You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 12:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #27860 Wysłany: 10 Cze 2007, 22:34; 
 Temat postu: Tarcze hamulcowe
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Solec Kujawski
Rejestracja: 20 Sty 2007,
Posty: 73
witam, czy ktoś sie orientuje ile by kosztowały tarcze hamulcowe na tył do GP 8v od wersji 1.4 16v (oczywiście z zaciskami i innymi drobnostkami) ?? . Pytam bo ostatnio malowałem bębny i sobie popatrzyłem jak są ane założone (bębny) i wydaje mi sie że założenie tarcz z zaciskami to tylko plug&play chyba ze sie myle :roll: . pozdr.

_________________
Grande Punto 1.4 8v 3D Piasek
Moja galeria


Ostatnio edytowany przez _wladimir_, 17 Sie 2012, 12:15, edytowano w sumie 1 raz
Zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. Przeniesiony.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #27892 Wysłany: 11 Cze 2007, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
ale w 1.4 16V nie ma chyba tarcz z tyłu tylko sa w wersji MJ 130KM
ale nie wydaje mi sie zeby to było plug&play :P a tylko wymieniasz ze względów estetycznych?? bo nie wydaje mi sie aby była potrzeba w takim silniczku wymiana na tarcze z tyłu :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27943 Wysłany: 11 Cze 2007, 11:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 19 Paź 2006,
Posty: 72
sadoo napisał(a):
ale w 1.4 16V nie ma chyba tarcz z tyłu

nawet na pewno :wink: malowalem oba bębny i sa identyczne 8)

_________________
Grande Punto 1,4 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27950 Wysłany: 11 Cze 2007, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Solec Kujawski
Rejestracja: 20 Sty 2007,
Posty: 73
no to sie pomyliłem :evil: , ale pomijając to że nie ma ich w 1.4 16v to ktoś sie orientuje w cenie (od przybydku tarcz głowa nie boli :alien: ) pozdr.

_________________
Grande Punto 1.4 8v 3D Piasek
Moja galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27951 Wysłany: 11 Cze 2007, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 156
sadoo

tarcze z tyłu są w każdym sporcie niezależnie od wersji silnika

znajoma ma sporta 1,4 16v i ma z tyłu tarcze

_________________
Bravo Sport 2.0 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27971 Wysłany: 11 Cze 2007, 14:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Rome napisał(a):
sadoo

tarcze z tyłu są w każdym sporcie niezależnie od wersji silnika

znajoma ma sporta 1,4 16v i ma z tyłu tarcze


Niezupełnie tak jest. Mój Multijet 90KM ma z tyłu bębny a jest to wersja Sport. Czyli wygląda na to, że cztery tarcze ma tylko najmocniejszy diesel i najmocniejszy benzyniak w wersji Sport.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27983 Wysłany: 11 Cze 2007, 15:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Ja kiedys mialem własnie zamiar brac 1,4 16V sport to mówili w salonie ze nie ma tarcz ze sa bębny i ze tarcze sa jedynie w 130 konnym Dieslu i 120 Konnym dieslu, ale moze sie mylili ale Rome jak jak mówisz ze sa tarcze to moze faktycznie z przełożeniem nie było by problemu :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27985 Wysłany: 11 Cze 2007, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
Tak czy siak dalej wydaje mi się że tarcze do 1.4 8V to rzecz conajmniej zbędna.

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27990 Wysłany: 11 Cze 2007, 16:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Berliozz napisał(a):
Tak czy siak dalej wydaje mi się że tarcze do 1.4 8V to rzecz conajmniej zbędna.


A ja jestem innego zdania. Myślę, że tarcze w czterech kołach powinny być standardem. Kiedyś nawet "duży" fiat i Polonez miały tarcze z tyłu, potem ze względów oszczędnościowych wprowadzili bębny. Myślę, że na hamulcach nie powinni oszczędzać. To, że silnik jest mały nie oznacza, że samochód musi mieć mniej skuteczne hamulce. Może nie każdy jeździ w góry gdzie hamulce dostają najbardziej po tyłku ale nigdy nic nie wiadomo. Lepiej mieć rezerwę bezpieczeństwa. Ja jestem też zainteresowany zmianą na tarcze. Przy najbliższej okazji zapytam w ASO.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #27997 Wysłany: 11 Cze 2007, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Solec Kujawski
Rejestracja: 20 Sty 2007,
Posty: 73
Tomo napisał(a):
Berliozz napisał(a):
Tak czy siak dalej wydaje mi się że tarcze do 1.4 8V to rzecz conajmniej zbędna.


A ja jestem innego zdania. Myślę, że tarcze w czterech kołach powinny być standardem. Kiedyś nawet "duży" fiat i Polonez miały tarcze z tyłu, potem ze względów oszczędnościowych wprowadzili bębny. Myślę, że na hamulcach nie powinni oszczędzać. To, że silnik jest mały nie oznacza, że samochód musi mieć mniej skuteczne hamulce. Może nie każdy jeździ w góry gdzie hamulce dostają najbardziej po tyłku ale nigdy nic nie wiadomo. Lepiej mieć rezerwę bezpieczeństwa. Ja jestem też zainteresowany zmianą na tarcze. Przy najbliższej okazji zapytam w ASO.


no, a ja myślałem że jestem osamotniony z moim pomysłem. pozdr.

_________________
Grande Punto 1.4 8v 3D Piasek
Moja galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28047 Wysłany: 12 Cze 2007, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Wydaje mi się, że bębny mają lepszą skuteczność hamowania od tarcz, dzięki większej powierzchni trącej szczęk. Jedyna wada to mniej skuteczne odprowadzanie ciepła niż w tarczach. Stąd stosowanie tarcz w tzw. wersjach "sportowych", gdzie hamulca używa się ponoć często i szybciej musi się tarcza schładzać. Mimo to niezależnie od wersji każde grande ma bardzo skuteczne hamulce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28051 Wysłany: 12 Cze 2007, 09:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Dodatkowym minusem bębnów jest konieczność okresowego czyszczenia (tarcze czyszczą się samoczynnie a wewnątrz bębnów po prostu zbiera się starta okładzina i zmniejsza się skuteczność hamowania). Ja tam w Seju często miałem problem z tylnymi hamulcami. Kilka razy po większej ulewie (woda do połowy koła - oczywiście powolny przejazd) i nocnym postoju tylne koła (lub jedno koło) po prostu się blokowało podczas hamowania do tego stopnia, że postawiło mnie bokiem przy dojeździe do skrzyżowania!. Taka sytuacja nie może mieć miejsca przy tarczowych. Jest to niemożliwe. Nadal uważam, że bębny są montowane z oszczędności :(

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28054 Wysłany: 12 Cze 2007, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Tak samo bębny i tarcze wymagają okresowej kontroli. W traczach sprawdza się zaciski i traktuje specjalnym smarem miedziowym, bo piszczą i też się mogą zblokować. Bębny i szczęki przeważnie mają większą (przynajmniej dwukrotnie) żywotność niż tarcze i klocki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28057 Wysłany: 12 Cze 2007, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Ale u mnie zawsze blokowały się bębny a nie tarcze. Dlatego jestem do nich nastawiony negatywnie i nic mnie nie przekona do zmiany zdania. Poza tym smarowanie zacisków wystarczy zrobić przy wymianie klocków (przy założeniu przebiegów rocznych ok. 25 tys.km. to raz na półtora roku) przynajmniej u mnie to wystarczało, natomiast tylne trzeba czyszcić częsciej .... mimo, że okładzin było jeszcze dużo to i tak wymieniałem szczęki i bębny na nowe z nadzieją, że może tym razem będzie lepiej. Ale nie było. Tak że w moim przypadku mogę śmiało powiedzieć, że żywotność szczęk i bębnów wcale nie była dłuższa od tarcz i klocków bo wymianę robiłem mniej więcej w tym samym czasie.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28059 Wysłany: 12 Cze 2007, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Nie zamierzam Cię przekonywać :-) Piszę tylko, że bębny mają lepszą skuteczność hamowania od tarcz ale gorsze chłodzenie. Wymiana może nie być taka prosta. Mogą być różne przewody hamulcowe i mocowanie czujników ABS. Ale poza tym wszystko jest możliwe ;-)
Czy masz w swojej wersji fabrycznie zamontowaną osłonę dolną silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28069 Wysłany: 12 Cze 2007, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
U mnie nie ma takiej osłony pod silnikiem, za to pozostała część podwozia do samego tyłu jest jakby zabudowana taką płytą ale podejrzewam, że tak mają wszystkie GP?

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28079 Wysłany: 12 Cze 2007, 13:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Zrób jak możesz przy okazji jakąś fotkę tej osłony, o której piszesz. U mnie czegoś takiego nie ma.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28165 Wysłany: 13 Cze 2007, 08:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
gp Wczoraj wieczorem przyjrzałem się dokładnie. Ta "zabudowa" o której pisałem nie jest na całym podwoziu tak jak mi się wydawało. Zaczyna się mniej więcej pod przednią osią i kończy przed tylną, (czyli po całej długości progów i jeszcze trochę więcej) ale środkowy tunel jest odkryty (tam gdzie przebiega układ wydechowy). Jest to z jakiegoś tworzywa plastycznego. Trochę ciężko jest zrobić takie zdjęcia bez kanału ale mam nadzieję, że coś zobaczysz. Napisz czy tak samo to wygląda u Ciebie?

Image

Image

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28175 Wysłany: 13 Cze 2007, 09:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Dzięki za fotki :-) U mnie tej osłony nie ma na 100%. Ale Ty masz niżej zawieszoną wersję Sport. Może dlatego to montują?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #35872 Wysłany: 30 Lip 2007, 17:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
Z tego co mi wiadomo to tarcze z tyłu są nie zależnie od mocy silnika. Tarcze posiadają wersje z ESP :)

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #35990 Wysłany: 31 Lip 2007, 08:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Liban napisał(a):
Z tego co mi wiadomo to tarcze z tyłu są nie zależnie od mocy silnika. Tarcze posiadają wersje z ESP :)

Nie prawda. Mam ESP, nie mam tarcz z tyłu.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36040 Wysłany: 31 Lip 2007, 12:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
Tomo napisał(a):
Nie prawda. Mam ESP, nie mam tarcz z tyłu.

To źle mi wiadomo :P
Pozdrawiam

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36072 Wysłany: 31 Lip 2007, 14:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Tarcze z tyłu mają wersje z systemem ESP: 1.4 16V benzynka i 1.9 8V diesel. Ale trzeba by to jeszcze sprawdzić dokładnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36097 Wysłany: 31 Lip 2007, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
A pamiętasz tego Emotion'a w salonie? Jaki on miał silnik? Też miał ESP i bębny z tyłu.

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36102 Wysłany: 31 Lip 2007, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
No właśnie a czy ktoś wogóle widział wersję "nie-sport" z tarczami z tyłu? Bo ja jeszcze nie.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO