You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #223846 Wysłany: 04 Mar 2009, 19:47; 
 Temat postu: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Trzeba się zaopatrzyć w:

1. Sterownik centralnego zamka na pilot :>
2. W 1 przekaźnik styki na minimum 10A (Pominąć jak nie chcemy sygnalizacji kierunkowskazami) oraz wypadałoby zakupić diodę prostowniczą minimum 10A.
3. Koszulki termokurczliwe fi 7-8mm & 3mm i zapalniczkę :>
4. Kilka złączek żeńskich i jedną pod nakrętkę M5
5. Lutownica, cyna, kalafonia.
6. Jakieś tam podstawowe narzędzia.
7. Kilka spinek do kabli, taśma izolacyjna
8. miernik (5zł na allegro) :>
9. Jakieś źródło światła :E


Fabryczny centralny zamek jest sterowany impulsem masy tj. trzeba skonfigurować centralkę radiową na takie sterowanie.
(ale to wg. instrukcji centralki)

[uwaga techniczna: jak nie potrzebujemy zasilania pracujemy na odpiętym aku :> ]

Poglądowy schemat:

Image


1. Zdejmujemy osłonę skrzynki bezpieczników

Mamy tam ładny gruby, rzucający się w oczy czerwony kabelek - stały "+" z akumulatora można by się w niego wpiąć, ale po co? ;D

Nad kostką tego kabelka mamy puste gniazdko z wychodzącym 1 dużym pinem "+" więc końcówka żeńska, na to koszulka termokurczliwa i po sprawie - plus mamy z głowy :>

Image

====

Następny problem - masa "-" chciałem wziąć z listwy masy będącej przy wyłączniku bezwładnościowym pompy paliwa, ale jak się okazało mamy stabilną masę na śrubce trzymającej uchwyt otwierania maski :E

Image

2. Trzeba się dostać do kostki w drzwiach....

- zdejmujemy plastikową osłonę progu kierowcy - trzyma się na 2 srubki "X" oraz kilka zatrzasków.
- odkręcamy dźwignię otwierania maski 2x nakrętka 8mm,
- odkręcamy jedną śrubkę imbusową (6mm)

i po odchyleniu dywanika mamy dostęp do gumowej zatyczki przez którą leci wiązka kabli do kostki w drzwiach


Image
"gumowa zatyczka fot. str pasażera"

Odpinamy kostkę w drzwiach - szary zatrzask w górę i wyciągamy.

Image
Image

Zdejmujemy gumowy przegub z kostki i odnajdujemy pin 5 oraz 6 :)

5-kabelek zielono-biały
6-kabelek niebiesko-fioletowy

Warto upewnić się czy są to te kabelki - przekręcamy miernik na amperomierz na zakres 10A, wtykamy do odpowiedniego pinu i łączymy z masą - np silnik wspomagania i coś się dziać powinno... na 5-ce powinien próbować zamknąć drzwi, a na 6-tce otwierać :>

Mi się nie chciało bawić w demontaż kostki żeby się do złączek dostać i ładnie to zrobić, więc postanowiłem przeciąć te dwa kabelki i zlutować razem z sygnałowym centralki :)

Trzeba przeciągnąć 2 kable sygnałowe centralki do kostki...

a) zdejmujemy izolację przy gumowej zatyczce i przepychamy kable
b) przepychamy dalej do kostki - dobrym rozwiązaniem jest przyczepić kabelek do spinki do kabli i spinkę przepchać - idzie łatwo i za pomocą spinki przeciągnąć kabelek :D

Image

Przecinamy kabelki 5 i 6 pina kostki, zdejmujemy izolację, zakładamy koszulkę, skręcamy razem z odpowiednim kablem sygnałowym centralki i lutujemy - trochę kalafonii, na to cyna. Następnie zapalniczka kurczymy na naszym pr0 druciarskim rozwiązaniu koszulkę termokurczliwą - imo rozwiązanie 100000000000x lepsze od taśmy izolacyjnej :>

Składamy kostkę do kupy ;)

Podłączamy zgodnie ze schematem :E Gdzie tylko się da stosujemy złączki kabli, jak się nie da lub połączenie lepiej jakby było na stałe to skręcić zlutować i koszulka termokurczliwa na to :>

Dobrze połączona złączka żeńska:

Jak widać nie tylko zaciśnięta ale przewód ocynowany przed zaciśnięciem oraz po zaciśnięciu przylutowany do złączki :>

Image

Na złączkę zakładamy koszulki termokurczliwe.

======

Sygnalizacja kierunkowskazami - zgodnie ze schematem.... :) Jak w centralce impuls kierunkowskazów mamy "-" podłączamy drugi zacisk cewki przekaźnika do plusa, jak mamy impuls + to do masy.

Za pomocą złączek łączymy z przekażnikiem:

Impuls z centralki do cewki, masa - drugi zacisk cewki, plus - styk rozwarty i co dalej gdzie podłączyć drugi zacisk styku przekaźnika :E

Rozwiązanie jest druciarskie ale proste :>

Mamy zdjętą plastikową osłonę progu :> odwijamy troche taśmy którą wiązka elektryczna jest owinięta i szukamy różowo-białego przewodu :>

Z tego co zauważyłem były:
2x różowy, 1x różowo-czarny, 1x różowo biały.

Przecinamy różowo biały, zdejmujemy izolację, skręcamy. Aby się upewnić czy właściwy przewód wybraliśmy....

podpinamy aku, przekręcamy miernik na woltomierz - zakres 20V, plusowy kabel pomiarowy włączamy do złącza napięciowego w mierniku! Jak tego nie zrobimy to zrobimy zwarcie i poleci jakiś bezpiecznik :>
podpinamy kabelki pomiarowe do naszego skręconego przeciętego kabla i do masy np. silnika wspomagania :> Włączamy awaryjne. Jak będzie pojawiało się skaczące napięcie to znaczy że trafiliśmy na dobry przewód :>
Aby się na maxa upewnić ze to ten przełączamy miernik na amperomierz i podłączamy tym razem nie do masy a do grubego czerwonego + zasilającego skrzynkę bezpieczników - powinny się wtedy wszystkie kierunkowskazy zaświecić ;)

Teraz jak mamy 100% pewności że wybraliśmy właściwy kabelek :P

dolutować do tego kabel z przekaźnika, koszulka termokurczliwa, owinąć taśmą i git majonez :E

Warto wlutować w kabelek do przekaźnika diodę prostowniczą 10A spolaryzowaną zaporowo patrząc z perspektywy kabla w wiązce w progu.

Image

Ma to na celu wyeliminowanie dziania się różnych dziwnych rzeczy jak by nałożył się jakimś cudem sygnał na kierunkowskaz z body kompa i z centralki. Ja dysponowałem diodami 6A więc olałem sprawę. [uwaga techniczna: nie łączymy diod równolegle! (możnaby 2x 6A i mamy jedną 12A - nie tędy droga :P ) Przy takim połączeniu jedna będzie przeciążona.]

Gotowy, polutowany zaizolowany drut:


Image


No i na koniec jakoś wszystko zamocować pod deska rozdzielczą oraz przymocować gdzieś diodę centralki - ja zrobiłem podświetlenie pedałów :E ...


Image

Kable nie wykorzystane z centralki radiowej można uciąć i wywalić, ja zostawiłem :]


Wsio, powinno działać :E :)

http://www.youtube.com/watch?v=6hFUKRc1eWo ;)

[ Dodano: 04 Mar 2009 18:47 ]
efekt 3h dziury w zajęciach :lol:

Image

Układ po otwarciu auta pilotem uaktywnia się i czeka ~~30sekund na otwarcie drzwi, jeśli otwarcie drzwi nie nastąpi układ zamknie samochód :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #225220 Wysłany: 04 Mar 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jemielnica
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 104
dla mnie mega :D jak to dobrze że mam centralnego na pilota od początku :wink: jesteś wielki jak kumasz te wszystkie układy :) pozdrawiam :)

_________________
Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225924 Wysłany: 07 Mar 2009, 13:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
pytanie zakładałem sam centralny ale u mnie w przelotkach drzwi przednich brakuje kabli - mam tylko kilka i wszystkie sa uzywane za to mam wiele postych miejsc na kable - i tu rodzi sie pytanie jakie oznaczenie maja te małe piny wkładane do wtyczek ? niedługo bede zakładał elektryczne szyby i chciałbym to juz pociagnąc profesjonalnie przez przelotki w drzwiach.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226809 Wysłany: 09 Mar 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2009,
Posty: 24
witam, ja chcialbym zalozyc do mojego kropka centralny zamek,
jednak z tego co widze powyzej jest opis modyfikacji juz istenijacej instalacji :/ szukam i szukam ciagle na forum opisu od A do Z jak zalozyc wszystko od poczatku :) jak ktos ma namiar na konkretny temat to poprosze bardzo :)

Pozdrawiam

_________________
Punto 2 1.2 v8 3D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227385 Wysłany: 11 Mar 2009, 12:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
zakładałem niefabryczny centralny podłaczany do alarmu i powiem Ci ze kazdy taki niefabryczny i nie dedykowany do Punto tylko uniwersalny zakłada sie troche inaczej - kombinowanie z ciegnami. niedługo bede wymieniał centralny bo mi sie cos dup... i bede montował elektryczne szyby to przy okazji zrobie pełen tutorial co i jak jak to sie je i wogole :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227425 Wysłany: 11 Mar 2009, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2009,
Posty: 24
no to bajecznie - wlasnie tez na szyby sie przymierzalem :) ja z elektryka niewiele wspolnego mam - choc po studiach technicznych :P
wiec dla mnie to czarna magia - podpiac to wszystko :)

_________________
Punto 2 1.2 v8 3D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228690 Wysłany: 15 Mar 2009, 12:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Dziś planuję poskładać do kupy i przeprowadzić beta testy :E

Do zmontowania finalnego układu należy użyć nie NE555 tylko SE555 lub SA555 - to samo tylko zakres temp pracy nie od 0 do 70*C tylko -45, -55 do 125*C :>

To samo tyczy się kondensatorów. Niektóre przy niskiej temp zachowują się jakby były zwarciem.

Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228708 Wysłany: 15 Mar 2009, 13:03; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
ja tez mam założonegopilota do seryjnego ale zakładał go poprzedni właściciel więc nie wiem jak ale było to gotowe rozwiązanie, wszystko działa OK

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228718 Wysłany: 15 Mar 2009, 13:34; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Hubi napisał(a):
ja tez mam założonegopilota do seryjnego ale zakładał go poprzedni właściciel więc nie wiem jak ale było to gotowe rozwiązanie, wszystko działa OK


W moim sterowniku nie przewidziano takiej opcji :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277570 Wysłany: 05 Sie 2009, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Polkowice
Rejestracja: 23 Lip 2009,
Posty: 17
Wszystko pięknie i ładnie ale podziwiam autora za wytrwałość przy przepychaniu kabelków przez uszczelke ze złącza od prawych drzwi :)

Jak to można sobie samemu komplikować życie :lol:

Skoro kable ze złącza wchodzą przez uszczelkę do środka samochodu to tak na czystą logike gdzieś chyba musza być w aucie...

Wszystkie te kabelki można znaleźć w złączu które zaznaczyłem na fotce na zółto. Wypinamy sobie złącze, lokalizujemy kabelki o kolorach zgodnie autora opisem, wpinamy się do nich , podpinamy złącze i wszystko działa jak ta lala :D

Pozdrawiam
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287976 Wysłany: 13 Wrz 2009, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2009,
Posty: 11
Wiatm ...

mam pytanie odnosnie tego tematu...poniewaz rozbieralem lampke (ta w podsufitce) i znalazlem tam takie urzadzenie z taka "kulką" (wybaczcie za brak foto) przyciskiem i czerwona dioda...

czy to nie jest czasem centralka do pilota od centralnego zamka...?

punto 1.2 elx '96 ...posiada centralny zamek el. szyby itd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #301776 Wysłany: 24 Paź 2009, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
hmm a ja mam pytanie czy taki zestaw by do mnie pasował i czy ciężko z montażem :?:
http://allegro.pl/item794665836_sterown ... bravo.html
punto 1 94 sx60 nie mam w lampce tej kulki od pilota i centralny pneumatyczny kluczykiem

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372925 Wysłany: 11 Cze 2010, 08:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Kwi 2010,
Posty: 29
Cytuj:
2. W 1 przekaźnik styki na minimum 10A (Pominąć jak nie chcemy sygnalizacji kierunkowskazami)



co to znaczy ? skąd ten przekaźnik? gdzie ten przekaźnik? co to jest przekaźnik ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374435 Wysłany: 16 Cze 2010, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Kwi 2010,
Posty: 15
Próbuję zwierać na kostce z drzwi od strony kierowcy pin 5 albo 6 do masy i niestety centralny zamek chodzi jak chce.

Konkretnie to drzwi czasem da się otworzyć zwierając 6 pin, ale dzieje sie to losowo. Czasem działa czasem nie. Zamknąć drzwi mi się nie udało ani razu zwierając 5 pin do masy. Na pewno nie jest to wina słabego styku.

Dodam, że centralny zamek działa bez zarzutu. Przekręcając kluczykiem w zamku zawsze otwierają/zamykają się wszystkie drzwi.

Już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Mój punciak to wersja HLX, która ma fabryczny pilot do centralnego zamka, ale niestety on nie działa. Nie wiem czy przypadkiem przez to, że on jest zamontowany to wszystko głupieje.

Macie jakiś pomysł na to? Gdzie znajduje się ten odbiornik centralnego zamka montowany fabrycznie?

_________________
http://wlasne.info


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400619 Wysłany: 01 Paź 2010, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
ip IV


na da sie cos takiego do punta

http://allegro.pl/sterownik-alfa-romeo- ... 39861.html

tak wiem, dziaduje, nie stac mnie na zamontowanie klimy, przekladke silnika. Moj jedyny tuning optyczny to lepa z tylu i przodu oraz dywaniki z napisem laguna (ale to nie nie liczy bo to po poprzednim wlascicielu :E )
Duzo bedzie grzebania z montazem tego?
Centralny juz mam tyle ze bez pilota

errata

albo taki
http://allegro.pl/sterownik-alfa-fiat-p ... 68752.html

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503751 Wysłany: 08 Wrz 2011, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 25 Cze 2007,
Posty: 11
Właśnie jestem po montażu sterowania radiowego i siłownika do otwierania tylnej klapy więc mimo, że temat trochę stary myślę że komuś przyda się ta informacja.

Kolega MłodyWilk dobrze zasugerował żeby wykorzystać przewody z wtyczki przy skrzynce bezpieczników ale u mnie kolory przewodów z centralnego były inne niż te podane kilka postów wyżej.

Żeby sprawdzić, które kable są właściwe proponuję odnaleźć w tej wtyczce następujące piny:
"Otwórz" to pin 24
"Zamknij" to pin 34

_________________
było:
Punto 2FL 1.2 8V + LPG (wer. Sound)

jest:
Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528867 Wysłany: 13 Gru 2011, 18:10; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
czy może ktoś poterdzić że kable od sterowania to : 5-kabelek zielono-biały
6-kabelek niebiesko-fioletowy bo chce isch poszukać przy skrzynce bezpieczników

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542247 Wysłany: 30 Sty 2012, 13:33; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 20 Wrz 2011,
Posty: 862
Pomógł: 2
Planuję założyć alarm z funkcją otwierania klapy z pilota. Namierzyłem takie "cudo" http://allegro.pl/alarm-ekskluzywne-pil ... 56486.html i tu jest funkcja komfort czyli domykanie szyb. Jak to się będzie sprawowało w kropku? Czy w ogóle w tym modelu kropka coś takiego jest jak komfort czy to funkcja samej centralki. A jeżeli centralki to ona podaje sygnał żeby domknąć szyby a kiedy wie że są już domknięte? Gdzieś wyczytałem że sygnał jest podawany np. przez 30 sekund no ale jeśli będą szyby domknięte a sygnał będzie podawany nadal to silniczki się nie spalą czasem? No i jak to jest z otwieraniem klapy? Tam trzeba siłownik dać, ale ten siłownik musi działać tylko w jedną stronę? Nie tak jak taki do drzwi że działa w obie strony czy jak to trzeba zrobić?

_________________
Zapraszam do mojej Żółtej Kropki
topic31172.html
Image Image Image Image
Skrócenie lewarka z nadal działającym "podnoszonym" wstecznym topic50012.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578990 Wysłany: 09 Maj 2012, 18:37; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 18 Wrz 2011,
Posty: 2
Też się dołączam do tego pytania:
Czy w ogóle w tym modelu kropka coś takiego jest jak komfort czy to funkcja samej centralki. A jeżeli centralki to ona podaje sygnał żeby domknąć szyby a kiedy wie że są już domknięte? Gdzieś wyczytałem że sygnał jest podawany np. przez 30 sekund no ale jeśli będą szyby domknięte a sygnał będzie podawany nadal to silniczki się nie spalą czasem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579381 Wysłany: 11 Maj 2012, 00:45; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Nie ma potrzeby zmieniania alarmu, a alarmy i tak nie mają pełnego modułu domykania zazwyczaj, a tylko wyjście sterujące modułem.

Trzeba się zaopatrzyć w taki moduł:
http://allegro.pl/markowy-modul-domykan ... 03330.html

Moduł wpina się bezpośrednio w kable zasilające silniki wycieraczek (nie pod guziki), moduł zamyka po kolei okna, wyczuwa zwiększony opór na szybie.
Wyzwalanie można dołączyć np. pod sygnał zamykania drzwi, lub - jesli ktos ma- pod druga funkcję alarmu.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579384 Wysłany: 11 Maj 2012, 01:00; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 20 Wrz 2011,
Posty: 862
Pomógł: 2
mariuz napisał(a):
Moduł wpina się bezpośrednio w kable zasilające silniki wycieraczek (nie pod guziki)


:scratch:
na myśli miałeś silniki podnoszenia szyb?

_________________
Zapraszam do mojej Żółtej Kropki
topic31172.html
Image Image Image Image
Skrócenie lewarka z nadal działającym "podnoszonym" wstecznym topic50012.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579393 Wysłany: 11 Maj 2012, 07:30; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Jak zwyklemysle jedno a pisze drugie :E
Oczywiscie ze silniki szyb :)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579457 Wysłany: 11 Maj 2012, 14:10; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Też się przymierzam powoli do sterowania radiowego zamkiem. Zastanawiam się tylko czy byłaby możliwość wykorzystania oryginalnej diody która jest w zegarach do sygnalizacji zamknięcia zamka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579647 Wysłany: 11 Maj 2012, 23:39; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 20 Wrz 2011,
Posty: 862
Pomógł: 2
mariuz napisał(a):
Jak zwyklemysle jedno a pisze drugie :E
Oczywiscie ze silniki szyb :)


:D no bo już myślałem że to takie skomplikowane że trzeba wycieraczki w to wplątać :E
Ja pod sterowanie chcę jeszcze podłączyć otwieranie tylnej klapy z pilota

_________________
Zapraszam do mojej Żółtej Kropki
topic31172.html
Image Image Image Image
Skrócenie lewarka z nadal działającym "podnoszonym" wstecznym topic50012.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579745 Wysłany: 12 Maj 2012, 12:46; 
 Temat postu: Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
marcin_2107 napisał(a):
Ja pod sterowanie chcę jeszcze podłączyć otwieranie tylnej klapy z pilota


Tanie i proste do zrobienia. Tak mam zrobione w drugim samochodzie i tak będzie i w Punto ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO