You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 13:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #299336 Wysłany: 16 Paź 2009, 18:38; 
 Temat postu: Czy ktoś zagazował już takie Bravo?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Witam!
Zwracam się z pytaniem do użytkowników Fiata Bravo. Otóż noszę się z zamiarem zakupu jakiegoś dwulatka i waham się co do wersji silikowej. Skąd wahania? Będę chciał autko zagazować - przejeżdzam jakieś 30-35 kkm rocznie, a nie chce diesla (MultiJeta). Wiadomo, że z zagazowaniem wersji 1.4 16 V 90 km problemów nie będzie. ale czy Ktoś może zagozaował silnik 1.4 Turbo 120 km? chciałbym dowiedzieć się jak taki tandem się sprawdza. Proszę o odpowiedzi:)
Szerokości życze.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #299346 Wysłany: 16 Paź 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
Pewną sytuację dotyczącą gazu w T-Jecie opisał mi zaprzyjaźniony dealer. A więc pewna firma zamówiła kilka Brav właśnie z silnikiem T-Jet ale z gazem, którym mieli jeździć przedstawiciele tej firmy. A więc dealer wysłał oficjalne pismo do FAP-u właśnie w tej sprawie. Oczywiście odpowiedź była pozytywna- czyli nie mieli przeciwwskazań. Jednak oni mieli obawy, że to jednak przedstawiciele więc za bardzo za auto nie będą dbać. No i salon założył wysokiej klasy gaz z wtryskiem sekwencyjnym. I co?? Przyjeżdżają jak na razie na tylko na przeglądy- sam sprzedawca był bardzo zdziwiony. Czyli wcale nie musi być aż tak źle. Dowiedz się może nawet w jakimś salonie dokładniej w tej sprawie :)

Ale jeśli dużo jeździsz to zastanów się jednak na MultiJetem. Na pewno o wiele mniej spala niż T-Jet. Sam w sobie silnik bardzo dobry. Świetna dynamika na każdym biegu. Jak będziesz mu nieźle dawał to i ci ponad 8 l. spali.

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299364 Wysłany: 16 Paź 2009, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Multi Jet jest OK, tylko pewnie nie wyrobię się na 1.6 bo będą dopiero roczne z tym silnikiem. a 1.9 - wiadomo, większy, cięższy, OC wzrośnie... szkoda że Fiat nie poszedł drogą Opla i 1.3 Multi Jet nie występuje w Bravo jak u Opla w Astrze. Dzięki za odpowiedź. Do kwietnia/maja trochę czasu (wówczas jest planowany zakup) to się porozglądam i popytam.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299382 Wysłany: 16 Paź 2009, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11759
Pomógł: 13
t-jet i gaz, nie macie ludzie serca... :roll:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299384 Wysłany: 16 Paź 2009, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
Kamillo napisał(a):
a 1.9 - wiadomo, większy, cięższy, OC wzrośnie...

ile to oc bedzie droższe? 50?100zł? kupujesz samochód za (strzelam) 35 tyś zł a robi ci różnice 100zł/rok??

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299665 Wysłany: 17 Paź 2009, 20:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
sorki, ale w Wawie ta różnica to prawie 500 zeta (zależnei od ubezpieczyciela), czyli jakaś 1/5 insatalacji gazowej. poza tym LPG jest bardziej eko niż Pb i ON.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299668 Wysłany: 17 Paź 2009, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Kamillo napisał(a):
szkoda że Fiat nie poszedł drogą Opla i 1.3 Multi Jet nie występuje w Bravo jak u Opla w Astrze

Auto rozmiarów bravo z silnikiem 1.3 o mocy 75-90km? Ja uważam, że to dobrze, że fiat tak słąbego silnika do dużego auta nie daje.

[ Dodano: 17 Paź 2009 19:37 ]
Kamillo napisał(a):
poza tym LPG jest bardziej eko niż Pb i ON.

No, z tym to tak nie do końca.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299670 Wysłany: 17 Paź 2009, 20:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Cytuj:
poza tym LPG jest bardziej eko niż Pb i ON.

Mit, baśń, bajka, klechda, legenda, plotka miejska i opowieść z krypty. LPG to największy syf dla środowiska. Proponuję zgłębić temat a nie opierać się na porzekadłach ludowych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299681 Wysłany: 17 Paź 2009, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
skoro nielekka Astra CDTI jeździ z 90 KM mocy, to Bravo miałoby nie dawać rady - pewnie, nie byłby to mistrz sprintu, ale nie wszystkim o to chodzi.
co do LPG - w temacie eko słyszałem i takie i takie opinie. ostatnio również w tvn turbo. idę w stronę, że jest eko.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299691 Wysłany: 17 Paź 2009, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Cytuj:
idę w stronę, że jest eko.

Błądzisz bracie :E... Proponuję podjechac na jakąkolwiek diagnostykę spalin i sprawdzić jak eko są auta zagazowane. ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299693 Wysłany: 17 Paź 2009, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Kamillo napisał(a):
szkoda że Fiat nie poszedł drogą Opla i 1.3 Multi Jet nie występuje w Bravo jak u Opla w Astrze




ale za to w Bravo jest jeszcze silnik 1,6 MulitJet w 2 wersjach mocy 105KM i 120 KM :E

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299711 Wysłany: 17 Paź 2009, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Kamillo napisał(a):
skoro nielekka Astra CDTI jeździ z 90 KM mocy, to Bravo miałoby nie dawać rady - pewnie, nie byłby to mistrz sprintu, ale nie wszystkim o to chodzi

astra 1.3 cdti 90km - 13,7s do 100km/h...
Dla porównania bravo 1.6 m-jet 105km 11,5s do 100km/h.
Żadne z tych aut nie jest mistrzem sprintu, ale imo tylko jedno nadaje się do jazdy z obciązeniem (rodziną ;))

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299779 Wysłany: 18 Paź 2009, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
OK, ale skoro jakoś 60 KM Punto daję radę to i 90 KM M-Jet'em dałoby sie jeździć. nie palcie na stosie auta tylko dlatego, że jest "ociężałe" (zwłaszcza jesli je załadować).

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299787 Wysłany: 18 Paź 2009, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
kumpel ma ropniaka (1,5dci) i faktycznie może mało pali ale każda naprawa kosztuje krocie (wymiana wtrysków ponad 2,5tys zł). Samochód przejechał od nowości 160tys km i cały czas coś się dzieje z silnikiem.Teraz wraca do benzyniaka i stwierdził że ropniaka już nigdy więcej nie kupi
wracając
polski gazownik zagazuje wszystko
i akurat z bravo nie powinien mieć większych problemów
ja jednak radziłbym zastanowić się nad instalacją droższa niż 2,5tys zł
najlepiej Prince albo BRC

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Ostatnio edytowany przez divers88, 18 Paź 2009, 14:17, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #299789 Wysłany: 18 Paź 2009, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
divers88 napisał(a):
kumpel ma ropniaka (1,5dci)

bardzo nieszczęśliwy wybór,nasłabszy diesel na rynku i tak jak napisałeś układ wtryskowy nie przystosowany do jakości polskiego paliwa.

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299907 Wysłany: 18 Paź 2009, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
divers88 wlasnie cena BRC tam gdzie mieszkają moi rodzice (przy granicy z Czechami na G. Śląsku) waha się miezy 2600 a 2800 zł. uważam, że cena jest rewelka. na miejscu w wawie musiałbym zabulić min. 3500 zł.
a z dci waktycznie coś jest nie tak, podobnie zresztą jak z nowym dieslem VW z common railem.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299950 Wysłany: 18 Paź 2009, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Kamillo napisał(a):
OK, ale skoro jakoś 60 KM Punto daję radę to i 90 KM M-Jet'em dałoby sie jeździć

60km w punto i 90km w astrze/bravo to mniej więcej podobny przelicznik moc/masa (60km/900kg i 90km/1300kg) ;) Jeździć się da, ale to nawet o maluchu można powiedzieć :P Jak kto lubi, ale zwłaszcza jeśli wybiera się z aut uzywanych to imo warto poszukać tych paruk km więcej choćby dla bezpiecznego wyprzedzania.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300200 Wysłany: 19 Paź 2009, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
ale przecież tem 90 km M-Jet pracuje w Linei i nie jest jakimś zawalidrogą. trzeba tylko pilnować by biegi zmieiać gdzieś między 2700 a 3000 obr na min i wówczas turbo ładnie nam cały czas dmucha. a do pewnej ociężałości przy ruszaniu można się przyzwyczaić (to dotyczy zresztą i mocniejszych diesli).

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #301914 Wysłany: 25 Paź 2009, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
co do LPG ja mówię stanowczo NIE!! no chyba że to ma być auto na trzy góra cztery lata...LPG to pozorna oszczędność...dzisiejsze jednostki są tak zaawansowane technicznie że innego środka zasilania jak Pb ON itd nie tolerują...poza tym trzeba liczyć - koszt instalki(tylko sekwencja) po ilu latach się zwróci,do tego koszty przeglądów,nieplanowanych regulacji,wiadomo,wcześniej świece padają,przewody itd. w kwestii lat więcej jak 4 to lpg się zaczyna coraz mniej opłacać...moja instalka ma 7 latek...przelot na lpg ok 60 tys a stan licznika 145500 efekt jest taki że na lpg nie śmiham ale i tak instalacja pracuje,chociażby reduktor jest cały czas chłodzony i teraz mam (nie jeżdżąc na lpg!!!) do wymiany wszystkie przewody gazowe,bo są tak poparciałe że przepuszczają mi płyn chłodniczy co chłodzi właśnie reduktor...niby koszta nie są wielkie ale z dnia na dzień samochód staje się nie do jazdy bo wycieki są duże...do tego ciągle jakieś przebicia,strzały,szarpania,do tego jakość lpg też daje dużo do gadania...nowoczesne silniki syfu nie tolerują i można w moment wykończyć silnik...a to się ciągle zacznie zapychać filterek gazowy,a to mieszanka się rozreguluje,a to problemy z obrotami jałowymi...szybciej sonda pada,katalizatory się zapychają,ciągle jakieś błędy wyskakują...przykład z życia wzięty,kolega ma Merivę 1.6 z gazem od nowości montowany w fabryce...aktualny przelot ponad 70 tyś,cyrki z lpg zaczęły się na początku 60 tyś (!!) z tymi wariacjami udało mu się przeskoczyć ok 10kkm aż w końcu na lpg nie dało się jeździć wyżej jak 2tyś rpm...diagnoza walnięty reduktor...koszt wymiany plus od razu jakieś pierdoły typu filterek kalibracja itp 800zł :shock: a żeby było fajniej ma instalkę na najwiekszym wypasie i najnowszą BRC flye coś tam...oszczędność?? auto 3,5 roku... wiadomo też że jak zagazowany to dobrze jak przeleci ok 200tyś bez remontu a i tak po tym przebiegu to silnik na wymarciu...pali oleju tyle że jadący za Tobą muszą zamykać obieg powietrza bo po prostu mdleją od oparów,do tego dym jak ze starego diesla,brak mocy,odpalanie trwa ok 5sekund gdzie zamiast odpalić równo na wszystkie gary to zaskakują poszczególne po kolei,stan pierścieni,tłoków,zaworów to wszystko jest syfem,ale co tam jeździ...a jak idzie zima i temp spada do -10 to "kur.. czemu nie odpala??" dlatego moje zdanie w skrócie - jak na ok 3 - 4 lata to ok jak na dłużej to szukaj diesla...a ktoś porównał wtryski dieslowskie że nie wytrzymują dużych przelotów...a na lpg to co?? tyle że naprawa "tańsza" bo kosztują połowę mniej jak dieslowskie...a jak już słyszałem o gazowaniu klekotów to naprawdę się załamałem :evil: przecież żaden klekot nie wytrzyma na dłuższą mete mieszanki ON z LPG no kur..!! klekoty słyną głównie z wytrzymałości na duże przeloty,a jak na LPG on ma tą opinię utrzymać??

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302259 Wysłany: 26 Paź 2009, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
hm, w sumie dziwne masz Włodar doświadczenia z lpg.

po pierwsze - 7 lat i 60 kkm. Sory Bracie, ale mam Kropka od 18 miesięcy i przejechałem na lpg 48 kkm. W Twoim przypadku, przy tak małych przebiegach, wkładanie instalacji było nieporozumieniem

po drugie - mój Kropek to moje pierwsze autko z lpg. instalka jest Landi Renzo - nie są to najlepsze instalacje na rynku ale rzeczy o których piszesz mnie sie po prostu nie zdarzyły: świece póki co wymianiane jeden raz, podobnie jak kable (teraz przez zimą zmienię je znowu - koszt ok.70 zł za świece a kable ok 50zł?) masz więc "inwestycje" na 120 zł - to jakieś 30 litrów Pb 95 - 450 kilometrów na tym przejedziesz, a ja na rok mam spokój i tankuję za 1,8 zł/l

po trzecie - nie mam jakichkolwiek ubytków płyny chłodniczego, a wszystki węże maja już 5 lat - póki co wszystko ok. jak zacznąpuszczać - zrobię sam. koszt 30 zł? czyli żaden.

po czwarte - zapchany filterek gazy??? Boże, gdzieś Ty tankował. Mam trzy stałe stacje. jedną w Wawie, drugą w Pozaniu, trzecią w Katowicach, a filterek zmieniam raz w roku - i zawsze dziewię się, że jest tak czysty. Raz w roku robię też regulacje instalki i wymiane filtra powietrza (jakbym nie miał instalki i tak musiałbym go przecież wymienić).

Dla mnie rachunek jest prosty - na te 48 kkm wydałem jakieś 4 tyś mniej jeżdżąc na lpg (odliczając już te koszta związane z "utrzymaniem" w dobrym stanie lpg

Sonda Lambda - nie czarujmy - te w Punto i tam zazwyczaj nie wytrzymuja więcej niż 150 kkm. moja póki co chodzi, nowej i tak nie kupie jak strzeli. a katalizator? rozumiem, że sądzisz że te wszystkie auta sprowadzone do Polski z lat '90 mają sprawne katalizatory bo jeździły na Pb... powodzenia, zwłaszcza, że część z tych aut kręci licznik już trzeci raz (zamiast 70 kkm pewnie mają po 170 kkm lub 270 kkm :shock: )

i jedyne z czym się z Tobą zgodzę, to to, że nie mam doświadczenia jeśli chodzi o to co się dzieje po kilku latach z silnikiem... mój ma instalke od lat 4. ja nim tłukę - jak pisałem od 18 miesięcy. nie wiem co będzie za 3 lata, ale tym się nie przejmuję. I tak nie trzymam auta dłużej niż 3 lata więc pewnie i Kropek za rok pójdzie w inne ręce (choc jeśli będzie dalej chodzil tak jak teraz, to może aż być go szkoda sprzedawać).

i na koniec - nikt raczej ni pisał, że chce zagazować diesla. po prostu rozważaliśmy za i przeciw dla lgp i dla diesla.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302806 Wysłany: 28 Paź 2009, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
ja swojego nie gazowałem tylko poprzednia właścicielka ;) takiego go kupiłem już,mam instalkę BRC i mam same kiepskie przygody,a tankowałem na początku na "wasbruk'u" poetem na neste ale najlepiej chodził na gazie z BP i tak tankowałem,a mimo to przypychał się. Wiesz co do węży przy pieciu latach to i mnie nie ciekło ;) a co do kata to one są tak skonstruawane żeby dożyć do końca żywota samochodu a przy gazie to jest trudne do zrealizowania ze względu jak wiadomo innych składników paliwa,jeśli chodzi o kable i świece to przez dwa lata jak go miałem to kable trzy razy wymieniałem i świece też jakoś tak i to przez ten czas zrobiłem 47kkm trochę za szybko padały zgodzisz się chyba ze mną?? głównie poprzez przebicia które prawdopodobnie spowodowane były ciągle rozregulowywującą (czy jak sie to pisze :E )się mieszanką gdzie następowały strzały i szarpania i tak dalej...może to mój egzemplarz jest taki czuły na lpg i wybitnie go nie lubi ale ogólnie więcej już nie zagazuje benzyny,a co do gazowania klekota to tak napisałem od siebie jako ciekawostkę ;)

Pozdrawiam i bezawaryjności życzę :D

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304327 Wysłany: 02 Lis 2009, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Włodar rzeczywiście wybredny ten Twój Kropek jeśłi chodzi o napoje :) ja na szczęście mam pozytywne wrażenia i pewnie następne auto też będzie zagazowane (no chyba, że zdecydowałbym sie na MultiJet'a). wciąż decyzja nie zapadła... Tobie też bezawaryjności i szerokości (oraz nie zaskoczonych drogowców jak spadnie śnieg :E )

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO