You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 00:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #247307 Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:28; 
 Temat postu: Czy w 1,4 16V jest zawór EGR
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Witam
Czy w 1,4 16V starjet jest zawór EGR? Bo jakoś nie umiem go zlokalizować. Że jest recyrkulacja spalin to wiem ale czy to nie jest realizowane przypadkiem tylko zmianą fazy wydechu?

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 

 
 Post #259959 Wysłany: 30 Maj 2009, 17:18; 
 Temat postu: Re: Czy w 1,4 16V jest zawór EGR
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 22
alba napisał(a):
Witam
Czy w 1,4 16V starjet jest zawór EGR? Bo jakoś nie umiem go zlokalizować. Że jest recyrkulacja spalin to wiem ale czy to nie jest realizowane przypadkiem tylko zmianą fazy wydechu?


Do tej zażartej dyskusji ja włączę opis z italiaspeed ;]

"The gases are re-circulated from the exhaust manifold to the inlet manifold via a pipe and their re-entry into the cylinder head is controlled by an EGR valve, which regulates opening and volumes depending on the load conditions."

z tego wniosek, że zawór jest :-)

z drugiej strony na stronie fiata

"Wariator opóźnia zamknięcie zaworów wydechowych, przez co część gazów spalinowych jest zasysana wraz ze świeżym powietrzem. W efekcie wprowadzenia tych trzech technologii osiągnięto poprawę spalania i dopalania paliwa, co przekłada się na znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji trujących substancji do atmosfery."

pełen miszmasz ;]

_________________
Fiat 199 1.4 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260748 Wysłany: 01 Cze 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
No właśnie.
Lookałem na ten silnik i jakiegoś bypassu pomiędzy kolektorem ssącym i wydechowym nie znalazłem. Zresztą nie wyobrażam sobie za bardzo goracych spalin wlatujących do plastikowego kolektora ale kto wie może bywają takie rozwiązania.
Może jest jakiś kanał bezpośrednio w głowicy. U góry na głowicy jest taki jakby siłownik może to to? Gdyby recyrkulacja spalin odbywała się fazami zaworów to odchodzi chyba problem z zabrudzeniemi zaworu i jego nie działaniem po pewnym czasie.
Inną tajemnica owiana jest praca zmiennej geometrii dolotu w tym silniku :wink:

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261457 Wysłany: 03 Cze 2009, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
alba nie wiem czy mito ma dokładnie silnik jak gp ale 1,4 8V nie ma typowej recyrkulacji spalin (zawór) i z tego co mi wiadomo szestnastka też nie. Jako ciekawostka 1,4 8V recyrkulacje spalin ma realizowaną przez specjalny kształt komory spalania która zawirowywuje gazy spalinowe przy częściowych uchyleniach przepustnicy. Może w szestnastkach jest podobnie ?
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261733 Wysłany: 04 Cze 2009, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 113
Rozumiem że pytając o zawór EGR masz na myśli typowy zawór stosowany w silnikach diesla? Taki zawór w wersjach benzynowych nie występuje. W silnikach benzynowych zadanie to po części ma spełniać zmienna faza rozrządu i komora wirowa (specjalna kostrukcja denka tłoka mająca zapewnić lepsze, szybsze i pełniejsze wypełnienie komory spalania).

alba napisał(a):
Lookałem na ten silnik i jakiegoś bypassu pomiędzy kolektorem ssącym i wydechowym nie znalazłem. Zresztą nie wyobrażam sobie za bardzo goracych spalin wlatujących do plastikowego kolektora ale kto wie może bywają takie rozwiązania.
Może jest jakiś kanał bezpośrednio w głowicy.


Zawór EGR jest mocowany bezpośrednio do głowicy w okolicy kolektora ssącego.

krzysiek_pere napisał(a):
recyrkulacje spalin ma realizowaną przez specjalny kształt komory spalania która zawirowywuje gazy spalinowe przy częściowych uchyleniach przepustnicy.


Co do komory spalania ma przepustnica? Chyba chodziło ci o częściowe uchylenie zaworów.

_________________
Grande Punto 1.4 8v Dynamic
AR MiTo 1.4 TB 120KM Distinctive
Punto Evo 1.4 8v Estiva Blue & Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261774 Wysłany: 04 Cze 2009, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
misiu_k napisał(a):
Co do komory spalania ma przepustnica?

nie bezpośrednio, zjawisko turbulencji gazów spalinowych występuje przy niewielkich obciążeniach a więc niewielkim uchyleniu przepustnicy.
misiu_k napisał(a):
Taki zawór w wersjach benzynowych nie występuje

zapomniałeś dodać że w Fiacie, zawory powszechne w więlu innych markach (większość opli, grupa vw)

misiu_k napisał(a):
W silnikach benzynowych zadanie to po części ma spełniać zmienna faza rozrządu i komora wirowa (specjalna kostrukcja denka tłoka mająca zapewnić lepsze, szybsze i pełniejsze wypełnienie komory spalania).

kolega chyba myli pojęcia i nie wie po co jest recyrkulacja spalin :?:
recyrkulacja spalin (jaka by nie była- zaworem, konstrukcją komory spalania) powoduje obniżenie temperatury komory spalania w celu redukcji tlenków azotu, z założenia zawsze ma działać w zakresie obciążeń częściowych.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261793 Wysłany: 04 Cze 2009, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 113
kolega chyba myli pojęcia i nie wie po co jest recyrkulacja spalin
recyrkulacja spalin (jaka by nie była- zaworem, konstrukcją komory spalania) powoduje obniżenie temperatury komory spalania w celu redukcji tlenków azotu, z założenia zawsze ma działać w zakresie obciążeń częściowych.

Kolego nie ucz ojca dzieci robić :hahaha:
Recyrkulacja spalin nie powoduje obniżenia temperatury komory spalania tylko obniża temperaturę spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej w celu .........

Jak kolega jest takim fachowcem to w naszym ASO jest potrzebny doradca serwisowy może kolega złożyć swoje CV i kto wie.......

_________________
Grande Punto 1.4 8v Dynamic
AR MiTo 1.4 TB 120KM Distinctive
Punto Evo 1.4 8v Estiva Blue & Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261809 Wysłany: 04 Cze 2009, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
misiu_k napisał(a):
Kolego nie ucz ojca dzieci robić

nie jestem na tym forum żeby się kłócić ale pozwole sobie zauważyć że na post o recyrkulacji napisałeś
misiu_k napisał(a):
specjalna kostrukcja denka tłoka mająca zapewnić lepsze, szybsze i pełniejsze wypełnienie komory spalania
pasujący ale o wątku o osiągach :E
misiu_k napisał(a):
Jak kolega jest takim fachowcem to w naszym ASO jest potrzebny doradca serwisowy może kolega złożyć swoje CV i kto wie.......

mam już dobrą posadkę nie martw się o to ale nie podoba mi się to że nie znając mojej osoby próbujesz się wywyższać, Też pracuje w branży moto kilkanaście lat mam za sobą wiele szkoleń z zakresu systemów sterowania silnikami diesla i benz i w przeciwieństwie do kolegi nie uważam się za "ojca mechaników" i uczę się cały czas
misiu_k napisał(a):
Recyrkulacja spalin nie powoduje obniżenia temperatury komory spalania tylko obniża temperaturę spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej w celu .........
kłócisz się a tak naprawdę piszesz o tym samym.
jest też taka regułka:
"Gazy spalinowe powracają tam tylko wtedy, gdy silnik pracuje pod niewielkimi obciążeniami. Dzięki wprowadzeniu spalin ogranicza się zawartość tlenu w mieszance paliwowo powietrznej, co zmniejsza intensywność procesu spalania.
W efekcie uzyskuje się obniżenie temperatury ścianek komór spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu, których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura. Spaliny do cylindrów kieruje specjalny zawór EGR."
Chyba że nie widzisz związku ?
Pozdrawiam :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262037 Wysłany: 05 Cze 2009, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Panowie nie ma się co kłócić. Zasadniczo to chodzi mi o to czy EGR (z zaworem lub bez) wpływa jakoś na osiagi. Bo silnik ma spełniać euro5 i przez to ma kupę udziwnień po to żeby dostać homologację a nie koniecznie poprawić parametry odczuwalne dla kierowcy.
A zatem które z tych wynalazków pomagają a które przeszkadzają i jak to wyłączyć :> . Na plus jest to że auto bardzo szybko się grzeje.A co na minus?
Z pro ekologicznych rzeczy założyłem gaz i na razie starczy.

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262052 Wysłany: 05 Cze 2009, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
alba napisał(a):
Zasadniczo to chodzi mi o to czy EGR (z zaworem lub bez) wpływa jakoś na osiagi

raczej negatywnie
Niestety w procesie spalania zachodzi pewna sprzeczność emisja tlenków azotu jest najmniejsza kiedy mieszanka jest minimalnie bogatsza ale znów kiedy mieszanka jest uboga (jazda z niewielkim obciążeniem (współczynnik nadmiaru powietrza lambda>1)) emisja tlenków azotu gwałtownie rośnie, pomimo niskiego CO i wodorotlenków. Sonda Lambda czyli czujnik tlenu stara się utrzymać tzw stechiometryczne spalanie (współczynik lambda 0,97 do 1,03 ale dla obciążen częściowych (ubogie miesznki) należy procesy spalania "stłumić" zastępując powietrze gazami spalinowymi. Powiem Ci jeszcze jako ciekawostka że niektóre sterowniki silnika 80% mocy obliczeniowej poświęcają kontroli czystości spalin.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262077 Wysłany: 06 Cze 2009, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
krzysiek_pere napisał(a):
alba napisał(a):
Zasadniczo to chodzi mi o to czy EGR (z zaworem lub bez) wpływa jakoś na osiagi

emisja tlenków azotu gwałtownie rośnie, pomimo niskiego CO i wodorotlenków.

Miałeś na myśli węglowodory jak sądzę
Gdy mieszanka jest stechiometryczna to ogólna emisja wszelakiego dziadostwa jest najmniejsza. O to chodzi producentom. Auto ma lepszego kopa gdy mieszanka jest bogata i w fazie przyspieszania ECU dopuszcza taką możliwość. Tyle tylko że jakos bardzo krótko na wzbogacenie mieszanki pozwala. Mimo że jeszcze intensywnie przyspieszam ECU robi znów skład stechiometryczny. Takie są wnioski z danych czytanych z OBD poprzez moją istalkę gazową. Może w obecnych czasach trzeba pomyśleć nad "lambda tuningiem"? tzn czymś emulującym sondę dla odpowiednich strategii przyspieszania i tym samym wykorzystującym normalne możliwości silnika.Niestety kosztem zużycia paliwa i ekologii ale fajnie byłoby móc wybrać..

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262094 Wysłany: 06 Cze 2009, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
alba napisał(a):
Miałeś na myśli węglowodory

dokładnie :D myślisz o jednym a piszesz o drugim.

alba napisał(a):
Gdy mieszanka jest stechiometryczna to ogólna emisja wszelakiego dziadostwa jest najmniejsza

Lepiej bym tego nie ujął. Sonda w naszych samochodach to tzw sonda dwustanowa (jest stan zmienia się gwałtownie przy lambdzie 1, ma to wade nie da się zmierzyć jak bardzo bogata lub uboga jest miesznka więc lambda tuning nie wchodzi w grę. Są jeszcze tzw sondy tzw szerokopasmowe (vw) których sygnał jest dokładnym odzwierciedleniem składu spalin tam już jakieś możliwości są
alba widzisz jedyne możliwości zwiększania mocy silników przy takiej a nie innej mieszance jest niestety większe napełnianie mieszanką paliwo powietrze i po to znane nam sposoby (zmienne fazy rozrządu, zmienna długość kolektora, doładowanie, wielozaworowa głowica )
lub lepsze "opróżnianie" spalin (odpowiednio wyliczone zjawiska falowe w wydechu jak w F1 :D )


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO