You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 02 Gru 2020, 07:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #286210 Wysłany: 07 Wrz 2009, 21:51; 
 Temat postu: Halogeny przeciwmgłowe przednie
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
Mamy 5 opcji:

a) Mega druciarnia: włącznik (np z młynka do kawy min 10 amperowy), przewody, ewentualnie bezpiecznik :hahaha: ;) Tej opcji nie będę opisywać, pozostawmy to dla "tjóneruf" :E

b) Umiarkowana druciarnia (coś tam napiszę)

c) Prawie jak fabrycznie (dokładnie opiszę)

d) Fabrycznie (właściwie to jest opcja C z pewną różnicą)

e) Pr0 ASO (nie będę opisywać: koszt rzędu 5-8tys zł :E ) :)


Którą opcję wybrać?

B, albo C lub D.

C i D wymagają najmniej zachodu i drutu oraz są najbardziej pro. Cały problem polega na tym, żeby sprawdzić czy body komputer obsługuje p-mgielne przednie.

Dla rozjaśnienia tematu... bodykomp jest podłączony bezpośrednio ze skrzynką bezpieczników za pomocą wtyczek X i Y. Rysunek poglądowy rozjaśni sprawę ;) Zaznaczone są również inne wtyczki całego węzła.

Image


Sprawdzenie czy body obsługuje:

Jeśli we wtyczce panelu sterowania mamy przewód na pinie 16-tym, to nie robimy nic. Na 99,99999% obsługuje :)
update: UWAGA znam teraz przypadek z PII FL że przewód jest a dioda nie działa i pozornie body nie obsługuje, ale po podłączeniu przewodu do przekaźnika działa. Wniosek: najprawdopodobniej nie ma diody w liczniku.

Wystarczy panel kupić z włącznikiem, natomiast jeśli przewodu nie ma to:

- odpinamy aku
- nurkujemy głową pod deskę rozdzielczą z latarką w zębach :E
- odpinamy wtyczkę "D/E/F"
- zdejmujemy z niej plastikowe czarne zabezpieczenie wewnętrznych wtyczek.
- wyjmujemy wtyczkę wewnętrzną "E" - 18 pinów, czarna.
- wpychamy w pin 20 (wtyczki D/E/F od 1 do 36pin) kawałek przewodu
- podpinamy wtyczkę do body
- podpinamy aku
- przekręcamy kluczyk
- włączamy postojowe/mijania
- drugim końcem przewodu robimy "pyk" do masy :E np. śrubki trzymającej wichajster otwierania maski.

Jak zaświeci się nam piękna kontrolka P-mgielnych przednich ;D To jesteśmy w domu i mamy do wyboru opcje C i D :)

Image

Filmik z operacji: http://www.youtube.com/watch?v=HRDaHnNJODE

Jeśli nie zadziała jeszcze raz lepiej wypchamy przewód w pin 20: może styku nie ma, ale jak się nie uda to pozostaje opcja drut-B.

Wtyczka D/E/F:

Image



Opcja "B":


Cóż tu pisać.... druciarnia i tyle.

5 przekaźników, 1 przekaźnik bistabilny (np do sterowania tylnego p-mgielnego z auta bez skomplikowanej elektroniki)

Dlaczego aż tyle przekaźników?

Aby działało jak fabryczne to trzeba zrobić "Myk". Myk polega na tym, żeby mijania gasły gdy halogeny i długie są włączone. Wszystko mamy w 1 reflektorze także.... grzałka 170W w plastikowym pudełku to nie za dobry pomysł (nie dotyczy mk2fl - tu halogeny są osobno). W przypadku opcji C i D bodykomp za nas załatwi sprawe :P


W budziki można wsadzić leda w szeregu z opornikiem 1,5kOhm.

Zasilanie bistabilnego bierzemy z pozycyjnych np żarówka zapalniczki, czy z reflektora. Unikniemy w ten sposób niespodzianek z rozładowanym aku jak zapomnimy wyłączyć! Samo się wyłączy i po przekręceniu kluczyka nie włączy samo. Od tego mamy przekaźnik bistabilny - po odłączeniu zasilania przechodzi na pozycję OFF oraz impulsowo go włączamy i wyłączamy.

Sygnał włączenia "długich" trzeba rozkminić. Pewnie gdzieś z body przewód wychodzi na przekaźnik.

Poglądowy schemat:

Image

Pamiętajmy, że starannie i dobrze wykonana druciarnia nie jest zła!
W przypadku opcji A jest to igranie z ogniem - dosłownie. Nie należy robić nic na "odwal się, żeby tylko działało".

Tyle nt. opcji B :E



Opcja "C" i "D" (różnice na temat rozdzielenia tych opcji znajdziecie w punkcie "skrzynka bezpieczników").

1. Schemat poglądowy jak to działa oraz przekroje przewodów i kolory.

Image

Przewody i instalacja

- Prądowe do zasilenia żarówek minimum 1mm^2 (wytrzymuje do 7A a mamy do czynienia z prądem około 4,5A) Można większy, ale po co? Mogą być jaja z zaciśnięciem konektorów na przewodach czy wepchaniem ich do wtyczek itp.

- Sygnałowe (na cewkę przekaźnika i z panelu 0,35mm^2 i broń boże większe!!! Na bank nie wepchacie tego do mini wtyczek body czy panelu!)

Prądowe: 6-7m "+", 6-7m Masa

Sygnałowe: 2m panel - body, 2m body - przekaźnik.

Wtyczki do reflektorów: 17zł aso, nr kat: 12321697 2szt
Piny wtyczek reflektorów: 2,5zł aso, nr kat: 12321354 4 szt
Uszczelki pinów wtyczek: 4,5zł aso, nr kat: 12332885, 4szt
Piny bodykompa, panelu: 4,2zł aso, nr kat: 10315754, 3 szt

Skrzynka bezpieczników:

Dla opcji D kupujemy całą skrzynkę bezpieczników z obsługą (1100zł aso, 150zł szrot) oraz piny wtyczek do skrzynki i będzie banglać (temat do przetrzepania we własnym zakresie nr kat itp.)

Ja jestem przy opcji C i w skrzynce będzie druciarnia.
Czyli: bezpiecznik z gniazdkiem, konektory, typowy przekaźnik samochodowy. (bez obaw można jego cewkę podłączyć pod sygnał z body, bo impedancja cewek jest podobna (fiatowski ciągnie 150mA, typowy samochodowy: 145mA))

Poza tym koszulki termokurczliwe itp itd...

Image


2. Panel sterowania

- Panel: Brakuje mikrostyku - sklep elektroniczny i wlutować :P Opcja najtańsza. Zaślepkę wystarczy odblokować.
- Kupić nowy panel z obsługą p-mgielnych (60-150zł allegro - ja wyrwałem za 79+wysyłka)

Fotki poglądowe jakie są różnice w budowie:

a) panel bez obsługi:

Image
Image
Image

b) panel z obsługą:

Image
Image

Przód oczywiście można przełożyć (wiec kolor jaki kupimy nie ma znaczenia) ale... nic więcej. Płytki mogą różnić się wymiarami przez co tył panelu jest ciut inny.

Reflektory

1. Zostawiamy stare, kupujemy soczewki, i wkładamy. Kto to zrobi jest mocny :) Duży problem będzie z rozebraniem reflektora bez zniszczenia. Tylny panel z gniazdem do nabycia w aso.

1a. Jak mamy wersję przed 2002r to można wykręcić normalnie zaślepki i soczewki zamontować z np. rozbitego reflektora ;)

2. Zamienniki DEPO (~300zł/szt)
3. Oryginalne Valeo (1100zł/szt eper, ja mam info, że w aso za nie przy reanimacji mojego kropka zapłacili 480z/szt - pewnie cena hurtowa)
4. szrot/giełda/allegro :P


To już chyba wszystko i zabieramy się za montaż....

1. Demontujemy konsolę -> http://fiatpunto.com.pl/topic3776.html
Panel jeszcze trzyma się na 2 imbusach wiec odkręcamy i od spodu delikatnie szarpnąć i wyjdzie :P

2. (pomijamy jeśli przewód już jest) Demontujemy wtyczkę panelu, wyjmujemy wewnętrzna wtyczkę w której jest pin 16, zaciskamy konektor na końcówce przewodu i wsuwamy, składamy wtyczkę, ciągniemy jakoś przewód do bodykompa. (kiedyś... jak będzie potrzeba wyjmowania deski np. padnie nagrzewnica to można wpiąć go w wiązkę :) )
Wpinamy wtyczkę.

Image
Image

To samo przy wtyczce E bodykompa.... Zaciskamy końcówkę, wysuwamy wtyczkę E z wtyczki D/E/F i wsadzamy w pin 20 konektor z przewodem:

Image

Sprawdzamy czy działa :P

Image

Przeciąganie przewodu pod maskę.

Robimy gwoździem dziurę w uszczelce wiązki w grodzi.

Przepychamy 1 przewód 0,35mm^2.

Ja najpierw przepchałem jeden i za pomocą niego przepchałem 5 :D 4 wolne się kiedyś przydadzą :)
Wcześniej przewody zwinąłem w wiązkę taśmą.

Image
Image


Sukces!
Image

Zaciskamy konektor na wybranym przewodzie i wpinamy w 8 pin kostki C bodykompa

Image

Składamy kostkę i wpinamy w kompa.

Druciarnia pod maską:

Image

Odpinamy wiązkę prawego reflektora z zatrzaskami i da rade wprowadzić przewody bez zdejmowania zderzaka :P

Image
Image

Jak już poprowadzimy wszystkie przewody tak jak mają być, to zakładamy uszczelki przewodów, zaciskamy piny wtyczek, wsuwamy piny w kostkę aż klikną.

Image
Image

i zaciskamy żółty plastik kostki oraz wsadzamy uszczelki:

Image

Wtyczki gotowe do wpięcia w reflektory :)


Masę wziąłem z klemy "-" akumulatora, plus wziąłem ze śrubki plusowej w skrzynce bezpieczników.

Łączymy wszystko zgodnie ze schematem
Nie pomylić pinów wtyczek reflektorów + do dwójki, masa do jedynki! Jak zrobimy inaczej może skończyć się zwarciem jak masa jest podpięta do obudowy żarówek.

i.... ;D


Image
Image

Ciemno się zrobiło więc odstawiłem mega druciarnię w skrzynce bezpieczników pod maską. Do ogarnięcia jak będzie jasno :)

Image

Image
Tymczasowo może być ;D

... i ostatecznie pod maską wygląda tak:

Image
Image
Prawie jak fabryczne :E


Image
Przy bodykompie reszta wolnych przewodów czeka na swoją kolej :)



Efekt:

Postojówki:
Image


Postojówki + halogeny:
Image


Postojówki + mijania:
Image


Postojówki + mijania + halogeny:
Image

Mijania + długie:
Image

Długie + halogeny:
Image

Wszystko ;D Mijania + długie + halogeny:
Image

Koszt całej imprezy ~200zł bez reflektorów.

panel z wysyłką: 90
aso: 80
druciarnia 40-50.

Pytania i wątpilwości do tego co jest: proszę pytać :)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 14 Paź 2011, 16:35, edytowano w sumie 13 razy

Góra
 Profil  
 

 
 Post #286270 Wysłany: 08 Wrz 2009, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3083
Pomógł: 17
będziesz montował doświetlenie zakrętów :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286271 Wysłany: 08 Wrz 2009, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
xONx napisał(a):
będziesz montował doświetlenie zakrętów

Niet.

A) nie ma homologacji
B) bezsens z migaczem bo przede wszystkim przydałoby się na ostrych łukach. A na łukach nie używamy kierunków (tam gdzie sie używa migacz, to z reguły jest db widoczność)
C) To ma przestać działać przy V>40km/h (policjant machnie lizakiem włączysz migacz i zainteresuje się tym :E )

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286281 Wysłany: 08 Wrz 2009, 00:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
- Panel: Brakuje mikrostyku - sklep elektroniczny i wlutować

myślisz, że gdzieś do szyb kupie?! ktoś wie? gdzie?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286283 Wysłany: 08 Wrz 2009, 00:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
E.T. napisał(a):
myślisz, że gdzieś do szyb kupie?! ktoś wie? gdzie?

Weź wytargaj płytkę z panelu i podskocz do elektronicznego, innego, nastęnego i pokaż co chcesz. Najlepiej z wylutowanym. Imho ciężko będzie dostać taki do szyb.... Ale może jakąś rzeźbę da się zrobić :)

Jakby co mam panel do sprzedania :E -> http://fiatpunto.com.pl/topic17827.html

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286287 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
Weź wytargaj płytkę z panelu i podskocz do elektronicznego

nie da się!

ipIV napisał(a):
innego

jakiego?

ipIV napisał(a):
Najlepiej z wylutowanym

najprędzej!

ipIV napisał(a):
Ale może jakąś rzeźbę da się zrobić

nie w moim stylu!

ipIV napisał(a):
Jakby co mam panel do sprzedania

cenisz się :!:

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286289 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
E.T. napisał(a):
nie da się!

Jak się nie da jak sie da :E Nawet auto działa tylko.... wszystko co jest obsługiwane przez panel nie działa.


E.T. napisał(a):
jakiego?

To jeden elektroniczny jest w wawie? :>


Cytuj:
cenisz się :!:


Bo żal mi jest sprzedawać seryjne części z auta ;) Chyba, ze za dobrą cenę! Tak już mam głupie to ale trudno :P

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286293 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
Jak się nie da jak sie da Nawet auto działa tylko.... wszystko co jest obsługiwane przez panel nie działa.

jak mam jarać? musze lewe okno otwierać :!:

ipIV napisał(a):
To jeden elektroniczny jest w wawie?

ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie!

ipIV napisał(a):
Bo żal mi jest sprzedawać seryjne części z auta Chyba, ze za dobrą cenę! Tak już mam głupie to ale trudno

to jak na allegro nic nie znajdę, to od Ciebie może wezmę! :P

[ Dodano: 08 Wrz 2009 00:35 ]
ipIV napisał(a):
zaciskamy konektor

masz zaciskarkę?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286294 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:35; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
E.T. napisał(a):
to jak na allegro nic nie znajdę

Znajdziesz taniej ;)


E.T. napisał(a):
ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie!


klik :)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286295 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
Znajdziesz taniej

tak mi się wydawał, jak zerkałem, tylko trzeba uważać na angliki!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286296 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:39; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
E.T. napisał(a):
masz zaciskarkę?

odpowiednio małe szczypce dają radę, a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! (sygnałowe konektorki można olać, ale te do żarówek nie.... lepiej zalutować :thumright: i mieć pewność że się nie sfajczą) te ~5A zagrzać potrafi kiepskie połączenie!

Dobra uwaga :)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286297 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
klik

liczyłem na link do styku w jakimś sklepie lub na aukcji! ;)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286298 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
E.T. napisał(a):
tylko trzeba uważać na angliki!

Jeden kit. Tam akurat na 98% różnicy nie będzie... :) Skoro budziki w milach działają u nas :)

[ Dodano: 08 Wrz 2009 01:42 ]
E.T. napisał(a):
liczyłem na link do styku w jakimś sklepie lub na aukcji!

Na tyle to nie mam obcykanego panelu :E Trzeba coś dobrać na żywo :)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286299 Wysłany: 08 Wrz 2009, 01:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
E.T. napisał(a):
masz zaciskarkę?

odpowiednio małe szczypce dają radę, a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! (sygnałowe konektorki można olać, ale te do żarówek nie.... lepiej zalutować :thumright: i mieć pewność że się nie sfajczą) te ~5A zagrzać potrafi kiepskie połączenie!

Dobra uwaga :)


z ciekaości się pytałe, bo z zamiarem kupna się nosze i liczyłem na rade co do wyboru! ;)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286331 Wysłany: 08 Wrz 2009, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
E.T. napisał(a):
jak mam jarać? musze lewe okno otwierać :!:

Wcale!

E.T. napisał(a):
ipIV napisał(a):
To jeden elektroniczny jest w wawie?

ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie!

Jeszcze Semiconductors Bank - nieze ceny, niezłe zaopatrzenie, cierpliwy sprzedawca :twisted:

ul. Hoża 35, zaraz przy Marszałkowskiej

[ Dodano: 08 Wrz 2009 10:44 ]
ipIV napisał(a):
E.T. napisał(a):
masz zaciskarkę?

a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować!

Zawsze lutować!5 sekund roboty, a ile pewniejsze połączenie. Lutowanie można sobie darować przy kablu antenowym i złączkach w systemie F oraz przy kablach sieciowych :E

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286400 Wysłany: 08 Wrz 2009, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
Jeden kit. Tam akurat na 98% różnicy nie będzie... Skoro budziki w milach działają u nas

jest z obsługą szyby!!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286572 Wysłany: 09 Wrz 2009, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
ipIV napisał(a):
B) bezsens z migaczem bo przede wszystkim przydałoby się na ostrych łukach. A na łukach nie używamy kierunków (tam gdzie sie używa migacz, to z reguły jest db widoczność)

wszystko można zrobic wystarczy chcieć :P, kierunki hmm... sam mam u siebie doświetlanie i na prostej podczas manwerów wyprzedzania bardzo przydatne szczególnie na nieoświetlonych odcinkach drogi, a kilka razy sie juz to naprawde mi przydało


ipIV napisał(a):
C) To ma przestać działać przy V>40km/h (policjant machnie lizakiem włączysz migacz i zainteresuje się tym Szczerbol )

hmm ciekawe ze fabryczne systemy dzialaj nwet przy 5km/h
a co do pana z lizaczkiem to chyba lepiej jak sie ma to na dodtkowym właczniku i sie ewentualnie wyłaczy:P

to tak tylko w kwestii doswietlania :P :D

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286574 Wysłany: 09 Wrz 2009, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
SOMEONE007 napisał(a):
hmm ciekawe ze fabryczne systemy dzialaj nwet przy 5km/h

no czyli dobrze działaja :E

[ Dodano: 09 Wrz 2009 00:02 ]
btw. jakąś centralke kupiłeś czy home made?

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286576 Wysłany: 09 Wrz 2009, 00:04; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
Cytuj:
btw. jakąś centralke kupiłeś czy home made?

home made :D

aktualnie pracuej nad tym by system aktywował sie także po skrecie kierka o odpowiedni promień :D

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286793 Wysłany: 09 Wrz 2009, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
Manual dokończony! :)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286799 Wysłany: 09 Wrz 2009, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14140
Pomógł: 116
Gratki, dobra robota ;D
Wydrukuj go teraz, spytaj szpeców w aso o możliwość montażu przeciwmgielnych, a jak powiedzą "nie da się", to im to pokaż :>

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 101 100 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293016 Wysłany: 27 Wrz 2009, 16:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
Ostatnio dłubałem w mk2fl 2003 bez fabrycznej instalacji.... Teraz jeszcze lepszy kfiatek :E
Skrzynka bezpieczników pod maska obsługuje p-mgielne przednie i nawet przekaźnik i bezpiecznik był wsadzony :E

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295786 Wysłany: 06 Paź 2009, 01:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
a moze jest jakis chetny mi pomoc w zalozeniu instalacji do przeciwmgielnych?? ja jestem w tym zielony...;p

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296390 Wysłany: 08 Paź 2009, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie
Rejestracja: 11 Lut 2009,
Posty: 730
Pomógł: 6
Witajcie. U mnie jest instalacja do halogenów ale halogenów nie mam. Nie mam też włącznika na panelu. Czy jak kupię panel z włącznikiem i do podłączę halogeny to będą już działać czy nie? Proszę o szybką odpowiedź :)

_________________
Image
Image Grafitowy topic14400.html Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296392 Wysłany: 08 Paź 2009, 16:57; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12458
Pomógł: 46
Breyton napisał(a):
Czy jak kupię panel z włącznikiem i do podłączę halogeny to będą już działać czy nie? Proszę o szybką odpowiedź

Nie... reflektory + trzeba spr czy w skrzynce bezpieczników pod maską masz przekaźnik i bezpiecznik, jak nie ma to pewnie tylko jest przewód panel-body.
Zakup panelu spowoduje uruchomienie kontrolki i możliwość wyłączenia mijania gdy długie świecą :E


Trzeba pociągnąć we własnym zakresie resztę druciarni.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO