You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Lis 2014, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 508 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #226491 Wysłany: 08 Mar 2009, 21:03; 
 Temat postu: Przegnita podłoga punto. Pytanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 110
Pomógł: 1
Witam
Posiadam Punto I 55 SX i mam pytanie dotyczące podłogi autka..
Po zimie podłoga zrobiła sie dziurawa i tu rodzi sie moje pytanie jakie proponujecie sposoby naprawy. Wyciąć przerdzewniałe elementy i wspawać nową blachę ? Ale gdzie od wewnątrz czy na zewnątrz ? I jeszcze jedno pytanie jakiej grubości blachy użyć ? Jeżeli już był taki temat to przepraszam ale szukałem i nic nie znalazłem ciekawego z góry dziekuje. Pozdrawiam Dejson


Góra
 Profil  
 

 
 Post #226573 Wysłany: 08 Mar 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
podloga to chyba najslabsza strona naszych fiacikow. ale jesli mowimy o dziurach to moze lepiej zalataj je i sprzedaj autko?

jesli chcesz naprawiac dla siebie to chyba najlepiej wyciac i wspawac nowa. raczej od zewnatrz bo chyba do wewnatrz nie masz az dziur? co do grubosci to nie wiem..

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226678 Wysłany: 09 Mar 2009, 14:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 110
Pomógł: 1
no autka nie sprzedam bo będzie robione dla mnie.. no nie wiem czy dziury są na wylot bo widziałem tylko od spodu że się robie nie wiem jak jest od środka.Prosił bym jeszcze żeby mi ktoś podpowiedział jaka blacha to robic chodzi o grubość.

_________________
Mój KrOpEk 1.1 :)
http://fiatpunto.com.pl/topic13280.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/68950


Góra
 Profil  
 
 
 Post #232295 Wysłany: 24 Mar 2009, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 139
Witam.Łate naspawuje sie od zewnątrz podłogi.A jesli chodzi o grubosc blachy to stosuje sie blache od 0.7 do 0,8 .Gatunek ST W centrostalu koszt arkusza takiej blachy 1000 x 2000 to około 70 zł.Kupowałem w sobotę w łodzi ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #232299 Wysłany: 24 Mar 2009, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9445
Pomógł: 33
cyklista napisał(a):
Gatunek ST

to nic nie mowi :D nie ma liczby za tym .... moze byc ST 5 ST 3 itd itp ... i ta liczba wlasnie za tymi literkami mowi jaka to stal ...
nawet nie do konca ... masz np. stal ST5N czyli niestopowa ... stal ST5S czyli stal stopowa ... cyferki mowia jaka tez to jest stal ... tak wiec te ST to nic a nic nie mowi .....

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #232466 Wysłany: 25 Mar 2009, 15:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
Jeśli dziury nie są dużej średnicy to najlepsza jest żywica epoksydowa - kapitalna sprawa - sam to zrobiłem tydzień temu :)

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #232472 Wysłany: 25 Mar 2009, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9445
Pomógł: 33
Masiu napisał(a):
Jeśli dziury nie są dużej średnicy to najlepsza jest żywica epoksydowa

dokladnie ... male dziurki lepiej w taki sposob latac gdyz kazdy spaw zwieksza ryzyko i przyciaga rdze szybciej ... w miejscahc spawania i okolicach blacha sie nagrzewa... nastepuja przemiany ktore wplywaja niekorzystnie szczegolnie jezeli chodzi o odpornosc na rdze ....
male dziurki lepiej latac za pomoca maty szklanej,zywicy a nastepnie na to mozna dac szpachlowke z wloknem szklanym ;) proste i na pewno mniejsze ryzyko ponownego rdzewienia ...

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233168 Wysłany: 27 Mar 2009, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
no ja pamietam, ze w ten sposob malucha polepilem

dziurki nei byly male

ba wlokno szklane utrzymywalo fotel bo szyna wpadla totalnie


dobrze odtluscic, dobrze dobrac sklad zywicy, i najlepiej kilka warstw w odstepach czasu

4 warstwy - poczekac, az bedzie w miare twarde

i potem znowu kilka warstw

wazne jest przygotowanei podloza

ale generalnei sadze, ze sa to dorazne metody i trzeba dobrze usunac stara rdze i zabezpieczyc przed nowa bo to jest jak z rakiem

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233254 Wysłany: 27 Mar 2009, 16:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Ja tez mialem ten problem. Najpierw to niby progi byly i 20 cm podlogi , ale jak blacharze rozebrali to porazka , cala pognita. Wzieli to wycieli w cholere , wstawali nowa blache 1 i potem to zakonserwowali. Ale to mnie szaprlo po kieszeni 1500 zl. Tyle ze ja to dla siebie robilem bo mam zamair kropasem posmigac jeszcze kilka lat , no i progi noweczki mam :) Kropasa najlepiej rozbierz calego zeby widziec jak daleko rdza siega, To ze od dolu jest 15 cm nie znaczy ze reszta nie jest zgnita.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234892 Wysłany: 31 Mar 2009, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 45
I ja rowniez robilem w swoim puncie podloge. Wspawne nowe progi i 4 kawalki blachy pod kazdym fotelem. Wspawano mi blache 1mm arkusze ok 40 x 50 cm. Niestety blacha prosta a nie wyginana co nie zapewnia sztywnosci podłogi - lekko sie ugina;).

_________________
------------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/post121174.html#121174

Punto to Fiat na 10 lat ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240220 Wysłany: 14 Kwi 2009, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1010
ja już to przeszedłem, po kupnie auta zacząłem skrobać rdzę od spodu i wpadł mi śrubokręt do środka;
urlop - tydzień w garażu, czyściłem od spodu i od środka, oczywiście wywaliłem wszystkie siedzenia i dywanik, blacha była grubości 1,5 - 2 mm, spawana od środka. Na szczęście teść spawacz. Później oczyszczenie ponowne po spawaniu, i zabezpieczenie wszystkiego. Zaspawałem wszystko łącznie z otworami odprowadzającymi nadmiar wody na zewnątrz bo to one były najbardziej zżarte. Robiłem większość sam, więc jest to zrobione na lata... 8)

_________________
Punto '95 1.1 55KM+ 5D SPRZEDANE topic1887.html
Marea Weekend '99 1.9JTD 105KM+ topic17091.html
Ford Focus '98 1.6 100KM 5D Ambiente


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240510 Wysłany: 14 Kwi 2009, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
takie rzeczy to sie robi profesjonalnie a nie jakieś kupowanie blachy w centrostalu i łatanie- totalny idiotyzm :?

trzeba zaopatrzyc sie w odpowiednie elementy blacharskie podłogi- to na prawde nie jest aż tak drogie a blacharz szybko wytnie przerdzewiały element odpowiednio zakonserwuje i spokój na lata.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240560 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Tylko pieniazkow troche tez zabierze :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240582 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
dokladnie a nie jest sztuka wydac duzo kasy a sztuka jest zrobic samemu a nawet lepiej czasami jak "fachowcy":/

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240601 Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
sebul napisał(a):
Tylko pieniazkow troche tez zabierze :E

to juz zależy gdzie robisz. Co blacharz to inna cena. Poza tym wstawienie oryginalnego elementu podłogi nie jest drogie bo nie trzeba nic lakierowac tylko opryskac środkiem konserwującym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240631 Wysłany: 14 Kwi 2009, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
no wszytsko ok ale ....

znajdz ty mi dobrego, uczciwego, sumiennego i w miare taniego blacharza, mechanika czy elektryka

o ile z mechanikiem i elektrykiem czlowiek z czasem ma jakies rozeznanie to z uslug blacharza nie korzysta sie czesto

no ale co racja to racja

moze lepiej raz, a dobrze

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250704 Wysłany: 07 Maj 2009, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: opole
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 37
Cytuj:
Poza tym wstawienie oryginalnego elementu podłogi nie jest drogie bo nie trzeba nic lakierowac tylko opryskac środkiem konserwującym.

tzn. ze sklepu czy wycięte z innego kropka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261238 Wysłany: 03 Cze 2009, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 45
Nie wprowadzajajcie w błąd chlopaka. Do punta nie ma "oryginalnych" elementów podłogi (tzn nie ma reperaturek bo nie byly produkowane). Można go zaspawac czymkolwiek (zwykla blacha, lub z innego samochodu)

_________________
------------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/post121174.html#121174

Punto to Fiat na 10 lat ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261263 Wysłany: 03 Cze 2009, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 110
Pomógł: 1
no dobrze normalna blacha ale jak od środka wspawać blachę czy od wewnątrz ? Bo różni ludzie różnie mówia ..

_________________
Mój KrOpEk 1.1 :)
http://fiatpunto.com.pl/topic13280.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/68950


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261266 Wysłany: 03 Cze 2009, 13:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 564
Pomógł: 17
Wygodniej robi się wstawki od środka, ale nie wszędzie jest dostęp :E
Od środka łatwiej zabezpieczyć spawy.
Od dołu też oczywiście trzeba.
Tam gdzie się da, robię od środka.
Dla trwałości to w sumie bez różnicy.
Powodzenia :)

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261359 Wysłany: 03 Cze 2009, 18:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 311
ogólnie punto jest tak zaprojektowane aby samo się utleniło po 15 latach użytkowania... :lol: ..ja mam pII i juz robiłem małe wstawki pod tylnymi łapami pod podnośnik...ogólnie jeśłi chodzi o blachy to porażka a dokładnie o fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne...w PI miałem to samo stawiam na fabryczna WADĘ!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267021 Wysłany: 22 Cze 2009, 17:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
Thomas napisał(a):
male dziurki lepiej latac za pomoca maty szklanej,zywicy a nastepnie na to mozna dac szpachlowke z wloknem szklanym proste i na pewno mniejsze ryzyko ponownego rdzewienia ...


a po kilku miesiacach zerwac to co z tego zostało i zrobic ponownie bo napewno taka lepianka sie nie bedzie trzymac długo do podłogi:)

Jezeli juz sie wyczyści i odtłuści to mozna pospawać i zakonserwować 2 stronnie bitexem albo innym preparatem na pewno dluzej bedzie trzymało nizeli te lepiszcza.

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267077 Wysłany: 22 Cze 2009, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9445
Pomógł: 33
Discrete napisał(a):
a po kilku miesiacach zerwac to co z tego zostało i zrobic ponownie bo napewno taka lepianka sie nie bedzie trzymac długo do podłogi:)

heh :D przykładowo masz 2-3 dziurki o średnicy ok 2cm i byś to spawał ?? to by było trochę wg mnie nieodpowiednie ... bo przez spawanie możesz pogorszyć sprawę, nastąpi przegrzanie blachy w miejscu spawania i zmiana struktury metalu,wytrąci się więcej węgla co nie wpływa pozytywnie na trwałość ... dlatego na takie malutkie otworki lepiej nie spawać,a używć maty szklanej ,np. 2-3 warstwy jak wyschnie to można dać trochę szpachli z włóknem szklanym :) i gitara :) kiedyś u kumpla w Corsie robiłem mu takie otworki właśnie w taki sposób miał kilka bardzo małych i co jeździ już z tym prawie 3 lata i jakoś cisza, oglądałem ostatnio bo wpadł do mnie ,abym mu oblukał samochód .. trzyma się,że hej :) zresztą jak jest to miejsce, ,np. podłoga w miejscu gdzie nie jest elementem nośnym, np. pod nogami pasażera na płaskiej powierzchni to takiej wielkości otworków nie warto spawać ... co innego jak już te otwory sąo wiele wieksze i w miejscach ,które tego wymagają ;)

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267113 Wysłany: 22 Cze 2009, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
Thomas napisał(a):
nastąpi przegrzanie blachy w miejscu spawania i zmiana struktury metalu,wytrąci się więcej węgla co nie wpływa pozytywnie na trwałość ... dlatego na takie malutkie otworki lepiej nie spawać


dlatego napisałem zeby posmarować bitexem i cacy bedzie.
chyba nie chcesz powiedzieć ze łączenie metalu z metalem jest gorszym rozwiazaniem niz lepienia żywica :wink:

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267121 Wysłany: 22 Cze 2009, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9445
Pomógł: 33
Cytuj:
dlatego napisałem zeby posmarować bitexem i cacy bedzie.
chyba nie chcesz powiedzieć ze łączenie metalu z metalem jest gorszym rozwiazaniem niz lepienia żywica Wink

jeżeli są to tak małe otworki,że praktycznie tylko palec w nie wchodzi to lepiej tego nie spawać ... co z tego,że zabezpieczysz środkiem antykor, skoro procesów jakie dzieją się podczas nagrzewania blachy nie odwrócisz :)

_________________
.:Trance is a natural drug that will heal us all:.
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Jeżeli pomogłem - kliknij "Pomógł" - biję się o Złotą Patelnię
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E PLASTI-DESIGN :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 508 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO