|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 04:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
zoon |
#261584 Wysłany:
04 Cze 2009, 14:20; Temat postu: Silniki MultiAir już w produkcji |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#261608 Wysłany:
04 Cze 2009, 15:12; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
No no... wyobraźcie sobie teraz miny ogolonych głów w bmw, gdy na światłach podjeżdża jakiś Fiacik, staje obok i robi tsssssst
Natomiast bardziej na poważnie: to dobrze, że rozwój silników Fiata zmierza ku większej oszczędności (paliwa), uzyskując przy tym większą moc. Tak się powinno robić od zawsze, ale widać, że w końcu jakiś koncern się ocknął. Zapowiada się całkiem niezła przyszłość
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261611 Wysłany:
04 Cze 2009, 15:38; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#261651 Wysłany:
04 Cze 2009, 17:07; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Thomas napisał(a): ale silnik 0.9 i T plakac sie chce .....
mały i niepozorny , wyobraź sobie miny tych którym odjedziesz
tylko ciekawi mnie ile mocy by z niego wycisnęli
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#261652 Wysłany:
04 Cze 2009, 17:11; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
stawiam na 60 KM
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261661 Wysłany:
04 Cze 2009, 17:38; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#261699 Wysłany:
04 Cze 2009, 19:50; Temat postu: |
|
|
No jeżeli byłoby to tzw. soft turbo, czyli bardziej na moment niż na moc, te 60 KM byłoby całkiem realne, poza tym to 900 jest 2-cylindrowe, a nie cztero jak to było w CC i SC.
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#261701 Wysłany:
04 Cze 2009, 19:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Tylko żeby z tym MultiAirem nie było jak z Wariatorami
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261703 Wysłany:
04 Cze 2009, 19:53; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#261707 Wysłany:
04 Cze 2009, 19:56; Temat postu: |
|
|
Wyjaśnię spory bo znalazłem jakiś Motor. Napisane jest że 65 koni bez turbo tylko z tym Multiair. Mnie jeszcze ciekawi, czy wsadzą najmocniejszą odmianę tej szlifiereczki do Bravo.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#261711 Wysłany:
04 Cze 2009, 20:07; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
A multiair nie jest czasem powiązane z turbo? Kurcze, silnik 700 ccm i tyle koni ile teraz mam w 1.2. Po prostu żyleta
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#261750 Wysłany:
04 Cze 2009, 21:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
domin45670 napisał(a): Kurcze, silnik 700 ccm i tyle koni ile teraz mam w 1.2. Po prostu żyleta Twisted Evil
Troszke OT; kolega ma astre z silnikiem 1.6 z którego 'wyciąga' 75KM (vide kropkowe 1.4 95KM ). Ba, Warszawa miała silnik 2.1 i 50KM. Idźmy dalej: (cyt. wikipedia) "Pierwszy pojazd dieslowski produkcji firmy MAN był jednocylindrowym gigantem o pojemności niemal 20 litrów, który przy prędkości 172 obrotów na minutę rozwijał moc 15 kW". Technologia...
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261756 Wysłany:
04 Cze 2009, 21:46; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#261758 Wysłany:
04 Cze 2009, 21:47; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Rodzina 1.4 dla Bravo, Grande, Alfy i Lancii. Rodzina 0.9 (wersje wolnossące 65 KM i 80 KM oraz turbo 105 KM) dla segmentu A (Panda i 500) i podstawowych Grande. Kiedyś z 0.9 powstanie być może nawet 0.7, głównie dla przyszłych, najmniejszych Fiatów (Topolino?).
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261759 Wysłany:
04 Cze 2009, 21:50; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#261761 Wysłany:
04 Cze 2009, 21:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
Thomas napisał(a): a to sa g..o a nie silniki ... ja tam bym w zyciu tego nie chcial ... chociazby CC 704 ccm .. jak to chodzilo, czy tez maluch ?? nie trzeslo czasami ?? co to za praca silnika .... zreszta wystarczy porownac nawet silnik 4 cylindrowy do 6 cylindrow ... jaka roznica w pracy silnika ... im wiecej tym lepiej chodzi, bardziej miekko,rownomiernie ... 2 cyl to ZLO Nie wiem jak wyglądają w środku te multiairy, ale maluch miał tłoki ułożone po 1 'stronie', a po przeciwnej stronie miał przeciwwagę. Może gdyby tłoki były ułożone po przeciwnych stronach osi wału korbowego praca silnika byłaby kulturalniejsza.
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261763 Wysłany:
04 Cze 2009, 21:55; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
patefoniq |
#261770 Wysłany:
04 Cze 2009, 22:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Kurde... Takie 170 kucyckow, to ja bym chcial w swojej kresce...
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#261794 Wysłany:
04 Cze 2009, 23:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Thomas napisał(a): takie Fiata to ja juz bym w zyciu nie kupil ... niewazne,ze ma 80 czy nawet 100KM z malego silnika,ale to 2 cyl, turbo i na pewno nie tak duza wytrzymalosc ... nie zarzekaj się wszystko zależy od tego jak poradzą sobie z wyważeniem i zawieszeniem silnika. Takie cnq 700 na dobrym oleju robiły 200-300 tys. (wiem z autopsji) kruger napisał(a): Może gdyby tłoki były ułożone po przeciwnych stronach osi wału korbowego praca silnika byłaby kulturalniejsza.
nie da się, w konfiguracji dwa tłoki u gory suw pracy będzie co jeden obrót wału, jakby tłoki były po przeciwnych stronach to np suwy pracy byłyby oddalone o pół obrotu wału a więc kolejne półtora to straty- reasumując to by trzęsło
Choć teoretycznie da się z sastosowaniem przeciwciężarów więc kto wie ?
Ostatnio edytowany przez krzysiek_pere, 06 Cze 2009, 22:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#261799 Wysłany:
04 Cze 2009, 23:19; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
krzysiek_pere napisał(a): Takie cnq 700 na dobrym oleju robiły 200-300 tys. (wiem z autopsji)
no dobra,ale nie byly tak zylowane jak to co teraz chca zrobic na dobrym oleju a to dobre, jakos siostra nie lala nic dobrego zwyklego lotosa minerala , co 12 tys wymiana i jakos ponad 130tys zrobil i wszystko ok bylo i poszedl do zyda
ale tutaj jest mniejsze wysilenie ....
poza tym 2 cyl to zawsze 2 i koniec ... nigdy tak nie wywaza jak silnika z wieksza liczba cylindrow ... juz jak mowilem 3 cyl sa o niebo lepsze .... [ Dodano: 04 Cze 2009 23:19 ]w 2 cyl wykorbienie jest co 180 stopni w 3 cyl co 120 ... o wiele bardziej rownomiernie rozlozone ... i nie ma tutaj takiej o mowy i takim telepaniu jak w 2 cyl ... w 4 cyl jest co 90, w 6 co 60 itd ... wiec chyba to cos mowi ... nigdy nie wywaza tego tak,zeby nie bylo czuc ....
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK <-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#261814 Wysłany:
04 Cze 2009, 23:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Thomas napisał(a): nigdy nie wywaza tego tak,zeby nie bylo czuc ....
nie nie nie
czy ja napisałem że dwa cylindry są lepsze od 4 czy 12 nie
Po prostu da się zrobić tak żeby na fotelu kierowcy nie będzie tego czuć (zawieszenie silnika z tłumieniem olejowym znanym z diesla, odpowiednie wyciszenie, wałki wyrównoważające, odpowiednia konstrukcja bloku silnika i była by bajka ), (skutek) a czy tak będzie ? czs pokaże ?
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#261888 Wysłany:
05 Cze 2009, 11:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Thomas napisał(a): lepsze o wiele sa 3 cylindry ,przynajmniej silnik rowno pracuje ...
Tu bym polemizował Miałem Matiza.
Mała pojemność = małemu momentowi obrotowemu co będzie skutkować czętszej zmianie biegów i niskiej ekonomiczności.
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#262235 Wysłany:
06 Cze 2009, 18:25; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Bober88 |
#262252 Wysłany:
06 Cze 2009, 19:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2008, Posty: 29
|
Da się wyrównoważyć dwucylindrówkę do poziomu silnika czterocylindrowego(wyrównoważone siły masowe pierwszego rzędu).Wystarczą do tego dwa wałki kręcące się w przeciwne do siebie strony z prędkością wału korbowego.
Wadą będzie wtedy tylko szarpanie na bardzo niskich obrotach(1300rpm i jazda pod górę), oraz wolniejsze wchodzenie na obroty niż czterocylindrówki(cięższe koło zamachowe oraz bezwładność wałków).Wszyscy się pytają dlaczego 2 cylindry?Redukcja jednego cylindra(z 4 do 3 - na przykładzie polówki) dała 15%oszczędności.Teraz to jeszcze lepiej wyjdzie - założyć 8 multiarów - 2 na cylinder (nazwijmy tak kompletne moduły do sterowania zaworami) a założyć 4 będzie różnica (tanie to one na pewno nie będą). [ Dodano: 06 Cze 2009 18:27 ]pewnie silniki dwucylindrowe będą i tak zarezerwowane dla segmentu pandy, a GP będzie miał swoje czwórki.Dlaczego?
-moce 0.9 M-air: 65; 80; 90; 105-108(różnie podają)
-moce 1.4 M-air: 105; 135; 165
Wychodzą dwa silniki z taką samą mocą...
Czyli jeden do aut mniejszych (segment A), a drugi do segmentu B i C
BMW ma V12 bardziej dla prestiżu niż dla mocy.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#262256 Wysłany:
06 Cze 2009, 19:47; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|