You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #27785 Wysłany: 10 Cze 2007, 00:45; 
 Temat postu: Nierówna praca silnika + pisk silnika
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 10 Cze 2007,
Posty: 22
Witam wszystkich! Mam problem z moim punciakiem, otóż czasami gdy stoję na światłach najpierw zaczynam odczuwać nierówną pracę silnika na biegu jałowym następnie wskazówka obrotomierza zamiast wskazywać nieco poniżej 1 tys obrotów zaczyna skakać gdzieś tak do prawie 200 obrotów tak jakby silnik miał zgasnąć następnie wraca do prawie 1 tys i tak pare razy jak dodam na luzie gazu wtedy to uspokaja się. "Super fachowcy" z ASO kazali mi z tym przyjachać gdy będzie występował problem ale on raz jest a raz go nie ma. Po prostu spławiali mnie. A dziś rano po odpaleniu silnika obrotomierz wskazywał około 1 tys 200 obrotów a silnik wydawał do tego taki lekko piszczący dzwięk przy dodawaniu gazu pisk nasilał się coraz bardziej a po jakiś 4 min jazdy dzwięk ustał. Dodam jeszcze że mój punciak ma 29 000 przebiegu. Jak myślicie co to może być :?:

_________________
_Fiat Punto II FL '05 1.2 8V 5D Active Szary metalik_ gg 2052165


Góra
 Profil  
 

 
 Post #27793 Wysłany: 10 Cze 2007, 07:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 119
pisk z silnika to pewnie pasek się ślizga na alternatorze. obroty to już inna sprawa. spróbuj wyczyścić silniczek krokowy i czujnik zapłonu

_________________
Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27794 Wysłany: 10 Cze 2007, 08:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kropka
Rejestracja: 03 Cze 2007,
Posty: 216
Wypni akumulator na jakaś godzine a puźnije odpal silnik i zagotuj go aż do wentylatora ponieważ komputer sie restartuje i musi sobe wszystko zapisac od nowa !

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic3836.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28015 Wysłany: 11 Cze 2007, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 10 Cze 2007,
Posty: 22
Zapomniałem dodać, że wszelką nierówną pracę silnika zauważyłem na początku maja jakieś pare dni po przeglądzie samochodu w ASO
(po dwóch latach). Gdy oddawali mi samochód po wymianie klocków i oleju gość powiedział coś, że po zbadaniu pracy silnika wyregulował mi w nim komputer bo źle sterował silnikiem czy jakoś tak. Teraz wydaje mi się, że te dwie sprawy można z sobą połączyć. Pewnie ten gość z serwisu spierdolił mi c oś w moim punciaku. A niech go cholera wytrzęsie.

_________________
_Fiat Punto II FL '05 1.2 8V 5D Active Szary metalik_ gg 2052165


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28046 Wysłany: 12 Cze 2007, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Co do pisków to miałem coś takiego w Seicento. Pojawiało się tylko na zimnym silniku (najbardziej słyszalne i upierdliwe zimą) w przedziale obrotów od ok. 1500 do 2500 a nawet 3000. Na początku zdarzało się tylko czasem przy odpaleniu po nocy potem już po każdym dłuższym postoju przez kilka minut jazdy. Taki przytłumiony lekko metaliczny gwizd. Wiedziałem, że to nie pasek bo pasek piszczy inaczej. W ASO stwierdzono, że to najprawdopodobniej pompa wodna i chcieli za to około 400zł. Oczywiście zrezygnowałem z naprawy i jeżdziłem tak dalej około półtora roku. Pompę wymieniłem przy okazji wymiany paska rozrządu u "p.Janka" (razem z rozrządem zapłacilem chyba 250 zeta) i pisk ustał. Więc była to jednak pompa, którą i tak zaleca się wymieniać razem z rozrządem. Jest jeszcze jedna opcja: taki dźwięk może też generować zacierająca się rolka napinacza rozrządu ale raczej gwizdałaby przez cały czas a tu po rozgrzaniu silnika pisk ustaje.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28077 Wysłany: 12 Cze 2007, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
ja właśnie wymieniłem rozrząd i napinacz ale piszczy mi tylko jak jest zimno czyli w zimę więc będę mógł potwierdzić czy to rolka dopiero na jeśieni, latem nigduy mi nie piszczy

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28084 Wysłany: 12 Cze 2007, 14:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Hubi, czy wymieniłeś też pompę wodną? To element, którego żywotność określa się mniej więcej na tyle ile rozrządu i powinno się to zrobić "przy okazji" bo jest napędzana tym samym paskiem. Koszt pompy jest niewielki (mam na myśli zamiennik) bo potem to trzeba znów rozpinać rozrząd i koszty będą większe.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28087 Wysłany: 12 Cze 2007, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Ja pompę wymienię jak mi strzeli :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28103 Wysłany: 12 Cze 2007, 18:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
ipIV napisał(a):
Ja pompę wymienię jak mi strzeli :>


A mi ostatnio strzeliła... ciekła, ubywało płynu chłodniczego i był cyrk. W warsztacie "fachmani" stwierdzili, że oprócz pompy to jeszcze niestety uszczelka pod głowicą, ale całościowy koszt nie był aż tak bardzo wstrząsający :)
Ale wracając do tematu... piszczenie też mi się zdażało, ale u mnie objaw pojawiał się, kiedy było zimno na dworzu, więc przez najbliższy czas (biorąc pod uwagę ostatnią pogodę) nie będę mógł stwierdzić, czy wymiana pompy przyczyniła się do zaprzestania tego efektu.

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28136 Wysłany: 12 Cze 2007, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 10 Cze 2007,
Posty: 22
Dzięki Wam za wszystkie sugestie pojade w najbliższy poniedziałek do ASO i przedstawię im Wasze pomysły Dzięki i Pozdrawiam.

_________________
_Fiat Punto II FL '05 1.2 8V 5D Active Szary metalik_ gg 2052165


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28142 Wysłany: 12 Cze 2007, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
Tomo napisał(a):
Hubi, czy wymieniłeś też pompę wodną? To element, którego żywotność określa się mniej więcej na tyle ile rozrządu i powinno się to zrobić "przy okazji" bo jest napędzana tym samym paskiem. Koszt pompy jest niewielki (mam na myśli zamiennik) bo potem to trzeba znów rozpinać rozrząd i koszty będą większe.


nie wymieniłęm bo mój kolega klubowy :lol: mechanik co to robił po dobrej znajomości :lol: stwierdził że pompa jest ok i narazie nie ruszamy :lol: natomiast kazał mi wymienić pasek od alternatora bo był w gorszym stanie jak ten od rozrządu :cry:

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28214 Wysłany: 13 Cze 2007, 14:53; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Witam

Do niedawna też miałem problem z pływającymi obrotami. Jednak obecnie już wszystko jest w porządku. Samo się naprawiło.

Co do pisków to u mnie też występują szczególnie w zimę gdy silnik jest nie rozgrzany. To zjawisko występuje w wielu egzemplarzach nie tylko Punto ale i Seicento.

Pozdrawiam

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO