You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275412 Wysłany: 28 Lip 2009, 15:30; 
 Temat postu: FIAT Punto II 1,2i (1999-2002)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 188 A4.000
Średnica cylindra 70,8 mm
Skok tłoka 78,86 mm
Pojemność skokowa 1242 cm3
Stopień sprężania 9,5
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 102 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,8 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 2° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 32° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 30° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 4° po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,30...0,40 mm
- zawór wydechowy 0,40...0,50 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- wymiana paska / co 120 000 km
- sprawdzanie naciągu / co 60 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy wbudowany w chłodnicę, wentylator elektryczny sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Termostat / umieszczony w obudowie i zamocowany z tyłu głowicy
- temperatura początku otwarcia 87°C
Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, o dwóch prędkościach, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
- temperatura włączenia
- pierwszej prędkości 98°C
- drugiej prędkości 101°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 100°C)
- na biegu jałowym 0,07 MPa
- przy 4000 obr/nin 0,4 MPa
Filtr oleju / wymienny

Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie (bez przewodu powrotnego paliwa z kolektora wtryskiwaczy) zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Magneti Marelli IAW 59F, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda (lub dwiema sondami lambda w wersji z układem diagnostycznym EOBD) w układzie wydechowym, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- pompę paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- filtr paliwa,
- wtryskiwacze (cztery),
- filtr powietrza,
- obudowę przepustnicy.
Filtr pochłaniacza z węglem aktywnym / umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / o rezystancji (przy 20°C) ok. 19,5 W
Pompa paliwa / elektryczna, rolkowa, umieszczona w zbiorniku paliwa, z wbudowanym zaworem zwrotnym i ogranicznikiem ciśnienia paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące poprzez przekaźnik
- napięcie znamionowe 12 V
- wydatek (pod ciśnieniem 350 kPa) 110 dm3/h
Filtr paliwa / zintegrowany z pompą paliwa, nie wymagający wymiany przez cały okres eksploatacji samochodu
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, wymiana co 40 000 km lub co 2 lata
Regulator ciśnienia paliwa / zintegrowany z pompą paliwa
Wtryskiwacze / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym i zamocowane do kolektora wtryskiwaczy
Rezystancja wtryskiwacza (przy 20°C) ok. 13,8 W
Obudowa przepustnicy powietrza / umieszczona na kolektorze ssącym

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Magneti Marelli IAW 59F, zawierający:
- moduł wzmocnienia zapłonu,
- dwie specjalne cewki zapłonowe,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece zapłonowe.
Moduł wzmocnienia zapłonu / wbudowany w elektroniczne urządzenie sterujące
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu
Kolejność pracy 1-3-4-2
Cewki zapłonowe / dwie, specjalne, o dwóch końcówkach wysokiego napięcia każda (cylindry 1-4 oraz 2-3)
- rezystancja uzwojenia pierwotnego (przy 23°C) 0,52...0,62 W
- rezystancja uzwojenia wtórnego (przy 23°C) 6,83...7,83 kW
Świece zapłonowe / NGK BKR5EZ lub FIAT BKR5EZ, wymiana co 40 000 km
Odstęp elektrod 0,7 mm

System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Magneti Marelli IAW 59F, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
- wyłącznik bezwładnościowy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik spalania stukowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego,
- czujnik położenia wałka rozrządu (wersje z układem diagnostycznym EOBD)
- jedną sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem (wersje bez
układu diagnostycznego EOBD) lub dwie sondy lambda w układzie wydechowym
umieszczone przed i za katalizatorem (wersje z układem diagnostycznym EOBD),
- przekaźnik pompy paliwa,
- przekaźnik główny zasilania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną (w zestawie wskaźników).
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony z prawej strony pod tablicą rozdzielczą od strony pasażera, łączący obwód elektryczny zasilania pompy paliwa z masą w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h, z możliwością ręcznego włączenia obwodu za pomocą przycisku umieszczonego na wyłączniku
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, o dużej szybkości działania (ok. 220 kroków/s), umieszczony przy obudowie przepustnicy powietrza, regulujący przepływ w kanale obejściowym przepustnicy
Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, liniowy
Rezystancja czujnika położenia przepustnicy / mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego
- między stykami „A20” oraz „A32” 1 kW
- między stykami „A3” oraz „A20”
- przepustnica zamknięta 1,9 kW
- przepustnica otwarta całkowicie 2,5 kW
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony przy kole pasowym na przednim końcu wału, współpracujący z kołem nadajnika impulsów
- rezystancja czujnika (przy 20°C) 1134...1386 W
- odstęp czoła czujnika od koła zębatego (nieregulowany) 1,0 ± 0,5 mm
Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba silnika
- rezystancja czujnika (przy 20°C) 532 kW
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany w obudowie termostatu
Rezystancja
- przy -20°C 15,97 kW
- przy 0°C 5,97 kW
- przy 20°C 2,50 kW
- przy 40°C 1,15 kW
- przy 60°C 0,58 kW
Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego / dwufunkcyjny, stanowiący czujnik temperatury o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji zintegrowany z przeponowym ceramicznym czujnikiem ciśnienia, zamocowany do kolektora ssącego
Rezystancja
- przy -40°C 49,93 kW
- przy -20°C 15,70 kW
- przy 0°C 5,96 kW
- przy 20°C 2,51 kW
- przy 40°C 1,16 kW
- przy 60°C 0,58 kW
- przy 80°C 0,31 kW
- przy 100°C 0,18 kW
Czujnik położenia wałka rozrządu / hallotronowy, umieszczony na głowicy przy kole pasowym wałka rozrządu
Sonda lambda / ogrzewana elektrycznie
- temperatura początku działania 301°C
- napięcie sygnału
- mieszanka bogata poniżej 200 mV
- mieszanka uboga ponad 800 mV
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, umieszczone w przedziale silnika i zamocowane z tyłu obudowy przepustnicy, Magneti Marelli IAW 59F, o dwóch złączach 38-stykowych (o oznaczeniach „A” i „B”), sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego 750 ± 50 obr/min
(brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego)
Zawartość maksymalna CO 0,1%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO)

Podwozie

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie
Średnica tarczy
- zewnętrzna 181,5 mm
- wewnętrzna 127 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ C514.5
Przełożenia
- I bieg 3,909
- II bieg 2,158
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,897
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,438 (55/16)

Przeniesienie napędu / półosie o nierównej długości połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą umieszczoną na prawej (dłuższej) półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny (Punto 1.2) lub mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym Delphi EPS (pozostałe wersje)
Układ kierowniczy mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu
Liczba obrotów koła kierownicy 4,0
Promień skrętu 5,1 m
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym / Delphi EPS (Electrical Power Steering) sterowany elektronicznie, o dwóch trybach pracy („city” i „normal”) tzw. Dualdrive, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące EPS,
- silnik elektryczny połączony za pośrednictwem przekładni ślimakowej z górną
częścią wału kierownicy,
- czujnik momentu obrotowego,
- czujnik prędkości,
- przełącznik trybu pracy na tablicy rozdzielczej, którego włączenie przez kierowcę
uruchamia tryb „city” o znacznie większej sile wspomagania (podczas
manewrowania i jazdy z małą prędkością).
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, ze wspomaganiem elektrycznym sterowanym elektronicznie
Liczba obrotów koła kierownicy 2,75
Promień skrętu 5,25 m

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm (wersje z układem kierowniczym mechanicznym) lub 22 mm (wersje z układem kierowniczym ze wspomaganiem)
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 2°36¢ ± 30¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych połączonych rurową belką skrętną, na sprężynach śrubowych i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (nieregulowana) 2,2 ± 2 mm (0°22¢ ± 20¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°45¢ ± 30¢
Piasta koła tylnego / na łożysku tocznym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Bendix, Teves lub Lucas
Średnica zewnętrzna tarczy
- wersje bez ABS 240 mm
- wersje z ABS 257 mm
Grubość tarczy
- nominalna
- wersje bez ABS 11 mm
- wersje z ABS 12 mm
- minimalna dopuszczalna 9,2 mm
Grubość minimalna dopuszczalna nakładek ciernych
(bez płytki podstawy) 1,5 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna po obróbce 180,95 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 20,64 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem
Średnica tłoków 20,64 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący ABS / Bosch 5.3, połączony z układem przeciwpoślizgowym TCS (Traction Control System), zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym o czterech elektrozaworach układu ABS i czterech elektrozaworach układu TCS, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników)
Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne

Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja 1.2 / 5 B 13, koło zapasowe 4,5 B 13
- wersje 1.2 SX/ELX / 5,5 J 14, koło zapasowe 4 B 14
Ogumienie
- wersja 1.2 / 155/80 R 13 T, koło zapasowe 135/80 R 13 P
- wersje 1.2 SX/ELX / 165/70 R 14 T, koło zapasowe 135/80 R 14 P
Ciśnienie w ogumieniu
- samochód nie obciążony
- przód 0,20 MPa
- tył 0,19 MPa
- obciążenie całkowite
- ogumienie 155/80 R 13 T
przód 0,22 MPa
tył 0,22 MPa
- ogumienie 165/70 R 14 T
przód 0,22 MPa
tył 0,21 MPa
- koło zapasowe 0,42 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 40 A×h/200 A (wersje bez klimatyzacji) lub 12 V 50 A×h/250 A (wersje z klimatyzacją), minus na masie

Alternator / Magneti Marelli A115 IM 14 V/60 A (wersje bez klimatyzacji) lub Magneti Marelli A115 IM 14 V/85 A (wersje z klimatyzacją)
Alternator Magneti Marelli A115 IM 14V/60 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 60 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V
Alternator Magneti Marelli A115 IM 14V/85 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 85 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V

Pasek wieloklinowy / napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
- naciąg
- wersje bez klimatyzacji / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT
1.895.762.000 wynosi 300...350 N
- wersje z klimatyzacją / regulowany automatycznie
- sprawdzanie naciągu / co 20 000 km

Rozrusznik / Bosch D1A 80-12 V-0,7 kW lub Magneti Marelli E80F-12 V-0,8 kW

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 5 ´ (12 V, 7,5 A), 7 ´
´ (12 V, 10 A), 3 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 2 ´ (12 V, 25 A), 4 ´ (12 V, 30 A)
- w skrzynce bezpieczników i przekaźników w przedziale silnika / 4 ´ (12 V, 7,5 A),
4 ´ (12 V, 10 A), 3 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)

Żarówki
- świateł mijania H7 55 W
- świateł drogowych H1 55 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- dodatkowego światła hamowania 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap 30 N×m
- 3. etap dokręcić o 90°
- 4. etap dokręcić o 90°
- pokryw łożysk wałka rozrządu
- śruby M6 10 N×m
- śruby M8 20 N×m
- pokryw łożysk korbowych 41 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- śrub koła zamachowego 40...46 N×m
- koła zębatego wału korbowego
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- koła zębatego wałka rozrządu 120 N×m
- napinacza paska zębatego 28 N×m
- mocowania pompy cieczy chłodzącej 10 N×m
- miski olejowej 10 N×m
- kolektora ssącego 27 N×m
- kolektora wydechowego 25 N×m
- sondy lambda 45 N×m
- obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 7 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 10 N×m
- świec zapłonowych 27 N×m
- śrub kół
- obręcze stalowe 86 N×m
- obręcze ze stopów lekkich 98 N×m

Masy
- własna
- wersje 3-drzwiowe 860 kg
- wersje 5-drzwiowe 875 kg
- całkowita
- wersje 3-drzwiowe 1370 kg
- wersje 5-drzwiowe 1385 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 47 dm3
- układ smarowania 2,8 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 4,2 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,65 dm3
- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła
- bez ABS 0,4 dm3
- z ABS 0,45 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95
Olej silnikowy / wg API SJ, ACEA A3, SAE 15W 40, np. Selenia 20K (w temp. poniżej -20°C np. Selenia Performer SAE 5W 30), wymiana co 20 000 km lub co 1,5 roku (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL5, MIL-L2105 D, SAE 75W 90 EP, sprawdzanie poziomu co 80 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, mieszanina 50% wody destylowanej i Paraflu, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, np. Tutela Top 4, sprawdzanie poziomu co 20 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata

Zużycie paliwa
(według normy UE 93/116)
- w mieście 7,3 dm3/100 km
- poza miastem 4,8 dm3/100 km
- średnie 5,7 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 155 km/h

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #286292 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
Xyś czemu nie ma o 1.8 16V?! :(

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384087 Wysłany: 29 Lip 2010, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Xyś napisał(a):
Średnica cylindra 70,8 mm
Skok tłoka 78,86 mm


Czy istnieją samochody które wyżej wymienione parametry mają takie same :?: Ale z tą różnicą że mają więcej KM pod maską :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748973 Wysłany: 01 Lis 2014, 03:26; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto II 1,2i (1999-2002)
wątpliwa sprawa :)


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO