|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 12:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
rafał79 |
#294840 Wysłany:
03 Paź 2009, 10:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
jak ktoś dojdzie co z tym stukanie m to czekamy na odpowiedz!!!
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
|
|
|
lakikwap |
#294949 Wysłany:
03 Paź 2009, 16:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
podpisuje sie pod rafał79:)
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#295584 Wysłany:
05 Paź 2009, 16:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
witam mam podobny problem... przy szybkim skręcaniu w P i L słychać drgania. Bylem u mechanika i wymienili maglownice w raz z końcówkami drążków. Dziś dzwonił że to jednak nie jest to i że dalej stuka ;/ Nie wiem już co to może być. Mówił że jeszcze da się dokręcić na innych śrubach ale nie jest pewny czy tak można i czy nie straci maglownica gwarancji. Jak myślicie ?
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#295716 Wysłany:
05 Paź 2009, 21:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
kogutek89 a nie wydaje ci się że te stuki to bardziej wewnątrz autka, jakby zaraz za kierownicą?
|
|
Góra |
|
|
rafał79 |
#295720 Wysłany:
05 Paź 2009, 21:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
u mnie znowu sie poluzowała śruba trzymajaca wahacz do sanek( być może zjechany gwint) i nasiliły się stuki pod kierownicą....naprawie to i się znowu wypowiem ,,,czy to miało wpływ na stuki
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#295918 Wysłany:
06 Paź 2009, 18:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#295973 Wysłany:
06 Paź 2009, 21:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
O MOSZ! a chciałem już niedługo to kupować! ale kaszana, serio nawet z nową jest coś nie tak ?
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#296142 Wysłany:
07 Paź 2009, 16:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
he porażka nowa była w gorszym stanie niż moja stara używana. Czekam na zwrot gotówki na razie jest w reklamacji ciekawe co z tego będzie. Myślę że uznają. Z tego co wiem podobno jest jakaś firma która zajmuje się regeneracją tych listw także to jest najrozsądniejsze chyba i też dają na to gwarancję.
Ps Moje auto już 2tydzień stoi na klockach u mechanika. Także allegro mnie załamało na maxa
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
rafał79 |
#296153 Wysłany:
07 Paź 2009, 17:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
tak serio to wszyscy borykamy sie z tym problemem i objawy są takie same...może jest tu jakiś magic co nam pomoze
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#298828 Wysłany:
15 Paź 2009, 12:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#298850 Wysłany:
15 Paź 2009, 13:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
to do jakiego to jest modelu????
kogutek89 napisał(a): he porażka nowa była w gorszym stanie niż moja stara używana. Czekam na zwrot gotówki na razie jest w reklamacji ciekawe co z tego będzie. Myślę że uznają.
to jest ta listwa?? nie uwzględnili Ci tej gwar.?
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#298857 Wysłany:
15 Paź 2009, 14:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
sam nie wiem... Reklamacja nie uwzględniona towar sprawny. Takie pisemko dostałem. Może ja mam coś innego w aucie szczelone. Temu sprzedaje bo po co mi 2 listwy
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
rafał79 |
#299792 Wysłany:
18 Paź 2009, 13:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
u mnie sprawdzałem ,że te stukanie nie ma nic wspólnego z zawieszeniem( gdyż mam wymienione na nowe)...zostaje maglownica lub cos lużnego pod samą kierownicą ale tylko co ...drążek kierownicy lub przeguby na tym drążku????
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#299796 Wysłany:
18 Paź 2009, 13:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
rafał79 napisał(a): u mnie sprawdzałem ,że te stukanie nie ma nic wspólnego z zawieszeniem( gdyż mam wymienione na nowe)
no dokładnie ja tak samo, byłem pewny że po wymianie będzie wszystko oka a nie jest i stuka.. nic trza wymienić maglownice i zobaczyć. Jak klumna sie tłucze to olewam to bo owiele zaduże koszta.
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#299944 Wysłany:
18 Paź 2009, 21:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
lakikwap musisz ściągnąć drążek który idzie od maglownicy do układu przy kierownicy. I Sprawdzić czy luzy są na samej listwie. Delikatnie ruszysz kluczem to bedziesz czuł czy są luzy czy nie i co jest powodem
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#299958 Wysłany:
18 Paź 2009, 22:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
kogutek89 a jak u ciebie?
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#300452 Wysłany:
20 Paź 2009, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
|
Góra |
|
|
tommy1982 |
#301296 Wysłany:
22 Paź 2009, 22:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
więc koledzy może komuś przyda się "moja ścieżka diagnostyczna". Ja ją zawsze stosuje jak cosik stuka i puka. Więc wygląda to tak:
1) luzy na końcówkach drążków kierowniczych
2) luzy na krzyżakach na wałku kierowniczym (można je wymienić. Fiat ich nie sprzedaje ale pasują od citroena o ile pamiętam to cx - trzeba dobrze zabezpieczyć. W razie potrzeby zachęcam kupić inny na allegro)
3) na tym samym wałku powstają luzy w miejscu gdzie on się skraca w trakcie bum! (jak są to jedyne wyjście poza zakupem to w imadło i lekko docisnąć)
4) ściągamy obudowę kolumny kierowniczej i naprzeciw silnika od wspomagania jest taka duża śruba (na klucz 30) trzeba spróbować ją lekko dokręcić. Jest to śruba do kasowania luzu na przekładni ślimakowej od wspomagania
5) ostatni i najbardziej pracochłonny: demontaż maglownicy i jej diagnostyka czyli: luz na "wałku atakującym", luz na drążkach kierowniczych, luz na samej przekładni który można zniwelować śrubą znajdującą się na przekładni(nie można dokręcać jej za mocno, ale jeżeli po jej dokręceniu stuki znacznie się zredukują to wiem że maglownica jest już gotowa do regeneracji)
W skrajnych przypadkach efekt stukania pod kierownicą dają również duże luzy na wahaczu. Szczególnie na zwrotnicy.
U mnie regularnie co kilka kkm odkręca się śruba na mechanizmie ślimakowym. Ale to się da przeżyć...
(sprawdzone na własnej skórze)
Pozdro pozdro
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
Ostatnio edytowany przez tommy1982, 22 Paź 2009, 22:54, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#301298 Wysłany:
13 Lis 2009, 18:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
tommy1982 napisał(a): ściągamy obudowę kolumny kierowniczej i naprzeciw silnika od wspomagania jest taka duża śruba (na klucz 3 trzeba spróbować ją lekko dokręcić. Jest to śruba do kasowania luzu na przekładni ślimakowej od wspomagania
kurde trza spróbować po wmiare proste do zrobienia a mi właśnie wydaje sie że stuki dochodzą "z wewnątrz" kierownicy, może troche pod spodem [ Dodano: 22 Paź 2009 22:49 ]ps. jak ktoś zaliczy któryś sposób podany przez tommy1982 i pomoże (lub nie pomoże) to da znać [ Dodano: 13 Lis 2009 18:16 ]kurde powiem wam że coraz bardziej wkurzają mnie stuki spod tej kierownicy iii tak sobie próbuje to rozkminić, i mam kilka pytanek do ludzi którzy widzieli bebechy wspomagania (naprawiali sobie wspomaganie). Otóż jak ów wałek jest połączony zarówno z tym całym modółem wspomagania? (tam jest na końcu taki krzyżak, to odkręca sie go całego, czy tylko jakby "połowe", czy też wogóle sie tego nieda rozkręcić?)
Na tym foto widać ów wałek tylko zastanawia mnie to połączenie..
Aha no i jak jest połączony z maglownicą? Ale sądze że od dołu to wymiana będzie już prosta, gorzej z tą górą
Dam kilka fotek, może ktoś to bardziej zrozumie odemnie
|
|
Góra |
|
|
mjunski |
#310974 Wysłany:
23 Lis 2009, 23:12; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Cytuj: kurde powiem wam że coraz bardziej wkurzają mnie stuki spod tej kierownicy Evil or Very Mad iii tak sobie próbuje to rozkminić, i mam kilka pytanek do ludzi którzy widzieli bebechy wspomagania (naprawiali sobie wspomaganie). Otóż jak ów wałek jest połączony zarówno z tym całym modółem wspomagania? (tam jest na końcu taki krzyżak, to odkręca sie go całego, czy tylko jakby "połowe", czy też wogóle sie tego nieda rozkręcić?) Na tym foto widać ów wałek tylko zastanawia mnie to połączenie.. Aha no i jak jest połączony z maglownicą? Ale sądze że od dołu to wymiana będzie już prosta, gorzej z tą górą Ekhm... Dam kilka fotek, może ktoś to bardziej zrozumie odemnie Sad
Aby wyciągnąć ten wałek należy wyjąć całą kolumnę kierownicy, odłączyć wszystkie kable itd. Instrukcja jest w dziale Zrób to sam, temat wspomaganie. Jak już ma się kolumnę na stole to wymiana tego wałka to odkręcenie jednej śruby.
U mnie od zawsze stukało coś pod kierownicą tylko na bruku, płytach jumbo itd. Na postoju ruszając bardzo szybko kierownicą raz w lewo, raz w prawo z bardzo małymi wychyleniami uzyskiwałem podobne dźwięki. Nie dawno postanowiłem coś z tym zrobić. Po wyjęciu kolumny i rozebraniu jej znalazłem miejsce, w którym był luz. Jest to miejsce łączenia wałka idącego od kierownicy z przekładnią ślimakową.
Rozwiązanie tego problemu to oczywiście wymiana kolumny:) Ja jednak nie uznaję tego typu rozwiązań, więc zrobiłem taki sworzeń rozpierający, który zlikwidował ten luz. Tam w środku jest taka blaszka, która powinna likwidować ten luz, ale to nie bardzo spełnia swoją rolę po latach. Należy to rozebrać i zobaczyć, żeby zrozumieć o co chodzi.
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#310986 Wysłany:
23 Lis 2009, 23:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
primo to byłem na przeglądzie we fiacie i powiedzieli że stuka to luz na przekładni kier. (maglownicy) o czym też świadzczą dziwne odczucia przy kręceniu kierownicą.. więc mam do wymiany maglownice.
MAM nadzieje że sie nie mylą!
Kurde lipa że nie da sie tego zrobić bez wyjmowania całej kolumny poduszki itd...
|
|
Góra |
|
|
mjunski |
#310992 Wysłany:
23 Lis 2009, 23:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Cytuj: Kurde lipa że nie da sie tego zrobić bez wyjmowania całej kolumny poduszki itd...
Ja nie wyjmowałem poduszki. Wyciągnąłem kolumnę z kierownicą, przełącznikami, kierownicą, silnikiem, modułem wspomagania itd.
_________________ 1.9 JTD 2001r.
|
|
Góra |
|
|
tommy1982 |
#310994 Wysłany:
23 Lis 2009, 23:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
lakikwap do wymiany maglownicy nie wyjmuje się kolumny z auta. Trzeba tylko odkręcić śrubę przy samej podłodze na wałku atakującym a potem zdjąć taki plastik maskujący. W kabinie nic więcej się nie odkręca. Reszta od dołu. U mnie najgorzej było odkręcić śrubę od łapy pod skrzynią biegów a w 1,9 JTD tego się nie uniknie.
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#310997 Wysłany:
23 Lis 2009, 23:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
tommy1982 wiem wiem wiem że do maglownicy nie trzeba ale do wałka kierownicy trza wyjąć kolumne a zgodnie z instrukcją trzeba poduche też
tommy1982 a ty wymieniałeś maglownicę?? jak tam poszło, bardzo ciężko? a jakie miałeś objawy że wymieniałeś?
mjunski napisał(a): Ja nie wyjmowałem poduszki. Wyciągnąłem kolumnę z kierownicą, przełącznikami, kierownicą, silnikiem, modułem wspomagania itd.
hymmm nie czaje, jak odkręciłeś kierownice bez wyjmowania poduchy? nieważne pierdzielenia jest maxymalnie..
mam nadzieje że wymiana maglownicy pomoże
pozdrawiam wszystkich
|
|
Góra |
|
|
tommy1982 |
#311000 Wysłany:
24 Lis 2009, 00:06; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
cosik chyba przeoczyłem, bo piszesz że wymieniasz maglownicę. Wię po co wałek odkręcać? Do maglownicy wystarczy go odkręcić przy podłodze. Jeżeli chcesz koniecznie wałek wyjąć to odkręć obudowę kolumny i na drugim końcu wałek jest bardzo prosto montowany do kolumny na jednej śrubie. Będzie potrzebna mocny klucz 10 nasadowy na przedłużce(trzyma bardzo mocno). Jeżeli chcesz wyjąć kierownice to po tych operacjach okręcasz jeszcze cztery śruby na których trzyma się kolumna i po sprawie. Pilnuj żeby nie kręcić kierownicą w prawo i w lewo bo urwiesz taśmę AIR BAG. Ja ta robię wtedy odpada kwestia ponownego centrowania kierownicy na ząbkach. Pamiętaj o odłączeniu akumulatora bo jak przypadkiem przy odpiętym kablu od AIR BAGu przekręcisz kluczyk to zaświeci się kontrolka od poduchy i konieczne będzie kasowanie błędu przez komputer.
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|