|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 17:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
AaLeX |
#290625 Wysłany:
21 Wrz 2009, 19:15; Temat postu: Problem z obrotami i kontrolka poduszek |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 05 Sie 2009, Posty: 32
|
Witam jestem tu nowy mam nadzieje ze mi pomozecie. Mam punto od pol roku troche sie z nim dzialo ale juz z wiekszoscia uporalem. Kupilem zadbany 80tys przebiegu 1996 rok 1,2 75 elx. Mam taki problem, wlascicielem poprzednim byl jakis stary dziadek. Podobno mowil ze jest poduszka powietrzna tylko ze pokrywa kierownicy jest inna bo cos mu tam odpadlo. Ale nie swieci mi sie zadna kontrolka, moze jest przepalona? Jak to sprawdzic? Mam obudowe na kierownicy taka jak wersje bez poduszki, szczerze nie zalezalo mi na poduszce ale chcialbym to sprawdzic. Drugi o wiele gorszy problem i bardzo uciazliwy to zapalajaca sie marchewka(kontrolka wtrysku, ja to nazywam prysznic:) ) dosc czesto, przy cieplym silniku po czym nastepuje wariacja z obrotami i trzyma na wolnych obrotach nawet 3tys, 2-3 tys najczesciej, potem sie zawisa na 1,5tys i traktuje to jako normalne obrotowy, nastepnie po kilkuminutach jest szarpniecie i wraca to wszystko do normy. Zapalenie kontroli tez zwiastuje szarpniecie ale nie zawsze. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
_________________ AaLeX
|
|
Góra |
|
|
|
|
krzy-ys |
#290628 Wysłany:
21 Wrz 2009, 19:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Przyczyn tego szarpania i skaczących obrotów może być bardzo dużo... Od uszkodzonej pomopy paliwa, poprzez świece, przewody, lewe powietrze w wężykach lub uszkodzone wtryski. Ja na biegu jałowym mam około 1200 obrotów i też delikatnie skaczą (od 1100 do 1300, nawet na ciepłym silniku). Podejrzany może być sam przebieg - 80 tyś km przy 13 letnim samochodzie, to na prawdę musiał być mało użytkowany - albo ów dziadek cofnął licznik. Jeśli chodzi o poduszkę, to mogła przepalić się kontrolka, jak masz czas się pobawić, to rozkręć szybkę od zegarów i zamień diodę na byle jaką inną i sprawdź, czy świeci. A najlepiej wrzuć fotkę, jak wygląda ta kierownica
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
|
AaLeX |
#290634 Wysłany:
21 Wrz 2009, 19:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 05 Sie 2009, Posty: 32
|
Przebieg jest oryginalny, byl podlaczany pod komputer i potwierdzilo to przebieg. Dziadek jezdzil na ryby i zmienil sobie na Thalie w dieslu, to juz w ogole pomylka ale zakochal sie w tym samochodzie podobno. Obroty rzedu 1200-1500 nawet by mi nie przeszkadzaly, ale szarpanie i gazowanie samo z 2-3 tys jest tragiczne, stoje na swiatlach ludzie na mnie patrza, wez tu potem delikatnie rusz, oslona na kierownicy wyglada tak samo jak z airbagiem tylko bez napisu, aha i klakson nie jest po bokach jak widzialem w oslonach z airbagiem tylko normalnie na srodku. Ale zastanawia fakt bo dziadek wszystko dal do tego auta nawet oryginalny rachunek i jego slowa ze to jest nieoryginalna obudowa moga byc trafne bo ona na dziurach delikatnie odskakuje i trzeba ja docisnac na taki zatrzask:D [ Dodano: 21 Wrz 2009 18:30 ]http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=743474848 na tej aukcji punto ma taka sama kierownice jak ja, tylko jezeli to nie ma poduszki to nie wiem po co ten emeryt by klamal bo reszta sie wszystko zgadza:)
_________________ AaLeX
|
|
Góra |
|
|
set95 |
#291134 Wysłany:
22 Wrz 2009, 12:02; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
jeśli sprawdzałeś przebieg, to mogłeś sprawdzić przy okazji czy auto ma w ogóle airbag-i. jeśli dziadek zmienił osłone, to lepiej żeby tam nie było poduszki no i żeby się ona nie musiała otworzyć . na początek zrób tak jak napisał krzy-ys. powinna się świecić po przekręceniu stacyjki i po chwili zgasnąć.
dla bezpieczeństwa podjechałbym jednak do warsztatu na sprawdzenie.
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#291153 Wysłany:
22 Wrz 2009, 12:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
W ELX były takie kierownice i niekoniecznie był w nich jasiek.
Może dziadkowi ktoś nagadał lub sam to striwerdził, gdy zobaczył innego Punciaka z taką kierownicą (jak moja) i Air Bagiem.
Jeśli nie ma napisu Air Bag, to nawet jeśli jest tam poduszka, to i tak nic z niej nie skorzystasz, bo sie nie otworzy (obyś nie musiał wcale). Chyba że auto miało bum i teraz wymieniona została zaślepka kierownicy na tą z ELX bez poduszki.
" Diagnostyka AIR BAG Punto 1 1994-1999 bez użycia komputera [ WaldiGSI ]
Dotycz wersji sterowników Air bag z 10 pinowym złączem w autach FIAT Punto I, Coupe, Barchetta, Alfa Romeo GTV, Spider.
istnieje możliwość samodiagnostyki układu air bag bez konieczności użycia urządzenia diagnostycznego, polega na zrobieniu zworki w złączu diagnostycznym i odczytaniu kodów migowych lampki awarii układu SRS poniżej procedura:
Wywołanie kodów:
- Włączyć zapłon.
- Zewrzeć styki A i B na 1-5 sekund.
- Zanotować ilość błysków lampki SRS.
- Sterownik miga po wywołaniu tylko jeden kod usterki.
Kasowanie kodów
Po odczycie kodów zewrzeć styki A i B na 5-10 sekund.
Tabela kodów usterek
1 Brak kodów w pamięci sterownika. System OK.
2 Uszkodzenie wewnętrzne sterownika SRS
3 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
4 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
5 Poduszka kierowcy - uszkodzenie
6 Poduszka pasażera - uszkodzenie
7 Za niskie napięcie zasilania
8 Układ lampki kontrolnej
9 W pamięci sterownika zanotowane zderzenie - sterownik do wymiany
10 Napinacz pasa - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
11 Napinacz pasa - zwarcie w obwodzie do masy
12 Napinacz pasa kierowcy - uszkodzenie
13 Napinacz pasa pasażera - uszkodzenie
Uwagi
Informacje te dotyczą tylko systemów ze sterownikiem 10 pinów. Nowsze systemy ze sterownikiem 15 lub 30 pinów nie posiadają możliwości wywołania kodów usterek. Nie ma wówczas w gnieździe diagnostycznym pinu A.
Złącze diagnostyczne
3 pinowe, płaskie."
http://punto.autokacik.pl/
Swoją drogą jak sprawdziłeś przebieg poprzez podłączenie do kompa?
Odnośnie marchewki, może to być coś z wtryskiem, falujące obroty na luzie? prztrzyłeś na silnik krokowy?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
set95 |
#291213 Wysłany:
22 Wrz 2009, 16:52; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
rzeczywiście, z tym przebiegiem to po prostu jakaś ściema chyba .
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
|
AaLeX |
#291427 Wysłany:
22 Wrz 2009, 23:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 05 Sie 2009, Posty: 32
|
One nie faluja, one sie poprostu zawieszaja na 1,5 albo jak 2-3tys (wtedy faluja od 2,2-3tys obrotow). Co do przebiegu nie wiem, sprawdzal to facet ze fiata podlaczal pod kompa odczytal jakis blad czujnika polozenia walu przy przebiegu 75tys i bylo to pol roku temu a dziadek na ryby jezdzil wiec wydedukowal ze oryginalny. Jednakze powiedzial ze ten czujnik sie czesto zawiesza i nic poza tym nie robi i jezeli nic sie nie dzieje to to olac. Rozmawialem z moim mechanikiem ktorego znam od lat i robi mi wszystkie auta w rodzinie (fajnie to zabrzmialo:) ) i powiedzial ze czujnik polozenia walu nie powinien odgrywac tak wysokiej roli jezeli chodzi o obroty. Taki czujnik kosztuje w sklepie 120zl, nie chce tyle wydawac jezeli okaze sie ze to nie jest to. Wydaje mi sie ze kiedy ten silnik sie zawiesza to drastycznie rosnie spalanie, moze cos z automatycznym ssaniem?
[ Dodano: 22 Wrz 2009 22:25 ] Jeszcze jedno co mnie wkurza ale nie zwiazane z tym tematem ale z elektryka jak najbardziej, przy wlaczonych swiatlach i kierunkowskazie przygasaja swiatla z tylu, nie gasna calkowicie jednakze jest to widoczne podczas jazdy. Czy to normalne? To pierwszy fiat, nie spotkalem sie tego we wczesniejszych samochodach i troche mnie zastanawia, moze cos z alternatorem? Aku odpala bez problemu, w srodku nic nie gasnie, przednie swiatla i halogeny w porzadku.
_________________ AaLeX
|
|
Góra |
|
|
punto98 |
#291847 Wysłany:
24 Wrz 2009, 13:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jarosław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 27 Maj 2008, Posty: 127 Pomógł: 2
|
Jeżeli chodzi o poduszkę powietrzną to sprawdz czy zaradiem nie masz złącza od poduchy
_________________ JAREK
|
|
Góra |
|
|
AaLeX |
#292579 Wysłany:
26 Wrz 2009, 08:09; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 05 Sie 2009, Posty: 32
|
Punto zrobione (mam nadzieje). Odpowiedzialne za stan rzeczy byly: Czujnik temperatury wody (podajacy komputerowi temp. 162zl:/) i modul zespolony (na gorze pod ta czarna obudowa 155zl ) plus sprawdzenie bledow 70zl i 50zl robocizny 430zl nie moje, ale miejmy nadzieje ze to wszystko.
_________________ AaLeX
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#292612 Wysłany:
26 Wrz 2009, 09:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
oryginalne chociaz te czesci? bo cos strasznie drogie
robocizna 50zł bo z 200zł to koles zgarnal na czesciach
No oby kropek sprawował sie bezawaryjnie
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
marlu25 |
#341549 Wysłany:
05 Mar 2010, 19:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 10
|
Witam, podłączę się do tematu odnośnie kontrolki poduszek.
Mój problem jest następujący: zgodnie z instrukcją samodiagnostyki błędów wynika że mógłbym taką operację wykonać. Złącze wygląda na 10 pinowe,lecz po bliższym przyjrzeniu się zauważyłem że od styku A nie odchodzi żaden kabelek.Tak ma być, czy po prostu mam nowszy system ze sterownikiem 15 lub 30 pinów i sam nie wykasuję błędów?
|
|
Góra |
|
|
misqn |
#350175 Wysłany:
30 Mar 2010, 09:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: MkM Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 46
|
ja tez sie przyłączam do tematy z tym ,że u mnie sa 3 kabelki ale ni cholery nie chce wykasować durnej kontrolki. Znając zycie mam 30 pinowke
_________________ Kropas 1.1 SPI pb+lpg Black 3d
|
|
Góra |
|
|
kriswawa |
#376293 Wysłany:
24 Cze 2010, 08:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Cze 2010, Posty: 5
|
panowie - chce sam zrobic diagnostyke AIRBAG - ale nie wiem gdzie sprawdzic czy mam zlacze 10 pinowe
i gdzie zewrzec te styki
widze ze powinna byc wyczka na 3 ( http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/5 ) - ale nie wiem gdzie ja znalezc
help
_________________ Fiat Punto mk 1 1999 1.2 8v gaz
|
|
Góra |
|
|
malpi004 |
#376402 Wysłany:
24 Cze 2010, 18:13; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 22 Maj 2008, Posty: 54
|
kriswawa
wtyczka jest za radiem-taka żółta jeżeli masz tunel elx to za nawiewem na nogi. można ją łatwo znaleść bo odchodzi od czujnika uderzeniowego przykręconego do tunelu przy obudowie nagrzewnicy
marlu25
jeśli masz dwa kabelki to bez kompa nic nie zdziałasz bo jest to nowszy typ
misqn
walcz do końca. powinno się udać, a w nagorszym wypadku 50pln u mechanika załatwi sprawę
_________________ Kropek 1.2 8V 3D Stile 99'
Czarna Strzała
5,6l/100km.
|
|
Góra |
|
|
kriswawa |
#376494 Wysłany:
24 Cze 2010, 21:56; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Cze 2010, Posty: 5
|
Malpi - mam kropka takiego jak ty - czyli 8v Stile
czyli bedzie tak jak opisujesz?
_________________ Fiat Punto mk 1 1999 1.2 8v gaz
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|