You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 03:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #29632 Wysłany: 25 Cze 2007, 14:44; 
 Temat postu: Temperatura a jej wskazywanie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sośnie
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 37
Od pewnego czasu mam problem z temperaturą slnika.
przez dwa lata jak nim jeźdżę to wskaźnik temperatury był tak na 1/4, a od kilku miesięcy podniusł sie prawie do połowy i jak chwilę stanę to za chwilę sie włączał wentylator,przedtem czekałem o wiele dłużej.Silnik mi się nie przegrzewa bo wentylator się tak jak kiedyś włącza i dalej mi temp. nie idzie,płynu mi też nie ubywa,ani nie wywala.Wymieniłem termostat,korek od chłodnicy,pompe wodną,przeczyściłem chłodnicę z zewnątrz i na zewnątrz i NIC!!!!!!!
W końcu stwierdziłem,że może to alternator daje jakiś opór i dlatego się ten silnik tak grzeje,więc zdjąłem pasek z alternatora i jest jakby w porządku.Dlatego pożyczyłem od kolegi drugi alternator i jest w porządku.A teraz pytanie,co może być w tym alternatorze nie tak,skoro łożyska na nim się dobrze(lekko obracają) nic tam się nie trze,a przez niego utrzymuje mi sie zbyt wysoka temperatura?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #29645 Wysłany: 25 Cze 2007, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Prędzej powiedziałbym że nagrzewnica jest walnieta niż coś z alternatorem. Ale i tak zdaje mi się że to nie jest jego wina.
Co do wskazówki to powinna znajdować się w połowie cały czas. Optymalna temperatura silnika (oleju) to około 90 stopni przy których otwiera się całkowicie termostat.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29676 Wysłany: 25 Cze 2007, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 119
weź pod uwagę ze są upały i powietrze jest nagrzane.
czytaj tu
topic1883.html

_________________
Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29737 Wysłany: 25 Cze 2007, 23:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 326
to jest wlasnie to o czym pisalem w sprawach organizacyjnych... taki temat juz byl i wystarczylo popatrzec troche na forum...
moze dzieki temu nie musialbys wymieniac termostatu,korka od chłodnicy,pompy wodnej oraz przeczyszczac chłodnicy z zewnątrz i na zewnątrz
teraz jest wyzsza temp otoczenia i to normalne ze sie silnik szybciej nagrzewa i sie wlacza wentylator
wczesniej pewnie nie zwrociles na to uwagi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29756 Wysłany: 26 Cze 2007, 01:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
kiedyś prowadziłem forum i niestety nie ma mocnych na leni :mrgreen:

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29920 Wysłany: 26 Cze 2007, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sośnie
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 37
FORUMOWICZE!
pisałem,że po założeniu drugiego alternatora temperatura na wskaźniku utrzymuje się tak jak powinna,także nie ma mowy o wyższej temp.otoczenia czy czymkolwiek.Byłem dzisiaj u elektryka i sprawdzał mi ten alternator i mówi że wszystko ok.,lecz jednak nie dawało mi to spokoju i podjechałem do serwisu,wytłumaczyłem o co mi chodzi i facet powiedział mi,że skoro już wszystko wymieniłem i przeczyściłem a jest to wina alternatora to jedynym co mogło sie uszkodzić może być w tym alternatorze ragulator napięcia,który sobie już załatwiłem i jutro go założe i napiszę czy miałem rację czy się mylę.Jeśli tak to nic więcej nie robię i mam to gdzieś.

_________________
Punto'96 1.2 60km.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29945 Wysłany: 26 Cze 2007, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 119
a co ma wspólnego z temperaturą regulator napięcia? jak jest walnięty regulator to morze nie być ładowanie albo może być za duże ładowanie i to wszystko

_________________
Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29973 Wysłany: 26 Cze 2007, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 326
ja mysle ze po prostu pracownik aso Cie olal bo niby co mial powiedziec...
uparles sie na ten alternator to powiedzial Ci co mozesz wymienic w nim i juz... najprawdopodobniej nie zglebial sie w Twoja teorie ze alternator daje jakis opor i przez to przegrzewa Ci sie silnik... o ile to przegrzaniem mozna nazwac... bo temp na 1/4 czy polowie skali jest normalnym zjawiskiem a poza tym jeszcze najnormalniej w swiecie wlacza Ci sie wentylator...
jak Ci tak to przeszkadza to zmien od razu caly silnik... albo auto :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #29974 Wysłany: 26 Cze 2007, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jesli alternator by stawiał taki opór by silnik się przegrzewał to by miał problemu z zapalaniem ewentualnie ze ślizganiem się paska. Takie rzeczy to w bajki włożyć ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #30004 Wysłany: 27 Cze 2007, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Przeworsk
Rejestracja: 11 Cze 2007,
Posty: 136
alternator wykluczam miałem u siebie zapieczony po wymianie okazało się że blokował (objaw przy rozruchu pisk metalowy) jeździłem takim z miesiąc było czuć że auto idzie oporniej chwilami ale nie miało to wpływu na wskaźnik temp.

_________________
świece bosch, cewka bosch, a maszyna nie idiosz


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO