You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 15:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #283707 Wysłany: 30 Sie 2009, 18:13; 
 Temat postu: Nowy silnik do GP.
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
Szanowni userzy,mam nadzieje że mi pomożecie w moich planach.W październiku kończy mi się gwarancja,więc chciałbym wymienić serce mojego GP.Autko wygląda jak wygląda,moim zdaniem nie najgorzej i muszę napisać,że jestem do niego baaaardzo przywiązany.Wiem,że zaraz posypią się propozycje kupna Abartha i inne tego typu,tylko że ja włożyłem za dużo serca w to,co teraz mam.Więc postanowiłem,że poszukam firmy,która by się podjeła wymiany silnika.Wiem,że jednostka musiałaby być 2-litrowa lub delikatnie mniejsza.Potrzebuję namiarów na poważne firmy,które by się podjęły takiej wymiany,no i oczywiście Waszego doradztwa w tym wszystkim.Może niektórym to się wyda głupie,ale mam swoje marzenia... :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #283710 Wysłany: 30 Sie 2009, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Wicher kurcze to o czym piszesz to jakiś kosmos, szczególnie finansowy. Jasne że do zrobienia jest wszystko, ale może inny kierunek i profesjonalne uturbienie? Myślałeś o tym?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283711 Wysłany: 30 Sie 2009, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Najlepiej sprawdzony 1.9 TDI :komp:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283712 Wysłany: 30 Sie 2009, 18:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
G360-myślałem o profesjonalnym uturbienieu również,tylko że w moim regionie nikt się tego nie podejmie a chcę zrobić rekonesans z różnymi możliwościami

[ Dodano: 30 Sie 2009 17:29 ]
zoon napisał(a):
Najlepiej sprawdzony 1.9 TDI :komp:

zoon-bez obrazy,ale nie preferuje disli


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283740 Wysłany: 30 Sie 2009, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Wicher: gdyby koszty nie grały roli, to mógłbyć myśleć o nowym 1.8 biturbo 200km takim jak w lanci delta na przykład. Bardziej realne było by jakies 2.0 z alfy, niektóre wersje (ale te starsze chyba) miały nawet 2.0 T 190km.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283757 Wysłany: 30 Sie 2009, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Wicher ile koni by cie satysfakcjonowało?? bo to jest ważne pytanie na początek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283760 Wysłany: 30 Sie 2009, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
sadoo napisał(a):
ile koni by cie satysfakcjonowało?? bo to jest ważne pytanie na początek

Drugie, równie ważne to ile chcesz na to wydać :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283765 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7
Poczytaj to. Tu masz wymienione różne prawdziwe i magiczne sposoby podnoszenia mocy. Jest to pisane przez jedną z nielicznych firm tuningowych do których mam zaufanie. Może coś ci przyjdzie do głowy :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283769 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
G360: muszę przyznać, bardzo dobry tekst.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283770 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
STax gdyby nie pewne plany finansowe na przyszłość :wink: to wylądowałbym u nich na przeróbce GT. Nawet sobie pomailowałem z Panem Chojnackim więc wiem co i jak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283771 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Wicher napisał(a):
tylko że w moim regionie nikt się tego nie podejmie

Napisz do Zoltara. Sądzę, ze podejmie się a kaemy? co za różnica tak czy siak z miesiąc będziesz bez auta :>
Znając go drutexu nie odstawi :)

[ Dodano: 30 Sie 2009 21:11 ]
Ja jak pozbieram graciarnie i zamontuję do auta -> podróż na ogarnięcie elektroniki do rydzykowa :)

[ Dodano: 30 Sie 2009 21:14 ]
Zakładając że nie liczysz każdego grosza i zdajesz sobie sprawę z tego, że swap na inny silnik nie montowany w tych autach to kosztowna rzeźba. 2 litry... może 2.0 16VT? :E 300+ realne... klik spoko tylko to bedzie swap w którym kompletnie nic do niczego nie pasuje :E Więc koszty są wysokie. Ponosząc już takie koszty warto wydłubać ten silnik -> koszty będą niewiele wyższe a efekt ogromny. (sam swap bez dłubania przy okazji to jak kupić w dzisiejszych czasach kompa za 10tys zł z 512 ramu) Następna sprawa T (nie soft :> odprężyć i odpowiednio przystosować silnik do takich mocy i dmuchać minimum 0,8 bara) :> Lub swap Tjeta - najtańsze pod względem zachodu i kosztów, ale za te silniki wołają dużo :/ na aljegro jest silnik z abartha 155 :> 7 tys za endżyn i 3 za skrzynie :E :E :E klik

[ Dodano: 30 Sie 2009 21:18 ]
G360 napisał(a):
to wylądowałbym u nich na przeróbce GT

1.4 wolnossący w GP nigdy nie bedzie jechać, nawet 16V nie jedzie......
Kasy wydasz w cholerę a efekty będą ale szału nie będzie. Cuda są tylko przy T.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 30 Sie 2009, 22:16, edytowano w sumie 7 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #283791 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
ipIV
ależ ty mądry....
7000000 KM mu zaproponuj....
ręce mi opadają po twoich wypowiedziach...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283806 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Sie 2009,
Posty: 22
Zdaje mi się, że bez poważniejszych "rzeźb" spokojnie możesz włożyć
1.4 T-jet (120km) lub T-jet z Bravo (150) [ale nie dam głowy co do spasowania w komorze] , gdy tu mocy zabraknie, jest opcja wyciągnięcia z tego silnika wiecej mocy tj. planowanie, ostrzejsze wałki, wtryski, wydajniejsza pompa paliwa, układ dolotowy, wydech. Ale.. po takich znowu przeróbkach zmniejsza się żywotność silnika i jest podatny na większe spalanie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283809 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
masala88 napisał(a):
Zdaje mi się, że bez poważniejszych "rzeźb" spokojnie możesz włożyć
1.4 T-jet (120km) lub T-jet z Bravo (150) [ale nie dam głowy co do spasowania w komorze] , gdy tu mocy zabraknie, jest opcja wyciągnięcia z tego silnika wiecej mocy tj. planowanie, ostrzejsze wałki, wtryski, wydajniejsza pompa paliwa, układ dolotowy, wydech. Ale.. po takich znowu przeróbkach zmniejsza się żywotność silnika i jest podatny na większe spalanie.
ot co :thumright:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283813 Wysłany: 30 Sie 2009, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
masala88 napisał(a):
T-jet z Bravo (150) [ale nie dam głowy co do spasowania w komorze]

Blok i osprzęt ten sam co 1.4 T 120km tylko elektronika i turbo inne chyba?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283885 Wysłany: 31 Sie 2009, 00:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
ipIV napisał(a):
1.4 wolnossący w GP nigdy nie bedzie jechać, nawet 16V nie jedzie......
Kasy wydasz w cholerę a efekty będą ale szału nie będzie. Cuda są tylko przy T.


Ale ja mówiłem to pisząc o sobie a nie radząc wichrowi. Dla mnie taka przeróbka zapewnia to co chciałbym osiągnąć czyli przede wszystkim podniesienie momentu obrotowego przy niższych obrotach no i plus nieco więcej mocy, a to przy niezmienionej trwałosci silnika. A czy to kupa kasy? Myślę że to mniej niż niektórzy wydają na "śmieci" typu stożki, sportowe wydechy i felgi z oponami nieprzystającymi kompletnie do mocy silnika. :wink:
Natomiast z tego co wicher mówi to oczekuje radykalnego przyrostu mocy i tu rzeczywiście albo turbo, albo swap silnika, albo zmiana auta. Każda z opcji bardzo kosztowna :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283890 Wysłany: 31 Sie 2009, 03:15; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
G360 napisał(a):
Myślę że to mniej niż niektórzy wydają na "śmieci" typu stożki, sportowe wydechy i felgi z oponami nieprzystającymi kompletnie do mocy silnika.

A czy ja wiem :roll: Wersja GT w GP to koszt 1500-2000zł (ale faktycznie taniej niż we fiacie dopłata do 16-tki) i osiągniesz tym coś w rodzaju "prawie" 1.4 16V (z tego co kojarzę to jest obróbka głowicy i elektronika).

Stożek to śmietnik (przekonałem się na własnej skórze :E ale jak juz jest to niech sobie jest przynajmniej fajne dźwięki wydaje) a jak okaże się, że nie filtruje jak powinien to są jeszcze gąbkowe (ponoć lepsze nawet od papierowych jeśli chodzi o filtrowanie). Jakbym wiedział jak to będzie u mnie wyglądać to bym zmienił tylko kolektor ssący i dał seryjna puszkę filtra.

Ostrzejszy wałek = wibrator na biegu jałowym (do obejścia regulowanym kołem rozrządu lub innymi patentami)
Sportowe wydechy.... kwadratowa głowa po 50km :) I daje odczuwalne efekty w silniku z T. W n/a zmieni tylko charakterystykę silnika tak samo jak dolot ale ogólnie nic to nie daje.

Co do opon... :E jak ktoś stawia wyżej właściwości trakcyjne samochodu (czyli bezpieczeństwo) od osiągów i chce sobie poprawić samopoczucie tym, że 1tona nie stoi na asfalcie na powierzchni mniejszej od powierzchni kartki A4 to czemu nie. Sytuacje gdzie trzeba się ratować gwałtownymi manewrami mogą się zdarzyć. Głupotą jest naciąg przewyższający wartości dopuszczalne - fakt poprawi prowadzenie (opona się nie "kładzie" w zakręcie przez co cały bieżnik ma kontakt z nawierzchnią a nie tak, że część zewnętrzna jest mocniej dociśnięta a zewnętrzna słabiej)... kosztem zwiększonego ryzyka pęknięcia opony. Producenci nie udzielają gwarancji na opony naciągnięte na za szerokie/wąskie felgi. Inna sprawa, ze taki samochód nie powinien przejść przeglądu (polska... powinni DR zabierać za naciąg).


G360 napisał(a):
Natomiast z tego co wicher mówi to oczekuje radykalnego przyrostu mocy i tu rzeczywiście albo turbo, albo swap silnika, albo zmiana auta. Każda z opcji bardzo kosztowna


swap na silnik nie pasujący praktycznie p&p to zwiększenie przynajmniej dwukrotnie wartości auta (tak 25-30tys minimum moim zdaniem)... coś dla tuningowego ekstremisty, który na prawdę chce mieć coś jedynego w swoim rodzaju.

swap na tjeta - najprostsza, najtrwalsza opcja. Koszt podobny do profesjonalnego T. Ten silnik z abartha byłby moim zdaniem dobrym rozwiązaniem, chyba że to nie wystarczy :)
za 11tys na aukcji jest elektryka komory silnika, silnik z osprzętem i skrzynią.
Brakuje właściwie elektryki wnętrza i hamulców. Za elektrykę wnętrza plus 3-4tys, za hamulce (opcja tańsza zacisk pływający + 284 ze sporta 1.9MJ - sądzę, ze dadzą radę lub te z GPA -> tu będzie drożej) Plus robocizna i inne koszty -> felgi + opony 16"minimum oraz modyfikacje zawieszenia, żeby sie to wszystko kupy trzymało. Nie sztuką jest wsadzić setki KM pod maskę auta przystosowanego do spokojnej, miejskiej jazdy. Wszystko musi się zgrać.

Zaturbienie to koszt 8-12 tys (porządne a nie jakaś druciarnia pomijając koszty innych modyfikacji samochodu koniecznych "przy okazji") wszystko odbywa się kosztem trwałości silnika (120kkm bez remontu to nie zrobi :E ) ale jeśli nie planujemy robić takich przebiegów w krótkim czasie to czemu nie. Poza tym opcja dająca najwięcej satysfakcji!

Soft T bez profesjonalnego strojenia to zabawa dla tych, którzy przy okazji z olejem lubią wymieniać UPG.


Tyle ode mnie na temat opcji dla Wichra. Wiem, wiem nic co piszę nie ma sensu i ogólnie ręce opadają.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283902 Wysłany: 31 Sie 2009, 07:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
ipIV napisał(a):
A czy ja wiem Rolling Eyes Wersja GT w GP to koszt 1500-2000zł (ale faktycznie taniej niż we fiacie dopłata do 16-tki) i osiągniesz tym coś w rodzaju "prawie" 1.4 16V (z tego co kojarzę to jest obróbka głowicy i elektronika).

No właśnie. Gdyby było można "wstecznie" dopłacić do 16v to z przyjemnością bym to zrobił, ale niestety nie ma takiej możliwości (chyba że swap ale to mija się z celem) więc taka modyfikacja GT wydaje się całkiem sensowna jak dla mnie. Ale nie ma juz o czym mówić bo ja wybrałem inną drogę :wink:

Co do reszty widzę że się zgadzamy :D

Wicher wszystko to fajnie wygląda ale albo pochłonie bardzo dużo kasy jeśli ma być dobrze zrobione, a i tak nie gwarantuje bezproblemowej jazdy. Myslę że swap czy uturbienie to otwarcie puszki pandory i rzeki pieniedzy płynącej z twojego portfela do różnej maści mechaników od tjuningu. No i myślę że takie przeróbki bez kłopotów się nie obejdą. Pomyśl ile problemów było z tjuningowanymi światłami czy grillem. Przy zmianie silnika będzie 1000 razy gorzej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284090 Wysłany: 31 Sie 2009, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
a gdyby tak swap silnika z Abartha? powinny sie już jakieś rozbitki pojawić

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284103 Wysłany: 31 Sie 2009, 18:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
kox nie ma to jak odkryć Amerykę :E . Spójrz na poprzednią stronę i post IpIVa no i kliknij drugi KLIK :D

[ Dodano: 31 Sie 2009 17:21 ]
Cena niemała ale chyba jeśli chodzi o swap to najrozsądniejsza propozycja :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284105 Wysłany: 31 Sie 2009, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
hmm musiał mi umknąć ten post bo czytałem o uturbieniu,o jakimś silniku z alfy ale o Abarth nie czytałem ;) jeśli tak to sory za dubel

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284112 Wysłany: 31 Sie 2009, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
Panowie,troszkę się dowiadywałem i popytałem ludzi,którzy mają jakiekolwiek pojęcie,bo powiem prawdę ja do takich zmian nie mam głowy.Dobry mechanik w mojej miejscowości stweirdził,że najlepiej by było wsadzić silnik 120 lub 150 konny i tylko bezyniak,bo zmiana na disla wiązałaby się z wiekszymi kosztami,typu wymiana popki,przewodów itd...Sugerował by kupić silnik wraz ze skrzynią biegów,bo to może być różnie w różnych wersjach.Więc będę się rozglądał za siniczkiem na alledrogo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284114 Wysłany: 31 Sie 2009, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: braniewo
Rejestracja: 16 Cze 2008,
Posty: 108
I takie rozwiązanie byłoby dla Ciebie najlepsze. Powodzenia :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284115 Wysłany: 31 Sie 2009, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Wicher ipiv dał linka do aukcji silnika abartha. Wg mnie super rzecz jeśli chciałbyś takiej zmiany. :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284117 Wysłany: 31 Sie 2009, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
G360 napisał(a):
Wicher ipiv dał linka do aukcji silnika abartha. Wg mnie super rzecz jeśli chciałbyś takiej zmiany. :D

Rzuciłem tylko okiem,bo troche źle się czuje ale na pewno wszystko wybadam dokładnie


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO