You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #313595 Wysłany: 02 Gru 2009, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
wałek: czemu przypinasz się do mnie, skoro piszę to samo co ipIV?

Poza tym wy jacyś chorzy jesteście z tą racją... Dla kogoś jedna sekunda może być dużo, dla innego nie... Ale dla was liczy się tylko wasze zdanie więc spoko, bawcie się dobrze.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #313603 Wysłany: 02 Gru 2009, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Sie 2009,
Posty: 131
ipIV a od kiedy silniki 1.2 60 i 1.2 80 maja takie same konstrukcje i roznia sie tylko programem?? Masz jakis wykresik z sprzetu czy stoper tylko??

STax i ipIV poczytajcie sobie troche tematow na autokaciku to zobaczycie ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2 i napewno nie da sie tego zrobic podniesieniem mocy o 5KM :> i nie mowie tutaj o wrazeniach podczas jazdy tylko o pomiarach g-techem pro.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313606 Wysłany: 02 Gru 2009, 14:20; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
voodzia napisał(a):
ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2 i napewno nie da sie tego zrobic podniesieniem mocy o 5KM

Ja już mówiłem - dużo zależy do jakiej wartości te 5 km dodasz. Jak masz np 100km i dodasz 5 (czyli 5%) to faktycznie, sekundy pewnie nie zyskasz. Jak masz 60km i dodasz 5 (prawie 10%) to sekunda jest jak najbardziej realna.

[ Dodano: 02 Gru 2009 13:20 ]
voodzia napisał(a):
ipIV a od kiedy silniki 1.2 60 i 1.2 80 maja takie same konstrukcje i roznia sie tylko programem?? Masz jakis wykresik z sprzetu czy stoper tylko??

Jeśli się nie mylę, to czasy które podał ipIV to czasy podawane przez producenta dla tych silników.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313637 Wysłany: 02 Gru 2009, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
voodzia napisał(a):
ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2

właśnie dlatego tak trudno bo czas jest w takim 1.2 przeswpionym do cc w granicach 11s. duzo większe przyspieszenie trzeba uzyskać, zeby z 11 zrobić 10 niż z 15 zrobić 14.

[ Dodano: 02 Gru 2009 16:52 ]
a=dV/dt

żeby z 15 sekund zrobic 14 trzeba zwiększyć średnie przyspieszenie o 0,14m/s^2, natomiast żeby z 11 zrobić 10 trzeba zwiększyć srednie przyspieszenie 0,25m/s^2.

Mając wykres niutków na kołach można ładnie policzyć z wykresu przyspieszenie. Żeby dokładnie to policzyć ja widzę tu sumę 2 całek ale w całkowanie bawić się nie będę i bedzie wersja lajt :E

Przykład:

Masa puntogrzmota: 875kg
t1=15s
t2=14s
t3=11s
t4=10s


a=dV/dt Średnie przyspieszenie przy 15s:

a1: 28/15=1,86m/s2
przy 14:
a2: 2
11: a3: 2,55
10: a4: 2,8

Srednia siła jaką potrzeba do rozbujania punta do setki w danych czasach:

F=ma

F15s=1,627kN
F14s=1,75kN

F11s=2,23kN
F10s=2,45kN


Średni moment obrotowy na kołach potrzebny do uzyskania takiej siły:

Moment siły F*r [N*m]

Promień koła w punto2 to niecałe 30cm

M15 = 1627*0,3=488Nm
M14 = 525Nm

M11 = 669Nm
M10 = 762Nm

Teraz mamy skrzynię biegów i problem bo do sety rozpędzamy sie na 2 biegach.

Przełożenie całkowite dla c514.5:
1bieg: 14,92
2: 8,23

I tu jest małe kuku bo potrzebne są czasy przyspieszeń do max V na 1 i 2biegu, więc reszta będzie do bani troche.

Nie wiem czy tak można ale policzymy sobie srednie przełożenie z jakiego korzystamy.

prz. sr = 11,57

Pomijajac straty na układzie przeniesienia napędu, opór powietrza itp.

Moment obrotowy potrzebny silnikowi do rozbujania się do takiej prędkości w takim czasie to

M15s = M15k/przełożenie srednie

M15s = 488/11,57 = 42Nm
M14s = 45Nm

Tu potrzeba dodać 3Nm

M11s = 57Nm
M10s = 65Nm

A tu aż 8Nm

Jak ma się to do mocy....

P=siła*przemieszczenie
czyli w naszym wypadku to siła * obroty w [rad/s]

I znowu średnie obroty jakie wykorzystujemy:

na 1: od 1000 do 6100
na 2: od 3800 do 6100

średnie rpm silnika: 4000rpm=66rps [też orientacyjne bo wzrost obrotów nie jest liniowy]

czyli 414rad/s

Po kolei:


Pśr do 15s = 42*414=17,4kW (22KM)

Pśr do 14s = 18,6kW (24KM)

P11 = 23,6kW (30KM)
P10 = 27kW (36KM)

Czyli pomijając straty itp itd. żeby w punto uciąć 1 sek z 15 sekund potrzeba podnieśc moc o 9%

Natomiast zeby w punto uciąć 1 sekundę z 11 sekund potrzeba podnieść srednią moc generowaną przez silnik o 20%. (rozbieżności wynikają znowu z tego, że obliczenia mamy dla sredniej mocy a nie maksymalnej)

Ile w tym prawdy w praktyce :)

Silnik 1.2 80 potrzebuje około 11,5s do rozbujania punto w 11 sekund
Silnik 1.4 95 potrzebuje 9,9 sekundy

Silnik 1.2 i 1.4 to praktycznie to samo poza pojemnością i mocą ;)

No to 80 *120% = 96 :lol: :E

Jakieś pytania? :E

Założenia bardzo ułatwione i czysto teoretyczne, ale całość obrazuje wyraźnie tym co fizyki nie ogarniają, że sekunda sekundzie nie jest równa.

Ktoś może powiedzieć że piepszę głupoty bo straty to około 30-40% a tutaj wychodzi 60-70%
Po pierwsze proszę rozróżnić max moc od mocy średniej;
Po drugie obroty silnika nie narastają liniowo - potrzebny wykres obrotów w funkcji czasu podczas przyśpieszania;
Po trzecie powinno się rozpatrzyć czas przsp na 1-ce i 2ce i dodać to samo z momentem na kołach.
Po czwarte wszystko powinno się policzyć na wartościach chwilowych a nie srednich. (czyli pochodne i całki :) )


[ Dodano: 02 Gru 2009 17:14 ]
Dlaczego nie czuć różnicy pomiędzy 15 i 14s? a dlaczego czuć pomiedzy 11 i 10s?

Proste.

Siła jaka na nas działa podczas przyspieszania:

F=ma
nasza masa powiedzmy 90kg
F=90*1,86 = 167N
F14=180N

różnica 13N

F11 = 230N
F10 = 252N

różnica 22N

Czyli? Przy 1 sek różnicy z 11 na 10s odczuwamy 2x większą siłę niż przy 1 sekundowej różnicy 15-14.

[ Dodano: 02 Gru 2009 18:02 ]
A czy mam wykres :)

Sam 866 w czapce + obróbka głowicy (kolega exor z AK):

http://sacza.ath.cx/~exor/moje/hamownia-wykres.jpg

Kolega Bemol z Autokącika hamował na takim samym setupie co ja mam :)

http://autokacik.pl/files/280806194-wyk1.jpg 67,5KM/95Niutów

[ Dodano: 02 Gru 2009 18:03 ]
Ja się pofatyguję na hamownię jak ogarnę wydech.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323629 Wysłany: 05 Sty 2010, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Lut 2008,
Posty: 7
ipIV napisał(a):
A czy mam wykres :)

Sam 866 w czapce + obróbka głowicy (kolega exor z AK):

http://sacza.ath.cx/~exor/moje/hamownia-wykres.jpg


Dla scislosci nalezy dodac, ze na gazie zaplon jest przestawiony o pare stopni.

_________________
pozdro, exor

www.jakzrobic.info


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328823 Wysłany: 24 Sty 2010, 11:26; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Kolejne P2 80JTD przeze mnie grzebane; auto po większym przebiegu, parametry pracy w normie.
Wykres serii:http://pionart.pl/~cinek/softy/piotrek_seria.pdf
Remap, wygładzenie przebiegu krzywych http://pionart.pl/~cinek/softy/piotrekDWA.pdf
Soft bezdymny, po usunięciu kata zapewne można jeszcze ciut powalczyć; szkoda tylko, że mimo nowego dwumasu (niestety nieoryginalnego) drgania pojawiały sie już przy +10Nm.
Niemniej autko jeździ bardzo przyjemnie o czym zapewne wypowie się jego właściciel.

Pozdro

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329084 Wysłany: 25 Sty 2010, 02:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Cze 2009,
Posty: 133
NO musze potwierdzic slowa mojego przedmowcy CINKA autkiem jezdzi sie bardzo przyjemnie

_________________
Clio Sport


Góra
 Profil  
 
 
 Post #531894 Wysłany: 24 Gru 2011, 09:48; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Forumowicz

Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1
CINEK_,
witam
mam punto 2 2001 r 1.9jtd 80km przejechane 200000
chcialem zapytac ile mozna jeszcze wyciagnac z tego silnika nie przesadzajac i ile takie cus kosztuje u ciebie

pozdrawiami dzieki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #531895 Wysłany: 24 Gru 2011, 10:03; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
Marcin niema szklanej kuli więc pewnie ci nie napisze, jedziesz do Niego, on bada pacjenta i na podstawie logów powie ci co można z nim zrobić

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534657 Wysłany: 05 Sty 2012, 11:53; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Rejestracja: 09 Kwi 2008,
Posty: 171
CINEK.
Jaki doradzisz dwu-mas do P2 80 1.9jtd.
Przebieg 127k wymieniłem nie dawno może 2-3k temu kompletne sprzęgło VALEO.

_________________
Było :Fiat Punto mk2 1.9 JTD
Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #535824 Wysłany: 08 Sty 2012, 22:47; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Cos wczesnie chyba ten dwumas do wymiany masz? Ile mniej wiecej te punta wytrzymuja do wymiany? Wymienialem sprzeglo przy 112tys to mi mowil mechanik ze jeszcze w dobrym stane to moge liczyc ze np na kolejne 100tys bedzie jezcze hulac?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536171 Wysłany: 10 Sty 2012, 13:11; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask
Rejestracja: 01 Maj 2010,
Posty: 100
Pomógł: 5
to zależy jak jeździsz, mój dwumas ma 170 tyś i juz powoli zbieram na nowy

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536382 Wysłany: 11 Sty 2012, 11:46; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Rejestracja: 09 Kwi 2008,
Posty: 171
Mój dwumas ma luzy koło ok 1cm. Przez to na większych obrotach 3 bieg nie wchodzi zbyt miło.
Wszystko zależy od jazdy tu się zgodzę. Auto ok 84tys w moim posiadaniu. Obecnie 127,630 km.
Auto dość sporo deptane. Jak na członka AutoMobil Klubu przystało :]
ps. nikt nie ma pewności czy 84tys. to był org. przebieg :[ , w dodatku ostatnio w dokumentach znalazłem fakturkę z wymianę komputerka wiec pewnie przebieg nie jest org. na 90%.

_________________
Było :Fiat Punto mk2 1.9 JTD
Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536404 Wysłany: 11 Sty 2012, 12:52; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
co to ma wspólnego z kopciuchem Marcina

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #536587 Wysłany: 11 Sty 2012, 22:54; 
 Temat postu: Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2786
Pomógł: 2
Zulek1986 napisał(a):
CINEK.
Jaki doradzisz dwu-mas do P2 80 1.9jtd.

podpinam sie, chodz wolałbym uzyskać odpowiedź jakie podzespoły poleca myśląc przyszłościowo o chipie? moze sprzeglo i dwumas z innych aut? jakies trwalsze modele?

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO