|
Obecny czas: 15 Maj 2025, 05:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bravoemotionmjet |
#267521 Wysłany:
23 Cze 2009, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Dariusz napisał(a): no właśnie panowie czyli jest to do zrobienia?
Jest, wszystko do wymiany łącznie z przeprogramowaniem body komputera 
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
|
|
bravoemotionmjet |
#269413 Wysłany:
01 Lip 2009, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
U mnie sprężarka do klimatyzacji jest właśnie wymieniana. Kilka dni temu zaczęła buczeć, wcześniej uzupełnili 300 g czynnika (w całym układzie jest 500 g) za co zapłaciłem na gwarancji 280 zł. Po dwóch tygodniach, jak zaczęła buczeć sprężarka, już brakował 150 g czynnika. Zdecydowali o wymianie sprężarki klimatyzacji.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#269424 Wysłany:
02 Lip 2009, 06:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
bravoemotionmjet napisał(a): U mnie sprężarka do klimatyzacji jest właśnie wymieniana. Kilka dni temu zaczęła buczeć, wcześniej uzupełnili 300 g czynnika (w całym układzie jest 500 g) za co zapłaciłem na gwarancji 280 zł. Po dwóch tygodniach, jak zaczęła buczeć sprężarka, już brakował 150 g czynnika. Zdecydowali o wymianie sprężarki klimatyzacji.
Najpierw trzeba było nieszczelności poszukac.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#269521 Wysłany:
02 Lip 2009, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
bravoemotionmjet napisał(a): U mnie sprężarka do klimatyzacji jest właśnie wymieniana. Kilka dni temu zaczęła buczeć, wcześniej uzupełnili 300 g czynnika (w całym układzie jest 500 g) za co zapłaciłem na gwarancji 280 zł. Po dwóch tygodniach, jak zaczęła buczeć sprężarka, już brakował 150 g czynnika. Zdecydowali o wymianie sprężarki klimatyzacji.
Nie wiem kto robił Tobie przy klmatyzacji. Jeśli serwis to musiał Cię naciągnąc. Musisz wiedzieć,że w klimatyzacji grande( zresztą nie tylko ) jak brakuje czynnika to pomimo włączenia klimatyzacji sprężarka nie zostanie uruchomiona. Przy braku tak jak piszesz 300g czynnika sprężarka nigdy się nie włączy. Nie pozwoli jej na to zawór ciśnieniowy. Za małe ciśnienie po sprężaniu i sprężarka jest wyłączana . Poza tym w ASO Fiata są tzw czynności obsługowe przy klimatyzacji. I tak w cenie 225,41 zł brutto jest:
wymiana filtra klimatyzacji
dezynfekcja czyli odgrzybianie
uzupełnienie czynnika, dodanie oleju
sprawdzenie ciśnień i ogólnej kondycji.
http://www.fiat.pl/pdf/klimatyzacja_ulotka.pdf
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#270136 Wysłany:
05 Lip 2009, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Bahama70 napisał(a): Najpierw trzeba było nieszczelności poszukac. Ameryki nie odkryłeś. Pierwsze co zrobione to szczelność układu, a po pewnym czasie sprężarka zaczęła głośno pracować. Wczoraj po wymianie silnik pracuje bardziej ospale, nie ma tego samego "kopa" (nie wiem jaki ma to związek jeśli sprężarka jest wyłączona). Poza tym dziś rano jak uruchomiłem samochód aby posłuchać dokładniej, to po uruchomieniu klimatyzacji sprężarka strzeliła, był huk. Pracuje prawidłowo, jednak w okolicach jej paska słychać delikatne piszczenie, czego nie było przy starej sprężarce. Dodatkowo cały silnik i kierownica drży po uruchomieniu układu. Oczywiście wcześniej tego nie było. Aby tego było mało to od roku 2007 jest inna i ma inną budowę. Aby podłączyć sprężarkę musieli dodatkowo zamawiać jakąś przejściówkę, aby dało się podłączyć nową sprężarkę do "starego" auta. Po uruchomieniu sprężarki wentylator chłodnicy od razu wchodzi na najwyższe obroty. Wcześniej też tak nie było. W poniedziałek jadę do ASO powiedzieć jak to badziewie działa, bo nie jest to normalne. Z tego co czytam to jednak jest jakiś problem z klimatyzacją w GP. W Bravo przejechałem w sobotę 1000 km, większość z włączoną klimatyzacją i nie czułem że pracuje. A w GP mało silnika nie wyrwie. Tak więc coś jest na rzeczy. Co do szczelności układu, to zapytaj o klimatyzację w Ducato. Układ szczelny, a czynnika ubywa. Tak więc całe mity o szczelności układu i uciekaniu czynnika w ten sposób tracą nieco na zgodności z rzeczywistością... [ Dodano: 05 Lip 2009 22:11 ]Yacek napisał(a): Nie wiem kto robił Tobie przy klmatyzacji. Jeśli serwis to musiał Cię naciągnąc. Musisz wiedzieć,że w klimatyzacji grande( zresztą nie tylko ) jak brakuje czynnika to pomimo włączenia klimatyzacji sprężarka nie zostanie uruchomiona. Przy braku tak jak piszesz 300g czynnika sprężarka nigdy się nie włączy. Nie pozwoli jej na to zawór ciśnieniowy. Za małe ciśnienie po sprężaniu i sprężarka jest wyłączana . Poza tym w ASO Fiata są tzw czynności obsługowe przy klimatyzacji. I tak w cenie 225,41 zł brutto jest: wymiana filtra klimatyzacji dezynfekcja czyli odgrzybianie uzupełnienie czynnika, dodanie oleju sprawdzenie ciśnień i ogólnej kondycji. http://www.fiat.pl/pdf/klimatyzacja_ulotka.pdf
Jeszcze raz i od początku. Klimatyzacja była sprawdzona na pierwszym przeglądzie po zakupie w ASO Fiat. Przebieg 10.000 km. Jeśli piszę że brakowało 300 g czynnika, to brakowało, bo tyle weszło do układu. Mechanik do kieszeni nie schował, bo stał przy nim ojciec i widział. Po drugie klimatyzacja pracowała prawidłowo i nawet po tym jak zaczęła buczeć sprężarka. Wtedy okazało się, że po ok. 3 tygodniach ubyło 150 g czynnika. ASO zdecydowało o wymianie sprężarki. Opis wyżej. Fakturę na moją kwotę wystawiło ASO Fiat i to w dodatku NA GWARANCJI. Nie byłem z autem u pana Henia, tylko w stacji Fiata.
W ulotce nie ma nic napisane o czynniku chłodzącym i oleju, więc nie wprowadzaj w błąd. Poza tym doczytaj to co masz w wyjaśnieniu gwiazdki na dole po lewej stronie. Tak więc ulotkę możesz sobie w łazience powiesić.
PS. Filtr klimatyzacji nie był wymieniany w ASO, bo wymieniłem go sobie sam miesiąc wcześniej. 200 zł kosztowało sprawdzenie, 80 zł czynnik. Mam Ci fakturę zeskanować?
PPS. Wszyscy są tacy mądrzy, a jak jadą do serwisu to nagle zmieniają poglądy. Miałem faktury nie zapłacić? Mówiłem, że na gwarancji, itd. Powiedzieli, że przegląd jest płatny, a czynnika brakowało. Ot co. Na gwarancji też olej i wymianę masz gratis??? Zastanów się.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#270179 Wysłany:
06 Lip 2009, 07:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Nie rozumiem dlaczego piszesz że w GP jest problem z klimatyzacją...
Sprężarkę słyszę tylko jak załącze , takie pyknięcie. przy niskich prędkościach jest jeszcze trochę słyszalna, ale ostatnio zreobiłem ponad 3000 km z włączoną klimą i nigdzie jakiś nieppokojących odgłosów nie słyszałem.
Kiedyś miałem problem jak się okazało , że ASO napuściło 650 g czujnika do środka ( dla Grande przwiduje się 500 !). Praktycznie non-sto włączał mi się wentylator bo układ nie dawał rady schłodzić takiej ilości czynnika. Partacze...
Pojechałem do firmy poza ASO i wszystko wróciło do normy.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#270187 Wysłany:
06 Lip 2009, 08:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Bahama70 napisał(a): Nie rozumiem dlaczego piszesz że w GP jest problem z klimatyzacją... Sprężarkę słyszę tylko jak załącze , takie pyknięcie. przy niskich prędkościach jest jeszcze trochę słyszalna, ale ostatnio zreobiłem ponad 3000 km z włączoną klimą i nigdzie jakiś nieppokojących odgłosów nie słyszałem.
Na tym i kilku innych forach czytałem opinie użytkowników, że sprężarkę wymieniali 3 razy i problemy ponownie wracały po pewnym czasie. Stąd moja opinia na ten temat. I dlatego chcę porozmawiać z osobami, które ten problem miały lub mają, a nie z osobami u których wszystko jest w porządku.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
filolog |
#272396 Wysłany:
14 Lip 2009, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 106
|
Czyli szanowni panowie, jak przyłożymy termometr do np. środkowych kratek nawiewu (na kilka minut) to ile stopni ma pokazać? Bo mi wydaje się, że u mnie temperatura powietrza na 3 i 4 stopniu wentylatora jest zbyt wysoka, nie mówiąc już o 1 i 2. Będę mierzył jutro tą temperaturę bo już niezły upał i chcę porównać z tym co gada na ten temat fabryka.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic srebrny metalic + Blue&Me + alufelgi -------------------------------------------------------------------------------------- Piszę i mówię poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#272401 Wysłany:
14 Lip 2009, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
filolog napisał(a): Czyli szanowni panowie, jak przyłożymy termometr do np. środkowych kratek nawiewu (na kilka minut) to ile stopni ma pokazać?
ok 7 stopni Celcjusza.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#272544 Wysłany:
15 Lip 2009, 16:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
ppawel napisał(a): wlasnie znalazlem firme z zabrza (slaskie) ktora zamontuje klime do mojego GP - dam znac jaki efekt finalny.... 
Hey, i jak sprawuje się klima?
Jak z poskładaniem auta po montażu?
Jeśli to nie tajemnica - ile zapłaciłeś?
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
alba |
#272556 Wysłany:
15 Lip 2009, 17:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Jeśli dobrze zrozumiałem to wydajność samego "agragatu" od klimy jest zależna od włączonego biegu wentylatora nawiewu? Czyli że na pierwszym biegu klima obciąża mniej silnik niż na czwartym? To chyba dobrze. Bo "klasyczny" układ jest taki że włączenie nawiewu niezależnie na którym biegu powoduje taką sama pracę sprężarki. A zatem jeśli przepuszczamy za mało powietrza w stosunku do wydajności klimy to ten chłód się marnuje nie jest przekazany do wnętrza ( a auto zużywa do tego paliwo) a jeśli powietrza (szczególnie w upał) wdmuchujemy za dużo to nie zdąży się ono oziębić tak jak powinno bo klima nie wydala.
Czyli to jest trochę półautomat?
Odnośnie dorobienia termostatu -trzebaby zrobic termostat czterostanowy - załączałby odpowiedni bieg (a tym samym wydajność sprężarki o ile tak to działa) w zależności od różnicy temperatur zadanej i aktualnej. Duża różnica bieg 4, podtrzymanie temperatury bieg 1 + biegi pośrednie. Da się to zrobić na procku typu atmega + scalaku nawet z gustownym wyświetlaczem temperatur na lcd. Temat zgłębiałem na etapie budowy sterownika do CO. Program jest dość prosty. Całość łatwo znależć w sieci. Kwestia pogodzenia tego z pokrętłem ręcznym aby na raz nie włączyc dwóch różnych, ale to nie problem. Ingerencja w samochód sprowadzała by się do pokrętła nawiewu i zasilania + umiejścowienie wyswietlacza dwóch przycisków i czujnika
Koszt części chyba nie więcej niż 50 zł (procek 8 zł, scalak 3,5 płytka wyświetlacz mikrostyki ze 4 tranzystory wykonawcze i mini przekaźniki, jakiś stabilizator i tp. Półautomatyczna klima za grosze
Gdyby moja doba miała 48 H pewnie bym porzeźbił.
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
 |
filolog |
#272572 Wysłany:
15 Lip 2009, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 106
|
No i sprawdziłem dziś z dokładnym termometrem przy środkowej kratce nawiewu temperaturę powietrza. Na 3 i 4 biegu wentylatora jest 16 stopni celsjusza. Na 1 i 2 nawet nie patrzyłem. Sprawdzałem przez 15 minut na obrotach silnika 2000. Taki wynik to chyba zbyt wiele. A już początkiem kwietnia byłem w serwisie w Tarnowie na sprawdzeniu to omamili mnie,że jest wszystko w porządku- wymienili olej i czynnik- nasypali go 530g.
Poradźcie co zrobić, jak ich zmusić by to naprawili? Auto ma dopiero 4000 km. Czy to "fabryczne" 6 - 7 stopni jest jakimś wyznacznikiem przy którym mogę trwać jak w betonie targując się z nimi czy też nie ma to wielkiego znaczenia przy "subiektywnych" odczuciach temperatury macherów z serwisu???
HELP
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic srebrny metalic + Blue&Me + alufelgi -------------------------------------------------------------------------------------- Piszę i mówię poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#272575 Wysłany:
15 Lip 2009, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
filolog napisał(a): No i sprawdziłem dziś z dokładnym termometrem przy środkowej kratce nawiewu temperaturę powietrza. Na 3 i 4 biegu wentylatora jest 16 stopni celsjusza.
Zdecydowanie za dużo, tak jak by było za mało czynnika. Może urządzednie do badania klimy źle waży ilość czynnika. Zdarzaja się takie przypadki. A może nastąpiła u Ciebie awaria cięgna i przy przekręconym ustawieniu na zimno nie jest w 100% zamykany obieg ciepłego powietrza i Twoja temperatura jest śerdnią zmieszaną. Dlatego twierdzą że w klimatyzacji jest wszystko OK.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
alba |
#272581 Wysłany:
15 Lip 2009, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Yacek napisał(a): A może nastąpiła u Ciebie awaria cięgna i przy przekręconym ustawieniu na zimno nie jest w 100% zamykany obieg ciepłego powietrza
To bardzo łatwo sprawdzić.
A odnośnie dzisiejszego testu u mnie termometr w aucie pokazywał 35-40 stopni (zależy o której). Może to mieć wpływ. Spróbuj na obiegu wewnętrznym. Można spróbować na trochę wyciągnąć filtr przeciwpyłkowy
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
 |
filolog |
#272583 Wysłany:
15 Lip 2009, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 106
|
Spróbowałem na obiegu wewnętrznym i pokazuje po 10 min 10 stopni. Chyba trochę lepiej. A rura wychodząca ze sprężarki z czynnikiem po sprężeniu jest bardzo zimna. Odczucie subiektywne- chwytałem rurkę ręką. Sprężarka zatem chyba działa dobrze.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic srebrny metalic + Blue&Me + alufelgi -------------------------------------------------------------------------------------- Piszę i mówię poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#272595 Wysłany:
15 Lip 2009, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
filolog napisał(a): No i sprawdziłem dziś z dokładnym termometrem przy środkowej kratce nawiewu temperaturę powietrza. Na 3 i 4 biegu wentylatora jest 16 stopni celsjusza. Na 1 i 2 nawet nie patrzyłem. Sprawdzałem przez 15 minut na obrotach silnika 2000. Taki wynik to chyba zbyt wiele
W jakich warunkach sprawdzałeś bo jeśli w nagrzanym w słońcu samochodzie i jego desce rozdzielczej to ok. W Grande ma być od 6 do 10 stopni po 5 minutach na 2-giej prędkości wentylatora na wylocie środkowej kratki nawiewu ale przy temperaturze otoczenia 20 stopni !
|
|
Góra |
|
 |
filolog |
#272602 Wysłany:
15 Lip 2009, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 106
|
No samochód był nagrzany. Stał na dworze. Mierzyłem ok. godz. 18.00. Na dworze w cieniu było 30 stopni.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic srebrny metalic + Blue&Me + alufelgi -------------------------------------------------------------------------------------- Piszę i mówię poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
alba |
#272605 Wysłany:
15 Lip 2009, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
filolog napisał(a): No samochód był nagrzany. Stał na dworze. Mierzyłem ok. godz. 18.00. Na dworze w cieniu było 30 stopni.
Jeśli od 20 stopni na dworze ma schładzać do 6-10 stopni to daje schłodzenie 10-14 stopni
30 na dworze minus 10-14 powinno dać na kratce nawiewu 16-20 stopni.
W dużym uproszczeniu oczywiście 
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#272607 Wysłany:
15 Lip 2009, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
alba napisał(a): Jeśli od 20 stopni na dworze ma schładzać do 6-10 stopni to daje schłodzenie 10-14 stopni 30 na dworze minus 10-14 powinno dać na kratce nawiewu 16-20 stopni.
ciekawa logika
mały cytacik :
Przed rozpoczęciem sprawdzić następujące warunki: temperatura otoczenia około 20 °C, samochód z drzwiami i oknami zamkniętymi (podczas chłodzenia i rozpoznania temperatury). Przy włączonym silniku w samochodzie, w temperaturze otoczenia (sprawdzić na urządzeniu diagnostycznym czy sonda temperatury kabiny wskazuje około 20 °C), z włączoną sprężarka samochodu, wyregulować temperaturę na maksymalne ochłodzenie, rozdział powietrza czołowy, prędkość wybieraka na 2 prędkości i funkcja wlotu powietrza zewnętrznego. Po około 5 minutach w tych warunkach, sprawdzić przy pomocy przyrządu Examiner, czy wartości temperatury na wylotach powietrza, otrzymujemy funkcjonowanie opadające: z temperatury początkowej około 20 °C (temperatura otoczenia) zmniejszyć progresywnie do temperatury powietrza na wylotach rozdziału czołowego pomiędzy 6 do 10°C. Sprawdzić odczuwalnie, czy powietrze na wylocie z nawiewu zmienia swoją temperaturę (w kierunku na chłodne).
U mnie klima działa podobnie (jak wchodze do uprażonego wozu to i tak na początku grzeje nie chłodzi  ) za to jak wyjeżdżam z stosunkowo chłodnego garażu to choćby nie wiem jaki upal był w samochodzie jest chłodno
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#272681 Wysłany:
16 Lip 2009, 09:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
To norma. Jak wsiądę w nagrzany od słońca samochód to niestety muszę przejechać około 5-10km (w zależności od intensywności upału) żeby uzyskać komfortową temp. wewnątrz. Pytanie do posiadaczy silnika Multijet: zauważyliście, że po włączeniu klimy ustaje typowy dla diesla klekot? Tzn. słychać go ale jest delikatniejszy jakby przytłumiony.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#272699 Wysłany:
16 Lip 2009, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
U mnie typowy dla diesla klekot przycicha po zalaniu świeżego oleju albo paliwka Lotos Dynamic
W moim temperatura powietrza wylatującego z kratki ma około 6-7 stopni (kiedyś mierzyłem i już nie pamiętam dokładnie ale gdzieś już o tym pisałem).
Mam zwykłą klimę, która burczy tym bardziej i im cieplej jest na zewnątrz.
|
|
Góra |
|
 |
alba |
#272730 Wysłany:
16 Lip 2009, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Najlepiej przed włączeniem klimy w stojącym na słońcu aucie otworzyć na chwilę szyby - wywieje to najbardziej nagrzane powietrze i za chwilę łatwiej auto schłodzić
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#272740 Wysłany:
16 Lip 2009, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
daras ja też mam zwykłą klimę i też burczy tak jak u Ciebie ale nie chodziło mi o to burczenie tylko o klekot. Jak możesz to sprawdź ale na rozgrzanym silniku bo na zimnym prawie nie ma różnicy. Mam wrażenie, że z włączoną klimą silnik pracuje ciszej przy otwartych drzwiach lub uchylonej szybie (pomijając to metaliczne buczenie sprężarki).
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
Czarny |
#272744 Wysłany:
16 Lip 2009, 15:36; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 57
|
To ja mam jeszcze jedno pytanie do sprezarki klimy. Po jej wlaczeniu sprezarka startuje wam lagodnie? (nie chodzi mi o skakanie obrotow silnika i jego obciazenie). U mnie z impetem i trzaskiem jakby sprzeglo sprezarki bylo jakies felerne. Zreszta powtorne jej uruchomienie nie powoduje juz takiego efektu.
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#272907 Wysłany:
17 Lip 2009, 08:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Tomo sprawdzę i napiszę, bo przyznaję - nie zwróciłem na to uwagi
Czarny u mnie przy załączaniu klimy czasami jest taki stłumiony pisk, gdzieś z okolic przegrody silnika albo nagrzewnicy, jakby coś się przez coś przeciskało.
Nie zawsze to jest ale czasem jest. Od nowości.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|