Już 2 sierpnia startuje 66 edycja Tour de Pologne! Oczywiście po raz kolejny wspierany przez Fiata. Na trasie cała masa Fiatów! Fiat sponsoruje czerwoną koszulkę najaktywniejszego zawodnika. W ubiegłum roku wygrał ją Marcin Sapa, który na TdP przyjedzie prosto z Tour de France.
Faworytami do zwycięstwa są Sylwester Szmyd i mistrz świata Włoch Alessando Ballan. Szmyd to jedyny obecnie Polak w czołówce światowej.
Oficjalna strona wyścigu:
http://www.tourdepologne.pl/
Ciekawe newsy można znajeźć np. tu:
http://www.eurosport.pl/kolarstwo/sport ... menu=16943
Ja zamierzam być tam, gdzie będzie najciekawiej, czyli na górskich podjazdach. Decydujący będzie VI etap do Zakopanego pełen górskich premii.
A to komunikat FAP:
"FIAT w peletonie 66. Tour de Pologne
16 lat. Tyle czasu upłynęło, od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat jeździ z Tour de Pologne od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku.
Fiat to najbardziej lojalny partner wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem nagród dla najaktywniejszych kolarzy w klasyfikacji.
Tour de Pologne to największe przedsięwzięcie w polskim sporcie pod względem logistyki. Spójrzmy na wyścig poprzez pryzmat kilku istotnych danych:
1 główna nagroda - Fiat 500 dla zwycięzcy 66. Tour de Pologne
13 miast - starty i mety poszczególnych etapów
15 premii lotnych
20 premii górskich
21 grup kolarskich, w tym 18 najlepszych z UCI ProTeams
168 kolarzy z ponad 40 krajów na świecie
400 miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
1200 osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
1253 kilometry trasy wyścigu
ok. 2 000 000 widzów na trasie wyścigu.
Do tych liczb warto dodać liczbę 45. Tyle samochodów osobowych Fiat Auto Poland przeznaczył dla organizatorów tegorocznego wyścigu.
Na trasie zobaczymy zatem ekipy sędziowskie w Fiatach Croma oraz Bravo. Organizatorzy korzystają również z innych samochodów marki Fiat, jak Panda czy Grande Punto oraz z samochodów dostawczych Fiat Ducato, które umożliwiają sprawną logistykę i przewóz setek banerów, balonów i innych elementów reklamowych towarzyszących wyścigowi.
"Wisienką na torcie" tegorocznego wyścigu będzie 16 Fiatów 500 w dwóch kolorach, 8 białych i 8 czerwonych, które będą eksponowane na mecie każdego etapu wyścigu.
Dzięki staraniom Czesława Langa, dyrektora Tour de Pologne, wyścig na stałe zagościł w kalendarzu UCI (Międzynarodowej Unii Kolarskiej).
Potwierdzeniem rangi imprezy jest udział 18 najlepszych drużyn kolarskich z UCI ProTeams i takie nazwiska, jak Ivan Basso, Alessandro Ballan, Marcin Sapa oraz Sylwester Szmyd. Ten ostatni zapowiedział, że chce zostać pierwszym polskim kolarzem, który wygra wyścig ProTour i w konsekwencji zwycięży w 66. Tour de Pologne.
Tegoroczny wyścig podzielono na 7 etapów. Start już 2 sierpnia w Warszawie na placu Trzech Krzyży. Kolejno peleton przejedzie m.in. przez Białystok, Lublin, Rzeszów, Krynicę Zdrój i Zakopane.
Wielki finał i zarazem meta ostatniego, siódmego etapu Tour de Pologne, odbędzie się 8 sierpnia w Krakowie w alei Focha.
W Krakowie poznamy zatem zwycięzcę klasyfikacji generalnej 66. Tour de Pologne, który odbierze kluczyki do nowego Fiata 500.
Trzymamy kciuki, aby tym razem klasyfikację generalną wygrał Polak, a zatem aby Fiat 500 pozostał w kraju, w którym został wyprodukowany."