You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 17:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 166 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #380165 Wysłany: 12 Lip 2010, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Dareks napisał(a):
jest to jakiś trop, gdyż pod maską tego pisku już nie słychać...

chodzi o wentylator nawiewu który znajduje się po stronie pazażera. Powiedzmy pod schowkiem go widać.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 

 
 Post #380299 Wysłany: 13 Lip 2010, 09:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 39
Yacek napisał(a):
Dareks napisał(a):
jest to jakiś trop, gdyż pod maską tego pisku już nie słychać...

chodzi o wentylator nawiewu który znajduje się po stronie pazażera. Powiedzmy pod schowkiem go widać.


i nie ma problemu z jego wyjęciem, tak jak w innych fiatach trzeba odkręcić śrubkę i wykręcić wentylator?

_________________
--
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380344 Wysłany: 13 Lip 2010, 15:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
i nie ma problemu z jego wyjęciem, tak jak w innych fiatach trzeba odkręcić śrubkę i wykręcić wentylator?

schyl się i popatrz pod schowek. tam widać mocowanie wentylatora- śrubki. dodatkowo najlepiej odpiąć kostkę elektryczną.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380509 Wysłany: 14 Lip 2010, 14:16; 
 Temat postu: głosna praca klimatyzacji
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Marki
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 31
Witam,
U mnie również pojawił się problem głośnej pracy sprężarki, wyraźnie słyszalny w okolicy 2 tys.obrotów z wnętrza kabiny pojazdu.
Hałas nie jest słyszalny z zewnątrz, przy otwartej pokrywie silnika.
Podobno może być problem z przewodami do klimatyzacji w autach z roku 2008, które trzeba wymienić, pismo serwisowe fiat 04/08.
Mechanik nie stwierdził uszkodzenia sprężarki, a ja zaczynam się zastanawiać nad łożyskiem alternatora... macie jakieś pomysły?

_________________
buli21


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380786 Wysłany: 15 Lip 2010, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Sie 2007,
Posty: 155
Pomógł: 2
Witam.Chciałem się zapytać o temperaturę na wyjściu z kratek przy obecnych upałach +36 stopni. Jaka jest temp. przy ustawieniu wentylatora na 3 bieg i ustawienie nawiewu na twarz ?
Czy temperatura na zewnątrz ma duży wpływ na temp. chłodzenia ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380847 Wysłany: 15 Lip 2010, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
enzo34 napisał(a):
Witam.Chciałem się zapytać o temperaturę na wyjściu z kratek przy obecnych upałach +36 stopni. Jaka jest temp. przy ustawieniu wentylatora na 3 bieg i ustawienie nawiewu na twarz ?
Czy temperatura na zewnątrz ma duży wpływ na temp. chłodzenia ?



Mam cały czas tak samo zimno. Może jakieś minmalne różnice są, ale zupełnie niewyczuwalne. W maju w serwisie miałem 5C.

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380945 Wysłany: 16 Lip 2010, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 39
Dareks napisał(a):
słuchajcie, po dezynfekcji i napełnieniu układu w ASO po kilku dniach przy upale podczas pracy klimatyzacji zaczęły się pojawiać ostre piski co parę sekund dochodzące gdzieś z nawiewu... piski były coraz głośniejsze więc wyłączyłem klimatyzację. Na postoju włączyłem klimę, sprężarka się włączała, wentylator pracował na pełnych obrotach, a z nawiewu leciało coraz zimniejsze powietrze... Jakieś sugestie co mi mogło ASO spieprzyć? Po napełnieniu powiedzieli mi że brakowało ok. 200g czynnika, czyli ok 1/3 układu...


no i sprawa się wyjaśniła... ASO napełniło układ zbyt dużą ilością czynnika... oczywiście to "nie ich wina", to "maszyna tak źle nabiła" i do tego "przecież nic się nie stało, sprężarka ma zabezpieczenia", "sprężarki tak się nie da uszkodzić" :twisted:
norma dla GP jest 450-550g czynnika, a załadowali 600g. :x
Teraz jest już ok...

_________________
--
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387088 Wysłany: 11 Sie 2010, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 20 Gru 2007,
Posty: 17
Witam wszystkich ...
mam od niedawna dosyc dziwny jak dla mnie problem z klimatyzacją ...
nie wiem skąd i jak ale po podróży z włączoną klimą pojawia mi sie woda pod wycieraczką , głównie od kierownicy ... czy wogóle komuś tak się już zdarzyło , z czego to się bierze , co z tym zrobić ?
sorki jeśli temat był poruszany ale prosze was o pomoc ...

pzdr
raf

_________________
Szary GP 1.3 MultiJet 16v 75km 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387123 Wysłany: 12 Sie 2010, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
raf, zapchany przewód odpływowy. Co z tym zrobić? Udrożnić go. Samochód w górę i gdzieś pośrodku w okolicy grodzi znajduje się przewód. Do ręki wyciorek i jazda...

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430394 Wysłany: 13 Sty 2011, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 22 Sie 2008,
Posty: 148
Witam Koledzy i Koleżanki,
Ostatnio miałem wymienioną sprężarkę klimatyzacji, objaw: tak jakby coś stawiało opór, poczatkowo myślałem że to rozrząd, ale po diagnozie wyszło że do wymiany sprzęło sprężarki klimy, łożysko w sprężarce i do tego jakieś luzy na wałku, więć zdecydowałem się na wymianę, i wszystko było by ok, gdyby po wyjechaniu z warsztatu coś mi nie zaczeło pykać i stękać jakby w drążku kierowniczym albo w kole lewym jak skręcam kierownicą w lewo, pojechałem do tego warsztatu (przyp. KLIMAT w Ząbkach woj. mazowieckie) a oni że nic tam nie grzebali bo sprężarka jest po prawej stronie (patrząc od wnętrza pojazdu) i stąd moje pytanie, gdzie jest zlokalizowana sprężarka klimy po lewej czy po prawej stronie patrząc od maski, tu gdzie akumulator czy tu gdzie filtr powietrza ?
Będe wdzięczny za pomoc :D

Pozdrawiam serdecznie
Patryk

_________________
Grande Punto Sport 1.9 MultiJet, 130KM (2006) :>
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430429 Wysłany: 13 Sty 2011, 16:37; 
 Temat postu: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
Sprężarka jest po lewej stronie blisko przegrody czołowej stojąc frontem do auta.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430680 Wysłany: 13 Sty 2011, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 22 Sie 2008,
Posty: 148
kornat85 dziękuję serdecznie

_________________
Grande Punto Sport 1.9 MultiJet, 130KM (2006) :>
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431121 Wysłany: 14 Sty 2011, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Uzupełnię temat o informację, że sprężarka klimy w 1.3 ma inną konstrukcję niż w 1.9. 1.9 w wersji z manualną klimą ma klasyczną sprężarkę ze sprzęgłem na kole pasowym, natomiast w 1.3 sprężarka nie ma sprzęgła, jest stale napędzana, ma za to regulowaną wydajność z możliwością całkowitego odcięcia obiegu czynnika.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460517 Wysłany: 08 Kwi 2011, 08:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź
Rejestracja: 12 Sie 2007,
Posty: 156
A jakie moga byc przyczyny nie dzialania klimy? Po wcisnieciu przycisku klimy, nie zapala sie na nim ta diodka i klima nie dziala. W momencie zakupu samochodu sprzedajacy mowil, ze wystarczy ja nabic i bedzie ok. Tylko czy to faktycznie tylko to, czy moze to cos powazniejszego? Z gory dzieki za podpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460599 Wysłany: 08 Kwi 2011, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
sprawdź bezpieczniki.

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465565 Wysłany: 21 Kwi 2011, 18:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Jakie powinno być ciśnienie czynnika w klimatyzacji manualnej w GP 1.3MJ? Bo dziś włączyłem klimkę i nic... tzn diodka się zapala, czuć że sprężarka się załącza ale powietrze jakie leciał przed włączeniem takie leci i po włączeniu klimy.

Na diagnostyce żadnych błędów nie ma, tylko ciśnienie wynosi 2,5 bara - nie wiem czy to za mało czy za dużo, ale coś nie działa.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465633 Wysłany: 21 Kwi 2011, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź
Rejestracja: 12 Sie 2007,
Posty: 156
Czy wymiana przewodu klimatyzacji to bardzo skomplikowany zabieg??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465635 Wysłany: 21 Kwi 2011, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
sama wymiana nie powinna być problemem jeśli jest dobry dostęp do samego przewodu, ale musisz brać pod uwage to że wypuścisz czynnik z układu. Przewody klimy z tego co pamiętam są skręcane na imbusy

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465695 Wysłany: 22 Kwi 2011, 08:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź
Rejestracja: 12 Sie 2007,
Posty: 156
kox napisał(a):
musisz brać pod uwage to że wypuścisz czynnik z układu.


Czynnika nie ma wogole, wszystko uszlo przez wlasnie dziurawy przewod, reszta jest "przedmuchana czystym powietrzem".

Takie znalazlem na allegro, ktory bedzie ten wlasciwy, po opisie wynika, ze na pewno ten ostatni, a co z pozostalymi??

http://allegro.pl/fiat-grande-punto-prz ... 70126.html

http://allegro.pl/fiat-grande-punto-prz ... 20629.html

http://allegro.pl/przewod-klimatyzacji- ... 52050.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489292 Wysłany: 10 Lip 2011, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
na jakimś forum znalazłem tabelkę temp. powietrza z kratek wentylacyjnych przy prawidłowo działającej klimatyzacji coś ta tabelka jest zbyt optymistyczna chyba producenci samochodów zabiezpieczają sie tak jak w przypadku norm zużycia oleju silnikowego np.opel twierdzi że samochód może brać od 0,6 do nawet 1 l oleju na 1000 km i producenci z normą dla klimatyzacji tez przeginają

Temp. otoczenia | Akceptowalna temp. wydobywająca się z środkowych kratek
15°C | pomiędzy 4°C a 8°C
20°C | pomiędzy 6°C a 10°C
25°C | pomiędzy 8°C a 13°C
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
35°C | pomiędzy 17°C a 20°C
40°C | pomiędzy 21°C a 25°C

ps.mnie dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz 30 st.c ,drugim biegu wentylatora oraz załączonym obiegu wewnętrznym miałem od 6,2 do 8,3 w czasie jazdy około 15 min 10 km i już wydawało mi się że przydałaby
się chłodniejsza temp. z kratek :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489293 Wysłany: 10 Lip 2011, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
To nie chodzi o to ile maksymalnie klima może zbić temperaturę
chodzi o to że różnica tamperatur nie może być zbyt wielka
Bo na długiej trasie może jeszcze ale jeśli się ktoś kręci po mieście i na dworze jest 35stopni a w aucie 15 to po 5 wyskokach z auta można się rozchorować.
Ja słyszałem że nie powinna być większa niż 10stopni z tabeli troszkę inaczej wynika. Co człowiek to opinia

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550633 Wysłany: 20 Lut 2012, 13:34; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 07 Mar 2011,
Posty: 411
Pomógł: 1
Co jaki czas kontrolujecie klimatyzację ?
Wymienia się czynnik czy tylko uzupełnia ?

_________________

17 cali i gleba, nic mi więcej nie potrzeba :
)
GP 1.4 8v Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550744 Wysłany: 20 Lut 2012, 19:08; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Raz do roku na wiosnę, wymiana filtra i ew. uzupełnienie czynnika (w zasadzie to automat usuwa cały czynnik i ponownie go wprowadza w odpowiedniej ilości, ponieważ istotna jest jego objętość a nie ciśnienie w układzie).

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550757 Wysłany: 20 Lut 2012, 19:46; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 07 Mar 2011,
Posty: 411
Pomógł: 1
tzok napisał(a):
Raz do roku na wiosnę, wymiana filtra i ew. uzupełnienie czynnika (w zasadzie to automat usuwa cały czynnik i ponownie go wprowadza w odpowiedniej ilości, ponieważ istotna jest jego
objętość a nie ciśnienie w układzie).



Odgrzybianie przy okazji tez robic?
Auto ma 13000 przejechane

_________________

17 cali i gleba, nic mi więcej nie potrzeba :
)
GP 1.4 8v Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550939 Wysłany: 21 Lut 2012, 00:25; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Można zrobić ale jak dla mnie to trochę pic na wodę to całe odgrzybianie... dopóki układ jest czysty i nie ma grzyba to ok, zapobiega jego powstaniu, ale jak już jest to pomoże na chwilę.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 166 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO