Samochod byl pospolitym, zwyklym i smutnym peugeotem 206 z silnikiem 2.0 o mocy 135 koni. Na ta chwile jest to stage 1 bez zakuwania dołu, Klient chcial zrobic wersje turbo 250-300KM. Stage 2 to bedzie wieksza sprezarka i tloki z korbowodami. Generalnie osprzet silnika jest przygotowany tak aby pozniej wymienic tylko bebechy w silniku. Na poczatku nie przypuszczalem ze zmodyfikowanie tego samochodu bedzie tak trudnym zadaniem. Silnik jest duzy, a miejsca w komorze totalnie brak. Upchniecie wszystkiego graniczyło z cudem ale udało się. Sprezarka w miejscu akumulatora wymusiła całkowita przebudowe ukladu chłodzenia z modyfikacją termostatu włącznie. Klimatyzacja została wyrzucona a pas przedni całkowicie przebudowany aby zmiescic FMIC bez modyfikacji zderzaka. Zatem, poniżej skrócony spec:
Peugeot 206 S16 2001r.
* SILNIK:
- 2.0 16V EW10J4
- motor po kompleksowym przeglądzie
- korbowody i tłoki seryjne
- głowica po kompletnym remoncie
- stopien sprezania 8,8 : 1 (przekladka pod glowice)
- olej Valvoline VR1 5W50
* UKŁAD DOLOTOWY:
- orurowanie malowane na czarno
- turbo -> IC 2,5"
- IC -> przepustnica 2,5"
- duży FMIC 550 x 140 x 65 mm
- wszystkie łączniki silikonowe Viper Performance
- BOV Turbosmart Megasonic
- filtr powietrza grzybek
- kolektor ssący z Xsary VTS
- przepustnica z 406 3.0 V6 na customowym adapterze
* UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor wydechowy DP Engineering
- turbo Garrett GT28R
- downpipe custom 3"
- układ wydechowy od DP do konca 2,5 " z jednym tlumikiem przelotowym
- czujnik EGT
* UKŁAD WTRYSKOWY:
- pompa paliwa Walbro 255
- wtryski Bosch 480cc
- regulator ciśnienia paliwa Bosch 4 bar
* ELEKTRONIKA:
- wskaźniki EGT, Boost, Oil Temp, Water Temp AutoGauge SM
- VEMS (EGT, knock, wideband, EBC)
* UKŁAD CHŁODZENIA:
- chlodnica oleju Mocal
- podstawka pod filtr oleju z termostatem z Fiata Uno Turbo
- przerobiony termostat i weze nagrzewnicy oraz chlodnicy
* UKŁAD NAPĘDOWY:
- napęd FWD
- sprzęgło Sachs Performance
- odchudzone i wywazone koło zamachowe
- przerobiony mechanizm wybierania biegow
- olej w skrzyni Motul Gear 300 75W90
* ZAWIESZENIE
- amortyzatory Bilstein B6
- sprężyny -30mm
- rozporka kielichow przednich custom by ITAL Performance
(w planach modyfikacja belki tyl)
* HAMULCE:
- klocki ATE
- płyn hamulcowy Motul RBF660
(niebawem zaciski Brembo wraz z tarczami z 406 coupe (305x28) )
* KOLA:
- felgi ori 16''
- opony 195/45 Toyo i 205/45 GoodYear F1
* INNE:
- custom catchtank by ITAL Performance
- wskazniki zabudowane na slupku we flokowanych panelach
- akumulator w bagazniku
- wiekszosc detali odswiezona i pomalowana proszkowo
Foty z budowy (uwaga 96 zdjec - 13MB)
jak widac samochod byl smutnym i pospolitym peugeotem
zaczela sie rozbiorka
chlodnica oleju
skladanie glowicy
blok
ktora wybrac?
kolektor
kanapka
skladanie c.d.
tlumok
sprzeglo
fmic
slupki
budowa orurowania i wydechu
przepustnica
kolektor vts / rc
buda
rozne
bov
malowanie proszkowe
aku w bagazniku
rozporka
gotowy w 99%
auto jest praktycznie skonczone, zostalo koncowe strojenie, ogarniecie ebc i zrobienie oslony termicznej turbiny, generalnie kosmetyka. pare filmikow na 0,7 bar nakreconych w czasie prob znalezienia trakcji na goodyear f1
http://www.youtube.com/watch?v=1uepqrlg2oI
http://www.youtube.com/watch?v=UMB0rq1ectw
http://www.youtube.com/watch?v=RLALISugV-Q
pozdrawiam