You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #304639 Wysłany: 03 Lis 2009, 19:24; 
 Temat postu: Temperatura cieczy - silnik 1.2 8V
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Od kilku dni jak zimniej się zrobiło - szczegolnie wieczorem, przy jeżdzie w trasie widzę, że silnik ma problemy z dogrzaniem.
To znaczy, jesli nagrzewnica jest w pozycji "zimne" to wskazowka temp. jest nieruchomo w połowie skali (czyli normalnie).

Natomiast włączenie nagrzewnicy o 3/4 powoduje, że wychładza się do tej kreski poniżej połowy, czasem ciut niżej. Ogrzewanie działa bdb - na full jak się ustawi to grzeje super.

Zauwazylem, że na nizszych obrotach silnika się bardziej wychładza (cały czas mowa o otwartej nagrzewnicy), a na wyzszych jest w miarę ok.
Mówimy caly czas o jeżdzie w trasie podkreślam.


Oba węże do zbiornika wyrównawczego i chłodnicy bardzo ciepłe.



Zadnych błędów komp nie podaje. Co to za cholera?

AA, silnik benzyna, potwór 1.2


Góra
 Profil  
 

 
 Post #304646 Wysłany: 03 Lis 2009, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Witam,
u mnie obojętnie jak jest ustawione pokrętło od ogrzewania i od biegu nadmuchu cały czas wskazania temperatury są na tym samym poziomie czyli nieruchomo w połowie skali. Obojętnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Slinik to 1,4 8V. U Ciebie może być lekko zapowietrzony układ, wadliwie działajacy termostat, lub co się coraz częściej zdarza uszkodzony korek na zbiorniku wyrównawczym.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304647 Wysłany: 03 Lis 2009, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
hmmmm ciekawe,moj w te zimne dni wolniej sie grzeje ale przy ogrzewaniu na max trzyma połowe skali i ani drgnie

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304653 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Yacek napisał(a):
Witam,
u mnie obojętnie jak jest ustawione pokrętło od ogrzewania i od biegu nadmuchu cały czas wskazania temperatury są na tym samym poziomie czyli nieruchomo w połowie skali. Obojętnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Slinik to 1,4 8V. U Ciebie może być lekko zapowietrzony układ, wadliwie działajacy termostat, lub co się coraz częściej zdarza uszkodzony korek na zbiorniku wyrównawczym.





w jaki sposób samemu sprawdzić ten korek na wyrównawczym? Po prostu obejrzec na okolicznosć jakiejść dziurki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304655 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: józefosław
Rejestracja: 27 Maj 2009,
Posty: 39
GrandeM

nagrzewnica było nie było musi wychładzać silnik - w końcu to dodatkowy wentylator

niemniej jednak skala zjawiska jest u Ciebie zbyt duża
czasy samochodów z zasłoniętą chłodnicą już minęły :-)

ekspertem nie jestem ale wygląda to na zablokowany (ciągle otwarty) termostat

_________________
Duża brązowa Kropka Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304657 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
na 100% termostat do wymiany

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304658 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
W moim ( też 1.2 ) wskazówka stoi dokładnie w połowie, bez względu na ustawienie gałki ogrzewania.
@GrandeM: Sugeruję awarię termostatu., pewnie nie domyka się.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304665 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
AF napisał(a):
W moim ( też 1.2 ) wskazówka stoi dokładnie w połowie, bez względu na ustawienie gałki ogrzewania.
@GrandeM: Sugeruję awarię termostatu., pewnie nie domyka się.





tak tez myslalem. Niech to szlag, w zeszlym tyg. nowy Aku za 220zl. Teraz to.

Kurrr...., po to kupowałem dwuletnie auto, żeby w nie ładować?

Przebieg ma 38kkm, smiech na sali.
Mam starego Civica z przebiegiem 300kkm i takiego czegos nigdy nie bylo.


Ile kosztuje w ASO taki termostat?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304677 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Sprawdź rurę od termostatu do chłodnicy.
Ma robić się ciepła dopiero jak silnik się podgrzeje.
Jeśli jest ciepła jak wskazówka temp. jeszcze nie drgnęła = padnięty termostat.
Nie wiem, czy da się kupić sam wkład, na Allegro są tylko z obudową i czujnikiem:
http://www.allegro.pl/item797595150_ter ... ahler.html

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304681 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
ja niedawno do p2 kupowałem w aso za 80zł, oczywiście tam tego nie wymieniałem..

GrandeM napisał(a):
Kurrr...., po to kupowałem dwuletnie auto, żeby w nie ładować?

też bym sie wkurzał :/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304686 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
AF napisał(a):
Sprawdź rurę od termostatu do chłodnicy.
Ma robić się ciepła dopiero jak silnik się podgrzeje.
Jeśli jest ciepła jak wskazówka temp. jeszcze nie drgnęła = padnięty termostat.
Nie wiem, czy da się kupić sam wkład, na Allegro są tylko z obudową i czujnikiem:
http://www.allegro.pl/item797595150_ter ... ahler.html




odpaliłem zimnego, pochodził z 4-5min. Mały obieg - do zbiorniczka wyrównawczego robi się ciepły po 2min, a duzy wąz do chlodnicy jest moze ciut letni po 5 min. Ale nie na rowni z malymi wezami. Korek od chlodnicy byl o jakies 4 mm jakby za malo dokrecony - dokrecilem, zobaczymy jutro.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304690 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze?? nie wiem czy dostatecznie dobrze opisalem o co mi chodzi...

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Ostatnio edytowany przez Łodziak, 03 Lis 2009, 21:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #304691 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Łodziak napisał(a):
a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze??



tez nad tym myslalem. Mialem kiedys Tico [ze sprawnym termostatem] i jak bylo minus 8 - 12 to dmuchalo tenim powietrzem. Przy temp rzędu 0st. bylo gorące.




Nie wiem juz sam, chcę wierzyc , że ten termos jest ok, bo po prostu nie mam kolejnych kilu setek na wymianę z robocizną.
Kasa poszła w tym miechu na nowy aku, a w przyszlym juz jest wymiana oleju i swiec.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304692 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
Łodziak napisał(a):
a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze??

nie, nie jest tak ;)
sprawny uklad chlodzenia ma zawsze utrzymywac ta sama temperature

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304693 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
greg505 napisał(a):
Łodziak napisał(a):
a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze??

nie, nie jest tak ;)
sprawny uklad chlodzenia ma zawsze utrzymywac ta sama temperature




Ok. Ale w takim razie, skoro mam walnięty termos [podobno] to dlaczego, jak ogrzewania pokrętło jest na calkowicie zimnym, albo chociaz na połowie skali to wskazowka temp. jest prawidłowo na polowie?

Wg. mnie walnięty termos = brak temp. roboczej bez względu na połozenie pokrętla nagrzewnicy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304698 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Całkowite uchylenie grzybka termostatu to zazwyczaj 5 - 8 mm ( w różnych autach ).
Wystarczy, żeby się nie domykał na 1mm i już silnik nie jest w stanie się nagrzać, bo płyn płynie do chłodnicy.
Może nawet paproch podejść pod grzybek i już się nie domknie :wink:
Dopóki temp. na zewnątrz >0 st. to jest OK.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304702 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
AF napisał(a):
Całkowite uchylenie grzybka termostatu to zazwyczaj 5 - 8 mm ( w różnych autach ).
Wystarczy, żeby się nie domykał na 1mm i już silnik nie jest w stanie się nagrzać, bo płyn płynie do chłodnicy.
Może nawet paproch podejść pod grzybek i już się nie domknie :wink:
Dopóki temp. na zewnątrz >0 st. to jest OK.




w takim razie rozumiem z tego co piszesz, że jest opcja 'wyczyszczenia' termostatu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304707 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
wyciagnij termostat,wrzuc do jakiegoś kubka i zalej wrzątkiem i obserwuj czy sie otwiera

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304709 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
jak wlaczasz ogrzewanie to cieplo jest odbierane z nagrzewnicy

mozesz sie wstrzymc kilka dni, mam te same objawy i zakupiony juz termostat, u mnie koszt to tylko 35zl

jak wymienie to dam znac

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304713 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
GrandeM napisał(a):
w takim razie rozumiem z tego co piszesz, że jest opcja 'wyczyszczenia' termostatu?

Trochę się boję dawać takie rady na tym forum, bo tu obowiązuje zasada: jedź na komputer diagnostyczny :E :hahaha:
Ale ja na pewno zanim bym kupił nowy, to stary bym wyjął i sprawdził, co mu dolega - może faktycznie paproch podlazł, albo uszczelka grzybka się wykruszyła.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304715 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
w jaki sposób samemu sprawdzić ten korek na wyrównawczym? Po prostu obejrzec na okolicznosć jakiejść dziurki?

po nagrzaniu silnika przy ostroznym odkręcaniu korka powinno być słychać odgłos wyrównanie cisnienia atmosferycznego z ciśnieniem w układzie. Jeśli nic nie słychać korek jest do wymiany, ponieważ układ pracuje na nadciśnieniu.
GrandeM napisał(a):
to dlaczego, jak ogrzewania pokrętło jest na calkowicie zimnym, albo chociaz na połowie skali to wskazowka temp. jest prawidłowo na polowie?

ponieważ wystepuje zależność: nagrzewnica jako dodatkowe zródło chłodzenia odbierając ciepło z płynu powoduje zamykanie dużego obiegu- termostatu i utrzymanie odpowiedniej temparatury w małym obiegu. Nagrzewnica pracuje na małym obiegu

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304718 Wysłany: 03 Lis 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
greg505 napisał(a):
jak wlaczasz ogrzewanie to cieplo jest odbierane z nagrzewnicy

mozesz sie wstrzymc kilka dni, mam te same objawy i zakupiony juz termostat, u mnie koszt to tylko 35zl

jak wymienie to dam znac

Zmierz wymiary samego wkładu, jeśli możesz.
Bo może to to samo, co w GP 1.2.
Po kiego kupować razem z obudową ? :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304732 Wysłany: 03 Lis 2009, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
AF jutro wyjme go z bagaznika i bede mierzyc ;)
dzis juz mi sie nie chce :P

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304756 Wysłany: 03 Lis 2009, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
Dolaczam sie do pytania. Objawy podobne jak u kolegi, silnik 1,3 MJ 75 KM, no moze mniej spada wskazowka, przewaznie tak o jedna kreske.
Co sparawdzone:
Termostaty - dwa wymienione;
Korek zbiornika wyrownawczego;
Pompa wody nie cieknie;
Plynu w zbiorniku nie ubywa;
Termostat trzyma - kiedy nagrzewnica zamknieta, nie otworzy sie zanim nie dojdzie wskazowka do polowy, potem waz doprowadzajacy do chlodnicy powoli sie nagrzewa;
Jak nagrzewnica otwarta temperatura silnika ucieka - nawet gdy termostat zamkniety.
Ma ktos jakies propozycje? 300 zl na kolejny termostat nie chce mi sie wydawac.
Prosze o pomoc bo powoli wymiekam, szukalem na roznych forach, nie tylko gp, nigdzie nie ma odpowiedzi, niektorzy twierdza ze diesle tak maja. Moze i maja ale moj rozchorowal sie zeszlej zimy, dwie poprzednie (4 rok gp bije) bylo ok.
Acha, na diagostyce komp oczywiscie nic nie pokazuje.
Pozdrawiam :)

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304763 Wysłany: 03 Lis 2009, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
adrian napisał(a):
....

A to mnie akurat wcale nie dziwi, bo te silniki mają tak wysoką sprawność, że może się nie chcieć nagrzać.
Jedyny sposób to ograniczyć przepływ powietrza przez komorę silnika, ewentualnie od dołu dać osłonę, żeby miski olejowej powietrze nie chłodziło.
Parę lat temu, jak odpadła mi dolna osłona w 1,9TDI VW, to przy -10 za cholerę nie szło tego silnika nagrzać do temp. nominalnej :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO