You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 07:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #245285 Wysłany: 24 Kwi 2009, 12:02; 
 Temat postu: Zasada działania instalacji LPG. Proszę o wytłumaczenie.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Jak to będzie w moim przypadku - Punto II FL, silnik 1.2 8V instalacja II generacji Tartarini
Głównie chodzi mi o to co się dzieje dalej z paliwem LPG po przejściu przez reduktor. Idzie bezpośrednio na wtryskiwacze czy są one pominięte i czary mary robi emulator wtryskiwaczy by komp nie zgłupiał?
Googlam i googlam i co wygooglam to bardziej się gubię ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #245295 Wysłany: 24 Kwi 2009, 12:09; 
 Temat postu:
W II generacji komputer sterujący gazem wyłącza wtryski, wyłącza sondę lambda i emuluje je tak, że komputer silnika zachowuje się tak, jakby działał normalnie, na paliwie. Dodatkowo komputer steruje silnikiem krokowym w regulatorze ciśnienia gazu, na wężu dochodzącym do kolektora ssącego. Tam następuje wymieszanie z powietrzem i mieszanka wpada do silnika. Zasada pracy jest taka jak typowego, starego gaźnika. Po prostu komputer gazowy oszukuje centralkę sterującą silnikiem.


Góra
  
 
 
 Post #245300 Wysłany: 24 Kwi 2009, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Czyli zawężając Twoją odpowiedź paliwo LPG przez wtryskiwacze nie przechodzi. Dobrze rozumuję?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245310 Wysłany: 24 Kwi 2009, 12:38; 
 Temat postu:
Dobrze rozumujesz, nie przechodzi. Podczas pracy na gazie wtryski są wyłączone.


Góra
  
 
 
 Post #245316 Wysłany: 24 Kwi 2009, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
I o to mi chodziło. Dziękuję


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292806 Wysłany: 26 Wrz 2009, 22:51; 
 Temat postu: ciekawe
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
Jak można zastosować LPG w Silniku Diesla

Przy dokładnych pomiarach parametrów zasilania silnika do układu powietrznego jest podany LPG przed turbosprężarką . Nad ilością podawanego LPG czuwa komputer. Komputer stale kontroluje system automatycznego dawkowania i informuje kierowcę o ewentualnych problemach, zamykając jednocześnie dopływ gazu. LPG dodane do mieszanki poprawia spalanie, łagodzi zwykle gwałtowną reakcje spalania. Pozwala całkowicie spalać paliwo, w czystej reakcji, o niższej temperaturze powodując mniejsze zanieczyszczenie EGT, zwiększa moment obrotowy. Zdecydowanie przedłuża odległości pokonywane przy jednokrotnym tankowaniu.

Zalety z zastosowania LPG w silniku Diesla

-Obniżenie kosztów eksploatacji

-Znacznie zoptymalizowana praca silnika

-Zwiększony zasięg pojazdu

-Wzrost mocy i momentu obrotowego

-Wydłużony okres pomiędzy przeglądami serwisowymi

-Wzrost żywotności silnika

-Na skutek zmniejszenia zawartości ON w mieszance paliwowej spadek zanieczyszczenia powietrza

-Zmniejszenie zawartości szkodliwych cząsteczek NOX

-Zmniejszenie szkodliwej temperatury spalania

-Zmniejszenie ilości nagaru w komorze spalania

[ Dodano: 26 Wrz 2009 21:47 ]

1 generacja

* 1 Wlew gazu
* 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem
* 3 Przełącznik benzyna gaz
* 4 Elektrozawór gazu
* 5 Mikser(mieszalnik)
* 6 Reduktor(parownik)

Image

[ Dodano: 26 Wrz 2009 21:49 ]
2 generacja LPG

Instalacje gazowe II generacji.

Przeznaczone są do montowania w samochodach z katalizatorem i sondom lambda. Ich budowa jest zbliżona do układów generacji I. Dodatkowymi elementami są elektroniczny Układ Sterujący, który na podstawie sygnałów z sondy lambda reguluje skład mieszanki, oraz attuator (regulator przepływu). Attuator jest elementem wykonawczym Układu Sterującego. Zadaniem attuatora jest sterowanie ilością gazu zasysanego przez silnik poprzez mikser.

* 1 Wlew gazu
* 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem
* 3 Przełącznik benzyna gaz
* 4 Elektrozawór gazu
* 5 Mikser(mieszalnik)
* 6 Reduktor(parownik)
* 7 Katalizator z sondą lambda
* 8 Układ sterujący
* 9 Attuator(regulator przepływu)

Image

[ Dodano: 26 Wrz 2009 21:51 ]
3, 4 generacja LPG

Instalacje gazowe III i IV generacji.

Instalacje tej klasy przeznaczone są do instalowania w samochodach z wielopunktowym wtryskiem paliwa. W rozwiązaniu tym mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje tuż przed zaworem ssącym. W zależności od ilości powietrza napływającego do cylindra w okolice zaworu ssącego podawana jest przez wtryskiwacz benzyny ściśle określona ilość paliwa.
Podstawowym wyznacznikiem instalacji gazowych do wtrysku wielopunktowego jest zachowanie zbliżonego do oryginalnego, miejsca powstawania mieszanki gazowo-powietrznej. Ponadto gaz powinien być podawany przez wtryskiwać o podobnej charakterystyce do wtryskiwacza benzyny.
W grupie tych układów mamy kilka rozwiązań:


*

Nadciśnieniowe doprowadzenie gazu z jednomiejscowym centralnym sterowaniem.
Brak wtryskiwacza. Gaz jest doprowadzany do każdego cylindra osobna przez rozdzielacz.

#

Wtrysk gazu z jednomiejscowym centralnym sterowaniem
Centralne podawanie gazu przez wtryskiwacz. Doprowadzenie mieszanki do każdego cylindra zrealizowane przez rozdzielacz.
#

Wtrysk z oddzielnym wtryskiwaczem gazu na każdy cylinder
Osobny wtryskiwacz na każdy cylinder. Wszystkie wtryskiwacze podają tą samą ilość gazu.
#

Sekwencyjne wtryski gazu.
Rozwiązanie podobne do poprzedniego z tą różnicą, że ilość gazu jest dobierana indywidualnie dla każdego cylindra. Sekwencja otwierania wtryskiwaczy gazu jest sczytywana z oryginalnej sekwencji wtryskiwaczy benzyny.

* 1 Wlew gazu
* 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem
* 3 Przełącznik benzyna gaz
* 4 Rozdzielacz gazu
* 5 Refulator składu mieszanki
* 6 Reduktor(parownik)wraz z elektrozaworem
* 7 Sonda lambda
* 8 Sterownik

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO