You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 08:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #276727 Wysłany: 02 Sie 2009, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
greg505 napisał(a):
nie wiem gdzie wyczytales ze pedal prawie wcisniety w podloge sprzyja mniejszemu spalaniu

Pewnie nigdzie :E
Najmniej się spala przyspieszając dynamicznie, czyli z dość mocno (ok 80%) wciśniętym gazem w zakresie możliwe wysokiego momentu obrotowego ;) Do jazdy ze stałą prędkością najmniej sie spala na najwyższym możliwym biegu.
Prościej już nie da rady :E

domin45670 napisał(a):
Hmmm, na rozum to im mniejsze obroty tym lepiej, o czym też można się przekonać np. w PII po wskazaniach komputera pokładowego

No właśnie byłem ciekaw jak się to wg komputera przedstawia.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #276736 Wysłany: 02 Sie 2009, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Najmniej się spala przyspieszając dynamicznie, czyli z dość mocno (ok 80%) wciśniętym gazem w zakresie możliwe wysokiego momentu obrotowego


kurde myślałem że czym słabiej czyli lżej przyciska sie pedał gazu i przyśpiesza to spalanie jest mniejsze! oczywiście tak myślałem dlatego mnie to zadzwiło :-o


Ostatnio edytowany przez lakikwap, 02 Sie 2009, 19:50, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #276737 Wysłany: 02 Sie 2009, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
dynamicznie tak, ale stopniowo wciskajac pedal, a nie od razu te 80 %.
latwo sprawdzic na kompie (jak juz ktos wczesniej wspomnial).

oczywiscie taki sposob jest wydajny jezeli po tym przyspieszeniu bedziemy utrzymywac stala predkosc, co jest wrecz nie mozliwe w wiekszych miastach

lżej ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276756 Wysłany: 02 Sie 2009, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Wogóle to dużo zależy od samochodu, tzn silnika. W takim punto ja mogę się spokojnie toczyć ze stałą prędkością przy tych 1500rpm ledwie muskając gaz, podczas gdy np w takim polonezie poniżej 2000rpm wyraźnie czuć, że się silink dusi i po prostu trzeba zredukować.
Generalnie chyba dla każdego jest oczywiste, że auto mniej spali przy niższych obrotach, ale jak wspomniałem nie za niskich.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276909 Wysłany: 03 Sie 2009, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 01 Sie 2009,
Posty: 14
Osobiście wyczułem, że przy moim motorku nie przekraczając często 2500 tys obrotów w mieście, spalanie oscyluje w granicach max 6,5 l, czyli dość zjadliwie :) Mam na myśli normalnie rozpędzanie auto do 60-70km/h, a dalej utrzymywanie tej prędkości na 4 lub 5 biegu.

_________________
Punto IIFL 1,4 16V Dynamic, 5d, 2004 r.
silver arrow :)
mobil: tti 880 + LEMM AT 1700
baza: uniden pro 520xl + masen 5/8


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276964 Wysłany: 03 Sie 2009, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
a tak już wracając do ekonomii, to ktoś mi mówił, że częste wrzucanie luzu podczas jazdy ( np 600 m do skrzyżowania wrzucamy luz i samochód dotacza się do niego, silnik ma wówczas prędkość obrotową biegu jałowego czyli gdzieś 800 obr/min ) sprzyja większemu spalaniu. czy to prawda ?podobno lepiej puścić nogę z gazu i nie wyrzucać biegu ... pozwolić by silnik hamował samochodem.... ??

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276967 Wysłany: 03 Sie 2009, 13:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
http://www.szkola-auto.pl/eco_12_zlotych_zasad.php

Jedź na najwyższym możliwym biegu i na najniższych możliwych obrotach.

Włączaj wyższy bieg najpóżniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym.

Przyspieszaj, jeśli warunki ruchu na to pozwalają, dynamicznie wciskając pedał gazu.

Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu bez naciskania pedału gazu.

Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu.

Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju.

Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.

Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu, klimatyzacji używaj z umiarem.

Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.

Unikaj zbędnego obciążenia auta.

Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny całego auta (silnik, zawieszenie itd.)

Planuj podróż, wybierz trasę niechby dłuższą, za to gwarantującą płynną jazdę, bez korków. Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km.

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276968 Wysłany: 03 Sie 2009, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
fajgi: tak, to prawda. W czasie jazdy na biegu ale bez wciśniętego gazu wtrysk jest odcięty i silnik nie dostaje ani kropli paliwa. To trwa aż obroty spadną do poziomu ok 1300-1500rpm (zimą trochę wyżej) i wtedy wtrysk podaje paliwo, zeby nie udusić silnika.

[ Dodano: 03 Sie 2009 12:36 ]
mario-sz napisał(a):
Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km.

To jest totalnie bez sensu :E Wiadomo, ze jazda na krótkich dystansach wychodzi najmniej ekonomicznie, no ale przecież 4km lepiej jechac niż iść :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276971 Wysłany: 03 Sie 2009, 13:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Stosuję ten "eko-driving" poza zmianami biegów przy max 2 tysiącach i wyłączaniem silnika przy postoju ponad 30 sekund.
Nie jeżdżę też na krótkich dystansach a jeśli już muszę, to celowo wybieram drogę nieco bardziej okrężną żeby silnik złapał temperaturę.
Bez problemu w trasie schodzę w okolice 4 litrów ON, w mieście poniżej 6 litrów.
Grande ma 4 metry długości, waży 1200 kg, profil opon to 195/55/16 - więc uważam ten wynik za całkiem niezły.

Mam jednak wątpliwości dotyczące takiej eko-jazdy:
To pewne, że przy hamowaniu silnikiem paliwo nie jest W OGÓLE podawane na wtryski? Jak w takim razie zachodzi zapłon?
Hamowanie silnikiem nie zużywa szybciej sprzęgła i koła dwumasowego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276977 Wysłany: 03 Sie 2009, 14:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
daras napisał(a):
Jak w takim razie zachodzi zapłon?

Nie zachodzi :E
W przypadku benzyniaka nie ma wtedy dopływu paliwa, świeca daje iskrę ale nie ma mieszanki do zapalenia. Silnik nie gaśnie bo napędzają go koła poprzez skrzynię biegów.

daras napisał(a):
Hamowanie silnikiem nie zużywa szybciej sprzęgła i koła dwumasowego?

Sprzęgła nie, co do dwumasu to nie wiem, ale też nie sądzę.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276981 Wysłany: 03 Sie 2009, 14:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Brak zapłonu? To by tłumaczyło spadek temperatury silnika na długich zjazdach, np. serpentynami.
Miałem coś takiego w PI. Pod górę się grzał, z góry gubił temperaturę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276986 Wysłany: 03 Sie 2009, 14:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Dokładnie. Dlatego właśnie jazda na biegu bez gazu to też metoda schładzania przegrzewajacego się silnika.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277120 Wysłany: 04 Sie 2009, 00:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 01 Sie 2009,
Posty: 14
mario-sz

Nic dodać, nic ująć. To jest właśnie ekonomiczna jazda, przewidywalna i rozsądna. W dodatku pomijając już spalanie, mniej zużywają się klocki, tarcze itp. Hamujemy silnikiem, nie pedałem hamulca, same PLUSY.

_________________
Punto IIFL 1,4 16V Dynamic, 5d, 2004 r.
silver arrow :)
mobil: tti 880 + LEMM AT 1700
baza: uniden pro 520xl + masen 5/8


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277213 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
mario-sz napisał(a):

Włączaj wyższy bieg najpóżniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym.

Ja w dieslu nigdy nie włączam wyższego biegu przy 2 tys. U mnie to nielogiczne.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277214 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
gundzik napisał(a):
Ja w dieslu nigdy nie włączam wyższego biegu przy 2 tys. U mnie to nielogiczne

Te zasady są trochę zbyt ogólne, więc nie należy się nimi tak na 100% przejmować, bo wiadomo, że każdy silnik jest inny, no i dochodzą jeszcze różne przełożenia biegów itd.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277217 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Najmniej się spala przyspieszając dynamicznie, czyli z dość mocno (ok 80%) wciśniętym gazem w zakresie możliwe wysokiego momentu obrotowego ;) Do jazdy ze stałą prędkością najmniej sie spala na najwyższym możliwym biegu.
Prościej już nie da rady :E

Nie wiem, co rozumiesz przez dynamicznie. W instrukcji jest napisane, żeby nie rozpędzać się szybko. Nie zgadzam się, że na najwyższym możliwym biegu można jechać najoszczędniej, choć na pewno jak się śpieszymy to na piątce oszczędzamy. Trzeba wciąć pod uwagę, że im większa prędkość tym większe opory powietrza i większe spalanie. Osobiście uważam, że największą oszczędność paliwa można uzyskać na czwartym biegu.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Ostatnio edytowany przez gundzik, 04 Sie 2009, 14:13, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #277221 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
gundzik: już kiedys był o tym temat i postanowiłem, że nie będę o tym dyskutował. Napisałem to co uważam (i co w dużej mierze pokrywa się z tym co można znaleźć w prasie itd) i tyle, udowadniać tego nie zamierzam, każdy niech sobie jeździ jak uważa.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277224 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Nie no, masz po części rację. Zawsze można jakiś haczyk znaleźć. Tak jak wyżej dopisałem na czwórce biorąc pod uwagę różne aspekty może wyjść najoszczędniej i nie tylko z paliwem.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277228 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
gundzik napisał(a):
na czwórce biorąc pod uwagę różne aspekty może wyjść najoszczędniej i nie tylko z paliwem

Nie bardzo sobie to umiem wyobrazić.
W typowym mk I 1.1 przy 100km/h na 5. jest ok 3000rpm, na 4. ok 4000rpm. Silnik kręci się 33% szybciej, ok, przełożenie jest mniejsze (o ok 10%) ale mimo to nie ma szans żeby na 4. spalić mniej niż na 5.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277238 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Nie jechałem nigdy benzyniakiem z komputerem pokazującym spalanie. U mnie w dieslu tak jest. W serwisie fiata zgodził się ze mną pracownik, że na piątce raczej więcej będzie spalał przy takiej samej wartości obrotów na minutę, bo tak właśnie miałem na myśli przy tym porównaniu spalania. Im szybciej tym większe opory powietrza.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277247 Wysłany: 04 Sie 2009, 15:17; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
gundzik napisał(a):
W serwisie fiata zgodził się ze mną pracownik, że na piątce raczej więcej będzie spalał przy takiej samej wartości obrotów na minutę

Tak, bedzie spalał więcej paliwa na sekundę czy minutę, bo silinik będzie bardziej obciążony.
Ale już spalanie NA KILOMETR będzie mniejsze, bo zobacz że na 5. przy 3000rpm robisz 100km/h a na 4 przy 3000rpm już tylko 80km/h więc daną trasę pokonujesz dłużej a tym samym spalasz paliwo dłużej czyli w sumie więcej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277250 Wysłany: 04 Sie 2009, 15:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Od tej strony tego nie rozpatrywałem, ale zauważ, że na szybkiej, prostej drodze to raczej na czwórce nikt nie będzie jechał, ale na drodze krętej ekonomiczniej jest ciągle jechać te np. 65 niż cały czas przerzucać z piątki na czwórkę i czwórki na piątkę i jak tak jeżdżę sobie na czwórce to u mnie z reguły wychodzi ekonomiczniej.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277251 Wysłany: 04 Sie 2009, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
gundzik napisał(a):
na drodze krętej ekonomiczniej jest ciągle jechać te np. 65 niż cały czas przerzucać z piątki na czwórkę i czwórki na piątkę

Ekonomiczniej jest po prostu trzymac tą predkość. Na 5. ;)
Ale jak pisałem, każdy jeździ jak chce.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277253 Wysłany: 04 Sie 2009, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Ja już zapomniałem jak się na benzynie jeździ. Ale możliwe, że niższe obroty benzyniak lepiej znosi, bo w dieslu to strasznie czuć brak mocy silnika.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277276 Wysłany: 04 Sie 2009, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
gundzik: do przyspieszania to i benzyniak poniżej 2000obr tak średnio siłę ma (w dieslu jest to po prostu wina turbodziury) ale do jazdy ze stałą prędkością to wystarcza.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO