You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 412 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #251898 Wysłany: 10 Maj 2009, 20:31; 
 Temat postu: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2007,
Posty: 14
Witam

Mój kropek 1.2 od stycznia 2007 przejechał już 76tyś km w instrukcji pisze że wymiana rozrządu ma być wykonana przy 120 tyś km przy 4 przeglądzie. Zastanawiam się czy nie zmienić wcześniej i o ile wcześniej. W prasie i tv specjaliści zalecają wcześniejszą wymianę. Stąd moje pytanie kiedy Wy zamierzacie wymienić rozrząd w swoich GP i jeszcze jeden dylemat :) ASO czy Bosch serwis a może gdzie indziej....


Góra
 Profil  
 

 
 Post #251976 Wysłany: 10 Maj 2009, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
jak pracowałem w BS Service zalecalismy wymiane co 60 do 80 tyś,gwarancja była udzielana na 60 tyś km

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252119 Wysłany: 11 Maj 2009, 08:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Trzeba wziąść pod uwagę nie tylko przebieg ale i wiek :wink:

Przebieg może być mały a wiek robi swoje. Ale widzę że robisz dużo km a autko młode więc jeszcze JA bym poczekał i wymienił na 90000km.

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252146 Wysłany: 11 Maj 2009, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Noel przy niewysilonych silnikach 8 zaworowych, można rozważać wymianę co ok. 90-100 tys. (lub 3-4 lata), przy założeniu, że stosujesz bardzo dobrej jakości pasek, rolkę, napinacz i kontrolujesz ich stan w ASO regularnie przy przeglądach.
Jak robisz dużo szarpanej jazdy w mieście to o wymianie paska i rolek powinieneś pomyśleć wcześniej, nawet po 2 latach i 50-70 tys..
Najlepiej przy przeglądach kontrolować wzrokowo stan paska i rolek.
A jak masz jakiekolwiek wątpliwości co do stanu paska i rolek to najlepiej wymienić komplet i spać spokojnie.
W FIRE 8 V jest to bardzo prosta i niedroga wymiana.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252928 Wysłany: 13 Maj 2009, 10:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2007,
Posty: 14
Kilka informacji co udało mi się ustalić :)

Zarówno ASO i Bosch serwis zalecają wymianę przy 80tyś.

Koszt w ASO Partner w Katowicach 460zł bez pompy wody gdyż jej wymianę zalecają tylko wtedy gdy jest z nią coś nie tak.

Koszt w Bosch serwis w Bytomiu 830zł z pompą wody i płynem chłodzącym gdyż tu zalecają wymienić komplet...

Teraz mam jeszcze większy dylemat komu powierzyć mojego Kropka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252948 Wysłany: 13 Maj 2009, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Noel napisał(a):
Kilka informacji co udało mi się ustalić :)

Zarówno ASO i Bosch serwis zalecają wymianę przy 80tyś.

Koszt w ASO Partner w Katowicach 460zł bez pompy wody gdyż jej wymianę zalecają tylko wtedy gdy jest z nią coś nie tak.

Koszt w Bosch serwis w Bytomiu 830zł z pompą wody i płynem chłodzącym gdyż tu zalecają wymienić komplet...

Teraz mam jeszcze większy dylemat komu powierzyć mojego Kropka.


Ciągnij słomki :E

A tak poważnie. ASO Ci dobrze powiedziało. Jeżeli pompa nie cieknie to nie ma sensu jej wymieniać. Wytrzyma drugie tyle.

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253000 Wysłany: 13 Maj 2009, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Wg http://ekatalog.intercars.com.pl/ cena dobrego paska, napinacza i uszczelki to max. 250 zł.
Czas wymiany - 1 godzina?
Wychodzi, że 1 roboczo/godzina w ASO kosztuje 200 zł., w Bosch'u - 600 zł.
Tak sobie tylko liczę ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253105 Wysłany: 13 Maj 2009, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Nie oszczędzaj.Wymień razem pompą. Jedna i ta sama robota.Jak trzaśnie pompa po 20 tys. od wymiany paska.To przy wymianie pompy i tak bedziesz musuał zmienić pasek bo trzeba go zdiąć tak czy siak.A dwa razy tego samego paska sie nie zakłada.
Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253249 Wysłany: 13 Maj 2009, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
kubeusz77 napisał(a):
Nie oszczędzaj.Wymień razem pompą. Jedna i ta sama robota.Jak trzaśnie pompa po 20 tys. od wymiany paska.To przy wymianie pompy i tak bedziesz musuał zmienić pasek bo trzeba go zdiąć tak czy siak.A dwa razy tego samego paska sie nie zakłada.
Pozdrawiam

kubeusz77 absolutna racja :D To pozorna oszczędność. Nie wiem jak jest w bęzynówce ale nap. w multijecie 1.3 koło pasowe na wale korbowym jest z dwóch części zwulkanizowanych gumą (ma to niby oszczędzać pasek napędzający osprzęt) i zaleca się jego wymianę również przy wymianie paska osprzętu.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253262 Wysłany: 13 Maj 2009, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Dorzuce swoje trzy groszę :D
Jeśli pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu powinno się ją wymienić. W większości przypadków pompa nie wytrzymuje drugiego kpl. rozrządu i trzeba wracać do tematu. Można by się zastanawiać nad wymianą jeśli o wyminie decyduje czas (pomimo b. małego przebiegu.

daras napisał(a):
Wychodzi, że 1 roboczo/godzina w ASO kosztuje 200 zł., w Bosch'u - 600 zł.

często kalkulacja zakłada maksymalną możliwość czyli pasek, napinacz, pompa wody+płyn chłodniczy, pasek micro, robocizna, ewentualne uszczelniacze wału i wałka.
Noel chcesz mieć spokój to wymień to co napisałem u powyżej tak przy 80-90 tys. Jeździsz na regularne przeglądy do serwisów które "zaglądaja" do rozrządu jak przewiduje technologia, jesteś wyczulony na każde nienaturalne hałasy z silnika (np łożysko pompy) kontrolujesz wycieki płynu chłodniczego, daruj sobie pompę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253514 Wysłany: 14 Maj 2009, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
A ja dodam jeszcze. Silnik 1.2 w Grande to ten sam co w Punto 2.Ktore miałem wcześniej. Wymieniałem pasek po 60 tys. I dopiero mechanik mi powiedział ze pompa cieknie.Nie było wcale słychac ani widać.
Ale zaciekawił mnie temat że na przeglądzie zagladaja w rozrząd.Nie wiedziałem o tym. A może mi nie zaglądali. :roll:
Rozrząd wymieniałem u Mietka.Silnik 1.2 jest prosty nie ma co przepłacać w ASO. Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255874 Wysłany: 19 Maj 2009, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Przeciez w instrukcji jest 120 tys km lub 5 lat. Nic o pompie nie ma mowy. W Golfie przejechalem 4 paski rozrzadu i pomy nie wymienialem bo byla dobra... Po co generowac koszty?? Sa samochody w ktorych naprawde trzeba skrocic przebieg wymiany rozrzadu, tj. Alfy bo lubia sie zrywac (przekonalem sie na wlasnej skorze), ale o GP nigdzie nie slyszalem takiego problemu.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255952 Wysłany: 19 Maj 2009, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
Przeciez w instrukcji jest 120 tys km lub 5 lat. Nic nie pisze o pompie

zrobisz jak będziesz chciał ja tylko napisałem:

krzysiek_pere napisał(a):
W większości przypadków pompa nie wytrzymuje drugiego kpl. rozrządu


nie wyssałem tego z palca wiele właścicieli PI/ PII napewno potwierdzi że mam racje, zdaje sobie sprawę że wielu się "udało"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255960 Wysłany: 19 Maj 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Mialem tez A-klase 170 CDI - rozrzad na lancuchu, niewymienialny. Pompa wody nigdy niewymieniana. Auto sprzedalem jak mialo 280 tys km (poza tym wszystko sie w nim sypalo, ale akurat pompa wody nie). :wink:
Trwalosc pompy wody tez zalezy od tego czy sie wymienia plyn chlodniczy i jak czesto. :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256018 Wysłany: 19 Maj 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 pompa wody to kropla w morzu kosztów (choćby koszt paliwa) oczywiście mówimy tu o pompach wody jako integralnych częściach rozrządu pompy nie pracujące na rozrządzie nie stanowią dla niego (rozrządu) takiego zagrożenia jak nawet coś padnie.
olos47 możemy polemizować w nieskończoność każdy zrobi jak uważa, w porównaniu do samochodów konkurencji rozrząd w GP nawet z pompą to taniocha. Zachęcam do zapoznania się z rorządem np w Fabii 1,4 16V 75 KM (dwa paski, dwa napinacze, rolki prowadzące i pompa wody) rysunek jako ciekawostka :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256130 Wysłany: 20 Maj 2009, 00:36; 
 Temat postu:
Ja jestem tego samego zdania co olos47. Instrukcja obsługi zaleca wymienić pasek po 120 tysiącach lub 5 latach, więc ja zmienię w srebrnym kropku dopiero po pięciu latach (szacunkowo po około 75 tys km), bo nie widzę sensu generowania sztucznych kosztów. I pompa jak będzie sprawna to na pewno zostaje ;)


Góra
  
 
 
 Post #256144 Wysłany: 20 Maj 2009, 02:40; 
 Temat postu:
Grzegorz1976 a skąd wiesz że pompa będzie sprawna i że nie wyłoży się po zmianie naprężeń na jej łożysku spowodowanych wymianą paska? Pompę należy traktować tak jak pasek rozrządu. Nie jeździsz na tym do końca tak aż padnie, tylko wymieniasz wcześniej. Jeśli nie masz silnika bezkolizyjnego to od danych producenta odejmij 40tys.km przebiegu i/lub 2 lata. Rozrządy we włoskich autach zazwyczaj nie dożywają szacunkowych przebiegów, a auto jest już po gwarancji, więc koszt remontu spory.


Góra
  
 
 
 Post #256149 Wysłany: 20 Maj 2009, 06:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
mrider to jest gdybanie. Znam ludzi co jezdza fiatami juz ponad 200 tys km, robia tak jak w instrukcji i nie slyszalem o problemach z rozrzadem czy z pompa. Jednemu padnie pompa po wymianie a 10 nie...

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256177 Wysłany: 20 Maj 2009, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 02 Lip 2007,
Posty: 75
Ja wymieniałem rozrząd przy 80000 + przegląd gwarancyjny - 2000 zł Ganinex


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256270 Wysłany: 20 Maj 2009, 14:47; 
 Temat postu:
mrider napisał(a):
Grzegorz1976 a skąd wiesz że pompa będzie sprawna i że nie wyłoży się po zmianie naprężeń na jej łożysku spowodowanych wymianą paska? Pompę należy traktować tak jak pasek rozrządu. Nie jeździsz na tym do końca tak aż padnie, tylko wymieniasz wcześniej.


mrider to powiem inaczej. W tej kwestii zdam się na serwis. Nie jestem mechanikiem i nie będę się zbyt wdawał w szczegóły. Jak będą chcieli wymienić pompę to niech wymieniają jak uznają że można zostawić - niech zostawią. Dodam tylko że mam cichą nadzieję, że w ogóle nie będę się głowił wymianą rozrządu, tylko tym zajmie się przyszły właściciel ;)


Góra
  
 
 
 Post #256300 Wysłany: 20 Maj 2009, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 113
Zalecam wymianę paska rozrządu (oczywiście z napinaczem i rolką) w silniku 1.4 8v po 80.000 km lub 5 latach, a w silniku 16v co 60.000 lub 4 lata. Osiągnięcie przebiegu 120.000 km na jednym pasku rozrządu w polskich warunkach (bardzo dużo jazdy miejskiej) graniczy z cudem (niektóry mają szczęście :) ) Co do wymiany pompy wody to należy jej stan zweryfikować podczas wymiany rozrządu i w razie potrzeby wymienić.
Generalnie akurat ten element jest stosunkowo trwały a jego profilaktyczna wymiana jest mało sensowna gdyż dużo więcej elementów bardziej kwalifikowałoby się do takiej wymiany. Wymianę rozrządu polecam zlecić ASO (gwarancja), ale każdy zrobi jak uważa.

_________________
Grande Punto 1.4 8v Dynamic
AR MiTo 1.4 TB 120KM Distinctive
Punto Evo 1.4 8v Estiva Blue & Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #256312 Wysłany: 20 Maj 2009, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Witam
Ja kupiłem uzywke GP. Wiadomo od razu rozrząd. Pasek przy 59 tys. nadwała się na wyrzucenie groził zerwaniem. Oczywiście pompa wody już nie działała -ciekła. Tyle mojego osobistego doświadczenia .W P-2 było to samo przy tym samym przebiegu.
Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260723 Wysłany: 01 Cze 2009, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
misiu_k zgodze sie z Toba w 100%. Ja wymienilem pasek w GP przy 87tys. Po co mam ryzykowac naprawe glowicy po zerwaniu paska. Ja dalem za pasek z napinaczem w hurtowni 150zl, wymienil mi mechanik znajomy z Fiata za 100zl i pompy wody nie robilem bo po co jak nie cieknie - koszt 250zl. Za co Wy dajecie 600zl! Kiedys nawet sam wymienialem i nie jest to taka skomplikowana sprawa!
Mialem kiedys punto 1.2 i zrobilem na 2 paskach 250tys i pompy nie ruszalem. A co do pompy to szkoda ze zabieraja glos Ci ktorzy nawet nie widzieli jak pompa wyglada :) Jakby widzieli to by glupot nie gadali ze sie zepsuc moze! To taki prosty uklad ze sie nie ma co zepsuc, co najwyzej sie rozcieknie! Znam ludzi co nawet same paski tylko wymieniaja bez napinaczy i mysla ze ok jest i zyja!

kubeusz77 to chyba ten Twoj GP to mial 159tys. a nie 59tys :shock: ! Sprawdz sobie przebieg na ASO :lol:

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260729 Wysłany: 01 Cze 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
skovi jesli chodzi o paski to w Golfie napinacz zmienialem co drugi pasek. I wszystko hulalo az milo... :wink: Co do pompy wody to tez sie zgadzam

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260750 Wysłany: 01 Cze 2009, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
skovi napisał(a):
Jakby widzieli to by glupot nie gadali ze sie zepsuc moze! To taki prosty uklad ze sie nie ma co zepsuc, co najwyzej sie rozcieknie!

pojęcie masz jak diabli nie po to wymienia się pompę wody na rozrządzie bo leje tylko po to by do tego rozrządu "nie zaglądać" przez następny okres skovi wymiana paska i elementów które kręcą się razem z nim to swego rodzaju ubezpieczenie. Nie każdy z forumowiczów jest alfą i omegą i może w pore nie zauważyć awarii pompy.
olos47 napisał(a):
jesli chodzi o paski to w Golfie napinacz zmienialem co drugi pasek.

o jakim golfie się rozpisujesz bo wiele starszych nie ma pompy na rozrządzie. Swoją drogą napinacze nie raz wytrzymują i 3 paski ale jak widze nie wszyscy rozumieją o co w tym wszystkim chodzi. olos47 czytałeś kiedyś o trwałości łożysk tocznych, zawsze znajdzie się procent który będzie mniej trwały to że Tobie i wielu się udało nie znaczy że wszystkim łożysko w pompie wytrzyma
http://energetyka.wnp.pl/liczenie-zywot ... 2_0_0.html
Oczywiście jak ktoś wymienia rozrząd ze względu na wiek paska anie przebieg może się zastanowić.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 412 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO