You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 02:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #263857 Wysłany: 12 Cze 2009, 15:43; 
 Temat postu: Porownanie zawieszenia Punto Classic i GP...
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 12 Cze 2009,
Posty: 13
Mialem dzisiaj okazje pojezdzic GP 1.4 DYNAMIC.
Auto nawet jezdzilo. Wspomaganie jak dla mnie za mocne
ale da sie wylaczyc. Poza tym bez specjalnych uwag poza
twardym zawieszeniem. Akurat jezdzilem w okolicy gdzie
asfalt sklada sie glownie z latanych dziur ;)
Na takim "asfalcie" GP sprawia wrazenie jakby nie mialo
amortyzatorow - jest za sztywne na moje oko.
Inna sprawa ze jezdze teraz Tacuma (takie cos wielkosci Scenica)
wiec raczej miekkim autem. Tak czy owak jest twardo...

Czy poprzednie Punto mialo takie samo zawieszenie
czy tez bylo troche mniej twarde?

J.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #263943 Wysłany: 12 Cze 2009, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Poprzednie czyli Punto 2 :?:
Miałem w/w i powiem tak. Dwa zupełnie inne auta.Pod każdym względem.
A co do twardego zawieszenia to tak masz racje. Ale polecam niedzielny ranek o wschodzie słońca na autostradzie .Dodaj do tego ostry łuk.
I auto trzyma się pięknie bez ESP.
Jesli zastanawiasz sie nad kupnem GP to polecam :E

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263994 Wysłany: 13 Cze 2009, 00:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
kukubara napisał(a):
jest za sztywne na moje oko

a dla mnie jeszcze jest za miękki :wink:
Ale prowadzi sie fajnie ten samochodzik :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264065 Wysłany: 13 Cze 2009, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Pomorskie
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 55
Albo komfort, albo dobre prowadzenie. Moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia. Przesiadając się z jakiegoś sportowego auta do GP będziemy mieli odwrotne odczucie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264078 Wysłany: 13 Cze 2009, 14:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Niby twardy ale czy ja wiem czy tak się dobrze tzryma zakrętów? Mnie się nim jeździ trochę niepewnie w ostrych łukach :> ale może jeszcze mało nim przejechałem :wink:

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264101 Wysłany: 13 Cze 2009, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Pomorskie
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 55
Moja siostra ma Audi A3 i tam zawieszenie jest jeszcze twardsze. W GP jest wyczuwalny kompromis, ale nie jest zle. Jak ktoś lubi śmigać po zakrętach, to dobrym rozwiązaniem będzie pewnie założenie kółek 195/55/16"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264306 Wysłany: 13 Cze 2009, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
no dokładnie zawieszenie w punto jest moim zdaniem mało pewnie na łukach własnie i mówiac szczerze to pomimo 17" poprawa jest duza ale ... no własnie jeszcze jest jakies ale w porównaniu np z focusem 1 generacji na 15" balonowych kołach ;)

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264333 Wysłany: 14 Cze 2009, 07:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
witam ! według mnie Gp ma zawieszenie odpowiedniej twardosci i swietnie sie trzyma drogi jak na takie małe autko,dla porownania przed kupnem Gp jezdziłem m:in oplem nowym astrom 2 ,to wydawało mi sie że jade wozem na kołach tzw rafiokach!!!!!!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264350 Wysłany: 14 Cze 2009, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Po przesiadce z Punto MK II (jak ty to Classic nazywasz) do GP nie mogłem się długo przyzwyczaić... W MK jakoś mi się wydawało kierownica precyzyjniej działała.... W GP delikatny ruch i już skręt o 30 stopni. Teraz już nie zwracam na to uwagi.

Co do zawieszenia. Bez porównania na korzyść GP. Po pierwsze tłumienie wszelkich nierówności. W MK II czułem każdą bruzdę asfaltu, teraz komfortowo i cichutko. Jeśli chodzi o twardość to i tak jak twierdzi moja żona ( która nie lubi jeździć miękkimi autami ) jest ciut bardziej kanapowo niż w MK II (classic)

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264360 Wysłany: 14 Cze 2009, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 88
u mnie jeszcze twardziej niz w serii, ale mimo to ja rowniez odbieram szybkie pokonywanie lukow lub jakiejkolwiek innej zmiany toru jazdy z lekkim przyhamowaniem jako nieco niebezpieczne i niepewne. Moze takie nie jest w rzeczywistosci (esp mam nadzieje czuwa), ale ja to tak odbieram ;]. Nie jest to to samo co male Cinquecento z twardszym zawiasem - tym to sie jechalo! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264382 Wysłany: 14 Cze 2009, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 77
GP posiada bardzo dobrze zestrojone zawieszenie.
Gp jezdzilem prze 3 lata, na 16-stkach -jeżdzę szybko i często ostro- zawieszenie w GP choć głosne, to jest bardzo dobre w swojej klasie -trzyma na bardzo ostrych zakretach wzorowo - w tym względzie każdy kto ma inaczej może mieć coś nie tak z autem - polecam zacząć od sprawdzenia ciśnienia w oponach.
Obecnie jeżdzę BRavo 2.0 MJ i te również jest dobre, ale GP z racji mniejszych gabarytów i masy prowadzi siębardzie w stylu "gokarta" :-)

_________________
Fiat Bravo Sport 2,0 MJet 205KM/434 nm
Fiat Grande Punto 1.3 MJet 90 KM/200 Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264386 Wysłany: 14 Cze 2009, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Pomorskie
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 55
Panowie - jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Myślę, że jak na klasę auta, jego przeznaczenie i nasze drogi, to zawieszenie w GP jest super zestrojone. Do jazdy wyczynowej np. po torach wszystkie seryjne autka powinny być przerobione


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264425 Wysłany: 14 Cze 2009, 14:21; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
nie no moze i faktycznie tak jest nie mniej jednak sieje taka nutke niepewnosci to zawieszenie ale fakt to ma byc samochód miejski a nie wyscigówka , a samochód mam nowy , cisnienie jak najbardziej prawidłowe wiec raczej to nie wina samochodu ;)

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371210 Wysłany: 04 Cze 2010, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
Apropos twardości zawieszenia w GP..

Czym różni się zawieszenie w wersji Sport od zwykłego GP..

Czy tylko nieco niższymi i o twardszej charakterystyce sprężynami?

_________________
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372331 Wysłany: 08 Cze 2010, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: józefosław
Rejestracja: 27 Maj 2009,
Posty: 39
Limet napisał(a):
no dokładnie zawieszenie w punto jest moim zdaniem mało pewnie na łukach własnie i mówiac szczerze to pomimo 17" poprawa jest duza ale ... no własnie jeszcze jest jakies ale w porównaniu np z focusem 1 generacji na 15" balonowych kołach ;)


właśnie mam taki sam zestaw w przydomowym pit-stopie (nowe GP 15kkm vs 10 letni Focus I 230kkm)

punciak jeździ fajnie ale...
zupełnie nie ma co go porównywać w kwestiach kontroli w zakręcie do Focusa

_________________
Duża brązowa Kropka Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372344 Wysłany: 08 Cze 2010, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Zależy z czego kto się przesiadł. Moje poprzednie auto (marea) prowadziło się dużo lepiej w zakrętach. Mam codziennie w drodze do pracy taki ostry zakręt w prawo, blisko 90 stopni i stwierdzam z przykrością, że sporo aut przejeżdża ten zakręt pewniej i szybciej - i nie ma tu reguły - są to i nowe kompakty i 15-letnie miejskie wozidła.

Punto jest moim zdaniem za wysokie.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372358 Wysłany: 08 Cze 2010, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Bo ja wiem, czy tak źle się trzyma? Mam już kilka ciekawych doświadczeń z mistrzami kierownicy z innych autek i pokonywaniem ostrych zakrętów :E Dwa razy łosie trzymali się za blisko pupy autka, po pokonaniu zakrętu kończyli manewr na poboczu - robiło się w ciągu chwili 60-70m luzu :E Moim zdaniem trzymanie na zakrętach jest jak najbardziej ok :wink:

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372367 Wysłany: 09 Cze 2010, 01:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
filip76 napisał(a):
Punto jest moim zdaniem za wysokie

zdecydowanie, pokuszę się nawet o stwierdzenie że o całe 10cm jest za wysoki.
po wsadzeniu szerszej gumki prowadzi się zacniej i pewniej jednakże obniżenie środka ciężkości w tym aucie jest dobrym posunięciem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372373 Wysłany: 09 Cze 2010, 07:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
Moim zdaniem GP trzyma się bardzo dobrze na zakrętach ,jakby jeszcze dać szersze gumy wieksze koła i opony niech będą porządne to trakcja jest wyśmienita (ja jeżdżę na standardowych i jest dobrze) w porównaniu z PII którym miałem okazje przez 5 lat jeździć jest na pewno lepiej aczkolwiek PII też trzymało się dobrze. A co do odgłosów ,no cóż Fiat ma to charakterystyczne że zawieszenia są twardsze i głośne ,ale przynajmniej dają rady na naszych drogach :E

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372376 Wysłany: 09 Cze 2010, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
sadoo napisał(a):
zdecydowanie, pokuszę się nawet o stwierdzenie że o całe 10cm jest za wysoki.

Czyżby rezerwa na kapelusz?


sadoo napisał(a):
po wsadzeniu szerszej gumki prowadzi się zacniej i pewniej ....


A przyznam, że tego nie brałem pod uwagę - jeżdżę zimą i latem na standardowych 195. Fakt, że w marei miałem latem niskoprofilowe 205 ale to auto było niższe (środek ciężkości), bardzo miękko zestrojone i większe po kilka cm w każdym kierunku (poza wysokością).

krowka napisał(a):
Mam już kilka ciekawych doświadczeń z mistrzami kierownicy z innych autek...


może to byli tzw. miszczowie prostej - znam ten typ, najczęściej w słabszym aucie (stary, małolitrażowy benzyniak), który na prostej wisi na zderzaku, a na zakrętach gdzieś znika. Wyprzedza najczęściej jak ma z górki... ;)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372764 Wysłany: 10 Cze 2010, 17:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
A ciekawe jak się zawieszenie GP ma do Mito. Bo są bliźniacze. Różnica głównie w amorach i sprężynach. W mito usztywniona jest ponoć belka tylna a amory mają jakąś wewnętrzną sprężynę ograniczającą przechył w zakręcie bez pogorszenia komfortu. Wśród różnych wersji silnikowych Mito zawieszenia mają rózną twardość a ciekawe jak w GP.
Jak dla mnie Mito to rewelacja w prowadzeniu, i komfort jest jak najbardziej OK.
Punciaka na pawne da się zestroić tak samo.

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372772 Wysłany: 10 Cze 2010, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
slon11 jak dla mnei trakacja standardowego p2 to była tragedia , na zimowych lackach czułem sie jak bym miał gumową droge , tragedia . Sytuacje poprawiały troche niskoprofilowe gumy ale szału nie było :).
W Gp nie jest źle bo to zawieszenie duzo moze ,i nie jeden na łukach sie przejechał o wiele mocniejsza fura a ze zakrety to mój konik ze wzgledu na mała moc wiec wiem co mówie:).ale tak jak sado powiedział 10cm nizej i było by zdecydowanie pewniej ,

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372936 Wysłany: 11 Cze 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
alba napisał(a):
A ciekawe jak się zawieszenie GP ma do Mito. Bo są bliźniacze...


A przedwczoraj na moim ulubionym zakręcie miałem właśnie konfrontację z mito - ja po zewnętrznej, mito po wewnętrznej i byłem szybszy :) Oczywiście, drajwer z mito nie wiedział o zawodach, więc nie traktuję tego testu na serio. Gorzej, że niektóre auta na wewnętrznym są szybsze ode mnie :(

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO