|
Obecny czas: 29 Mar 2024, 02:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
minimetr |
#254780 Wysłany:
17 Maj 2009, 19:48; Temat postu: Nadmierna praca wentylatora |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
Cze ludziska, mam problem a właściwie moja żonka ale do rzeczy. Standardowo jak już czytałem i zdążyłem sie przekonać padł mi swego czasu wentylator przy chłodnicy, po kilku kombinacjach (wymianie śrób na dłuższe) udało mi się w jego miejsce zamontować zalegający w garażu wentylator z poloneza. Od pewnego czasu jednak żonka narzeka, że wystarczy że przejedzie 2/3 km i przy najkrótszym nawet postoju wentylator kręci jak szalony i później już praktycznie co postój jest to samo. Próbowałem odpowietrzyć już chłodnicę oraz nagrzewnicę (bo słychać w kabinie jak się przelewa) i wydaje się być wszystko OK ale wiatrak dalej strasznie szybko się nakręca. Punciak to golas 1,2 8V więc nie widzę nawet jaka temperaturę osiąga. Może jakieś sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić ??
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
|
|
|
tom@s |
#254783 Wysłany:
17 Maj 2009, 19:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 330
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#254859 Wysłany:
17 Maj 2009, 21:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
minimetr |
#256762 Wysłany:
21 Maj 2009, 19:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
Idąc za waszymi radami sprawdziłem i faktycznie, stan cieczy w chłodnicy poniżej minimum więc dolewka na maksa i wziąłem się za odpowietrzanie bo i przewody wydawały mi się nazbyt twarde. Przy odkręceniu 'wentylka' od chłodnicy od zaraz zaczął ciec płyn więc przy okazji odpowietrzenie nagrzewnicy chciałem zrobić. I teraz największa wtopa: przy dokręcaniu tego odpowietrznika ukręciłem go maksymalnie więc zapytam bo może ktoś już też tak miał, jest na tą śrubę jakiś własny patent(bo jakoś dopatrzeć się nie mogę jak to tam dokładnie jest skonstruowane) czy będę musiał po szrotach szukać takiej nakrętki pewnie razem z tym całym łącznikiem przewodów gumowych?? Za szybką poradę będę mega wdzięczny gdyż unieruchomiłem obecnie mej kobiecinie autko przez ta operację.
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
|
fati75 |
#256789 Wysłany:
21 Maj 2009, 20:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
witam
czy faktycznie wiatrak z poloneza jak najbardziej pasuje? mnie czeka podobna operacja.. czy trzeba cos kombinowac, przerabiac czy jest to prosta sprawa wymienic?
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#256890 Wysłany:
21 Maj 2009, 23:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
minimetrfati75
powiem...a raczej napiszę tak....to z polonezowskim wentylatorem w ponto II nazwałbym wynalazkiem....czy wentylator używany do kropki jest aż tak drogi, że trzeba kobinować, by nie przegrać auta ? nie wiem, czy taka impreza nie zaowocuje kolejnym przegrzaniem....co za tym idzie chyba już nie muszę wspominać..... [ Dodano: 21 Maj 2009 22:33 ]minimetr ja kiedyś w audi coupe rozwaliłem odpowietrzenie....śrubka odpowiedniej średnicy 2 podkładki + gumowe podkładki pod nie i z czuciem skręcać......u mnie to pomogło...pokombinuj.....
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
|
minimetr |
#256924 Wysłany:
22 Maj 2009, 07:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
..co do wentylatora to u mnie było to podyktowane natychmiastową potrzebą naprawy. Co do kombinacji to nie było tego wiele, jako że uchwyty obudowy tegoż wentylatora pasuja jak ulał w miejsce oryginału należało jedynie śruby na dłuższe wymienić żeby płaty wentylatora nie ohbciertały i tyle. Nawet kostka do podłączenia spasowana jest .
Odnośnie tej nieszczęsnej ukręconej śruby pytam dlatego, że chcę sie uchronić przed spuszczaniem całego tego płynu żeby wyciągnąć specjalnie tą złączke na której jest odpowietrznik, ale z drugiej strony jak mam to zamontowane to słabo widze co możnaby tam wykombinować więc chyba jednak będzie demonterka. Fajgi spróbuję również i Twojego patentu, może akurat sie nada i w kropku..
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
|
_wladimir_ |
#256934 Wysłany:
22 Maj 2009, 08:52; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
fajgi napisał(a): powiem...a raczej napiszę tak....to z polonezowskim wentylatorem w ponto II nazwałbym wynalazkiem....czy wentylator używany do kropki jest aż tak drogi, że trzeba kobinować, by nie przegrać auta ? nie wiem, czy taka impreza nie zaowocuje kolejnym przegrzaniem....co za tym idzie chyba już nie muszę wspominać.....
Polonez silnik miał 1,6 (jakby nie było wnuk Fiatowskiego silnika). Skoro dawał radę go schłodzić to czemu silnika od Punto 1,2 nie miał by?? Poza tym wentylator polonezowski z tego co słyszałem i widziałem jest konstrukcją solidniejszą, wytrzymalszą.
_________________ Wiecha [*2000 +2013] "Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014] "Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...] K-750 - „Moja historia.” Lada Niva - "Co ja zrobiłem"
Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują. Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu. Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#257267 Wysłany:
22 Maj 2009, 23:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
_wladimir_ |
#257302 Wysłany:
23 Maj 2009, 00:21; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|