You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #666809 Wysłany: 12 Maj 2013, 19:38; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Maj 2013,
Posty: 7
Jak odłącze aku to nie trzeba potem kodu do odpalenia albo radia? Bo tu nic niemam. Dziwne wogole że jedne i drugie drzwi niedają sie otworzyc w obu naraz uszkodzenie mechaniczne raczej małoprawdopodobne? No i czemu jak ciągne za klamke to i tak bolec ucieka na dól tak jakby właśnie cały czas dostawał sygnał do zamykania:/

[ Dodano: 12 Maj 2013 17: ]

Chciałem dobrać się do boczków ale niestesty przy zamkniętych drzwiach to niemozliwe chyba. Sprobuje odłączyć aku na jakiś czas.

[ Dodano: 12 Maj 2013 19: ]

Odłączenie akumulatora na 10minut nic nie daje.. Jak sie ciągnie za klamki od zewnatrz i wewnatrz slychać że cięgła chodzą i poruszaja bolcem do góry ale ten jakby odrazu opadał, na siłę też kawałek się podnosi i opada. Zacząłem rozkręcać boczki jakoś przy zamkniętych drzwiach może wyszarpie.
Kurcze to wygląda jakby był jakiś rygiel który blokuje drzwi niedootwarcia ale dlaczego z kluczyka się nie da? To,dla mnie szok..
Miałem takie coś w bmw że jak zamykałem z kluczyka i przetrzymalem go dłużej przekręconego to drzwi się ryglowały że się nie dało od śrdka otwożyć i był taki sam objaw jak mam teraz w punto. Pytanie jak to odryglować.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #666875 Wysłany: 12 Maj 2013, 21:15; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Czarnyllb - próbowałeś otwierać przy odpiętym akumulatorze, czy najpierw podłączyłeś napięcie? Tak na odległość, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to że zamek może być stale wysterowany na zamknij, ale w takim przypadku odpięcie akumulatora powinno skutkować tym, że będzie można otworzyć auto z kluczyka. Innego pomysłu nie mam. To nie jest żaden skomplikowany układ, kilka cięgien i siłownik, nic poza tym.

[ Dodano: 12 Maj 2013 20:15 ]

Co dokładnie się dzieje gdy próbujesz ciągnąć za bolec w drzwiach, lub za klamkę wewnętrzną? Stawiają opór czy chodzą luźno jakby nie były rozsprzęglone?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666879 Wysłany: 12 Maj 2013, 21:54; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Maj 2013,
Posty: 7
Odłączyłem akumulator na jakieś 10 minut, i w tym czasie próbowałem otwierać kluczykiem od zewnątrz lub klamką od środka. Potem podłączyłem akumulator to samo. Odłączałem też tą wtyczkę w której jest podpięte do kompa to całe sterowanie, też próbowałem otworzyć - nic.

Próby otwierania wyglądają tak samo za równo w drzwiach kierowcy jak i pasażera:
Od zewnątrz: kluczyk przekręca się w stronę zamykania do końca, natomiast w stronę otwierania idzie tylko kawałek widać tak jak by bolec w środku chciał się podnieść ale jest opór i dalej kluczyk ani drgnie, mocniej nie chce żeby się kluczyk nie połamał.

Od środka: wyciągnięcie bolca prawie nie możliwe podnosi się pare mm później opór i jak się puszcza opuszcza się z powrotem.
Ciągnięcie za klamkę podnosi go do samej góry ale wraca razem z puszczaniem klamki z powrotem.
Jak pociągam za klamkę od środka i bolec jest podniesiony próbowałem pociągnąć za klamkę od zewnątrz to czuć że bolec chce wrócić z powrotem w dół.

Próbowałem dociskać drzwi przy próbie przekręcania kluczyka, próbowałem postukać w okolicach zamka (może się coś nastawi) - nic. Dziwne żeby zamki w obu drzwiach schrzaniły się jednoczśnie.

Podłączyłem do końca ten sterownik do zdalnego sterowania. Jak klikam przycisk otwierania drzwi słychać przekaźnik przez 1 sekunde ale drzwi się nie otwierają, natomiast przycisk zamykania nic nie robi :(. Podłączone zgodnie ze schematem który znalazłem do punto i wszystkimi instrukcjami na forum.

Już sąsiedzi pewnie dziwnie na mnie patrzą jak wsiadam i wysiadam z samochodu przez bagażnik.

[ Dodano: 12 Maj 2013 21: ]

Przydało by się info jak ruszyć te siłowniczki od zamków poza centralką, gdzie im przyłożyć napięcie i jakie do żeby się otworzyły, jeśli działają wogóle;/ rozebrać boczki zamknięte to chyba niewykonalne jak myślicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666886 Wysłany: 12 Maj 2013, 22:10; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Miałem praktycznie taką samą sytuację i objawy w drugim samochodzie, gdy zablokowało się cięgno, można powiedzieć, że tak jakby weszło w martwą pozycję, może się to stać np. gdy zamek jest w pośredniej pozycji, a siłownik che zaryglować drzwi. Ale tak jak mówisz, nie wiem jak to możliwe po obu stronach samochodu jednocześnie. No chyba, że tak jak piszesz, ktoś kiedyś dobudował jakiś system przeciw kradzieżowy, ale to też brzmi abstrakcyjnie. Jak nawet odłączenie napięcia nie pomaga to jest to kwestia mechaniczna. Wydaje mi się, że możesz spróbować wyjąć głośnik w drzwiach i może ręką uda się dosięgnąć do cięgna, nie robiłem jeszcze tego więc nie wiem czy to możliwe, ale ta droga do wnętrza drzwi wydaje się najprostsza. Jeśli nie to propunuję oderwać tapicerowaną część drzwi od części plastikowej i tamtędy dostać się do środka, to powinno dać się spokojnie skleić, a jak połamiesz plastiki to będzie już ciężej. Chociaż na pocieszenie mogę powiedzieć Ci, że na szczęście części do tego auta są bajecznie tanie, dotyczy to również tapicerki drzwi ;). Także w najgorszym przypadku....

Myślę, że nie zostaje nic innego jak dostać się do środka drzwi, przyczyna musi tkwić tam. Gdyby było coś nie tak z centralką, to po odpięciu akumulatora zamek by puścił. Bo sterowanie zamkiem jest tylko impulsowe, na siłownik podawany jest krótki sygnał zamknięcia, zamek się rygluje i sygnał znika, a siłownik puszcza (wraca do pozycji neutralnej). Podobnie jest z otwarciem, tylko że siłownik działa w odwrotnym kierunku, przestawia odpowiednie cięgno, i siłownik także wraca do pozycji neutralnej. Siłownik tylko przestawia zamek, a nie odpowiada bezpośrednio za to czy auto jest otwarte czy zamknięte. Przypuszczam, że u Ciebie siłowniki się zablokowały i nie są w pozycji neutralnej (może się spaliły?), i tym samym zablokowały możliwość ruchu klamką.

[ Dodano: 12 Maj 2013 21:02 ]

Cytuj:
Przydało by się info jak ruszyć te siłowniczki od zamków poza centralką, gdzie im przyłożyć napięcie i jakie do żeby się otworzyły, jeśli działają wogóle;/


Tak jak napisałem, w stanie beznapięciowym siłowniki powinny być w stanie spoczynku, i nie powinny mieć wpływu na odryglowanie drzwi, czy to kluczem czy od środka. Dlatego nawet jeśli spaliłaby się centralka to po odpięciu akumulatora siłownik musiałby puścić. Być może to awaria elektryczna spowodowała tą usterkę, ale wg. mnie samo zablokowanie drzwi ma charakter czystko mechaniczny. Ja na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze raz podać sygnał na "otwórz" a jeśli to nie pomoże trzeba dostać się do środka drzwi i zobaczyć co tam się wydarzyło, a potem dopiero szukać przyczyny czemu się tak stało. Bo na razie to jest to poruszanie się zupełnie po omacku.

[ Dodano: 12 Maj 2013 21:10 ]

Aby nie być gołosłownym, tutaj masz pierwszą z góry tapicerkę z Allegro:

http://allegro.pl/boczek-tapicerka-drzw ... 05492.html

inne kolory też z najdziesz w podobnych pieniądzach. Także jeśli nie będziesz miał już pomysłu, to nie rozdrabniaj się za nadto :P to nie mercedes, czasami łatwiej dokupić jakąś używaną część niż dłubać parę godzin nad jej uratowaniem, a skutek i tak może być marny :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666891 Wysłany: 12 Maj 2013, 22:18; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Maj 2013,
Posty: 7
Wydaje mi się że to co piszesz to mądre słowa, faktycznie próbując zamknąłem drzwi, później ich nie otworzyłem centralką. i teraz cięgna mogły właśnie wpaść w taką martwą pozycje. jutro będę próbował otworzyć ten boczek jakoś, odkręciłem już trochę śrubek tylko pytanie czy wyjdzie do góry i do tyłu żeby ominąć deske rozdzielczą. kurcze przejrzałem te boczki i nie widzę taki samych;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666893 Wysłany: 12 Maj 2013, 22:34; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
W moim drugim aucie, też Fiacie, do środka drzwi dostawałem się właśnie poprzez usunięcie tej tapicerowanej części, potem można było ją wkleić tam znowu. Tam tapicerowana cześć, była połączona z plastikiem za pomocą zgrzewów które po prostu trzeba było wyłamać. Jak jest w puncie nie ie wiem dokładnie ale chyba szedł bym podobną drogą. Do wielu śrub nie masz możliwości się dobrać.

[ Dodano: 12 Maj 2013 21:34 ]

Oj... sorry poprawka, zasugerowałem się moim drugim fiatem, w punto chyba faktycznie większość śrub powinieneś dać radę odkręcić. Chociaż już sam się trochę zakręciłem i nie do końca pamiętam czy do wszystkich się dostaniesz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666895 Wysłany: 13 Maj 2013, 10:12; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Maj 2013,
Posty: 7
Przejrzałem sprawę, myślę że spróbuje odkręcać powinno dać rade odkręcić wszystkie pytanie tylko czy wyszarpie ją przy zamkniętych drzwiach. Jutro zdam relacje. Dzięki za wsparcie!

[ Dodano: 13 Maj 2013 10: ]

Udało się odkręcić wszytskie śrubki oprócz tej na środku na dole za zaślepką, jest za daleko nie ma czym dostać. Ale udalo się odchylić tapicerke aby włożyć ręke do zamka niestety jeszcze nie wiem za co się w nim dobrać, generalnie nie widać żeby cięgna były gdzieś zablokowane:/ prawdziwy problem to będziemjak coś się posypało wewnątrz zamka:( do kogo tu się udać aby mi to jakoś otworzył?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666959 Wysłany: 13 Maj 2013, 11:58; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
jak już dostałeś się do ciegien to już musisz otworzyć drzwi. Poruszaj ciegnami. Namacaj cięgno które idzie do skobla w drzwiach przede wszystkim. Jeśli będzie zablokowane to trzeba odłączyć cięgno od zamka/klamki lub od zapadki. A
jak otworzysz drzwi to dalej już powinno być z górki.

[ Dodano: 13 Maj 2013 10:58 ]

jak już dostałeś się do ciegien to już musisz otworzyć drzwi. Poruszaj ciegnami. Namacaj cięgno które idzie do skobla w drzwiach przede wszystkim. Jeśli będzie zablokowane to trzeba odłączyć cięgno od zamka/klamki lub od zapadki. A
jak otworzysz drzwi to dalej już powinno być z górki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666972 Wysłany: 22 Maj 2013, 20:40; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Maj 2013,
Posty: 7
Rozmawiałem z Panem który sprzedawał mi sterownik, mówił że mogły się spalić silniczki i zgrzać i mi uniemożliwiają podniesienie. Przyglądałem się budowie tych zamków i faktycznie ten silniczek jest zintegrowany z zamkiem, jak zlapie cięgno obcęgami to,sprobuję to pociągnąć mocniej i zobacze czy ruszy. Mam nadzieje że jakoś się uda otworzyć zamek z silniczkiem wymienić nie problem aby drzwi otworzyć. Zdam relacje po pracy.

[ Dodano: 16 Maj 2013 08: ]

Ma ktoś może schemat za co odpowiada jaki kabelek we wtyczcce przy zamku w drzwiach? Gdzie i który to może być przekaźnik od oryginalnego centralneg zamka? Drzwi dalej zamknięte ale na siłe nic nie pójdzie trzeba prądem

[ Dodano: 22 Maj 2013 20: ]

Drzwi otwarte. Kupiłem używane sprawne zamki zobaczyłem jak działają i rozpracowałem zamki w środku przez odchyloną tapicerke. Tak jakby spalone albo zaryglowane silniczki, jak bede miał chwilę to otworze je i zobacze. Jak by kogoś interesowało to moge opisać dokładniej co zrobiłem lecz bez zdjęć bo niemiałem czasu ani warunków do robienia. Generalnie nic trudnego a Panowie chcieli 250zł za otwarcie dwóch drzwi. Dzieki za pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670220 Wysłany: 26 Maj 2013, 22:11; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Forumowicz

Imię: miłosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 1
Dziś bawiłem się w instalacje sterownika centralnego zamka BLOKER 61.
Po zainstalowaniu sterownika według opisu ZIUTEK997 :D i takim przerobieniu wtyczki do sterownika-reszta według opisu-otwieranie pin24 i zamykanie pin34-pojawił mi sie nastepujacy problem:
-zamykam i otwieram drzwi z pilota okolo 3 razy bez problemu,a później już nie moge zamknać,ani otworzyć drzwi z pilota;
-po odpaleniu auta na kilka sekund,ponownie mogę kilka razy zamknąć i otworzyć z pilota;
-po odczekaniu kilku minut mogę drzwi zamknać z pilota i otworzyć,ale już ponownie zamknąć nie moge;
-jak zamykam z kluczyka lewe drzwi,to tylko one sie zamykają(lewe),a jak zamykam prawe drzwi z kluczyka,to zamykają sie lewe i prawe.
Myslalem,że problem jest z masa(najpierw podpiąłem sie pod śrube od otwierania klapy,a później zmieniłem na śrube mocowania silniczka wspomagania)problem jest nadal ten sam.
Zamontowałem tylko sterownik centralnego zamka,a nie montowałem już reszty bajerów-domykanie szyb,odciecie pompy paliwa.
Akumulator jest ok.
Przy każdej próbie zamkniecia i otwarcia z pilota,centralka normalnie klika oraz sygnalizuje kierunkami.
Czy ktoś pomoże mi przy tego typu problemie,bo pierwszy raz montowalem taka zabawke i nie znam się na tym. :?: :?: :?:
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671335 Wysłany: 30 Maj 2013, 21:56; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Hm... dziwne, że kolejna osoba ma problem i to taki z którego nic wiele nie wiadomo - raz działa raz nie działa. Instalacja jest prosta jak budowa cepa, jeśli jest wszytko dobrze podłączone nie ma siły, musi działać.

Sterowanie odbywa się masą, więc najpierw sprawdzasz (centralka jest całkiem odpięta) jak zachowają się zamki gdy zewrzesz odpowiednie przewody do masy "na krótko". Próbę najlepiej przeprowadzić w miejscu gdzie będziesz się wpinał przewodami od centralki. Uważaj abyś nie zrobił zwarcia, zanim podasz masę, sprawdź za pomocą miernika co jest na tych przewodach. Gdy zewrzesz do masy przewód zielono/biały drzwi powinny się zaryglować, gdy podasz masę na niebiesko/fioletowy drzwi powinny się otworzyć (kolory podaję wg mojego samochodu, zwracam uwagę na to bo spotkałem się już z sytuacją, że się nie zgadzały). Jeśli zamki otwierają się i zamykają znaczy, że z centralnym jest wszystko okej i możesz przystąpić do montażu sterownika.

Jeśli powyższy test wypadł pozytywnie, podejrzenie pada na sterownik, należy więc go dokładnie sprawdzić "na sucho". Podłączamy tylko zasilanie i sprawdzamy miernikiem jakie sygnały pojawiają się się na wyjściu sterownika gdy używamy przycisków na pilocie. Najlepiej posprawdzać różne kombinacje i to kilka razy, programy które wgrane są w sterownikach są najróżniejsze, i może być tak, że to co uważamy za awarię może być po prostu cechą danego sterownika. Musisz potwierdzić poprawność działania styku NO od otwierania i od zamykania. Jeśli styki zamykają się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na pilocie, jeden z zacisków w/w styków podajesz masę, a drugie końce wpinasz w przewód otwierania, i zamykania (dwa osobne sygnały z dwóch styków). Wpinasz się w oryginalną instalację, najlepiej w tym samym miejscu gdzie mierzyłeś aby wyeliminować jakąkolwiek pomyłkę.

Teraz musi wszytko już działać, nie ma siły :) Jeśli podawanie masy "na krótko" powoduje prawidłowe otwieranie/zamykanie, to podanie tej samej masy przez sterownik musi też skutkować tym samym. Nie ma tutaj żadnej magii i tak musi być :) Dodam jeszcze, że wszystkie połączenia muszą być pewne, szczególną uwagę zwróć na masę.



Czarnyllb - a ustaliłeś co spowodowało Twoją usterkę? I co tak na prawdę się uszkodziło. Jestem wielce ciekaw, bo sprawa jest dość intrygująca.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671413 Wysłany: 31 Maj 2013, 10:33; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Maj 2013,
Posty: 7
U mnie prawdopodobnie właśnie jak sprawdzałem czy to odpowiednie kabelki podając mase zrobiłem jakieś zwarcie i silniczki się usmarzyły bo są nie do ruszenia i coś w body kompa podobno było walnięte bo po wymianie silniczków w drzwiach centralny dalej nie działał i dawałem do naprawy, chociaż to dziwne bo po naprawie i wymianie zamków centralkę podłączyłem pod te same kabelki i działa już jak należy.. Generalnie nie mam pojęcia co poszło wtedy nie tak skoro teraz działa :x

Zanim podpiąlem sterownik do zdalnego centralnego testując czy wymienione zamki działają poprawnie też zauważyłem że mogę tylko kilka razy otworzyć i zamnąć drzwi potem centralny przestawał działać i trzeba było ręcznie otowrzyć i zamknąć drzwi żeby zaczął działać znowu poprawnie. Po podłączeniu centralki nie sprawdzałem czy z pilota też tylko kilka razy mogę otworzyć zamknąć ale sprawdze to przy okazji i dam znać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672363 Wysłany: 03 Cze 2013, 23:34; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntomaniak

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Lut 2011,
Posty: 50
Witam, ja mam pytanie czy ten sterownik http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 27214.html
będzie dobry, bo jeszcze z tym styczności nie miałem :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672418 Wysłany: 04 Cze 2013, 10:14; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko
Rejestracja: 28 Gru 2012,
Posty: 251
Pomógł: 2
Lorcjan_1992, ja mam dokładnie taki sam sprzęt u siebie ;) działa bez zarzutów ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672424 Wysłany: 04 Cze 2013, 11:11; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntomaniak

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Lut 2011,
Posty: 50
Okk, dzięki za odpowiedź :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #687320 Wysłany: 17 Wrz 2013, 20:59; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lip 2013,
Posty: 12
Witam
zamierzam założyć u siebie w otwieranie drzwi pilotem. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Chce kupić szybkozlaczki ale nie wiem jakiej grubości są kable wchodzące w kostk-możecie mi napisać?
2. Czy próbki z zabka będzie odpowiednim narzędziem do zlokalizowana kabli od otwierania i zamykania dzwi oraz świateł awaryjnych ?
3. Czy można podpiac się do kabla w kostkę tak aby nie używać szybkozlaczki?

Jeżeli nic nie spale i zamek będzie działał to zapytam jeszcze o bagażnik:)
Pozdrawiam

[ Dodano: 17 Wrz 2013 20: ]

Otwieranie z pilota zrobione zgodnie z instrukcją ziutka997. Następne zadanie to otwieranie klapy z pilota.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691338 Wysłany: 17 Wrz 2013, 21:59; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Trochę poniewczasie ale dla osób które będą za jakiś czas przeglądały ten temat:

1. Ja użyłem szybkozłączki tyko przy przewodzie ze stacyjki do cewki przekaźnika. Z tego co mi się wydaje, to użyłem złączki 0,7...1mm (typowej), dokładnych przekrojów nie znam, z tego co pamiętam niektóre z przewodów są grubsze,
2. Tak próbnik z kabelkiem zakończonym żabką jest doskonałym narzędziem do lokalizowania poszczególnych przewodów,
3. Jest taka możliwość, należy zakupić odpowiednie piny i rozebrać wtyczkę. Czy jakieś problemy w trakcie tego mogą Cię spotkać? Nie wiem, bo tego nie robiłem, ze względu na czasochłonność. Ale nie bój się ingerowania w instalację (oczywiście rozsądnego), gwarantuję Ci, że większość elektryków samochodowych nie zrobiłoby tego inaczej. Nie wiem jak robią to w ASO, ale wszelkiego rodzaju złączki i luty są codziennością dla elektryków samochodowych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691829 Wysłany: 26 Wrz 2013, 20:43; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lip 2013,
Posty: 12
Więc może dodam że połączyłem sterownik z kablami nr 24 i 34 oraz z kablem od kierunków wyłącznie szybkozłączkami ze względu na brak innych możliwości (może nie jest to najlepiej ale mam nadzieje że będzie działało latami). Kable od masy zlutowałem razem. Próbnik przydał się do zlokalizowania wszystkich kabli, całe szczęście nie było niespodzianek. Zadnie wykonane zgodnie z instrukcją! Wszystko objaśnione bardzo konkretnie nawet dla osób mało znających się na elektryce. Jeszcze otwieranie tylnej klapy i przejdę na kolejne usprawnienia mojego kropka.

[ Dodano: 26 Wrz 2013 20: ]

Więc dziś walczyłem z otwieraniem tylnej klapy. Kable zostały przeprowadzone. Jednak najgorsze to to że okazało się że moje dziury w tylnej burcie są inne niż u ziutka997. W związku z tym mój siłownik nie mieści się w otwory i nie ma jak go włożyć. Coś z tym wykombinuje (chyba usunę łączenia pomiędzy otworami) ale raczej nie będzie to godne polecenia rozwiązanie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692870 Wysłany: 27 Wrz 2013, 16:55; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
resztaa - nie pamiętam dokładnie jak to wygląda, ale wydaje mi się, że dałoby się umocować siłownik poniżej otworów, tam gdzie blacha jest już pojedyncza, i tylko odpowiednio dogiąć cięgno, lub nawet wg. potrzeby dorobić dłuższe z kawałka drutu. Szkoda wycinać blachy bo potem może w tym miejscu pojawiać się rdza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692957 Wysłany: 28 Wrz 2013, 06:52; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lip 2013,
Posty: 12
Dzięki za radę ale już jestem w drobnych przeróbek. Już wchodzi siłownik tylko nie ma jak go przymocować. W dodatku okazało się że śruby przykręcane do linki otwierania tylnej klapy są za krótkie i nie trzymają się odpowiednio. Uparłem się na te otwieranie i to zrobię ale miałem nadzieje że zajmie mi to tyle czasu co z otwieraniem drzwi z pilota. Będę kombinował dalej:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693195 Wysłany: 29 Wrz 2013, 14:46; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Ja nie wierciłem żadnych dziur do montażu siłownika, tylko przyłożyłem z zewnętrznej strony tą blaszkę perforowaną co była w komplecie i przykręciłem wkrętami, w ten sposób całość zacisła się na burcie i trzyma się bardzo mocno.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695340 Wysłany: 14 Paź 2013, 21:57; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lip 2013,
Posty: 12
Wiem że tak zrobiłeś bo widziałem na zdjęciach. W wersji 5d nie można włożyć siłownika bo otwory są inne niż w 3d. Po drobnych przeróbkach włożyłem go ale tak jak pisałem wyżej nie było jak go przymocować. Musiałem dokonać zmian w burcie oraz zrobić dwa nacięcia, a następnie po dopasowaniu sterownika przykręcić śruby. Przyznam szczerze, że tylna burta nie wygląda estetycznie ale siłownik działa i jestem z tego zadowolony. Dodatkowo zmieniłem na dłuższe dwie śruby mocujące do linki otwierania klapy. Jeszcze raz dzięki za manual oraz za wszystkie rady.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #708547 Wysłany: 01 Sty 2014, 23:32; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 01 Sty 2014,
Posty: 3
Witam mam pytanie odnośnie tego zestawu

Kod:
http://allegro.pl/zamek-centralny-fiat-punto-i-ii-iii-2drad-promo-i3825951568.html


Co o nim sądzicie ? Wiem, że na forum jest instrukcja jak krok po kroku zrobić samemu ale tutaj jest komplet wszystkich części i kłania się pytanie czy dam radę to samemu zamontować pomagając sobie napomnianym poradnikiem ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #713276 Wysłany: 27 Sty 2014, 23:38; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adi
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: RŚL
Rejestracja: 03 Gru 2012,
Posty: 188
Skorzystałem z opisu kolegi ziutek997, narazie bez podłączenia siłownika do otwierania klapy bagażnika. Wszystko działa.

_________________
Moje Punto mk2 topic41237.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #737882 Wysłany: 23 Lip 2014, 20:43; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kacper
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 24 Maj 2014,
Posty: 399
Panowie zamierzam w najbliższym czasie założyć uniwersalną centralkę do centralnego zamka i stąd moje pytanie raczej moja prośba.Czy mógłby mi ktoś opisać dokładnie po kolorach albo po numerach pinów w mojej kostce gdzie mam co wpiąć? Bardzo proszę o pomoc bo nie chciałbym spalić centralki.
Fotki :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aba ... 43450.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e3 ... ec03f.html

_________________
topic47400.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO