You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 09:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #258620 Wysłany: 26 Maj 2009, 21:23; 
 Temat postu: Dobór sprężyn
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Witajcie
mam kropka mk2 1.9JTD wersja ELX zastanawia mnie czy w wersji sporting z tym samym silnikiem były inne sprężyny czy może te same? Chciałem delikatnie obniżyć auto ale bez zbyt mocnego utwardzania, tak żeby wszystko ładnie wyglądało z oponami 185/55r15 lub 195/50r15.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 

 
 Post #263493 Wysłany: 11 Cze 2009, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
krzysiek82, sporting to była benzyna 1.2 16V i chyba nie różniła się zawieszeniem od normalnej wersji. Jeśli już, to trzeba szukać sprężyn od wersji HGT JTD. Tam mogły już być niższe, ale nie wiem tego napewno. Może ktos jeszcze się wypowie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263648 Wysłany: 11 Cze 2009, 18:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 19 Maj 2009,
Posty: 5
Ja sie wypowiem że napewno w 1.2 16V sporting były inne sprężyny aniżeli w cywilnej odmianie z tym silnikiem. Natomiast co do JTD to nie mam pojęcia jak i co wchodziło przy wersji sporting z tym motorem, ale chętnie się dowiem bo sam jestem na kupnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263651 Wysłany: 11 Cze 2009, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Trojmiasto
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 231
... sluchajcie czy ktos z Was obcinal springi...tzn chodzi mi o to ze chcialbym bardziej obnizyc przod u siebie, mam niby -40 ale jakos mi sie to slabo podoba i chcialem ciachnac jeden zwoj...zastanawiam sie czy taka operacja jest bezpieczna...? Co o tym myslicie..?

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263654 Wysłany: 11 Cze 2009, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 19 Maj 2009,
Posty: 5
Jeśli śpieszno ci na tamten świat to tnij do woli. Jak dla mnie to cięcie sprężyn to taki sam grzech jak obniżenie przez ściągacze na sprężynach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263656 Wysłany: 11 Cze 2009, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Trojmiasto
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 231
robroy nie pisalem o sciagaczach bo to juz jest przegiecie...chcialem gwint ale nie moge nigdzie znalezc...a ciachniecie jednego zwoju to chyba nic wielkiego... :>

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263774 Wysłany: 12 Cze 2009, 09:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Marson22 wiem, że ludzie robią to i niby jeżdżą, ale bezpieczeństwo się zmniejsza. Decyzja należy do Ciebie. Czytałem, że można także sprężyny ścisnąć u kowala.
robroy tylko z 1.2 16V sprężynki raczej nie pasują do JTD.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263838 Wysłany: 12 Cze 2009, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
Marson22 napisał(a):
a ciachniecie jednego zwoju to chyba nic wielkiego

i tu się mylisz....obcinałeś kiedyś springi ?? tak się składa, że ja tak...nie w kropce ale w hondzie civic.....pojeździłem 3 miesiące ( sprężyny były w extra stanie ) ...jak mi pękła, to mało co się do rowu nie wpakowałem....obcinając, zmieniasz jej właściwości fizyczne ( większe napięcie na pozostałe zwoje ).....a nie chciałbym czytać za jakiś czas, że masz kropka rozbitego...szkoda by było prawda ????

[ Dodano: 12 Cze 2009 13:25 ]
uki1906 napisał(a):
ścisnąć u kowala

można, ale wtedy dodatkowe hartowanie by się przydało :) z resztą dobry kowal będzie wiedział :)

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263917 Wysłany: 12 Cze 2009, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 19 Maj 2009,
Posty: 5
uki1906 napisał(a):
Marson22 wiem, że ludzie robią to i niby jeżdżą, ale bezpieczeństwo się zmniejsza. Decyzja należy do Ciebie. Czytałem, że można także sprężyny ścisnąć u kowala.
robroy tylko z 1.2 16V sprężynki raczej nie pasują do JTD.


uki mnie chodziło tylko o fakt że wersja sporting z silnikiem 1.2 16v posiada krótsze sprężyny, a jednocześnie zadawałem pytanie jakie są różnice pomiędzy Puntem JTD np w wersji ELX a JTD Sporting.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #265388 Wysłany: 17 Cze 2009, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Trojmiasto
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 231
...no nic nadal bede szukal gwintu moze cos sie trafi...:) dzieki za pomoc...:)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266517 Wysłany: 20 Cze 2009, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 21 Wrz 2007,
Posty: 205
ja tez jestem przed zmianą sprężyn i mam dylemat :(
czy zakupić -40/-40mm przód/tył, czy nie będzie to za bardzo obniżało auta, ponieważ w zimie często wyjeżdżam samochodem w góry do Bukowiny Tatrzańskiej a wiadomo jaka tam jest zima:/ opony na zime są standard czyli 165/70 r14 na lato będzie 195/50 r15
czy nie lepiej w takiej sytuacji kupić zwykłe sprężyny standardowe?
jeśli będą zakładane standardowe to tylko na tył bo są mocno wyeksploatowane a przód pozostanie bez zmian, a jeśli przyjdą -40mm to będzie wymiana przód i tył

prosiłbym o opinie osób które jeżdżą na tak obniżonym zawieszeniu, jak sie to sprawuje zwłaszcza w zimie...

_________________
Punto II 1.2 8V
mobil: TTi TCB-880 + Sunker Elite 109

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO