You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #288836 Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:00; 
 Temat postu: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 245
Pomógł: 1
Witam wszystkich,
wiem, że już w wielu topikach było o turbosprężarkach. Ja mam jednak do Was pytania nie o schładzanie turbiny (bo to jest jasne), ale o rozruch bryki z turbiną. Jak u Was wygląda poranne odpalanie i bezpośrednie rozpoczęcie jazdy? Odczekujecie jakiś tam czas, czy od razu kluczyk... i jedynka,lub wsteczny?
W temacie interesuje mnie właśnie sam początek (słyszałem na ten temat juz wiele teorii, mitów, prawd, itp.) - dalasza, spokojna jazda autkiem do osiągnięcia temperatury jest też chyba dla wszystkich jasna.

Ostatnio też wyczytałem w jednej z gazetek moto, które namiętnie kupuję :E , że samo osiągnięcie temperatury ustalonej przez silnik nie zezwala na cięższe deptanie po gazie, należy jeszcze przejechać spokojnie parę km. Co o tym sądzicie? o_O

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #288855 Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
U mnie zaraz po odpaleniu silnika rozpoczyna się jazdę. I jasne, większe obroty i prędkości osiągamy dopiero po nagrzaniu silnika. Nawet w dieslu rozpoczynamy od razu podróż. Myślę żebyśmy nie popadali w jakaś przesadzoną bojaźń o turbinę, bo zacznie się to chore robić. Według mnie wystarczy chłodzenie ( czasem po dłużej jeździe chłodzę turbinę nawet 2 minuty :E )

Może to i prawda że trza przejechać parę kilometrów spokojniej. Tak na marginesie powiem że zarąbiście szybko ten mój T-Jet się nagrzewa :wink:

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288862 Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 188
Pomógł: 1
Co do uruchamiania silnika turbo to po uruchomieniu warto poczekać chwilę , przynajmniej pół minuty . Zresztą także w silniku wolnossącym warto chwilę poczekać ale turbina jest szczególnie wrażliwa .
Chodzi o to aby olej miał czas dojść do wszystkich zakamarków układu smarowania w tym do turbiny . Zimny olej jest gęsty więc potrzebuje trochę czasu na rozejście się po silniku . Poza tym przy zimnym oleju łatwiej dochodzi do zerwania filmu olejowego .
Turbina jest bardzo wrażliwa na pracę bez odpowiedniego smarowania . Trzeba pamiętać , że turbina obraca się (wolno) nawet na wolnych obrotach więc ruszając od razu może się zdarzyć , że turbina będzie się kręciła bez optymalnego smarowania .

Ja osobiście zawsze czekam chwilę zanim ruszę .

_________________
Fiat Punto GT
Fiat Punto II 1.2
Fiat Grande Punto Sport T-jet.
Audi A4 Quattro 1.8 T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288869 Wysłany: 16 Wrz 2009, 20:11; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem - co prawdą, a co mi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
Raff napisał(a):
(...)

Ostatnio też wyczytałem w jednej z gazetek moto, które namiętnie kupuję :E , że samo osiągnięcie temperatury ustalonej przez silnik nie zezwala na cięższe deptanie po gazie, należy jeszcze przejechać spokojnie parę km. Co o tym sądzicie? o_O

tak, bo to co ci wskazuje wskaznik temperatury to tylko temp plynu w ukladzie chlodzacym, a nie temperaura oleju ktora jest najwazniejsza.

ale bez przesady to tylko 1.4 z mala turbinka ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288961 Wysłany: 16 Wrz 2009, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 245
Pomógł: 1
80quattro napisał(a):
Co do uruchamiania silnika turbo to po uruchomieniu warto poczekać chwilę , przynajmniej pół minuty . Zresztą także w silniku wolnossącym warto chwilę poczekać ale turbina jest szczególnie wrażliwa .
Chodzi o to aby olej miał czas dojść do wszystkich zakamarków układu smarowania w tym do turbiny . Zimny olej jest gęsty więc potrzebuje trochę czasu na rozejście się po silniku . Poza tym przy zimnym oleju łatwiej dochodzi do zerwania filmu olejowego .


Brzmi logicznie, podobnie mówił człowiek, który wydawał mi auto w salonie, ale jak to się ma do instrukcji obsługi (u mnie na str. 133) - Styl jazdy, ruszanie: cyt. "nie rozgrzewać silnika przy zatrzymanym samochodzie...w tych warunkach silnik nagrzewa się wolniej...Zaleca się ruszyć natychmiast i powoli, unikając zwiększenia obrotów..." :?

o_O

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288979 Wysłany: 16 Wrz 2009, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Zgadzam się z 80quattro. Pierwszy poranny rozruch latem u mnie wygląda tak: przekręcam kluczyk i czekam aż wszystkie systemy przejdą test (ostatnia gaśnie poducha) i wtedy odpalam. Czekam około 30 sekund i ruszam starając się nie przekraczać 2000 obr. aż do nagrzania się silnika (płyny chłodniczego) co trwa około 5 km w ruchu miejskim, trasa już po 2km. Później kręcę do 2200 obr, (w zależności od warunków) przez kilometr do dwóch i następnie jak się nie spieszę to do 2500 obr. Następne rozruchy to jw. tylko że ruszam po zapięciu pasów (czyli po ok. 5 - 10 sekundach). Zimą jw. tylko że odśnieżam auto i dopiero ruszam, lub jeśli nie ma śniegu to staram się ruszam po minimum 30 sekundach, a przeważnie po około minuty. Kolejne rozruchy czekam 30 sekund. Tak samo z chłodzeniem turbiny, łagodna jazda i miejska 30 sekund, średnia minuta, ostra lub góry max do 3 minut. To tak żeby turbina, która wykonuje ciężką pracę :D miała ją jak najprzyjemniejszą.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288998 Wysłany: 17 Wrz 2009, 05:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 188
Pomógł: 1
Raff napisał(a):
nie rozgrzewać silnika przy zatrzymanym samochodzie...w tych warunkach silnik nagrzewa się wolniej...


Podejrzewam , że chodzi o to żeby nie stać 10 min z włączonym silnikiem aż rozgrzeje się do optymalnej temperatury . A te załóżmy 30 sec to przecież nie jest specjalnie długo .
To prawie " natychmiast" .

_________________
Fiat Punto GT
Fiat Punto II 1.2
Fiat Grande Punto Sport T-jet.
Audi A4 Quattro 1.8 T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289036 Wysłany: 17 Wrz 2009, 08:32; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
80quattro napisał(a):
Podejrzewam , że chodzi o to żeby nie stać 10 min z włączonym silnikiem aż rozgrzeje się do optymalnej temperatury . A te załóżmy 30 sec to przecież nie jest specjalnie długo .
To prawie " natychmiast

Dokładnie. Nie należy na postoju czekać aż silnik osiągnie pełną temp. Trzeba mu dać tą chwilkę (zamknąć garaż, zapiąć pasy, właczyć swiatła itp) i dopiero ruszyć ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289552 Wysłany: 18 Wrz 2009, 13:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 245
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Trzeba mu dać tą chwilkę (zamknąć garaż, zapiąć pasy, właczyć swiatła itp)


...ale rozumię, że najpierw należy wyjechać, a potem zamknąć garaż... :E

A tak poważniej, to chyba macie rację z tym chwilowym odczekiwaniem - czyli "prawie natychmiastowym ruszaniem" :wink: . Potwierdza się też to co mówił mi koleś w salonie.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468417 Wysłany: 29 Kwi 2011, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 430
Raff tak jak mówi STax zapal fure zapnij pasy, zapnij asa i do przodu!( lub do tyłu :E ) ja przynajmniej tak robie a T-jety strasznie szybko sie nagrzewają, do tego momentu nie przekraczam 2 tys obr/min nie grzej na postoju szczególnie w zimie !

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468479 Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
80quattro napisał(a):
Co do uruchamiania silnika turbo to po uruchomieniu warto poczekać chwilę , przynajmniej pół minuty .


Olej zimny jest gęsty , szkoda turbo i silnika , lepiej go rozgrzać delikatną jazdą od razu , dodam , że w terenie zabudowanym można stać na postoju z włączonym silnikiem max. 5 min

[ Dodano: 29 Kwi 2011 22:45 ]
Raff napisał(a):
Witam wszystkich,
wiem, że już w wielu topikach było o turbosprężarkach. Ja mam jednak do Was pytania nie o schładzanie turbiny (bo to jest jasne), ale o rozruch bryki z turbiną. Jak u Was wygląda poranne odpalanie i bezpośrednie rozpoczęcie jazdy? Odczekujecie jakiś tam czas, czy od razu kluczyk... i jedynka,lub wsteczny?
W temacie interesuje mnie właśnie sam początek (słyszałem na ten temat juz wiele teorii, mitów, prawd, itp.) - dalasza, spokojna jazda autkiem do osiągnięcia temperatury jest też chyba dla wszystkich jasna.

Ostatnio też wyczytałem w jednej z gazetek moto, które namiętnie kupuję :E , że samo osiągnięcie temperatury ustalonej przez silnik nie zezwala na cięższe deptanie po gazie, należy jeszcze przejechać spokojnie parę km. Co o tym sądzicie? o_O


Przede wszystkim zmieniaj często olej silnikowy , bo to przedłuży żywot turbiny. Mądre prawidła mówią , że nowe auto lepiej rozgrzać od razu jadąc. Wiadomo trzeba jechać spokojnie , nie przekraczać 3k obr , ale też znowu za nisko nie zmieniać biegów - szkoda silnika , najważniejsze nie wciskać mocno pedału gazu, żeby nie zwiększać ciśnienia i obciążać turbo. Jednak takie gadanie to tylko teoria , życie jest inne , narazie masz nowe auto i obchodzisz się jak z jajkiem. Też tak miałem , ale po eksploatacji na naszych drogach olewam , samochód to dupna inwestycja i tak go pobijają na parkingach , uszkodzisz na dziurach więc po czasie będzie olewał. Ważne żeby silnik miał chociaż temp ~ 50^C wtedy już olej powoli ma swoje właściwości. Jak turbo padnie to nie powód do płaczu , dasz koło 1800 za nowe i po bólu .... za wtryski nawet do 1.4 pewnie dasz więcej

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575776 Wysłany: 27 Kwi 2012, 22:27; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Forumowicz

Imię: Łukasz
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 27 Kwi 2012,
Posty: 4
fakt faktem że stosując oleje syntetyczne nie trzeba rozgrzewać silnika tak jak na minerałach. A chyba wszyscy macie w turbo syntetyki? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578271 Wysłany: 07 Maj 2012, 15:28; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Wsiadam odpalam silniczek, chwile czekam w tym czasie zapinam pasy wybieram muzyczkę i jadę.
Najpierw spokojnie jak się podniesie wskazówka temperatury to gaz :)
Po przyjechaniu na miejsce wyłączam światełka, słucham muzyki odczekam jakieś 1-2min i gaszę silniczek.

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578491 Wysłany: 07 Maj 2012, 23:12; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
Ja zazwyczaj ruszam od razu, ale z małymi obrotami. Do 90 stopni temp "wody" staram się nie rozkręcać mocno turbo, czyli powoli do max 3,500. Jak kreska temp. płynu w połowie, przyciskam mocniej, chwile później ogień. Chłodzenie, po zwykłej żwawej jeździe ok minutki, jak ogniem jeżdżę to kilka ostatnich metrów jadę na małym doładowaniu no i chwilka na luzie przed zgaszeniem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578496 Wysłany: 07 Maj 2012, 23:25; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jaki jest sens odpalenia i trzymania auta na niskich obrotach gdy olej nie dość że jest gęsty i nie ma jeszcze odpowiedniej lepkości to jeszcze ma przy niskich obrotach niskie ciśnienie? W czym to ma pomóc? Bo na pewne nie działa to dobrze na silnik.
Odpalić i jechać, tak by utrzymywać powyżej 2k obrotów by ciśnienie oleju mogło zrównoważyć słabą lepkość oleju. Inaczej zamiast pomagać szkodzimy silnikowi.
Co do nagrzania to odpowiednia temperatura płynu ni jak ma się do odpowiedniej temperatury silnika. Po osiągnięciu tych 90 stopni płynu można zwiększyć obroty o kolejny tysiąc, jednak o pełnym nagrzaniu oleju można mówić o czasie/drodze dwa razy takim jak do uzyskania optymalnej temp cieczy chłodzącej.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578499 Wysłany: 07 Maj 2012, 23:32; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
dzikidaniel napisał(a):
Jaki jest sens odpalenia i trzymania auta na niskich obrotach gdy olej nie dość że jest gęsty i nie ma jeszcze odpowiedniej lepkości to jeszcze ma przy niskich obrotach niskie ciśnienie? W czym to ma pomóc? Bo na pewne nie działa to dobrze na silnik.
Odpalić i jechać, tak by utrzymywać powyżej 2k obrotów by ciśnienie oleju mogło zrównoważyć słabą lepkość oleju. Inaczej zamiast pomagać szkodzimy silnikowi.


Nie dogodzisz , lepiej dla silnika, dla osprzętu nie , turbo kręci się szybciej z gęstym olejem , prawda jest taka , auto z turbiną średnio nadaje się do miasta , najlepiej czuje się w trasie, przykładem jest to co napisałeś poniżej

dzikidaniel napisał(a):
Co do nagrzania to odpowiednia temperatura płynu ni jak ma się do odpowiedniej temperatury silnika. Po osiągnięciu tych 90 stopni płynu można zwiększyć obroty o kolejny tysiąc, jednak o pełnym nagrzaniu oleju można mówić o czasie/drodze dwa razy takim jak do uzyskania optymalnej temp cieczy chłodzącej.


Prawda, dlatego w mieście nie nagrzejemy silnika porządnie przy spokojnej jeździe.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578508 Wysłany: 07 Maj 2012, 23:59; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
kazaa napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Jaki jest sens odpalenia i trzymania auta na niskich obrotach gdy olej nie dość że jest gęsty i nie ma jeszcze odpowiedniej lepkości to jeszcze ma przy niskich obrotach niskie ciśnienie? W czym to ma pomóc? Bo na pewne nie działa to dobrze na silnik.
Odpalić i jechać, tak by utrzymywać powyżej 2k obrotów by ciśnienie oleju mogło zrównoważyć słabą lepkość oleju. Inaczej zamiast pomagać szkodzimy silnikowi.


Nie dogodzisz , lepiej dla silnika, dla osprzętu nie , turbo kręci się szybciej z gęstym olejem

Gdyż? Ponieważ? Dlaczego?
Po sekundzie olej już płynie przez turbine, i puki nie pałujesz olej ma być, dopiero jak zaczyna się piłowanie to liczą się parametry oleju.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578520 Wysłany: 08 Maj 2012, 01:38; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008,
Posty: 297
Heheh nie bądźcie tacy nadgorliwi z tym chłodzeniem turbosprężarek, znam nawiedzone osoby które nawet jadąc po dziadkowemu, po zatrzymaniu 2 minuty nie gaszą "studzą" turbo w rzeczywistości grzejąc silnik i nic więcej :mrgreen:

_________________
176B6.000 1372 Gran Turismo
146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578556 Wysłany: 08 Maj 2012, 10:42; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Niektórzy zakładają takie osłony: http://www.topendpower.pl/p/pl/the-15003/os%C5%82ona+termoizolacyjna+thermo-tec+na+turbin%C4%99.html

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578557 Wysłany: 08 Maj 2012, 10:45; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Hubik, a wiesz w jakim celu to robią? Bo za bardzo nie wiem co to ma za związek z tematem...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578563 Wysłany: 08 Maj 2012, 11:06; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Wiem i uważam, że ma częściowy związek z tematem. Pomijając główne zastosowanie takich osłon, to zatrzymuje ona przede wszystkim ciepło wytwarzane przez turbinę, więc jednym ze skutków jest jej szybsze nagrzewanie. A temat dotyczy w końcu rozruchu silnika z turbo, czyż nie?

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578568 Wysłany: 08 Maj 2012, 11:22; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
dzikidaniel napisał(a):
Gdyż? Ponieważ? Dlaczego?
Po sekundzie olej już płynie przez turbine, i puki nie pałujesz olej ma być, dopiero jak zaczyna się piłowanie to liczą się parametry oleju.


wszystko zależy od temp. zew. w zimę olej płynie , ale jego gęstość jest spora, utrudnia to pracę turbo, nie mniej koszty napraw turbo do silnika wiadomo jakie są , więc imho najważniejszy jest blok , osprzęt zawsze za dobre pieniądze naprawi się

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578723 Wysłany: 08 Maj 2012, 21:10; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
kazaa, doczytałeś fragment mojej wypowiedzi o ciśnieniu oleju w zależności od obrotów czy pominąłeś ten fragment?

Hubik, dalej nie rozumiem co to ma za związek? Przez ten kocyk szybciej silnik się nagrzeje czy co?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578752 Wysłany: 08 Maj 2012, 21:40; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
dzikidaniel napisał(a):
kazaa, doczytałeś fragment mojej wypowiedzi o ciśnieniu oleju w zależności od obrotów czy pominąłeś ten fragment?


coś w tym jest

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578918 Wysłany: 09 Maj 2012, 13:31; 
 Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
dzikidaniel napisał(a):
Hubik, dalej nie rozumiem co to ma za związek? Przez ten kocyk szybciej silnik się nagrzeje czy co?
Pisałem wyłącznie o turbinie, temperatura samego silnika to odrębna kwestia.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO