You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275413 Wysłany: 28 Lip 2009, 15:31; 
 Temat postu: FIAT Punto II 1,2i 16V (1999-2002)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 188 A5.000
Średnica cylindra 70,8 mm
Skok tłoka 78,86 mm
Pojemność skokowa 1242 cm3
Stopień sprężania 10,6
Moc maksymalna 59 kW (80 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 114 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4000 obr/min

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na trzech łożyskach każdy, z wałkiem zaworów wydechowych napędzanym paskiem zębatym i wałkiem zaworów ssących napędzanym od wałka zaworów wydechowych za pomocą przekładni zębatej z urządzeniem samoczynnej regulacji luzu na kole zębatym wałka zaworów wydechowych, napinacz paska mechaniczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,8 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworów ssących 0° (ZZ)
- zamknięcie zaworów ssących 32° po ZW
- otwarcie zaworów wydechowych 32° przed ZW
- zamknięcie zaworów wydechowych 0° (ZZ)
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów wydechowych i pompy cieczy chłodzącej
- naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza za pomocą przyrządu
specjalnego FIAT
- sprawdzanie naciągu / co 60 000 km
- wymiana paska / co 120 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy wbudowany w chłodnicę, wentylator elektryczny sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Termostat / umieszczony w obudowie i zamocowany z tyłu głowicy
- temperatura początku otwarcia 87°C
Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, o dwóch prędkościach, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
- temperatura włączenia
- pierwszej prędkości 98°C
- drugiej prędkości 101°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 100°C)
- na biegu jałowym 0,07 MPa
- przy 4000 obr/nin 0,4 MPa
Filtr oleju / wymienny

Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie (bez przewodu powrotnego paliwa z kolektora wtryskiwaczy) zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic ME 7.3, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda (lub dwiema sondami lambda w wersji z układem diagnostycznym EOBD) w układzie wydechowym, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- pompę paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- filtr paliwa,
- wtryskiwacze (cztery),
- filtr powietrza,
- obudowę przepustnicy.
Filtr pochłaniacza z węglem aktywnym / umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / o rezystancji (przy 20°C) ok. 19,5 W
Pompa paliwa / elektryczna, rolkowa, umieszczona w zbiorniku paliwa, z wbudowanym zaworem zwrotnym i ogranicznikiem ciśnienia paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące poprzez przekaźnik
- napięcie znamionowe 12 V
- wydatek (pod ciśnieniem 350 kPa) 110 dm3/h
Filtr paliwa / zintegrowany z pompą paliwa, nie wymagający wymiany przez cały okres eksploatacji samochodu
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, wymiana co 40 000 km lub co 2 lata
Regulator ciśnienia paliwa / zintegrowany z pompą paliwa
Wtryskiwacze / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym i zamocowane do kolektora wtryskiwaczy
Rezystancja wtryskiwacza (przy 20°C) ok. 13,8 W
Obudowa przepustnicy powietrza / umieszczona na kolektorze ssącym

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic ME 7.3, zawierający:
- moduł wzmocnienia zapłonu,
- specjalną cewkę zapłonową,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece zapłonowe.
Moduł wzmocnienia zapłonu / wbudowany w elektroniczne urządzenie sterujące
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu
Kolejność pracy 1-3-4-2
Cewka zapłonowa / jedna, specjalna, o czterech końcówkach wysokiego napięcia (cylindry 1-4 oraz 2-3)
- rezystancja uzwojenia pierwotnego (przy 23°C) 0,52...0,62 W
- rezystancja uzwojenia wtórnego (przy 23°C) 6,83...7,83 kW
Świece zapłonowe / FIAT RA4HCX, FIAT DPCR8E-N, NGK DCPR8E-N lub Champion RA4HCX, wymiana co 40 000 km
Odstęp elektrod 0,85 mm

System sterowania pracą silnika Bosch Motronic ME 7.3 / elektroniczny, mikroprocesorowy, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
- wyłącznik bezwładnościowy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego (nastawnik przepustnicy),
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik położenia pedału przyspieszenia,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik spalania stukowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego,
- czujnik położenia wałka rozrządu (wersje z układem diagnostycznym EOBD)
- jedną sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem (wersje bez
układu diagnostycznego EOBD) lub dwie sondy lambda w układzie wydechowym
umieszczone przed i za katalizatorem (wersje z układem diagnostycznym EOBD),
- przekaźnik pompy paliwa,
- przekaźnik główny zasilania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną (w zestawie wskaźników).
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony z prawej strony pod tablicą rozdzielczą od strony pasażera, łączący obwód elektryczny zasilania pompy paliwa z masą w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h, z możliwością ręcznego włączenia obwodu za pomocą przycisku umieszczonego na wyłączniku
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy, stanowiący nastawnik przepustnicy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika, umieszczony przy obudowie przepustnicy, zintegrowany z czujnikiem położenia przepustnicy
- kąt maksymalnego otwarcia przepustnicy przez silnik
regulatora 80°
Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, dwuścieżkowy, umieszczony przy obudowie przepustnicy, zintegrowany z regulatorem prędkości obrotowej biegu jałowego
Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny (dwuścieżkowy), zamocowany do wspornika pedału
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony przy kole pasowym na przednim końcu wału, współpracujący z kołem nadajnika impulsów
- rezystancja czujnika (przy 20°C) 1134...1386 W
- odstęp czoła czujnika od koła zębatego (nieregulowany) 1,0 ± 0,5 mm
Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba silnika
- rezystancja czujnika (przy 20°C) 532 kW
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany w obudowie termostatu
Rezystancja
- przy -20°C 15,97 kW
- przy 0°C 5,97 kW
- przy 20°C 2,50 kW
- przy 40°C 1,15 kW
- przy 60°C 0,58 kW
Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego / dwufunkcyjny, stanowiący czujnik temperatury o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji zintegrowany z przeponowym ceramicznym czujnikiem ciśnienia, zamocowany do kolektora ssącego
Rezystancja
- przy -40°C 49,93 kW
- przy -20°C 15,70 kW
- przy 0°C 5,96 kW
- przy 20°C 2,51 kW
- przy 40°C 1,16 kW
- przy 60°C 0,58 kW
- przy 80°C 0,31 kW
- przy 100°C 0,18 kW
Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony na głowicy przy kole pasowym wałka rozrządu zaworów wydechowych
Sonda lambda / ogrzewana elektrycznie
- temperatura początku działania 301°C
- napięcie sygnału
- mieszanka bogata poniżej 200 mV
- mieszanka uboga ponad 800 mV
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, programowalne (Flash EPROM), umieszczone w przedziale silnika i zamocowane na obudowie przepustnicy, Bosch Motronic ME 7.3, o dwóch złączach 64-stykowych (o oznaczeniach „A” i „B”), sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, z wbudowaną funkcją elektronicznego pedału gazu, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego 700 ± 50 obr/min
(brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego)
Zawartość maksymalna CO 0,1%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO)

Podwozie

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie
Średnica tarczy
- zewnętrzna 190 mm
- wewnętrzna 134 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa (wersja ELX) lub sześciobiegowa (wersja Sporting) plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- wersja ELX / C514.5
- wersja Sporting / C514.6
Przełożenia
Skrzynka C514.5
- I bieg 3,909
- II bieg 2,158
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,897
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,438 (55/16)
Skrzynka C514.6
- I bieg 3,545
- II bieg 2,158
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,921
- VI bieg 0,766
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 4,071 (57/14)

Przeniesienie napędu / półosie o nierównej długości połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą umieszczoną na prawej (dłuższej) półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym Delphi EPS (Electrical Power Steering) sterowany elektronicznie, o dwóch trybach pracy („city” i „normal”) tzw. Dualdrive, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące EPS,
- silnik elektryczny połączony za pośrednictwem przekładni ślimakowej z górną
częścią wału kierownicy,
- czujnik momentu obrotowego,
- czujnik prędkości,
- przełącznik trybu pracy na tablicy rozdzielczej, którego włączenie przez kierowcę
uruchamia tryb „city” o znacznie większej sile wspomagania (podczas
manewrowania i jazdy z małą prędkością).
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, ze wspomaganiem elektrycznym sterowanym elektronicznie
Liczba obrotów koła kierownicy 2,75
Promień skrętu 5,25 m

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 22 mm
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 2°36¢ ± 30¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych połączonych
rurową belką skrętną, na sprężynach śrubowych i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (nieregulowana)
- wersja ELX 2,2 ± 2 mm (0°22¢ ± 20¢)
- wersja Sporting 2,5 ± 2 mm (0°25¢ ± 20¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°25¢ ± 30¢
Piasta koła tylnego / na łożysku tocznym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Bendix, Teves lub Lucas
Średnica zewnętrzna tarczy 257 mm
Grubość tarczy
- nominalna 12 mm
- minimalna po obróbce 9,2 mm
Grubość minimalna dopuszczalna nakładek ciernych
(bez płytki podstawy) 1,5 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna po obróbce 180,95 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 20,64 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem
Średnica tłoków 20,64 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący ABS / Bosch 5.3, połączony z układem przeciwpoślizgowym TCS (Traction Control System), zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym o czterech elektrozaworach układu ABS i czterech elektrozaworach układu TCS, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników)
Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne

Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja ELX / 5,5 J 14, koło zapasowe 4 B 14
- wersja Sporting / 6 J 14 lub 6 J 15, koło zapasowe 4 B 14
Ogumienie
- wersja ELX / 165/70 R 14 T, koło zapasowe 135/80 R 14 P
- wersja Sporting / 185/60 R 14 H lub 185/55 R 15 V, koło zapasowe 135/80 R 14 P
Ciśnienie w ogumieniu
- samochód nie obciążony
- ogumienie 165/70 R 14 T
przód 0,20 MPa
tył 0,19 MPa
- ogumienie 185/60 R 14 H i 185/55 R 15 V
przód 0,22 MPa
tył 0,21 MPa
- obciążenie całkowite
- ogumienie 165/70 R 14 T
przód 0,22 MPa
tył 0,21 MPa
- ogumienie 185/60 R 14 H i 185/55 R 15 V
przód 0,24 MPa
tył 0,23 MPa
- koło zapasowe 0,42 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 40 A×h/200 A (wersje bez klimatyzacji) lub 12 V 50 A×h/250 A (wersje z klimatyzacją), minus na masie

Alternator / Magneti Marelli A115 IM 14 V/60 A (wersje bez klimatyzacji) lub Magneti Marelli A115 IM 14 V/85 A (wersje z klimatyzacją)
Alternator Magneti Marelli A115 IM 14V/60 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 60 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V
Alternator Magneti Marelli A115 IM 14V/85 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 85 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V

Pasek wieloklinowy / napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
- naciąg
- wersje bez klimatyzacji / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT
1.895.762.000 wynosi 300...350 N
- wersje z klimatyzacją / regulowany automatycznie
- sprawdzanie naciągu / co 20 000 km

Rozrusznik / Magneti Marelli E80E-12 V-0,9 kW

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 5 ´ (12 V, 7,5 A), 7 ´
´ (12 V, 10 A), 3 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 2 ´ (12 V, 25 A), 4 ´ (12 V, 30 A)
- w skrzynce bezpieczników i przekaźników w przedziale silnika / 4 ´ (12 V, 7,5 A),
4 ´ (12 V, 10 A), 3 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)

Żarówki
- świateł mijania H7 55 W
- świateł drogowych H1 55 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- dodatkowego światła hamowania 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap 30 N×m
- 3. etap dokręcić o 90°
- 4. etap dokręcić o 90°
- obudowy wałków rozrządu 15 N×m
- korka otworu kontrolnego obudowy wałków rozrządu 15 N×m
- pokryw łożysk korbowych 41 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- śrub koła zamachowego 40...46 N×m
- koła zębatego wału korbowego
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- koła zębatego wałka rozrządu zaworów wydechowych 120 N×m
- pokryw kadłuba 10 N×m
- napinacza paska zębatego 28 N×m
- mocowania pompy cieczy chłodzącej 10 N×m
- miski olejowej 10 N×m
- kolektora ssącego 27 N×m
- kolektora wydechowego 25 N×m
- sondy lambda 45 N×m
- obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 7 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 10 N×m
- świec zapłonowych 27 N×m
- śrub kół
- obręcze stalowe 86 N×m
- obręcze ze stopów lekkich 98 N×m

Masy
- własna
- wersje 3-drzwiowe
ELX 920 kg
Sporting 930 kg
- wersja 5-drzwiowa (ELX) 935 kg
- całkowita
- wersje 3-drzwiowe
ELX 1430 kg
Sporting 1440 kg
- wersja 5-drzwiowa (ELX) 1445 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 47 dm3
- układ smarowania 2,8 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 4,2 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,65 dm3
- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła
- bez ABS 0,4 dm3
- z ABS 0,45 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95
Olej silnikowy / wg API SJ, ACEA A3, SAE 15W 40, np. Selenia 20K (w temp. poniżej -20°C np. Selenia Performer SAE 5W 30), wymiana co 20 000 km lub co 1,5 roku (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL5, MIL-L2105 D, SAE 75W 90 EP, sprawdzanie poziomu co 80 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, mieszanina 50% wody destylowanej i Paraflu, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, np. Tutela Top 4, sprawdzanie poziomu co 20 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata

Zużycie paliwa
(według normy UE 93/116)
- w mieście 7,6 dm3/100 km
- poza miastem 5,0 dm3/100 km
- średnie 6,0 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 172 km/h

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #275424 Wysłany: 28 Lip 2009, 16:02; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Cytuj:
Żarówki
- świateł mijania H7 55 W


Dobre to ;]
Ale... co najmniej od 2002r. były H1 ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275734 Wysłany: 29 Lip 2009, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
Możecie podwiesić ?

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275744 Wysłany: 29 Lip 2009, 17:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Cytuj:
- sprawdzanie naciągu / co 60 000 km
- wymiana paska / co 120 000 km

Wymiana max 80 lub 3 do 5 lat.

Przeważa jazda miejska ----> 3 lata
Trasa ----> 5 lat.

Dmuchać na zimne nie zaszkodzi w silniku który po zerwaniu paska zrobi bum. Remont silnika z powodu paska za 35zł moze zaboleć.

Cytuj:
Pasek wieloklinowy / napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
- naciąg
- wersje bez klimatyzacji / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT
1.895.762.000 wynosi 300...350 N


W praktyce przyrząd fiat 1.895.762.000 jest to:

płaska/oczkowa 15, 17, łyżka do opon lub jakiś pręt :lol:


Cytuj:
- sprawdzanie naciągu / co 20 000 km


W praktyce jak piszczy po rozruchu :E

Żarówki
- świateł mijania H7 55 W lub H1 55W (w większosci przypadków od 2002 wzwyz H1, ja np mam H7 ale przed bum było H1 :E zdarzają się pr0 przypadki L: H7, P: H1 itp ;))
- świateł drogowych H1 55 W lub H7, reszta j/w :E
- świateł pozycyjnych przednich 5 W (W5W)
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21W Dokładnie P21W
- świateł hamowania 21 W "P21W"
- dodatkowego światła hamowania 5 W, W5W lub C5W (nie jestem pewien)
- świateł pozycyjnych tylnych !!!10W, R10W
- świateł cofania 21 W, P21W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W, P21W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W, W5W lub C5W

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324016 Wysłany: 06 Sty 2010, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 21 Paź 2009,
Posty: 133
Dobre dzieło, wszystko podane na tacy :) Bardzo mi sie to przydało!

_________________
Punto II 1,2 16V SX - srebrne szaleństwo >]

http://fiatpunto.com.pl/topic21215.html
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365637 Wysłany: 17 Maj 2010, 09:36; 
 Temat postu: punto II ,silnik 1,2 16v
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Maj 2010,
Posty: 14
witam, mam punto z tym silnikiem, mam go od kilku dni:) ,slyszalam ze te silniki sa nie dobre zwlaszcza fiatowskie. czy moze ktos ma doswiadczenie z tym silnikiem i moze mi więcej napisac?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366281 Wysłany: 19 Maj 2010, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Osiek/Oświęcim
Rejestracja: 17 Wrz 2009,
Posty: 147
W porównaniu do 8 V części są droższe ale za to nadrabia w KM :D
Według mnie silnik ten jest bardzo fajny - przejechałem nim ponad 10tyś km, na liczniku 120tyś km i żadnych problemów z nim nie mam. Na wyższych obrotach na prawde nieźle sobie radzi jak na tą pojemność :P

_________________
PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.

http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372989 Wysłany: 11 Cze 2010, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 113
olej silnikowy 15w 40 ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372993 Wysłany: 11 Cze 2010, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
10W40
chyba że przebieg duuużyyy to 15W40
albo jak powszedni właściciel lał 15W40 to lepiej zostać aby nie zaczął ciec
http://fiatpunto.com.pl/topic18068.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537781 Wysłany: 15 Sty 2012, 19:50; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto II 1,2i 16V (1999-2002)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
fajne dane

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO