You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 09:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #275865 Wysłany: 30 Lip 2009, 08:46; 
 Temat postu: Kiedy spalanie jest mniejsze?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Kiedy spalanie jest mniejsze?

Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr?
Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr?

Jeśli to ma jakieś znaczenie chodzi o LPG.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #275867 Wysłany: 30 Lip 2009, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Puntez napisał(a):
Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr?

Na pewno jeśli jedziesz po płaskim terenie lub z górki (i nie przeciążasz silnika - lekko wciśnięty pedał gazu, a nie do "dechy" żeby utrzymać te obroty) to zużycie jest małe.


Cytuj:
Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr?

Zależy jak stroma górka oraz jakie obciążenie samochodu. Ta sama zasada: nie przeciążać silnika :>

Rzecz jasna, że im mniejsze obroty tym zużycie teoretycznie mniejsze. No ale można mieć nawet te 2000 obr. i spalać dosyć dużo, co wydaje mi się wyżej dosyć jasno opisałem.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275911 Wysłany: 30 Lip 2009, 14:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
Obroty obrotami, ale to nie one bezpośrednio decydują o spalaniu, ale ilość paliwa doprowadzanego do cylindrów. Jadąc pod górę na wyższym biegu obroty są mniejsze, ale silnik jest przeciążony i spala w zasadzie więcej, gdyż nie ma tyle pary aby pociągnąć w danej jednostce czasu tą kupę żelastwa na szczyt :)

Wniosek jest jeden, jak najszybciej wjechać pod górę i dalej utrzymywać jak najwyższą dozwoloną prędkość na najwyższym biegu.

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275916 Wysłany: 30 Lip 2009, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
Cytuj:
Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr?

teoretycznie tak


Cytuj:
Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr?

lepiej na tej 2 bezpieczenstwo przedewszystkim a nie ekonomia, bo co jak go zadusisz?? zgasnie i o stłuczke wypadek nie trudno

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275918 Wysłany: 30 Lip 2009, 15:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
SOMEONE007 napisał(a):
Cytuj:
Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr?

teoretycznie tak

Ale co? 2000 czy 3000?

Cytuj:
Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr?

lepiej na tej 2 bezpieczenstwo przedewszystkim a nie ekonomia, bo co jak go zadusisz?? zgasnie i o stłuczke wypadek nie trudno


Bez przesady, nie tak znowu żeby miał zdechnąć


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275922 Wysłany: 30 Lip 2009, 16:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
miedzy 4 a 2 jest jeszcze jeden beig ktory w tej sytuacji chyba bedzie optymalniejszy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275934 Wysłany: 30 Lip 2009, 17:36; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Powyżej 2000 i jak najbliżej 3000-3500 RPM 0)
P.S. Kult jazdy na jak najwyzszym mozliwym biegu jest kultem bez pokrycia ;)

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275935 Wysłany: 30 Lip 2009, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
adi.degora napisał(a):
Powyżej 2000 i jak najbliżej 3000-3500 RPM 0)
P.S. Kult jazdy na jak najwyzszym mozliwym biegu jest kultem bez pokrycia ;)

Bez przesady :) jeżeli jadę ze stałą prędkością, nie wyprzedzam, nie wjeżdżam na znaczne wzniesienie to po grzyba jechać na 4ce zamiast 5 (lub 6)

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275936 Wysłany: 30 Lip 2009, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
kruger napisał(a):
adi.degora napisał(a):
Powyżej 2000 i jak najbliżej 3000-3500 RPM 0)
P.S. Kult jazdy na jak najwyzszym mozliwym biegu jest kultem bez pokrycia ;)

Bez przesady :) jeżeli jadę ze stałą prędkością, nie wyprzedzam, nie wjeżdżam na znaczne wzniesienie to po grzyba jechać na 4ce zamiast 5 (lub 6)


Żeby było ekonomiczniej ;) O to wlasnie chodzi w tym temacie z tego co widzę ;)

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275937 Wysłany: 30 Lip 2009, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
Jak ma być ekonomiczniej gdy silnik jedzie na biegu który powoduje zwiększenie obrotów silnika, momentu, oraz obniżenie prędkości przy danych obrotach ?

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275938 Wysłany: 30 Lip 2009, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Hehe, nie chce mi sie po raz kolejny tlumaczyc :) Pojeździj jedno tankowanie moim sposobem, jedno swoim ;)
Słowo klucz:
Cytuj:
Powyżej 2000 i jak najbliżej 3000-3500 RPM

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275940 Wysłany: 30 Lip 2009, 18:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
Hm, jeżdżę w okolicach 2krpm, spalanie nie przekracza 7,5 w mieście. Ojciec jeździ linką w okolicach 3,5, spalanie oscyluje w okolicach 10-11 :)

W tym przedziale co podałeś silnik osiąga największą sprawność, ale nie oznacza to że spalanie ma najlepsze :)

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275942 Wysłany: 30 Lip 2009, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
kruger napisał(a):
Hm, jeżdżę w okolicach 2krpm, spalanie nie przekracza 7,5 w mieście. Ojciec jeździ linką w okolicach 3,5, spalanie oscyluje w okolicach 10-11 :)


Dobra - zeby ukrócić : jestem "tylko" przeciwny jeździe 50tką na piątce po mieście i szerzeniu baśni że to jest eko, bo nie jest, tylko pozornie, na prace silnika rowniez nie dziala leczniczo - na chlopski rozum - PO COŚ tam są te cyferki na obrotomierzu powyżej 2000RPM, wiec mozna czasem po nich poganiac wskazówką ;)
No ale na odpowiednią ilosc obrotow kazdy ma swoją teorię i święte prawo jezdzic tak jak chce ;)

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276012 Wysłany: 30 Lip 2009, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
ja jezdze tak jak adi i nie jest zle :E wiadomo ze jak jedziemy w trasie 80 to nie jedzie sie na 4 tylko na 5 biegu, pod gorke lepiej zredukowac bo i po co silnik przemeczac, z tymi gorkami to uwazam ze jak dajemy gazu a auto nie pryspiesza to trzeba zmienic bieg na taki zeby w stanie przyspieszyc, ale przyspieszyc nie trzeba, wtedy silnik ma zapas mocy i sie nie bedzie dlawil. :mrgreen:

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276026 Wysłany: 30 Lip 2009, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Dzisiaj sobie jechałem pod górkę i tak mi się ten temat przypomniał więc spojrzałem na obrotomierz...

60 km/h, bieg 4, 2000 obr./min., pedał gazu lekko naciśnięty, samochód nie zamulał, reagował na gaz. W tym przypadku było to optymalne, a silnika jak zwykle nie było słychać. A nie to co mi kumpel raz zrobił, że na 4 biegu cisnął pod górkę 40 km/h a samochód robił buuuuuuuuu i ledwo jechał - kumpel zebrał za to opr. i momentalnie zajął fotel pasażera.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276155 Wysłany: 31 Lip 2009, 13:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Hehe, temat redukcji to też temat rzeka, szkoda ze czesc kierowcow w ogole nie kmini takiego manewru.. :roll: Ja ostatnio robie czesto (?) taką traskę 20+km, płynna jazda(co nie znaczy bez wyprzedzania, ale po prostu płynna) po mojemu+redukcje przed wzniesieniami = spalanie 5.0/100km przy silniku 16v 0)

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276290 Wysłany: 31 Lip 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
A ja wolę dołożyć te 4,50 na 100km i jechać se w zakresie obrotów jaki mi się podoba a nie zamulać i zamęczać silnik na 2k rpm.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276350 Wysłany: 01 Sie 2009, 01:19; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Zależy od sytuacji. Jak wzniesienie nieduże, bieg odpowiedni to 2000 rpm w niczym nie przeszkadzają. Wszystko zależy od sytuacji. Np. z górki to jadąc 60 km/h nawet może być 5 bieg ;) Oczywiście żeby co najmniej te 1500 obr. było. No i zależy jak bardzo chcemy hamować.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276376 Wysłany: 01 Sie 2009, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
jak byłem na kursie na przewóz rzeczy (dla kierowców cięzarówek) to wykładowca mówił ze aby uzyskac jak najmniejsze spalanie nalezy utrzywac obroty silnika w na poziomie gdy moment obrotoy juz jest duzy ale nie najwiekszy, zmieniając biegi podkręcic obroty troche ponad maksymalny moment by kolejny bieg znalazł się w zakresie duzego ale jeszcze nie najwiekszego momentu a odnosnie wzniesien to mówił ze lepiej przycisnąc pedał gazu na wyzszym biegu niz redukowac.
pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276457 Wysłany: 01 Sie 2009, 17:10; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
639 napisał(a):
odnosnie wzniesien to mówił ze lepiej przycisnąc pedał gazu na wyzszym biegu niz redukowac

Gdzies czytałem, że silnik pracuje najefektywniej przy pedale gazu wciśniętym na ok. 80%.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276466 Wysłany: 01 Sie 2009, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
STax to wlacz 5 jedz 50km/h i wcisnij gaz na 80%.... efektywnie?
;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276475 Wysłany: 01 Sie 2009, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
639 na kursie na przewoz rzeczy pewnie byla mowa o turbo dieslach a tam moment inaczej sie rozklada. najlepiej jezdzic 2 - 3,5k rpm :E

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276522 Wysłany: 01 Sie 2009, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
greg505: poczytaj troszkę. 80% wciśnięcia gazu ale oczywiście przy obrotach dających jakiś moment obrtowy. Poza tym efektywnie w znaczeniu spalania a nie przyspieszenia.

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:17 ]
raxon napisał(a):
najlepiej jezdzic 2 - 3,5k rpm

I to w sumie racja, taki przedział obrotów jest w miarę optymalny. Co nie znaczy, że np do jazdy ze stałą prędkością nie można używać niższych obrotów (ale też bez przesady, na 1000rpm nic nie pojedzie ;))

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:24 ]
A co do spalania itd to mnie się udało na trasie 200km do Czech i z powrotem uzyskać spalanie 3,9l/100km. Kto da mniej? ;)

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:30 ]
Tak sobie myślę, odnośnie pytania w temacie - "kiedy spalanie jest najmniejsze" to żeby na nie odpowiedzieć jednoznacznie trzeba by obejrzeć mapę wtrysku punciaka, przy jakich obrotach ile paliwa na minutę jest podawane i potem przełożyć te obroty na prędkość i wtedy będzie wynik :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276539 Wysłany: 01 Sie 2009, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
STax
odpowiadalem na twojego posta w ktorym oczywiscie o tym nie wspomaniales.

skoro o efektywnosci w znaczeniu spalania wspominasz,
to nie wiem gdzie wyczytales ze pedal prawie wcisniety w podloge sprzyja mniejszemu spalaniu...

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276546 Wysłany: 01 Sie 2009, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Hmmm, na rozum to im mniejsze obroty tym lepiej, o czym też można się przekonać np. w PII po wskazaniach komputera pokładowego :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO