|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 12:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Milaz |
#27860 Wysłany:
10 Cze 2007, 22:34; Temat postu: Tarcze hamulcowe |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Solec Kujawski Rejestracja: 20 Sty 2007, Posty: 73
|
witam, czy ktoś sie orientuje ile by kosztowały tarcze hamulcowe na tył do GP 8v od wersji 1.4 16v (oczywiście z zaciskami i innymi drobnostkami) ?? . Pytam bo ostatnio malowałem bębny i sobie popatrzyłem jak są ane założone (bębny) i wydaje mi sie że założenie tarcz z zaciskami to tylko plug&play chyba ze sie myle . pozdr.
_________________ Grande Punto 1.4 8v 3D Piasek
Moja galeria
Ostatnio edytowany przez _wladimir_, 17 Sie 2012, 12:15, edytowano w sumie 1 raz |
Zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. Przeniesiony. |
|
|
Góra |
|
|
|
|
sadoo |
#27892 Wysłany:
11 Cze 2007, 00:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
ale w 1.4 16V nie ma chyba tarcz z tyłu tylko sa w wersji MJ 130KM
ale nie wydaje mi sie zeby to było plug&play a tylko wymieniasz ze względów estetycznych?? bo nie wydaje mi sie aby była potrzeba w takim silniczku wymiana na tarcze z tyłu
|
|
Góra |
|
|
Marcin |
#27943 Wysłany:
11 Cze 2007, 11:02; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 72
|
sadoo napisał(a): ale w 1.4 16V nie ma chyba tarcz z tyłu
nawet na pewno malowalem oba bębny i sa identyczne
_________________ Grande Punto 1,4 16V
|
|
Góra |
|
|
Milaz |
#27950 Wysłany:
11 Cze 2007, 11:35; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Solec Kujawski Rejestracja: 20 Sty 2007, Posty: 73
|
no to sie pomyliłem , ale pomijając to że nie ma ich w 1.4 16v to ktoś sie orientuje w cenie (od przybydku tarcz głowa nie boli :alien: ) pozdr.
_________________ Grande Punto 1.4 8v 3D Piasek
Moja galeria
|
|
Góra |
|
|
Rome |
#27951 Wysłany:
11 Cze 2007, 11:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 156
|
sadoo
tarcze z tyłu są w każdym sporcie niezależnie od wersji silnika
znajoma ma sporta 1,4 16v i ma z tyłu tarcze
_________________ Bravo Sport 2.0 16v
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#27971 Wysłany:
11 Cze 2007, 14:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Rome napisał(a): sadoo
tarcze z tyłu są w każdym sporcie niezależnie od wersji silnika
znajoma ma sporta 1,4 16v i ma z tyłu tarcze
Niezupełnie tak jest. Mój Multijet 90KM ma z tyłu bębny a jest to wersja Sport. Czyli wygląda na to, że cztery tarcze ma tylko najmocniejszy diesel i najmocniejszy benzyniak w wersji Sport.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#27983 Wysłany:
11 Cze 2007, 15:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Ja kiedys mialem własnie zamiar brac 1,4 16V sport to mówili w salonie ze nie ma tarcz ze sa bębny i ze tarcze sa jedynie w 130 konnym Dieslu i 120 Konnym dieslu, ale moze sie mylili ale Rome jak jak mówisz ze sa tarcze to moze faktycznie z przełożeniem nie było by problemu
|
|
Góra |
|
|
Berliozz |
#27985 Wysłany:
11 Cze 2007, 15:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 240
|
Tak czy siak dalej wydaje mi się że tarcze do 1.4 8V to rzecz conajmniej zbędna.
_________________ Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#27990 Wysłany:
11 Cze 2007, 16:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Berliozz napisał(a): Tak czy siak dalej wydaje mi się że tarcze do 1.4 8V to rzecz conajmniej zbędna.
A ja jestem innego zdania. Myślę, że tarcze w czterech kołach powinny być standardem. Kiedyś nawet "duży" fiat i Polonez miały tarcze z tyłu, potem ze względów oszczędnościowych wprowadzili bębny. Myślę, że na hamulcach nie powinni oszczędzać. To, że silnik jest mały nie oznacza, że samochód musi mieć mniej skuteczne hamulce. Może nie każdy jeździ w góry gdzie hamulce dostają najbardziej po tyłku ale nigdy nic nie wiadomo. Lepiej mieć rezerwę bezpieczeństwa. Ja jestem też zainteresowany zmianą na tarcze. Przy najbliższej okazji zapytam w ASO.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
Milaz |
#27997 Wysłany:
11 Cze 2007, 16:49; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Solec Kujawski Rejestracja: 20 Sty 2007, Posty: 73
|
Tomo napisał(a): Berliozz napisał(a): Tak czy siak dalej wydaje mi się że tarcze do 1.4 8V to rzecz conajmniej zbędna. A ja jestem innego zdania. Myślę, że tarcze w czterech kołach powinny być standardem. Kiedyś nawet "duży" fiat i Polonez miały tarcze z tyłu, potem ze względów oszczędnościowych wprowadzili bębny. Myślę, że na hamulcach nie powinni oszczędzać. To, że silnik jest mały nie oznacza, że samochód musi mieć mniej skuteczne hamulce. Może nie każdy jeździ w góry gdzie hamulce dostają najbardziej po tyłku ale nigdy nic nie wiadomo. Lepiej mieć rezerwę bezpieczeństwa. Ja jestem też zainteresowany zmianą na tarcze. Przy najbliższej okazji zapytam w ASO.
no, a ja myślałem że jestem osamotniony z moim pomysłem. pozdr.
_________________ Grande Punto 1.4 8v 3D Piasek
Moja galeria
|
|
Góra |
|
|
daras |
#28047 Wysłany:
12 Cze 2007, 09:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Wydaje mi się, że bębny mają lepszą skuteczność hamowania od tarcz, dzięki większej powierzchni trącej szczęk. Jedyna wada to mniej skuteczne odprowadzanie ciepła niż w tarczach. Stąd stosowanie tarcz w tzw. wersjach "sportowych", gdzie hamulca używa się ponoć często i szybciej musi się tarcza schładzać. Mimo to niezależnie od wersji każde grande ma bardzo skuteczne hamulce.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#28051 Wysłany:
12 Cze 2007, 09:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Dodatkowym minusem bębnów jest konieczność okresowego czyszczenia (tarcze czyszczą się samoczynnie a wewnątrz bębnów po prostu zbiera się starta okładzina i zmniejsza się skuteczność hamowania). Ja tam w Seju często miałem problem z tylnymi hamulcami. Kilka razy po większej ulewie (woda do połowy koła - oczywiście powolny przejazd) i nocnym postoju tylne koła (lub jedno koło) po prostu się blokowało podczas hamowania do tego stopnia, że postawiło mnie bokiem przy dojeździe do skrzyżowania!. Taka sytuacja nie może mieć miejsca przy tarczowych. Jest to niemożliwe. Nadal uważam, że bębny są montowane z oszczędności
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
daras |
#28054 Wysłany:
12 Cze 2007, 09:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Tak samo bębny i tarcze wymagają okresowej kontroli. W traczach sprawdza się zaciski i traktuje specjalnym smarem miedziowym, bo piszczą i też się mogą zblokować. Bębny i szczęki przeważnie mają większą (przynajmniej dwukrotnie) żywotność niż tarcze i klocki.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#28057 Wysłany:
12 Cze 2007, 09:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Ale u mnie zawsze blokowały się bębny a nie tarcze. Dlatego jestem do nich nastawiony negatywnie i nic mnie nie przekona do zmiany zdania. Poza tym smarowanie zacisków wystarczy zrobić przy wymianie klocków (przy założeniu przebiegów rocznych ok. 25 tys.km. to raz na półtora roku) przynajmniej u mnie to wystarczało, natomiast tylne trzeba czyszcić częsciej .... mimo, że okładzin było jeszcze dużo to i tak wymieniałem szczęki i bębny na nowe z nadzieją, że może tym razem będzie lepiej. Ale nie było. Tak że w moim przypadku mogę śmiało powiedzieć, że żywotność szczęk i bębnów wcale nie była dłuższa od tarcz i klocków bo wymianę robiłem mniej więcej w tym samym czasie.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
daras |
#28059 Wysłany:
12 Cze 2007, 10:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Nie zamierzam Cię przekonywać Piszę tylko, że bębny mają lepszą skuteczność hamowania od tarcz ale gorsze chłodzenie. Wymiana może nie być taka prosta. Mogą być różne przewody hamulcowe i mocowanie czujników ABS. Ale poza tym wszystko jest możliwe ;-)
Czy masz w swojej wersji fabrycznie zamontowaną osłonę dolną silnika?
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#28069 Wysłany:
12 Cze 2007, 12:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
daras |
#28079 Wysłany:
12 Cze 2007, 13:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Zrób jak możesz przy okazji jakąś fotkę tej osłony, o której piszesz. U mnie czegoś takiego nie ma.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#28165 Wysłany:
13 Cze 2007, 08:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
gp Wczoraj wieczorem przyjrzałem się dokładnie. Ta "zabudowa" o której pisałem nie jest na całym podwoziu tak jak mi się wydawało. Zaczyna się mniej więcej pod przednią osią i kończy przed tylną, (czyli po całej długości progów i jeszcze trochę więcej) ale środkowy tunel jest odkryty (tam gdzie przebiega układ wydechowy). Jest to z jakiegoś tworzywa plastycznego. Trochę ciężko jest zrobić takie zdjęcia bez kanału ale mam nadzieję, że coś zobaczysz. Napisz czy tak samo to wygląda u Ciebie?
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
daras |
#28175 Wysłany:
13 Cze 2007, 09:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Dzięki za fotki U mnie tej osłony nie ma na 100%. Ale Ty masz niżej zawieszoną wersję Sport. Może dlatego to montują?
|
|
Góra |
|
|
Liban |
#35872 Wysłany:
30 Lip 2007, 17:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
Z tego co mi wiadomo to tarcze z tyłu są nie zależnie od mocy silnika. Tarcze posiadają wersje z ESP
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#35990 Wysłany:
31 Lip 2007, 08:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
Liban |
#36040 Wysłany:
31 Lip 2007, 12:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
Tomo napisał(a): Nie prawda. Mam ESP, nie mam tarcz z tyłu.
To źle mi wiadomo
Pozdrawiam
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
|
daras |
#36072 Wysłany:
31 Lip 2007, 14:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Tarcze z tyłu mają wersje z systemem ESP: 1.4 16V benzynka i 1.9 8V diesel. Ale trzeba by to jeszcze sprawdzić dokładnie.
|
|
Góra |
|
|
golab |
#36097 Wysłany:
31 Lip 2007, 15:42; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1997
|
A pamiętasz tego Emotion'a w salonie? Jaki on miał silnik? Też miał ESP i bębny z tyłu.
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#36102 Wysłany:
31 Lip 2007, 15:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|