|
Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#286210 Wysłany:
07 Wrz 2009, 21:51; Temat postu: Halogeny przeciwmgłowe przednie |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Mamy 5 opcji:
a) Mega druciarnia: włącznik (np z młynka do kawy min 10 amperowy), przewody, ewentualnie bezpiecznik  Tej opcji nie będę opisywać, pozostawmy to dla "tjóneruf"
b) Umiarkowana druciarnia (coś tam napiszę)
c) Prawie jak fabrycznie (dokładnie opiszę)
d) Fabrycznie (właściwie to jest opcja C z pewną różnicą)
e) Pr0 ASO (nie będę opisywać: koszt rzędu 5-8tys zł  )
Którą opcję wybrać?
B, albo C lub D.
C i D wymagają najmniej zachodu i drutu oraz są najbardziej pro. Cały problem polega na tym, żeby sprawdzić czy body komputer obsługuje p-mgielne przednie.
Dla rozjaśnienia tematu... bodykomp jest podłączony bezpośrednio ze skrzynką bezpieczników za pomocą wtyczek X i Y. Rysunek poglądowy rozjaśni sprawę  Zaznaczone są również inne wtyczki całego węzła.
Sprawdzenie czy body obsługuje:
Jeśli we wtyczce panelu sterowania mamy przewód na pinie 16-tym, to nie robimy nic. Na 99,99999% obsługuje
update: UWAGA znam teraz przypadek z PII FL że przewód jest a dioda nie działa i pozornie body nie obsługuje, ale po podłączeniu przewodu do przekaźnika działa. Wniosek: najprawdopodobniej nie ma diody w liczniku.
Wystarczy panel kupić z włącznikiem, natomiast jeśli przewodu nie ma to:
- odpinamy aku
- nurkujemy głową pod deskę rozdzielczą z latarką w zębach
- odpinamy wtyczkę "D/E/F"
- zdejmujemy z niej plastikowe czarne zabezpieczenie wewnętrznych wtyczek.
- wyjmujemy wtyczkę wewnętrzną "E" - 18 pinów, czarna.
- wpychamy w pin 20 (wtyczki D/E/F od 1 do 36pin) kawałek przewodu
- podpinamy wtyczkę do body
- podpinamy aku
- przekręcamy kluczyk
- włączamy postojowe/mijania
- drugim końcem przewodu robimy "pyk" do masy  np. śrubki trzymającej wichajster otwierania maski.
Jak zaświeci się nam piękna kontrolka P-mgielnych przednich  To jesteśmy w domu i mamy do wyboru opcje C i D
Filmik z operacji: http://www.youtube.com/watch?v=HRDaHnNJODE
Jeśli nie zadziała jeszcze raz lepiej wypchamy przewód w pin 20: może styku nie ma, ale jak się nie uda to pozostaje opcja drut-B.
Wtyczka D/E/F:
Opcja "B":
Cóż tu pisać.... druciarnia i tyle.
5 przekaźników, 1 przekaźnik bistabilny (np do sterowania tylnego p-mgielnego z auta bez skomplikowanej elektroniki)
Dlaczego aż tyle przekaźników?
Aby działało jak fabryczne to trzeba zrobić "Myk". Myk polega na tym, żeby mijania gasły gdy halogeny i długie są włączone. Wszystko mamy w 1 reflektorze także.... grzałka 170W w plastikowym pudełku to nie za dobry pomysł (nie dotyczy mk2fl - tu halogeny są osobno). W przypadku opcji C i D bodykomp za nas załatwi sprawe
W budziki można wsadzić leda w szeregu z opornikiem 1,5kOhm.
Zasilanie bistabilnego bierzemy z pozycyjnych np żarówka zapalniczki, czy z reflektora. Unikniemy w ten sposób niespodzianek z rozładowanym aku jak zapomnimy wyłączyć! Samo się wyłączy i po przekręceniu kluczyka nie włączy samo. Od tego mamy przekaźnik bistabilny - po odłączeniu zasilania przechodzi na pozycję OFF oraz impulsowo go włączamy i wyłączamy.
Sygnał włączenia "długich" trzeba rozkminić. Pewnie gdzieś z body przewód wychodzi na przekaźnik.
Poglądowy schemat:
Pamiętajmy, że starannie i dobrze wykonana druciarnia nie jest zła!
W przypadku opcji A jest to igranie z ogniem - dosłownie. Nie należy robić nic na "odwal się, żeby tylko działało".
Tyle nt. opcji B
Opcja "C" i "D" (różnice na temat rozdzielenia tych opcji znajdziecie w punkcie "skrzynka bezpieczników").
1. Schemat poglądowy jak to działa oraz przekroje przewodów i kolory.
Przewody i instalacja
- Prądowe do zasilenia żarówek minimum 1mm^2 (wytrzymuje do 7A a mamy do czynienia z prądem około 4,5A) Można większy, ale po co? Mogą być jaja z zaciśnięciem konektorów na przewodach czy wepchaniem ich do wtyczek itp.
- Sygnałowe (na cewkę przekaźnika i z panelu 0,35mm^2 i broń boże większe!!! Na bank nie wepchacie tego do mini wtyczek body czy panelu!)
Prądowe: 6-7m "+", 6-7m Masa
Sygnałowe: 2m panel - body, 2m body - przekaźnik.
Wtyczki do reflektorów: 17zł aso, nr kat: 12321697 2szt
Piny wtyczek reflektorów: 2,5zł aso, nr kat: 12321354 4 szt
Uszczelki pinów wtyczek: 4,5zł aso, nr kat: 12332885, 4szt
Piny bodykompa, panelu: 4,2zł aso, nr kat: 10315754, 3 szt
Skrzynka bezpieczników:
Dla opcji D kupujemy całą skrzynkę bezpieczników z obsługą (1100zł aso, 150zł szrot) oraz piny wtyczek do skrzynki i będzie banglać (temat do przetrzepania we własnym zakresie nr kat itp.)
Ja jestem przy opcji C i w skrzynce będzie druciarnia.
Czyli: bezpiecznik z gniazdkiem, konektory, typowy przekaźnik samochodowy. (bez obaw można jego cewkę podłączyć pod sygnał z body, bo impedancja cewek jest podobna (fiatowski ciągnie 150mA, typowy samochodowy: 145mA))
Poza tym koszulki termokurczliwe itp itd...
2. Panel sterowania
- Panel: Brakuje mikrostyku - sklep elektroniczny i wlutować  Opcja najtańsza. Zaślepkę wystarczy odblokować.
- Kupić nowy panel z obsługą p-mgielnych (60-150zł allegro - ja wyrwałem za 79+wysyłka)
Fotki poglądowe jakie są różnice w budowie:
a) panel bez obsługi:
b) panel z obsługą:
Przód oczywiście można przełożyć (wiec kolor jaki kupimy nie ma znaczenia) ale... nic więcej. Płytki mogą różnić się wymiarami przez co tył panelu jest ciut inny.
Reflektory
1. Zostawiamy stare, kupujemy soczewki, i wkładamy. Kto to zrobi jest mocny  Duży problem będzie z rozebraniem reflektora bez zniszczenia. Tylny panel z gniazdem do nabycia w aso.
1a. Jak mamy wersję przed 2002r to można wykręcić normalnie zaślepki i soczewki zamontować z np. rozbitego reflektora
2. Zamienniki DEPO (~300zł/szt)
3. Oryginalne Valeo (1100zł/szt eper, ja mam info, że w aso za nie przy reanimacji mojego kropka zapłacili 480z/szt - pewnie cena hurtowa)
4. szrot/giełda/allegro
To już chyba wszystko i zabieramy się za montaż....
1. Demontujemy konsolę -> http://fiatpunto.com.pl/topic3776.html
Panel jeszcze trzyma się na 2 imbusach wiec odkręcamy i od spodu delikatnie szarpnąć i wyjdzie
2. (pomijamy jeśli przewód już jest) Demontujemy wtyczkę panelu, wyjmujemy wewnętrzna wtyczkę w której jest pin 16, zaciskamy konektor na końcówce przewodu i wsuwamy, składamy wtyczkę, ciągniemy jakoś przewód do bodykompa. (kiedyś... jak będzie potrzeba wyjmowania deski np. padnie nagrzewnica to można wpiąć go w wiązkę  )
Wpinamy wtyczkę.
To samo przy wtyczce E bodykompa.... Zaciskamy końcówkę, wysuwamy wtyczkę E z wtyczki D/E/F i wsadzamy w pin 20 konektor z przewodem:
Sprawdzamy czy działa
Przeciąganie przewodu pod maskę.
Robimy gwoździem dziurę w uszczelce wiązki w grodzi.
Przepychamy 1 przewód 0,35mm^2.
Ja najpierw przepchałem jeden i za pomocą niego przepchałem 5  4 wolne się kiedyś przydadzą
Wcześniej przewody zwinąłem w wiązkę taśmą.
Sukces!
Zaciskamy konektor na wybranym przewodzie i wpinamy w 8 pin kostki C bodykompa
Składamy kostkę i wpinamy w kompa.
Druciarnia pod maską:
Odpinamy wiązkę prawego reflektora z zatrzaskami i da rade wprowadzić przewody bez zdejmowania zderzaka
Jak już poprowadzimy wszystkie przewody tak jak mają być, to zakładamy uszczelki przewodów, zaciskamy piny wtyczek, wsuwamy piny w kostkę aż klikną.
i zaciskamy żółty plastik kostki oraz wsadzamy uszczelki:
Wtyczki gotowe do wpięcia w reflektory
Masę wziąłem z klemy "-" akumulatora, plus wziąłem ze śrubki plusowej w skrzynce bezpieczników.
Łączymy wszystko zgodnie ze schematem
Nie pomylić pinów wtyczek reflektorów + do dwójki, masa do jedynki! Jak zrobimy inaczej może skończyć się zwarciem jak masa jest podpięta do obudowy żarówek.
i....
Ciemno się zrobiło więc odstawiłem mega druciarnię w skrzynce bezpieczników pod maską. Do ogarnięcia jak będzie jasno
Tymczasowo może być
... i ostatecznie pod maską wygląda tak:
Prawie jak fabryczne
Przy bodykompie reszta wolnych przewodów czeka na swoją kolej
Efekt:
Postojówki:
Postojówki + halogeny:
Postojówki + mijania:
Postojówki + mijania + halogeny:
Mijania + długie:
Długie + halogeny:
Wszystko  Mijania + długie + halogeny:
Koszt całej imprezy ~200zł bez reflektorów.
panel z wysyłką: 90
aso: 80
druciarnia 40-50.
Pytania i wątpilwości do tego co jest: proszę pytać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 14 Paź 2011, 16:35, edytowano w sumie 13 razy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#286270 Wysłany:
08 Wrz 2009, 00:01; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
będziesz montował doświetlenie zakrętów 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286271 Wysłany:
08 Wrz 2009, 00:03; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
xONx napisał(a): będziesz montował doświetlenie zakrętów
Niet.
A) nie ma homologacji
B) bezsens z migaczem bo przede wszystkim przydałoby się na ostrych łukach. A na łukach nie używamy kierunków (tam gdzie sie używa migacz, to z reguły jest db widoczność)
C) To ma przestać działać przy V>40km/h (policjant machnie lizakiem włączysz migacz i zainteresuje się tym  )
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286281 Wysłany:
08 Wrz 2009, 00:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): - Panel: Brakuje mikrostyku - sklep elektroniczny i wlutować
myślisz, że gdzieś do szyb kupie?! ktoś wie? gdzie?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286283 Wysłany:
08 Wrz 2009, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): myślisz, że gdzieś do szyb kupie?! ktoś wie? gdzie?
Weź wytargaj płytkę z panelu i podskocz do elektronicznego, innego, nastęnego i pokaż co chcesz. Najlepiej z wylutowanym. Imho ciężko będzie dostać taki do szyb.... Ale może jakąś rzeźbę da się zrobić
Jakby co mam panel do sprzedania  -> http://fiatpunto.com.pl/topic17827.html
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286287 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): Weź wytargaj płytkę z panelu i podskocz do elektronicznego nie da się! ipIV napisał(a): innego jakiego? ipIV napisał(a): Najlepiej z wylutowanym najprędzej! ipIV napisał(a): Ale może jakąś rzeźbę da się zrobić nie w moim stylu! ipIV napisał(a): Jakby co mam panel do sprzedania
cenisz się 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286289 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): nie da się! Jak się nie da jak sie da  Nawet auto działa tylko.... wszystko co jest obsługiwane przez panel nie działa. E.T. napisał(a): jakiego? To jeden elektroniczny jest w wawie?  Cytuj: cenisz się 
Bo żal mi jest sprzedawać seryjne części z auta  Chyba, ze za dobrą cenę! Tak już mam głupie to ale trudno 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286293 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): Jak się nie da jak sie da Nawet auto działa tylko.... wszystko co jest obsługiwane przez panel nie działa. jak mam jarać? musze lewe okno otwierać ipIV napisał(a): To jeden elektroniczny jest w wawie? ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie! ipIV napisał(a): Bo żal mi jest sprzedawać seryjne części z auta Chyba, ze za dobrą cenę! Tak już mam głupie to ale trudno to jak na allegro nic nie znajdę, to od Ciebie może wezmę! [ Dodano: 08 Wrz 2009 00:35 ]ipIV napisał(a): zaciskamy konektor
masz zaciskarkę?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286294 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:35; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): to jak na allegro nic nie znajdę Znajdziesz taniej E.T. napisał(a): ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie!
klik 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286295 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): Znajdziesz taniej
tak mi się wydawał, jak zerkałem, tylko trzeba uważać na angliki!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286296 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): masz zaciskarkę?
odpowiednio małe szczypce dają radę, a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! (sygnałowe konektorki można olać, ale te do żarówek nie.... lepiej zalutować  i mieć pewność że się nie sfajczą) te ~5A zagrzać potrafi kiepskie połączenie!
Dobra uwaga 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286297 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): klik
liczyłem na link do styku w jakimś sklepie lub na aukcji! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286298 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:42; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): tylko trzeba uważać na angliki! Jeden kit. Tam akurat na 98% różnicy nie będzie...  Skoro budziki w milach działają u nas [ Dodano: 08 Wrz 2009 01:42 ]E.T. napisał(a): liczyłem na link do styku w jakimś sklepie lub na aukcji!
Na tyle to nie mam obcykanego panelu  Trzeba coś dobrać na żywo 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286299 Wysłany:
08 Wrz 2009, 01:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): E.T. napisał(a): masz zaciskarkę? odpowiednio małe szczypce dają radę, a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! (sygnałowe konektorki można olać, ale te do żarówek nie.... lepiej zalutować  i mieć pewność że się nie sfajczą) te ~5A zagrzać potrafi kiepskie połączenie! Dobra uwaga 
z ciekaości się pytałe, bo z zamiarem kupna się nosze i liczyłem na rade co do wyboru! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#286331 Wysłany:
08 Wrz 2009, 10:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
E.T. napisał(a): jak mam jarać? musze lewe okno otwierać Wcale! E.T. napisał(a): ipIV napisał(a): To jeden elektroniczny jest w wawie? ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie! Jeszcze Semiconductors Bank - nieze ceny, niezłe zaopatrzenie, cierpliwy sprzedawca  ul. Hoża 35, zaraz przy Marszałkowskiej [ Dodano: 08 Wrz 2009 10:44 ]ipIV napisał(a): E.T. napisał(a): masz zaciskarkę? a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować!
Zawsze lutować!5 sekund roboty, a ile pewniejsze połączenie. Lutowanie można sobie darować przy kablu antenowym i złączkach w systemie F oraz przy kablach sieciowych 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#286400 Wysłany:
08 Wrz 2009, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): Jeden kit. Tam akurat na 98% różnicy nie będzie... Skoro budziki w milach działają u nas
jest z obsługą szyby!!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#286572 Wysłany:
09 Wrz 2009, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
ipIV napisał(a): B) bezsens z migaczem bo przede wszystkim przydałoby się na ostrych łukach. A na łukach nie używamy kierunków (tam gdzie sie używa migacz, to z reguły jest db widoczność) wszystko można zrobic wystarczy chcieć  , kierunki hmm... sam mam u siebie doświetlanie i na prostej podczas manwerów wyprzedzania bardzo przydatne szczególnie na nieoświetlonych odcinkach drogi, a kilka razy sie juz to naprawde mi przydało ipIV napisał(a): C) To ma przestać działać przy V>40km/h (policjant machnie lizakiem włączysz migacz i zainteresuje się tym Szczerbol )
hmm ciekawe ze fabryczne systemy dzialaj nwet przy 5km/h
a co do pana z lizaczkiem to chyba lepiej jak sie ma to na dodtkowym właczniku i sie ewentualnie wyłaczy:P
to tak tylko w kwestii doswietlania 
_________________ NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98

 Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne.. OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum: Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne KALENDARZE FORUMOWE 2016
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286574 Wysłany:
09 Wrz 2009, 00:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
SOMEONE007 napisał(a): hmm ciekawe ze fabryczne systemy dzialaj nwet przy 5km/h
no czyli dobrze działaja
[ Dodano: 09 Wrz 2009 00:02 ]
btw. jakąś centralke kupiłeś czy home made?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#286576 Wysłany:
09 Wrz 2009, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286793 Wysłany:
09 Wrz 2009, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Manual dokończony! 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#286799 Wysłany:
09 Wrz 2009, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Gratki, dobra robota
Wydrukuj go teraz, spytaj szpeców w aso o możliwość montażu przeciwmgielnych, a jak powiedzą "nie da się", to im to pokaż 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#293016 Wysłany:
27 Wrz 2009, 16:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ostatnio dłubałem w mk2fl 2003 bez fabrycznej instalacji.... Teraz jeszcze lepszy kfiatek
Skrzynka bezpieczników pod maska obsługuje p-mgielne przednie i nawet przekaźnik i bezpiecznik był wsadzony 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#295786 Wysłany:
06 Paź 2009, 01:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
a moze jest jakis chetny mi pomoc w zalozeniu instalacji do przeciwmgielnych?? ja jestem w tym zielony...;p
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
Breyton |
#296390 Wysłany:
08 Paź 2009, 16:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#296392 Wysłany:
08 Paź 2009, 16:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Breyton napisał(a): Czy jak kupię panel z włącznikiem i do podłączę halogeny to będą już działać czy nie? Proszę o szybką odpowiedź
Nie... reflektory + trzeba spr czy w skrzynce bezpieczników pod maską masz przekaźnik i bezpiecznik, jak nie ma to pewnie tylko jest przewód panel-body.
Zakup panelu spowoduje uruchomienie kontrolki i możliwość wyłączenia mijania gdy długie świecą
Trzeba pociągnąć we własnym zakresie resztę druciarni.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|