cos tam sprawdzały ale moze akurat nie to.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233155 Wysłany: 27 Mar 2009, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
udalo sie naprawic ?

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233493 Wysłany: 28 Mar 2009, 10:47; 
 Temat postu:
Witam podlacze sie do tematu mam 1.1 z gazem i mam dokladnie to samo,jak jest cieply i postoi chwile to ciezko pali, a jak weznie to nie pali na wszystkie gary.Ten temat byl juz wiele razy omawiany ale nic na razie mi nie pomoglo wymiana czujnika polozenia walu i temperatury.


Góra
  
 
 
 Post #233580 Wysłany: 28 Mar 2009, 16:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
malo tego, że ten temat byl juz poruszany wielokrotnie to w zadnym nie padla konkretna odpowiedz i rozwiazanie

nie kojarze zeby ktos napisal, że uporał sie z tym problemem

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233960 Wysłany: 29 Mar 2009, 12:20; 
 Temat postu:
No i niestety tu Pejt masz racje pelno postow i mozliwych przyczyn,ale nikomu sie nie udalo :(


Góra
  
 
 
 Post #233987 Wysłany: 29 Mar 2009, 14:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
spoko

jakos w tygodniu jade do mechanika bo u mnie to jak jest cieply to nei dziala w ogole na benzynie wiec jak sie skonczy gaz to koniec i musze czekac jak sie ochlodzi :)

zobaczymy co powie


jak na moj prywatny gust jest to kwestia jakiegos czujnika, miernika przeplywu czegos, polozenia czegos


ale dopuszczam, że po rozgrzaniu jakis element sie rozgrzewa i cos nie styka dobrze

moze rozszczelnia

tylko, że dziala na gazie ok więć to musi byc elektronika u mnie ale sie okaże

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234011 Wysłany: 29 Mar 2009, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Witam miałem ten sam problem.I okazało sie banalna rzecz.Miałem wode w zbiorniku.I nawet po wyczyszczeniu zbiornika i odlaniu wody paliwo juz nie nadawało sie do jazdy.pomimo odciągniecia wody i tak auto nie chciało na tym paliwie jezdzic.Jak był zimny odpalał dobrze a po nagrzaniu juz był problem.Dobrze ze chociaz na gazie chodził.A woda sie dostała przez przetarty wąż od wlewu do zbiornika.Ten co leci w nadkolu tylnego koła.Dostał sie snieg i lód i sie przetarł wąz.Węza musiałem jakos połatać.Bo ceny za niego są kosmiczne.Ponad 300 zł !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234022 Wysłany: 29 Mar 2009, 16:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Witam:
Czasami problem niezapalania ciepłego silnika w samochodach na gazie jest mikro-nieszczelność instalacji gazowej. Dochodzi wtedy do sytuacji że gaz zbiera się w kolektorze ssącym wypiera powietrze i mamy wtedy przy rozruchu mieszankę paliwo-gaz bardzo bogatą z którą ciepły silnik ma problem i zalewa go podczas rozruchu. Zimny silnik łatwiej zapala bogate mieszanki bo część paliwa skrapla się na ściankach kolektora ssacego. Diagnostycznie trzeba zakręcić zawory przy butli z gazem i pojeździć na benzynie.

[ Dodano: 29 Mar 2009 15:32 ]
Pawel_K napisał(a):
Nie w Punto. W starych samochodach taki numer mógł przejść i stąd utarła się opinia, że odpięcie klemy to cudowne lekarstwo na wszystko. Komputer w punto ma pamięć stałą i nie wykasujesz z niego błędów inaczej jak tylko przez diagnozę komputerową.

Większość sterowników w PI/II traci "warości adaptacyjne" po zdjęciu klemy akumulatora także w nieraz może pomóc. Pamięć błedów a wartości wyuczone przez sterownik to dwie różne żeczy.

[ Dodano: 29 Mar 2009 15:34 ]
Joint32 napisał(a):
mam dokladnie to samo,jak jest cieply i postoi chwile to ciezko pali, a jak weznie to nie pali na wszystkie gary

Zobacz "jak nie pali na wszystkie gary" czy nie leci czarny dym z tłumika świadczący o bardzo bogatej mieszance.
Pozdrawiam i sukcesów w diagnozie życzę


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO