You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 03:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #25298 Wysłany: 22 Maj 2007, 19:56; 
 Temat postu: Stan filtra powietrza
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Kwi 2007,
Posty: 23
Witam kolegów forumowiczów.
Zwraca się do Was doświadczonych w eksploatacji Punto I,ktoś zupełnie zielony.Pytanie dotyczy stanu filtra powietrza.Zastanawia mnie dlaczego jest on taki tłusty.Czy to normalne a moze to objaw zużycia silnika?Jeżeli nie to co zrobić aby tak się nie działo.W "maluchu"odłączyłem rurke odpowietrznika od obudowy filtra i problemu nie było.Jak Wy to robicie?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #25306 Wysłany: 22 Maj 2007, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wolsztyn
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 33
hmm u mnie filtr przez cały okres eksploatacji jest cały czas suchy więc nic ci nie poradze

_________________
Punto I S 1.2 60 1995r. lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25321 Wysłany: 22 Maj 2007, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
Coś w tym jest.Opary oleju cofają się do filtra. Ale dlaczego?Normalnie powinny być zassysane do kolektora ssania a nie pulsować między przepustnicą a wlotem powietrza.Fachowiec pewnie potrafi to wyjaśnić. :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25325 Wysłany: 22 Maj 2007, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 16
Choć nie jestem specjalista od silników to myślę,że żużyte pierścienie powodują zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej a tym samym wędrówkę par oleju do kolektora ssania i zanieczyszczenie filtra.Obym się mylił


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25396 Wysłany: 23 Maj 2007, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Tez bym stawial na pierscienie. Jaki przebieg ma autko?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25413 Wysłany: 23 Maj 2007, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Kwi 2007,
Posty: 23
Kto to wie.Oficjalnie na liczydle 98500 km rok w Polsce.Brak innych danych .Były właściciel niechce przekazać briefu unikając rozmowy na ten temat, może tam tkwi wyjaśnienie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25439 Wysłany: 23 Maj 2007, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
A moze zrobiłbyś tak jak zrobiłeś w 126 ,odłącz tę rurkę i zakorkuj wlot do filtra.Może to jest sposób ale czy to będzie miało wpływ na prace silnika to nie wiem.Ekolodzy będą zdegustowani taką propozycją.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25441 Wysłany: 23 Maj 2007, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 16
Zatkaj otwór w pokrywie bo ci zażyga silnik.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25465 Wysłany: 24 Maj 2007, 06:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
[b]żółtek[/b]

Proponuję pomiar ciśnienia na tłokach i przy okazji próbę olejową. To jednoznacznie powie Ci w jakim stanie jest silnik. W moim poprzednim samochodzie (niestety również sprowadzonym z Niemiec - pierwszy i ostatni) kompresja na tłokach była bardzo zróżnicowana od 8,5 do 12,5 w zależności od cylindra.
Podczas badania mechanik zajrzał do silnika i orzekł, że licznik jest cofnięty o przynajmniej 100 kkm. Młody byłem i głupi i dałem się nabrać "koledze" sprowadzającemu samochody.

Jeżeli się okaże, że silnik jest w kiepskim stanie to ch... bo remont to przynajmniej 2000 PLN, można użyć jeszcze jakiś wynalazków typu "doktorek" lub ceramizery, ale to nie rozwiąże problemu tylko przedłuży agonię silnika i odroczy termin naprawy.

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25717 Wysłany: 26 Maj 2007, 08:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Kwi 2007,
Posty: 23
Dziękuję Marcin za obszerną i wnikliwa analizę i dobrą radę ale czy uszczelniacze na popyczaczach zaworów nie mogą być przyczyną przedostawania się oleju pod pokrywę rozrządu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25779 Wysłany: 27 Maj 2007, 08:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
Jeżeli silnik do remontu to proponuję użyć głośnego ostatnio specyfiku o nazwie ceramizer.Działa podobno na układ metal-metal.Jeżeli będzie zmiana to znaczy, że uszczelniacze popyczaczy są dobre.Ten wynalazek nie działa na układ guma -metal.To cudo kosztuje 50 zł.Może ktoś to już stosował i podzieli się opinią.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25874 Wysłany: 28 Maj 2007, 08:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
żółtek
Zużyte uszczelniacze popychaczy mogą być przyczyną przedostawania się oleju do komory spalania. Wtedy (po dłuższym postoju) dym jest niebieskawy. Jak się olej "wypali" to barwa dymu wraca do normy.
Ile oleju musisz dolewać między wymianami?

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25979 Wysłany: 28 Maj 2007, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Kwi 2007,
Posty: 23
Nie wiem ile. Mam go 2 miesiace.Sądze jednak ,że dużo bo dolewałem a już nie ma.. :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #25995 Wysłany: 29 Maj 2007, 06:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
Jeżeli jesteś pewien, że nie ma żadnych wycieków to... diagnostyka prawdę Ci powie.
Jeżeli nie jesteś pewien co do wycieków to na noc porozkładaj pod samochód jakiś papier/gazety itp. i rano sprawdź.

Daj znać co jakie są wyniki...

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #26891 Wysłany: 03 Cze 2007, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
Niepoprawny napisał(a):
Jeżeli silnik do remontu to proponuję użyć głośnego ostatnio specyfiku o nazwie ceramizer.Działa podobno na układ metal-metal.Jeżeli będzie zmiana to znaczy, że uszczelniacze popyczaczy są dobre.Ten wynalazek nie działa na układ guma -metal.To cudo kosztuje 50 zł.Może ktoś to już stosował i podzieli się opinią.


używałem, 150.000 km, żadnej zmiany nie zauważyłem, żadnej różnicy nie odczółem
może to dlatego, że silnik nie wymagał użycia tego specyfiku 8)

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO