You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 08:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #266593 Wysłany: 21 Cze 2009, 11:27; 
 Temat postu: Wycie silnika(łożysk)
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 1
Od kilku tygodni przynajmniej raz zaczyna mi wyc niesamowicie silnik. Byłem w ASO. Wymienili mi napinacz paska klinowego i pasek oczywiscie.
Krótko był spokój. I zaczęło mi się znowu. Zanim dojadę do ASO to wycie przestaje i mechanicy mówia, że jak nie usłysza to nie powiedza co jest.
Mieliscie kiedys takie coś.
Może to byc od paska rozrządu. Mam przejechane 80 tys. km


Góra
 Profil  
 

 
 Post #266903 Wysłany: 22 Cze 2009, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skoczów
Rejestracja: 05 Lip 2007,
Posty: 288
Mi zaczyna wyć jak wjadę w kałużę i niekiedy jak odpalę autko rano po nocnych opadach a tak poza tym to rakieta :D przebieg 65 tyś km

_________________
Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266909 Wysłany: 22 Cze 2009, 12:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Pasek rozrządu jest paskiem zębatym i nie ma możliwości, żeby wył :>
Pasek napędu alternatora Wam się ślizga i tyle.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266932 Wysłany: 22 Cze 2009, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
Mam dokładnie to samo. Czasami tuż po odpaleniu silnika troche piszczy. Jak rusze i przejade 500 metrów to cichnie i znika całkowicie. Jak ktos juz będzie wiedział co to jest to niech się pochwali :)

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267127 Wysłany: 22 Cze 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
AF napisał(a):
Pasek rozrządu jest paskiem zębatym i nie ma możliwości, żeby wył

nie słyszałeś chyba przeszpanowanego paska to potrafi wyć ale to wykluczam rozrządy wyją zreguły po rozgrzaniu.

AF napisał(a):
Pasek napędu alternatora Wam się ślizga i tyle.

i tu się z kolegą zgadzam tylke że to raczej
Berliozz napisał(a):
troche piszczy. Jak rusze i przejade 500 metrów to cichnie i znika całkowicie

piszczy a nie wyje :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267128 Wysłany: 22 Cze 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Jeśli coś wyje w kropkach na zimnym silniku to alternator. Przerabiałem już to 3 razy i za każdym razem był alternator do wymiany... Pasek piszczy tak jak kolega wyżej napisał i najczęściej na krótko, zaraz po starcie przy zmiennym obciążeniu silnika w wilgotne dni.


Góra
  
 
 
 Post #267129 Wysłany: 22 Cze 2009, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Jak pojawi się ten pisk/wycie to wyłączcie na moment światła.
Jeśli zniknie albo zmniejszy się, to na 100% pasek alt.
IMO nadmiernie napięty pasek rozrządu nie piszczy/wyje tylko huczy :mrgreen:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267795 Wysłany: 24 Cze 2009, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
mrider napisał(a):
Jeśli coś wyje w kropkach na zimnym silniku to alternator

Rozmawiałem dziś ze znajomym który jeździ dwoma GP na nauce jazdy.
Jeden ma 90 tys zero jakichkolwiek problemów, Drugi troszke mniej i dwa razy alternator wymieniany. Za pierwszym razem właśnie objawiało sie to wyciem zaraz po odpaleniu zimnego silnika, w drugim alternatorze po prostu nie ładowało. Czyżby klątwa na alternatory pamiętająca czasy PI/PII była aktualna ?

AF napisał(a):
Jak pojawi się ten pisk/wycie to wyłączcie na moment światła.
Jeśli zniknie albo zmniejszy się, to na 100% pasek alt.

Wszystko by pasowało tylko GP doczekał się wreszcie napinacza aut. którego nawiasem ASO wymieniło więc raczej pasek micro lużny nie jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267853 Wysłany: 25 Cze 2009, 11:07; 
 Temat postu:
mrider napisał(a):
Jeśli coś wyje w kropkach na zimnym silniku to alternator. Przerabiałem już to 3 razy i za każdym razem był alternator do wymiany... Pasek piszczy tak jak kolega wyżej napisał i najczęściej na krótko, zaraz po starcie przy zmiennym obciążeniu silnika w wilgotne dni.


Również mam ten problem w swoim kropku (przebieg 27 tys km). Niestety auto jest już po gwarancji. Stąd moje pytanie: Czy orientujecie się jaki jest mniej wiecej koszt naprawy/wymiany takiego alternatora/paska?


Góra
  
 
 
 Post #267858 Wysłany: 25 Cze 2009, 11:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
nowy alternator 734 zl. ALe pewnie sie da naprawic. Ja za wymiane szczotek, lozysk i sprzegielka alternatora - robocizna i czesci placilem 300 zl w Mercedesie A 170 CDI (rok temu). W GP pewnie bedzie taniej. O ile caly alternator nie jest do wymiany...

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268183 Wysłany: 26 Cze 2009, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2007,
Posty: 46
U mnie też pojawiło się "wycie". Raz głośniej - raz ciszej. Na razie czujnik zbliżeniowy ASO działa bo jak pojechałem to akurat nic ;). Jeżeli chodzi o wycie, to odgłos jest taki jakby była jakaś turbinka. Nigdy nie pojawia się na zimnym i nigdy nie powraca zaraz po wyłączeniu/załączeniu silnika (tzn. jak mi wyje i wyłączę na chwilę po czym ponownie uruchomię - znika). Osobiście moje podejrzenia kieruję na sprężarkę klimatyzacji, a konkretnie na jej sprzęgło bądź łożysko tego sprzęgła. Z tej aluminiowej obudowy idzie właśnie taki odgłos a niesie go w kanałach wentylacyjnych. Mam nadzieję, że da się wymienić samo sprzęgło a nie całą sprężarkę. Na razie mam jeździć aż będzie wyło tak, żeby w ASO usłyszeli co to jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274303 Wysłany: 22 Lip 2009, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 2
Witam wszystkich:)
u mnie jest troszke inaczej a minowicie nie moge tego nazwac piszczeniem raczej jakis gwizd tak jak kolega napisal porownywalne do jakiejs turbinki przewanie po przekroczeniu 4000 obrotow a jak go wkrce ok 6000 to nawet potrafi sie kontrolka od ladowania zaswiecic:/ nie zawsze to wystepuje. spotkaliscie sie z czyms takim moze jeakies sugestie? pzdr


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274305 Wysłany: 22 Lip 2009, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 25 Mar 2007,
Posty: 46
marteuskrk napisał(a):
Witam wszystkich:)
u mnie jest troszke inaczej a minowicie nie moge tego nazwac piszczeniem raczej jakis gwizd tak jak kolega napisal porownywalne do jakiejs turbinki przewanie po przekroczeniu 4000 obrotow a jak go wkrce ok 6000 to nawet potrafi sie kontrolka od ladowania zaswiecic:/ nie zawsze to wystepuje. spotkaliscie sie z czyms takim moze jeakies sugestie? pzdr


U mnie kontrolka ładowania się nie zapala. Co ciekawe, przy wysokich temperaturach (>30 st) świst jest prawie niesłyszalny albo go w ogóle nie ma. Co do Twojego problemu - moim zdaniem to co piszesz wskazuje albo na zużyty pasek/zły naciąg albo uszkodzenie alternatora. Stawiam raczej na problem z paskiem - gdyby alternator padał, kontrolka świeciłaby się częściej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279491 Wysłany: 14 Sie 2009, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
Czy ktoś się orientuje ile może kosztować w ASO pasek do alternatora, ew ile może kosztować cały alternator?

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283275 Wysłany: 29 Sie 2009, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 30 Lip 2009,
Posty: 28
u mnie było to samo.

wymieniłem pasek i dalej to samo pas chyba ok 40 zł, aż w końcu padł alternator.

koszt w aso 900 zł - regenerowany 500 rok gwarancji. oczywiście poza aso :)

_________________
GP

Silnik: 1.4 8v 77KM

Rok produkcji: 2007


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO