You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #221906 Wysłany: 23 Lut 2009, 13:12; 
 Temat postu: Punto 1.9 JTD Sporting - wyciek - prośba o pomoc
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sacz , Warszawa
Rejestracja: 21 Lut 2008,
Posty: 19
Witam Wszystkich. Mam do Was ogromną prośbe aby pomóc mi w zlokalizowaniu wycieku. Otóż silnik to 1.9 jtd 2002 rok . Auto sprowadzone z Włoch ponad rok temu. Przebieg na dzien dzisiejszy to 107 km . sprawdzany z centralką. Rok temu przy zakupie na diagnostyce stwierdzono wyciek z turbiny gdyż tak silnik był zalany. Po zakupie turbine oddałem do regeneracji ( chociaz nie dymił ani nie brakowało mu mocy) . Po zregenerowaniu i umyciu silnika wyciek znowu wrocił. Jest to kropla mala po każdej jezdzie. Silnik jest okryty olejem tak jakby od przewodu turba i i z góry trochę aż do łączenia silnika ze skrzynią . Misa tez jest troche pokryta. I teraz tak. Jak dawałem do regeneracji jak i po sprawdzięłmi w intercoolerze prawie nie było nic oleju. Mechanicy jak i ASO fiat tez nie wiedzieli co moze byc przyczyna. Nastepnie myslałem ze to może byc spod simeringu na wale a na dodatek jak dodawalem gazu na to tak jakby łancuch jakis bylo słychac. Mechanik powiedzial ze to poczatki koła dwumasowego. Zdecydowałem sie na wymiane koła koszt 2 tys i przy okazji sprzęgła 700 zł. Po rozebraniu okazało sie ze sero wycieku spod simeringu było sucho, sprzegło ok idealne wrecz ale docisk lekko przytarty wiec sugerowano ze jak juz jest na wierzchu to aby wymienic. Koło okazało sie nie najgorsze. Niestety znów wyciek nie zostal wyeliminowany,. Wydałem ok. 5 tys zlotych na usunięcie usterki i jest dokladnie tak jak było. Czy jest ktos w stanie miu pomóc moze miał podobny wyciek. A i jeszcze mocowanie przewod do turba - myslelismy ze moze spod niego ale zostaly wymienione podkładki miedziane na nowe a wyciek pozostał. Prosze o pomoc . Juz tyle kasy poszlo a usterka nadal. Jestem troche pedantem i chce miec wszystko tip top. Poza tym autko sprawuje sie super, zero problemow po roku uzytkowanie, Zrobilem prawie 15 tys i jest super. Niestety denerwuje mnie ten wyciek. Jesli chodzi o olej to dziwnym trafem nie ubywa bądź nie zauwazyłem. po 10 tys wymieniłem oleje i nie musialem dolweac ani kropli. To chyba tyle. Jesli ktos potrzebuje wiecej szczegółów to nie ma problemu lub jesli moze podac jakis serwis ktory byłby w stanie zlokalizować usterkę byłbym wdzieczny. Turbo regenerowałem w Kilian Mielec, podobno tylko zmieniono uszczelnienie bo nic innego nei bylo potrzebne .

[ Dodano: 23 Lut 2009 12:12 ]
Niestety dodam ze jeszcze rozrząd zostal wymieniony , takze czujnik cisnienia powietrza ( swieciła kontrolka check engine ) po wymianie turbiny i tak pokazał komputer ) Olej to 10W40 mobil 1 turbo diesel.
Od góry pokrywa zaworow i głowica wydają sie byc suche . Ponadto moc jest nie ubywa płynu .

_________________
Punto II 1.9 JTD Sporting


Góra
 Profil  
 

 
 Post #222001 Wysłany: 23 Lut 2009, 13:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
A na bagnecie ile oleju Ci ubyło od wymiany do wymiany przez te 10kkm. Jeśli śladowe ilości, to naprawdę nie ma się czym przejmować. Ale z drugiej strony ciekawy jest wyciek. Zobacz jeszcze na przewody od smarowania turbiny. A może to poprostu uszczelka miski olejowej? Trochę się pośpieszyłeś z regeneracją tej suszarki. Po 100kkm powinna wykazywać zerowe zużycie. A i każda turbina bierze olej, ale jeśli jest dobra to śladowe ilości, które powinny znaleźć się potem w dolocie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222016 Wysłany: 23 Lut 2009, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sacz , Warszawa
Rejestracja: 21 Lut 2008,
Posty: 19
uki1906 napisał(a):
A na bagnecie ile oleju Ci ubyło od wymiany do wymiany przez te 10kkm. Jeśli śladowe ilości, to naprawdę nie ma się czym przejmować. Ale z drugiej strony ciekawy jest wyciek. Zobacz jeszcze na przewody od smarowania turbiny. A może to poprostu uszczelka miski olejowej? Trochę się pośpieszyłeś z regeneracją tej suszarki. Po 100kkm powinna wykazywać zerowe zużycie. A i każda turbina bierze olej, ale jeśli jest dobra to śladowe ilości, które powinny znaleźć się potem w dolocie.


No własnie chyba sie pospieszyłem. Własnie o to chodzi , że wogóleprzez 10 tys km nie dolewam oleju i na bagnecie wciaz jest ponad pól wiec jak jest to minimalny ubytek. :( Przewód sprawdziłem przy dokręcaniu ( taki metalowy) a moze jego wymiana ?? Czy wiesz moze ile taki kosztuje i czy można go dostać ? Pozdrawiam i dzięki za info. Jesli chodzi o wyciek to jest pewnie mały ale wkurzający. Ostatnio na przeglądzie nie chcieli mi podbic bo powiedzieli ze jest wyciek :( dlatego tez tak bardzo chcialbym to zlokaizowac i usunąć

_________________
Punto II 1.9 JTD Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222047 Wysłany: 23 Lut 2009, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
A czy ktoś kompetenty sprawdzał to, że jest to wyciek z turbiny? Jak dla mnie niekoniecznie musi to być z turbiny. A turbina też jest zalana olejem? Ten przewód napewno można dostać, ale ile kosztuje, to Ci nie powiem. Najpierw go sprawdź i też nie wymieniaj bez potrzeby. Napewno mozesz wymienić jego uszczelki, jeśli tego nie robiłeś przy ostatnim zakręcaniu. Sprawdź jeszcze rurę idącą od turbiny do IC. Tam jest ciśnienie i może ona jest pęknięta i to mogłoby rzucać olejem na silnik. Ta rura to taka harmonijka i ona ma prawo być w oleju, który bierze suszarka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222052 Wysłany: 23 Lut 2009, 16:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sacz , Warszawa
Rejestracja: 21 Lut 2008,
Posty: 19
uki1906 napisał(a):
A czy ktoś kompetenty sprawdzał to, że jest to wyciek z turbiny? Jak dla mnie niekoniecznie musi to być z turbiny. A turbina też jest zalana olejem? Ten przewód napewno można dostać, ale ile kosztuje, to Ci nie powiem. Najpierw go sprawdź i też nie wymieniaj bez potrzeby. Napewno mozesz wymienić jego uszczelki, jeśli tego nie robiłeś przy ostatnim zakręcaniu. Sprawdź jeszcze rurę idącą od turbiny do IC. Tam jest ciśnienie i może ona jest pęknięta i to mogłoby rzucać olejem na silnik. Ta rura to taka harmonijka i ona ma prawo być w oleju, który bierze suszarka.


Dzieki za info. Jesli chodzi o tą rurę harmonijkę to tez wymieniłem bo była przetarta lekko ale nie na wylot wiec poradzili aby zmienic ( jest bardzo droga okolo 300 zł ) bo podobno jakies specjalne materiały. Najpierw jak kupielm to w ASO powiedizeli ze to turbo bo tam zalane bylo ale teraz wychodzi ze to nie jest turbo :( A ten przewód do turba tam po proawej stronie silnika ma mocowanie i 2 miedziane uszczelki które zmieniłem także. :(

_________________
Punto II 1.9 JTD Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222733 Wysłany: 25 Lut 2009, 17:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
W takim razie zostaw w spokoju suszarkę. Zostaw także ASO, które wszystko wymieniałoby na nowe :E . Podjedź do dobrego mechanika, może jakiś szpec od Fiatów. Jeśli tyle rzeczy wyminiłeś przy turbinie, to tam nie bardzo juz ma co ciec. Ja bym się dokładnie przyjrzał silnikowi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222806 Wysłany: 25 Lut 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
jakieś foty możesz wrzucić tego wycieku???

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223597 Wysłany: 28 Lut 2009, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sacz , Warszawa
Rejestracja: 21 Lut 2008,
Posty: 19
Foto wrzuce w weekend. dzieki za rady :) Pozdro

_________________
Punto II 1.9 JTD Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264370 Wysłany: 14 Cze 2009, 11:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
dopiero teraz przeczytałem ten post ale prawdopodobnie wyciek jest z przepustnicy. Jest to ostatni aluminiowy element dolotu przed kolektorem.

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270819 Wysłany: 08 Lip 2009, 11:40; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 08 Lip 2009,
Posty: 2
Wtam

mam podobna sytuacje z kropkiem, tez jtd, co prawda nie bylem tak szybki w wymianach czesci, tym bardziej turbo, ale czytajac posta to szlismy ta sama droga.
myslalem ze cieknie z lacznika silnik-turbina, ta rurka doprowadzajaca olej na gore turbiny, kupilem nawet nowa, leci dalej

wyminilem uczelenienie walu od strony skrzyni biegow, cieknie nadal

nie wiem skad, oleju wlasciwie tez mi nie ubywa, jezdze na syntetyku mobila



zatem jesli moge prosic o uszczegółowienie pomyslu z przepustnica, gdzie i jak to sprawdzic, ewentualnie naprawic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464847 Wysłany: 19 Kwi 2011, 15:18; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2786
Pomógł: 2
podpinam sie, jako ze ostatnio przy zmianie kol zauważyłem ze cos mokrawo jest na skrzyni dzisiaj zaczelismy z kumplem to obadc, wyjety aku, pod aku na skrzyni bylo cale mokre, zdemontowalismy waz od intercoolera, ten gruby bo byl caly upocony olejem, myslac ze moze jest pekniety, i buba, waz oki, i przypadkiem natknelismy sie na maly wezyk, ktory byl ukryty wlasnie pod tym grubym ? to odpowietrzenie turbiny? Po wyjeciu na dole tego grubego weza, skapało z chlodnicy intercoolera troszki oleju, mam juz zaczac zbierac na nową??

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509551 Wysłany: 05 Paź 2011, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
mam to samo ale nie ruszam.. nie zamierzam w ten samochod inwestowac wiecej niz potrzeba, merca z tego nie zrobimy takze.. jak jezdzi to niech jezdzi;)

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515361 Wysłany: 28 Paź 2011, 14:14; 
 Temat postu: Re: Punto 1.9 JTD Sporting - wyciek - prośba o pomoc
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 9
Z tą regeneracją to przesadziłeś. Ja mam punciaka z 2002 1,9 JTD 63 kW 86 KM i mam przewalone 280 tysięcy i jak to dizelek ma prawo z niego coś czasami wyciec. Mi czasami w garażu zostaje jakaś mała plamka i się tym nie przejmuję. W okolicy turbiny mam wilgotno, oleju mi nie bierze nie dymi więc wszystko jest ok. Pozostaje tylko jeździć dodam jeszcze że punciak jeździ na BIO ten co sprzedają na BLISKIEJ i przejechałem nim ze 150 TYŚ i nic lepiej chodzi niż na ON.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #759984 Wysłany: 22 Sty 2015, 00:41; 
 Temat postu: Re: Punto 1.9 JTD Sporting - wyciek - prośba o pomoc
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Wrz 2014,
Posty: 408
Pomógł: 6
U mnie też jest ten problem jeden mechanik mówił że to na pewno uszczelniacz na wale drugi że pewnie turbina cała skrzynia i odma jest uwalona w oleju :E miałem już wymieniać ten uszczelniacz ale wcześniej z kolegą wymienialiśmy termostat który jest obok, sporo roboty z tym było i wyjęliśmy parę rzeczy żeby zrobić sobie dojście i doszliśmy przy okazji do wniosku że to daje po trochu z przepustnicy :E sprawdzaliśmy kilka razy niby mało co leci ale z czasem uwali wszystko w koło :) całe szczęście że się nie pospieszyłem z wymianą bo bym się tylko nie potrzebnie wykosztował :E

_________________
A to moja kropka :) - topic51499.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO