|
Obecny czas: 23 Maj 2025, 06:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
SiTeK |
#187666 Wysłany:
09 Lis 2008, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Ursus :) Rejestracja: 04 Lis 2008, Posty: 45
|
moja kropka pali mi 13-14 litrow na 100km z tym ze ja pracuje w pizzerii tak wiec co chwile odpalam robnie 2-3 km i gasze a w trasie pali mi około 8,5 l
_________________ =>> Punto '98 1.1 55KM+ 5D<= kolor złoty
Złota strzała
|
|
Góra |
|
 |
|
|
devon58 |
#261087 Wysłany:
02 Cze 2009, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam. Posiadam w moim kropku 1.2 8V instalacje Elpigaz z komputerem Viola Plus. Spalanie w miescie na poziomie 9-10l w trasie ok 7l. Ostatnio pojawił się taki problem że przy rozgrzanym silniku faluja mi obroty na biegu jałowym (nie gasnie) w granicach 500-900obr i druga bardziej denerwująca rzecz to ze obroty wolno spadają np jak mu dam z 3,5tys to spadaja normalnie do ok 2,5tys a potem sie zatrzymuje i spada powolutku do 1,5 tys i ponizej odrazu klap na 900obr. Przy zimnym tak do 60 stopni jest ok.
Zawsze odpalam na benzynie i jade troche zanim sie nie nagrzeje i dopiero potem przełączam na gaz a wlasciwie to samo sie przelacza powyzej 2000obr. Na benzynie smiga bez problemu zarowno na zimnym jak i cieplym silniku.
Nie wiem za bardzo gdzie szukać problemu i na początek chcę zregenerowac reduktor i tu mam pytanko bo zamontowany jest taki:
http://allegro.pl/item646984064_emmegas ... pigaz.html
Rozumiem ze jest to reduktor z elektrozaworem wiec pewnie dobrze by bylo odrazu zakupic i wymienic filtr? Na zdjęciu widac ze u góry jest jakas srubka do regulacji, do czego ona służy bo u mnie gdzies ta srubke wywiało
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam.
Rafał.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#261172 Wysłany:
03 Cze 2009, 06:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
to nie jest wina reduktora.Na początek wyczyść cała przepustnicę + silniczek krokowy. Najlepiej to rozebrać.
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#261187 Wysłany:
03 Cze 2009, 08:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Ok, krokowy wymienialem jakies 12tys km temu ale przepustnicy nie rozkrecalem. Obroty falowaly ale to bylo i na benzynie i na gazie. Reduktor zregeneruje tak przy okazji bo to auto kupilem juz z instalacja i obstawiam ze dluugo nie bylo nic robione. Przez dobre 30tys nie byl nawet wymieniony filtr w elektrozaworze.
Martwi mnie ta srubka przy tym reduktorze bo jej nie mam! Jest miejsce ale nic nie jest wkrecone.
|
|
Góra |
|
 |
Wirkowski |
#261197 Wysłany:
03 Cze 2009, 09:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
Witam - od soboty jeżdże na gazie - silnik 8v 77KM - instalka landi renzo omegas - 500 kilometrów przejechałem i sprawuje się idealnie - żadnych wahań obrotów, brak jakiegokolwiek zapachu gazu, Kropek jest zrywny i pali niecałe 8 na setkę - gdzieś za tydzień pojadę na 1 przegląd po 1000 km.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#261212 Wysłany:
03 Cze 2009, 10:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Jeśli Ci obroty falują i na gazie i na benzynie to nie moze to byc wina instalacji gazowej. Na gazie zbiera sie dużo syfu w całej przepustnicy dobrze jest to czasem rozebrać i umyć. Ja mam to samo teraz dodatkowo czsem utrzymuje mi obroty i to na LPG i benzynie. Musze sie tym zająć. W kropku jeszcze tego nie robiłem ale w poprzednich autach tak. Ja mam zrobione na instalacji 26 tys. a spokojnie reduktor wytrzymuje 60. dobrze jest też podjechać po czyszczeniu na regulacje.
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#261230 Wysłany:
03 Cze 2009, 11:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Racja tylko ja napisałem w moim pierwszym poscie ze na benzynie jest wszystko ok. Autko sprawuje sie jak należy a chodzilo mi o to ze jak wymienialem krokowca kiedys to wlasnie byl problem i na gazie i na benzynie ale po wymianie krokowego problem zniknal po za tym wtedy to obroty falowaly i sam sie wkręcał tak na 2000obr a teraz jest problem bo obroty tylko na tych najnizszych troche faluja i spadają bardzo powoli ale tylko jak jade na gazie wiec przyczyny szukam w instalacji gazowej.
|
|
Góra |
|
 |
kojot01 |
#261258 Wysłany:
03 Cze 2009, 13:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
mhmmm nie bardzo wiem jak ta instalacja wygląda i z tego co piszesz to wymieniałeś krokówke główną w przepustnicy, odpowiedzialną za napełnienie powietrzem, a nie masz tam gdzies krokówki regulującej dawke gazu? takie rzeczy raczej sie dzieją jak głupawki dostaje krokówka gazu, ja mam instalacje fabryczną tartarini i ostatnio poleciala mi krokówka gazowa, na wolnych obrotach bylo ok ale kropka była słaba i nie moglem przekroczyć 80km/h a przy bardziej gwałtownym dodaniu gazu poprostu zwalniał. Przeczyść na początek przepustnice, bo dzisiejszy gaz zostawia straszny syf. Ale spotykałem sie i z takimi przypadkami jak u ciebie i za każdym razem to była wina krokówki. Dodatkowo sprawdź sobie filtr powietrza czy gdzies nie dostaje lewego powietrza bo gaz jest strasznie na to czuły, benzynka mniej. Co do śrubki na parowniku, nie widze na górze żadnej oprócz mocujących, śrubka regulacji wolnych obrotów na tym parowniku z linka co podałeś jest na boku taka miedziana.
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#261279 Wysłany:
03 Cze 2009, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Dokładnie, wymieniany był krokowiec w przepustnicy. Mam krokowca na wężu koło reduktora tzw attuator który steruje mieszanką. Można go czyscic tak jak tego w przepustnicy?
Jeśli chodzi o srubke to dokładnie chodzi o tą:
To jest srubka mocująca? bo jej właśnie mi brakuje.
Autko na gazie troszke muli nie zbiera sie tak jak kiedys. Na benzynie silnik jest elastyczny i zrywny a na lpg ciezko mu sie wkręcic i troche tak jakby przerywal przy przyspieszaniu.
Nie wiem czy to ma cos wspolnego ale tydzien temu bylem na regulacji zaworów choć problem pojawil sie juz wczesniej.
P.S. Problem śrubki rozwiązany!!! Po prostu mam wersje z jedna regulacją!!!
|
|
Góra |
|
 |
kojot01 |
#261311 Wysłany:
03 Cze 2009, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
spoko tak samo sie go czyści jak tego w przepustnicy, wyczyść go dokładnie i gniazdo, najlepiej byłoby wykręcić trzpień i wyczyścić gwint, ale do tego potrzeba specjalnej przystawki co nadaje ruch, wiec pewnie nie masz do tego dostępu, ja dopiero co wyminiłem ta krokówke na wężu i już jest super, zbiera sie nawet lepiej jak na benzynce, za oryginalny do tej instalacji zapłacilem 80 zl, chinczyki na allegro widzialem taniej ale lepiej kupic raz a dobre, na początek spróbuj se tam przeczyścić, jeżeli chodzi o ta śrubkę to możliwe ze jej nie masz, dla pewności możesz zaślepić otwór, ta górna śrubka na zdjęciu reguluje przepływ gazu między komorami parownika, przeważnie jest dokręcona na maxa, jak konczą się membrany można nią poprawić regulacje ciśnienia w parowniku. Możliwe że ty nie masz takiej śrubki.
Zacznij od wyczyszczenia krokówki i gniazda, bo takie rzeczy najczęściej dzieją się właśnie od niej.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#261442 Wysłany:
03 Cze 2009, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Ja mam tak że mi zostaje na obrotach chwilowo ale na benzynie znów troche szarpie. np na 2 się toczy i jak mu nagle wcisniesz gaz to tak troche mulato sie pozbiera a np na gazie idzie jak trzeba. Kable i swiece nowe. Zastanawiam sie nad wtryskiwaczem czy któryś nie szwankuje. Troche to dziwne bo jak by coś było nie tak to pierwsze by gaz się dławił a nie benzyna dlatego myśle o wtryskiwaczu bo układ zapłonowy eliminuje. Nie wiem gdzieindziej szukać przyczyny.
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#261470 Wysłany:
03 Cze 2009, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Możliwe, znajomy ostatnio robił seicento 1.1 z instalacja lpg i na benzynie nie mial mocy, troszke mulił a na gazie chodzilo lepiej. Okazało sie ze jeden wtryskiwacz ma opóźnienie.
|
|
Góra |
|
 |
kojot01 |
#261480 Wysłany:
03 Cze 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
Najlepiej by było podjechać, gdzieś gdzie mają program do fiata, zby ci sprawdzili czasy wtrysków poszczególnych wtryskiwaczy i przepieg wyładowań na cewkach zapłonowch, bo może to być wtryskiwacz, bądź też za mała iskra powstaje na świecach z uszkodzonych cewek, dla gazu starcza bo sie łatwiej zapala, dla paliwka już może być gorzej
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#262739 Wysłany:
15 Cze 2009, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam. Z duża pomocą kolegi  przeprowadziliśmy małą reanimacje instalacji:
Zdjęta i wyczyszczona cała przepustnica wraz z krokowym, reduktor został zregenerowany i wymieniony filtr elektrozaworu + wyczyszczenie krokowego od gazu i zmieniony jeden przewod gumowy bo wyglądał nieciekawie i kto wie czy nie dostawal tam powietrza.
Efekt jest zadowalający bo na LPG chodzi lepiej, problem z obrotami zniknął, spadają normalnie. Silnik jest bardziej elastyczny. Troche ześwirował przy przełączaniu z benzyny na gaz ponieważ silnik gasnie i musze mu troche przygazować zeby sie wolne obroty uspokoiły ale obstawiam że jest to kwestia regulacji bo parametry zapewne sie zmieniły.
Dzieki za pomoc i pozdrawiam. [ Dodano: 15 Cze 2009 17:25 ]No i problemów ciąg dalszy  . Te spadające obroty (czasem gasnie) przy wrzuceniu na luz to nie wina instalacji gazowej ani krokowca. Byłem na regulacji i szanowny Pan gazownik poinformowal mnie że lambda "świruje" czasem działa a czasem nie. Patrzylem na jego komputer i przy ostrym dodaniu gazu napiecie na lambdzie wynosilo raz 1,2V a drugi raz 0,5V.
Chyba jedynym sposobem na sprawdzenie tego jest podlaczenie ECU do komputera bo skoro lambda czasem styka a czasem nie to ECU chyba powinno wychwycic ten błąd?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#424197 Wysłany:
23 Gru 2010, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Problem z moim gazowym Bertone: któregoś dnia po prostu nie przełączył się na LPG,mam klasyczną instalację z centralką trójpołożeniową bez "komputera" - instalka Lovato.W pozycji "G" świecą mi się obie kontrolki "red&green"),nie ma charakterystycznego pyknięcia zaworu a auto oczywiście jedzie na benzynie.Gdzie szukac sprawcy?
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
SedesRambo |
#425090 Wysłany:
27 Gru 2010, 01:33; Temat postu: |
|
|
Może pompa nie wtryskuje gazu... i przez to automatycznie wtryski podają benzynę
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#426233 Wysłany:
30 Gru 2010, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Anzel Sprawdź czy przewody idące od przełącznika się po prostu gdzieś nie poprzecierały i nie ma zwarcia pomiędzy nimi. Następnie sprawdziłbym jak styki wyglądają przy samym przełączniku oraz na elektrozaworach przy LPG ( może są zaśniedziałe/zerdzewiałe). Sprawdź, czy po podaniu na nie 12 V z aku słychać "pyknięcie". Jak to wszystko na nic to pozostaje sam przełącznik do wymiany/ naprawy.
SedesRambo W przypadku instalacji II generacji nie ma wstryskiwania gazu (takie rzeczy to w instalacji sekwencyjnej). Wtryskiwacze benzyny i często samą pompkę paliwa się odcina przy zasilaniu LPG w instalacji mieszalnikowej
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
 |
kejmilek |
#437955 Wysłany:
06 Lut 2011, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 8
|
Panowie ile może kosztować założenie sekwencji do mojego kropka którego odziedziczyłem po mamie  . Chodzi mi bardziej o używaną instalację. Kropek 94r. 1.1 S. Wiem że może to głupota go gazować jednak uważam że on i tak za dużo pali benzyny a na gazie to co innego. Dziennie robię nim 30km. Z góry dziękuję za porady i gorąco pozdrawiam posiadaczy kropków
|
|
Góra |
|
 |
yacub |
#437975 Wysłany:
06 Lut 2011, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 107
|
ten silnik 1,1 s (Punto 55 - 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm) to ma SPI cyli jeden wtryskiwacz wiec nie wiem czy jest sens zakładac wtrysk gazy gdzie wyniesie to ~2k, ale musi sie ktoś wypowiedziec kto ma gaz w takim punto, moze ktoś ma wtrysk 
_________________ GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#437980 Wysłany:
06 Lut 2011, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
kejmilek wszystko się da.. tylko to będzie przerost treści nad formą. Zastanawiam się dlaczego nie chcesz inst. II generacji tym bardziej, że jest tańsza i silnik też będzie dobrze na niej chodził. 
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
 |
kejmilek |
#438169 Wysłany:
07 Lut 2011, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 8
|
masterr a co to jest instalacja II generacji możesz powiedzieć o niej coś więcej. Z góry dzięki 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#438171 Wysłany:
07 Lut 2011, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
kejmilek |
#438207 Wysłany:
07 Lut 2011, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 8
|
Dzięki Nickoo. A orientujecie się może jakie są koszta tak "pi razy drzwi". Dokładnie będę się dowiadywał u mnie w mieście bądź w województwie na początku następnego miesiąca.
|
|
Góra |
|
 |
yacub |
#439788 Wysłany:
12 Lut 2011, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 107
|
kejmilek popatrz na allegro koszt instalacji 2 generacji mieszalnikowej - moim zdaniem za mixer z montażem pewnie bedą chcieli 1400-1600 zł
_________________ GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#439791 Wysłany:
12 Lut 2011, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
U mnie problem był banalny,kabel dający impuls do przełączenia po prostu poszedł na urlop 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|