You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Czy konserwacja GP ma sens?
TAK 18%  18%  [ 4 ]
NIE 82%  82%  [ 18 ]
Razem głosów : 22
Autor Wiadomość
 
 Post #223911 Wysłany: 01 Mar 2009, 10:48; 
 Temat postu: GP konserwacja podwozia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Witam wszystich.

O konserwacji podwozia można znaleźć kilka wątków ale żaden nie dotyczy GP. Kiedyś (jak już wszyscy wiedzą :)) miałem Matiza, którego zakonserwowałem zanim wyjechałem na drogę. Konerwacja została zrobiona od razu w ASO, koszt całości wynosił 450zł w 2002 roku i zawierała konserwację podwozia, drzwi, klapy, maski, progów i słupków.

Wiem, że w każdym dzisiejszym aucie jest ocynk, który musi się najpierw utlenić aby dobrze "działał" Wiem również z doświadczenia, że choćby podwozie było z "blachy nierdzewnej" to i tak będzie rdzewieć :E Mnie interesowałoby defakto tylko podwozie. Pytanie. Czy będziecie lub czy konserwowaliście swoje GP?

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 

 
 Post #223916 Wysłany: 01 Mar 2009, 11:07; 
 Temat postu: Re: GP konserwacja podwozia
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 05 Lis 2008,
Posty: 594
mario-sz napisał(a):
Witam wszystich.

O konserwacji podwozia można znaleźć kilka wątków ale żaden nie dotyczy GP. Kiedyś (jak już wszyscy wiedzą :)) miałem Matiza, którego zakonserwowałem zanim wyjechałem na drogę. Konerwacja została zrobiona od razu w ASO, koszt całości wynosił 450zł w 2002 roku i zawierała konserwację podwozia, drzwi, klapy, maski, progów i słupków.

Wiem, że w każdym dzisiejszym aucie jest ocynk, który musi się najpierw utlenić aby dobrze "działał" Wiem również z doświadczenia, że choćby podwozie było z "blachy nierdzewnej" to i tak będzie rdzewieć :E Mnie interesowałoby defakto tylko podwozie. Pytanie. Czy będziecie lub czy konserwowaliście swoje GP?


Moim zdaniem nie ma to najmniejszego sensu. Chyba, że masz zamiar użytkować ten samochód przez 20 i więcej lat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223927 Wysłany: 01 Mar 2009, 11:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 212
Zgadzam się z kolegą powyżej , nie ma to najmniejszego sensu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223956 Wysłany: 01 Mar 2009, 13:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
Moj sie rozleci zanim go rdza od spodu trawic zacznie zatem nie ma sensu :E

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223983 Wysłany: 01 Mar 2009, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Seryjne zabezpieczenie antykorozyjne spokojnie starczy na całe życie auta, chyba że zostanie uszkodzone w wyniku wypadku lub najechania np. na duży kamień.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223993 Wysłany: 01 Mar 2009, 15:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
a moim zdaniem trzeba przeprowadzić konserwację podwozia po 3,4 latach użytkowania nowego GP.Nie oszukujmy się,blachy w GP nie są tak cynkowane jak w Audi,które mając kilkanaście lat użytkowania nie mają na sobie wcale rdzy.Więc jaki jest wniosek,każdy może podejść do swojego GP jak chce :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224001 Wysłany: 01 Mar 2009, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Pomorskie
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 55
Ja w swoim GP zrobiłem konserwację podwozia jak i profili zamkniętych. Powiem więcej mam zamiar to powtórzyć po trzech latach.Dziwię się trochę, że niektórzy mają tak złe zdanie na temat samego samochodu, a tak dobre na temat jego konserwacji fabrycznej ?. Dodam tylko, że dodatkowym plusem konserwacji jest poprawa wyciszenia autka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224002 Wysłany: 01 Mar 2009, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11758
Pomógł: 13
ja również nie zamierzam konserwować :P

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224062 Wysłany: 01 Mar 2009, 18:35; 
 Temat postu: Re: GP konserwacja podwozia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Maj 2007,
Posty: 218
Wystarczy fabryczne zabezpieczenie :)

_________________
GP Energy 1.4 Fire 77KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224066 Wysłany: 01 Mar 2009, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 05 Lis 2008,
Posty: 594
Jarek T. napisał(a):
Ja w swoim GP zrobiłem konserwację podwozia jak i profili zamkniętych. Powiem więcej mam zamiar to powtórzyć po trzech latach.Dziwię się trochę, że niektórzy mają tak złe zdanie na temat samego samochodu, a tak dobre na temat jego konserwacji fabrycznej ?. Dodam tylko, że dodatkowym plusem konserwacji jest poprawa wyciszenia autka.


Wiesz, Seicento też nie zbierało pochlebnych opinii a mi na 10 lat ekspolatacji wystarczyło fabryczne zabezpieczenie i nigdzie ruda nie wyłaziła.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224089 Wysłany: 01 Mar 2009, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
A moim zdaniem,jest lepiej zabezpieczyć niż potem patrzeć,jak rdza gryzie podwozie.Mam kolegę,który najpierw jeździł nowym Maluchem a potem Pandą.Zawsze zabezpieczał autko po 3 latach użytkowania,a wiadomo,że Podlasie jest zawsze zasypane śniegiem.Inny kolega nie robił tego i po kilku sezonach wyłaziła rdza przeważnie ro progach.A też jeździł tylko Fiatami.Może jest to uzależnione tylko regionami lub "gorszymi" blachami ale patrząc na nich,wiem,że warto zrobić konserwacje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224134 Wysłany: 01 Mar 2009, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Spokojnie panowie :-) Fabryczne zabezpieczenie jest naprawdę OK, tylko trzeba sprawdzać, czy nie zostało "wypłukane", szczególnie progi za przednimi kołami, jeśli nie ma chlapaczy. W UNO mam konserwację fabryczną, robione były tylko ubytki na progach za przednimi kołami - UNO nie ma chlapaczy i trochę "wypłukało" - ale pozostała część nienaruszona :D

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225031 Wysłany: 04 Mar 2009, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Wicher jesli chodzi o konserwacje to moze to byc nawet niebezpieczne i powodowac szybsza korozje, wlasnie przez ocynk. Trzeba najpierw sie dobrze dowiedziec ktore srodki do konserwacji reaguja z galwaniczna powloka Zn (Zn ma duza elektroujemnosc i tworzy latwo ogniwa galwaniczne). Mialem tak w Peugeocie. Zabraniali jakiejkolwiek konserwacji podwozia pod grozba natychmiastowej utraty gwrancji!!! Nie wiem jak jest w punto, ale watpie zeby konserwacja w obecnych czasach byla potrzebna.
I nie mowcie, ze Audi ma lepszy Zn niz GP bo to juz jest totalna bzdura. Ze wzgledu na moj zawod znam proces galwanizacji elektrolitycznej i ogniowej Zn od podstaw i w szczegolach i ich zastosowanie miedzy innymi w nadwoziach samochodowych.
W starych autach koserwacja byla nieoodzwona - powszechne byly roznego typu "BITEXy" i inne ropopochodne na bazie asfaltow. Obecnie technika w tym zakresie poszla daleko do przodu i konserwacja moze miec odwrotny efekt do zamierzonego.
ZANIM SIĘ ZDECYDUJECIE NA KONSERWACJE UPEWNIJCIE SIE W ASO LUB FAP CZY MOZNA TO ROBIC I JAKIMI SRODKAMI!!

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225036 Wysłany: 04 Mar 2009, 15:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
olos47 napisał(a):
Wicher jesli chodzi o konserwacje to moze to byc nawet niebezpieczne i powodowac szybsza korozje, wlasnie przez ocynk. Trzeba najpierw sie dobrze dowiedziec ktore srodki do konserwacji reaguja z galwaniczna powloka Zn (Zn ma duza elektroujemnosc i tworzy latwo ogniwa galwaniczne). Mialem tak w Peugeocie. Zabraniali jakiejkolwiek konserwacji podwozia pod grozba natychmiastowej utraty gwrancji!!! Nie wiem jak jest w punto, ale watpie zeby konserwacja w obecnych czasach byla potrzebna.
I nie mowcie, ze Audi ma lepszy Zn niz GP bo to juz jest totalna bzdura. Ze wzgledu na moj zawod znam proces galwanizacji elektrolitycznej i ogniowej Zn od podstaw i w szczegolach i ich zastosowanie miedzy innymi w nadwoziach samochodowych.
W starych autach koserwacja byla nieoodzwona - powszechne byly roznego typu "BITEXy" i inne ropopochodne na bazie asfaltow. Obecnie technika w tym zakresie poszla daleko do przodu i konserwacja moze miec odwrotny efekt do zamierzonego.
ZANIM SIĘ ZDECYDUJECIE NA KONSERWACJE UPEWNIJCIE SIE W ASO LUB FAP CZY MOZNA TO ROBIC I JAKIMI SRODKAMI!!


Zgadza się :) Dlatego napisałem w poście, że ocynk musi najwierw "dojżeć" do konerwacji. To samo tyczy się chociażby rynien ocynkiem. NIE WOLNO ich malować przez kilka lat aby ocynk się utlenił. POZDRAWIAM

Zresztą WICHER napisał, że dopiero po 3 latach......

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO