You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 208 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #274025 Wysłany: 21 Lip 2009, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.

Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania.

Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 

 
 Post #274028 Wysłany: 21 Lip 2009, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
filip76 napisał(a):
U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.

Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania.

Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu.


Widzę, że to Twoja pierwsza klima :wink: Są to typowe "niedomagania" każdej klimatyzacji. Jeździłem juz wieloma autami z klimą i w każdej czuć wigoć po wyłączeniu przycisku AC. Natomiast jeżeli chodzi o szarpanie to nie powinno się dziać coś takiego. Podjedź do ASO :wink:

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274125 Wysłany: 22 Lip 2009, 08:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Tak, to moje 1-wsze auto z klimą :)

Co do szarpania, to wspominałem w ASO ale podobno TTTM. Jest wątek o szarpaniu, w którym - o dziwo - żalą się właściciele benzyniaków. Z diesli tylko ja narzekam.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274127 Wysłany: 22 Lip 2009, 09:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
filip76 napisał(a):
żalą się właściciele benzyniaków.


Nie zauważyłem tego problemu, a z klimą teraz jeżdżę BARDZO często :wink:

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274129 Wysłany: 22 Lip 2009, 09:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
filip76 u mnie nie szarpie czy to z włączoną klimą czy bez. Masz wersję 75 czy 90KM? Bo może to ma znaczenie chociaż i jeden i drugi jest słabiutki przy niskich obrotach. A co do smrodku to też go miałem od nowości i to dość intensywny. W zeszłym roku bodajże w lipcu podczas przeglądu przy 30tys.km. zrobili mi dezynfekcję układu i od tamtego czasu jest już dobrze. I powiem Ci szczerze, że wcale nie przestrzegam rad większości userów odnośnie wyłączania klimy przed zgaszeniem silnika tak żeby przedmuchać i wysuszyć kanały wentylacyjne. Najczęściej po prostu wjeżdżam do garażu z włączoną klimą i gaszę silnik.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274132 Wysłany: 22 Lip 2009, 09:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
@ mario-sz

Mam na myśli wątek o szarpaniu - założył go użytkownik benzynowca.

@Tomo

Mam 90-kę.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274581 Wysłany: 24 Lip 2009, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Dorzucę swoją opinię na temat klimy manualnej. Przy kilku pierwszych "włączeniach i wyłączenich" dało się odczuć lekki smrodek. Jednak od tamtej pory nic takiego nie występuje. Teraz włączam ją prawie za każdym razem i nie ma dodatkowych efektów zapachowych. To pierwsza sprawa. Druga jest taka, że po wyłączeniu w czasie jazdy nie czuję jakiego "uderzenia wilgoci", jeśli to zjawisko występuje to u mnie jest minimalne. Trzecia rzecz to odgłosy. Wszystko odbywa się spokojnie i z dużą kulturą. Bardzo lekko słychac załączenie klimy a sama praca jest takim lekkim szemraniem i to tylko przy naprawdę wysokiej temperaturze. Problem spadku mocy (odczuwalnego), duszenia czy ksztuszenia u mnie zupełnie nie występuje ale to wynika pewnie ze 120KM. Tak więc na razie klima wzorowa! :wink:

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275963 Wysłany: 30 Lip 2009, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy. Sprawdziłem na komputarze LPG na biegu jałowym czasy wtrysku się zmieniają w zależności od nadmuchu. Ale przy włączonej klimie troche dławi auto przy ruszaniu bez gazu.

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275969 Wysłany: 30 Lip 2009, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Cytuj:
Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy.
Dlaczego tylko grupy Fiata? układ klimatyzacji obciąża silnik w każdym samochodzie. Podobnie jest z ogrzewaną tylną szybą i innymi urządzeniami elektrycznymi dużej mocy. Problem w tym, że potrzebny jest odpowiedni zapas mocy w przeciwnym razie jest dławienie przy ruszaniu ewentualnie problemu z przyspieszeniem itp. Skrajnym przykładem jest np. Matiz z klimą mojego znajomego. Przy włączonym układzie samochód nie może przkroczyć 80 km/h, po prostu nie daje rady :D Pozdrawiam

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275975 Wysłany: 30 Lip 2009, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
Zle mnie zrozumiałeś. To fajnie że jest taka klima w odróżnieniu od klimy ze sprzegłem która pewnie jeszce gdzieś jest stosowana która załączona powoduje niepotrzebne obciążenie silnika niezależne od zapotrzebowania na chłód. Pisałem o tym parę postów wyżej. Spadku mocy podczas jazdy nie zauważam w ogóle ale mniej płynnie się rusza. To raczej kwestia ustawień b jałowego niż rozwijanej mocy

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275993 Wysłany: 30 Lip 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
O mocy napisałem w kontekście ewentualnego braku przyspieszenia itp. Takie zjawisko wystepuje przy słabszych silnikach i jest przeciez normalne. Natomiast dławienie przy ruszaniu to raczej nie ustawienia biegu jałowego (ten najcześciej ustawiony jest w okolicach 800 obr./min) a raczej technika ruszania. Wiadomo, że przy dociążeniu silnika (obojętnie czy klimą czy np. ruszając pod górę) trzeba dodać więcej gazu. Ruszając "z przyzwyczajenia" odczuwamy to jako mniej płynne ruszanie. W każdym razie wpomniane efekty u mnie nie występują - tak przy ruszaniu jak i w czasie przyspieszania. Nawet zachowując zwykłe (nie zwiększone) wciskanie pedału przyspieszenia przy ruszaniu.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276048 Wysłany: 30 Lip 2009, 23:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 96
W silniku 1,4 16V jałowe obroty to 700 obr/min. Na słuch to wolniej niż w turbodieslu którym też jeżdżę (na kompie nie sprawdzałem). Na pewno mniej niż w citroenie 1,1 tam było chyba z 850. Trochę mniej pewnie spala przez to ale nie podoba mi sie w tym silniku (u mnie jest ECU Bosha) że przy hamowaniu silnikiem poniżej 3500 obr wtryskiwane jest paliwo.Słabiej przez to silnikiem hamuje. Chyba nie wszędzie tak jest.

U mnie troche czuć włączenie klimy przy ruszaniu aczkolwiek może to byc kwestia ustawień LPG. Bieg jałowy kalibrowałem bez klimy i chyba (po sprawdzeniu jak sprawa wygląda na benzynie) wzbogacę jałowe w centralce LPG jeśli będzie różnica.

_________________
Alfa Romeo Mito 1,4 MPI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291202 Wysłany: 22 Wrz 2009, 15:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: niedaleki zachód od W-wy
Rejestracja: 11 Paź 2008,
Posty: 41
bravoemotionmjet napisał(a):
I dlatego chcę porozmawiać z osobami, które ten problem miały lub mają


cześć, wnioskuję że Twój problem nie minął,
ja jestem tą osobą z którą chcesz pogadać:
otóż w moim aucie jest tak, gdy włączę klimę, to aby ruszyć z miejsca na światłach od razu muszę wygenerować obroty wyższe o jakieś 200/min aby auto nie zdławiło się i nie zgasło,
z pod maski rzęzi coś, szczególnie podczas jazdy w mieście,
gdy zbieram się do wyprzedzania to wyłączam klimę bo mam obawy że autu zabraknie mocy na sprawny manewr,
dawno temu miałem od nowości P2 80 KM z klimą i czegoś takiego nie było,
w tym GP coś nie działa normalnie,... :?

Bądźmy w kontakcie w temacie leczenia, mam umówioną wizytę na przełomie tego i przyszłego tygodnia w aso, które widać że stara się zgłębić problem.

p.s. czy Ty nie ze Skierniewic jesteś ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321370 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:21; 
 Temat postu: kiedy przestaje działać klima manualna ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 104
Witam serdecznie
Jak to jest z klimą manualną ? Jadąc dziś temperatura zewnętrzna od -1 do +1 w 4 osoby wiecznie parują szyby, włączona klimatyzacja niewiele poprawiła sytuację. Wyczytałem kiedyś na formum, że klima przstaje działać poniżej pewnej temperatury. Proszę o podpowiedzi czy jest to normalne zjwisko w naszych samochodach, czy też mam powód podejrzewać usterkę. Będę wdzięczny za odpowiedzi.

_________________
pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321379 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321383 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 104
G360 napisał(a):
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.


Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche.

_________________
pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321390 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321396 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 104
G360 napisał(a):
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.


ok, dzięki za podpowiedź, a tak na marginesie jaki koszt nowego filtra ?

_________________
pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321403 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Kukurydza
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 2911
Pomógł: 5
grzegorz74 napisał(a):
G360 napisał(a):
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.


Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche.


A filtr powinno się wymieniać do roku :>

Mój był wymieniany w styczniu, więc niby miesiąc jeszcze do wymiany, a już jest cały uwalony i często parują szyby... :>

[ Dodano: 28 Gru 2009 22:52 ]
G360 napisał(a):
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.


Sry, nie odświeżyłem strony :E

_________________
2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S"
topic24306.html
2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX"
topic37122.html


Czy masz już darmowe FFP Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321413 Wysłany: 29 Gru 2009, 00:04; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
grzegorz74 w ASO około 120-140 zł. Na alledrogo do 80-90 zł ...a czasem taniej :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321421 Wysłany: 29 Gru 2009, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Ja wymieniam w ASO - cena mniej wiecej kolo 100zl. Na allegro sa tańsze zamienniki ale jakos im nie ufam a roznica w cenie stosunkowo niewielka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321500 Wysłany: 29 Gru 2009, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Zobacz jeszcze w Intercarsie. Nie chcę skłamać ale kosztował mnie chyba coś koło 50PLN. Tyle, że bez aktywnego węgla więc nie będzie pochłaniał zapachów.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321683 Wysłany: 29 Gru 2009, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 104
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?

_________________
pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321685 Wysłany: 29 Gru 2009, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Cytuj:
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?

Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321687 Wysłany: 29 Gru 2009, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 104
G360 napisał(a):
Cytuj:
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?

Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka.


O to przeje......, lepiej zlecić w serwisie, dzięki

_________________
pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 208 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO