|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Zbychu |
#319163 Wysłany:
21 Gru 2009, 16:58; Temat postu: WYMIANA USZCZELKI POD GŁOWICĄ |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Witam. Od 6 lat jestem "szczęśliwym" posiadaczem Fiata Punto 1,2 8V z 2001r. Do tej pory autko było w zasadzie bezawaryjne ale wiek i przebieg (106tys.km.) zrobił swoje. Od pewnego czasu ciągle zapowietrza mi się nagrzewnica, próby odpowietrzenia na niewiele się zdają, moja diagnoza to przepalona UPG. Czy ktoś z was wymieniał może samodzielnie uszczelkę? Na ile to skomplikowana operacja? Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
|
|
Góra |
|
|
|
|
kamilek-k1 |
#319200 Wysłany:
21 Gru 2009, 18:56; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
ja jakieś dwa miesiące temu miałem wymienianą uszczelkę, też mam silnik 8V , u mnie nie dość ,że ciągle przelewała się woda w nagrzewnicy i ubywało płynu to jeszcze było takie ciśnienie,ze po odkręceniu korka od wlewu płynu wszystko buzowało do góry, ja wymieniałem to u mechanika, zastanawiałem się nad wymianą ze znajomym, ale po czasie wycofałem się z tego pomysłu, to już raczej naprawa dla bardziej wprawionych mechaników, dlatego odstawiłem do warsztatu , tyle tylko,że wszystkie potrzebne części kupowałem we własnym zakresie , nie ufam żadnym mechaniką i naprawdę w ostateczności decyduje się na taki manewr jak naprawa w zakładzie, zawsze wszystko robię sam albo ze znajomym, i wiem ,że mam to napewno zrobione, w przypadku wymiany uszczelki poddałem się ale jak na razie wszystko jest oki, nic nie bulgocze ani się nie przelewa ,ale drugi raz do tego mechanika auta nie oddam ,niby wszystko mechanicznie jest oki, ale zawsze jest małe ale... ale tego już pisał nie będę
|
|
Góra |
|
|
remind |
#319211 Wysłany:
21 Gru 2009, 19:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319250 Wysłany:
21 Gru 2009, 19:49; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Sprawdzałem i spalin nie widać płynu niby też specjalnie nie ubywa ale ciągle zapowietrza się nagrzewnica. Po odpowietrzeniu i kilku minutach pracy na wolnych obrotach problem powraca. Przy tak duzych mrozach płyn praktycznie krąży tylko na małym obiegu więc trudno dojżeć bąbelki w zbiorniczku. Mam sporą praktykę w "grzebaniu" w autach i kilka kapitalnych remontów silników tyle, że w starszych mobilach tj maluch, fso czy polonez a tu trochę elektroniki i boję się, żeby coś nie pomylić. Najgorzej nie wiem jak za ten wtrysk się zabrać bo nie ma tam za dobrego dojścia żeby obczaić.
|
|
Góra |
|
|
voodzia |
#319282 Wysłany:
21 Gru 2009, 20:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
Wtryskow nie trzeba ruszac, wystarczy wywalic akumulator, odkrecic kolektory, zdjac rozrzad, podstawe z cewkami, termostat i wyciagac glowice. Tak robilem w tipo i smiga do dzis. Glowice po zdjeciu trzeba splanowac i zalorzyc na nowych srubach i tyle. W jedno popoludnie wymienisz. Sprawdz jeszcze czy podczas jazdy grzeje sie tunel kolo recznego, jesli tak to na bank uszczelka pod glowica padla.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#319284 Wysłany:
21 Gru 2009, 20:36; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
voodzia napisał(a): Sprawdz jeszcze czy podczas jazdy grzeje sie tunel kolo recznego, jesli tak to na bank uszczelka pod glowica padla.
Że się tak spytam Co ma piernik do wiatraka?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#319285 Wysłany:
21 Gru 2009, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
voodzia napisał(a): Sprawdz jeszcze czy podczas jazdy grzeje sie tunel kolo recznego, jesli tak to na bank uszczelka pod glowica padla.
a to czemu?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#319287 Wysłany:
21 Gru 2009, 20:40; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#319293 Wysłany:
21 Gru 2009, 20:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ale katalizator jest dosc daleko od tunelu
ty juz tez zmieniales uszczelke?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319327 Wysłany:
21 Gru 2009, 21:43; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Widzę, że będzie z tym trochę zabawy. Niedawno wymieniłem miskę olejową a teraz uszczelkę wydmuchało, ciekawe co następne pewnie skrzynia. Nie rozumiem tylko po co nowe śruby?
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
voodzia |
#319332 Wysłany:
21 Gru 2009, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
ipIV, greg505 a ma tyle ze ja tak mialem. Auto odpalalo dobrze, zaraz po rozruchu bulgotalo w ukladzie chlodzenia przez kilkadziesiat sekund, potem ustawalo i grzal sie caly tunel. Po wymianie uszczelki nic sie nie grzeje. Od kilku mechanikow tez slyszalem taka opinie ze to winna byla uszczelka.
Zbychu a nowe sruby glowicy po to bo stare sa poprzeciagane juz ze wzgledu na sposob ich dokrecania.
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319337 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:02; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
No zobaczymy. Kilkanaście silników robiłem i nigdzie śrub ani szpilek jeśli miały ok gwint nie zmieniałem i chodziły ponad 100tys. bezawaryjnie ale będę miał to na uwadze. A tak na marginesie to skąd macie taką wiedzę?
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#319339 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
po prostu zastanawiam sie co tam sie grzac moze, kosola srodkowa i schowek to rozumie (nagrzewnica i gorace powietrze)
ale sam tunel
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#319342 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:13; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): ty juz tez zmieniales uszczelke?
Nie i mam nadzieję że dotrzyma 150kkm puki co ma się ?dobrze? Gdybym zmieniał byłby manual 128 teraz jest.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319346 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:21; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
A ja po świętach chyba się za to wezmę i jak wszystko pójdzie dobrze to postaram się zrobić kilka fotek i może jakiś "manual". Dziwią mnie tylko niektóre wypowiedzi bo choć nie jestem mechanikiem samochodowym to jako taką wiedzę techniczną posiadam.
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#319353 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:27; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
aa ponoć są jaja z jedna śrubą i nasadkę trzeba zniszczyć czyt. zmniejszyć średnicę zewnętrzną
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#319356 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Wiadomo, że nie trzeba być mechanikiem samochodowym od razu żeby wymienić UPG. Ale jak ktoś nie posiada wiedzy w tej materii zupełnie podstawowej to lepiej, żeby sobie odpuścił. No i do takiej operacji trzeba też posiadać odpowiednie warunki takie jak np. garaż. Bo pod chmurką takiej rzeczy się nie zrobi i to niezależnie od pogody. Generalnie podziwiam samozaparcie, mi to by się nawet nie chciało wolę oddać auto zaufanemu mechanikowi i dać mu zarobić. Bo trzeba napędzać gospodarkę ja płacę mechanikowi, mechanik płaci w sklepie sklep opłaca producenta i koniunktura się kręci Jak byśmy wszystko sami robili to by kiepsko było...
W każdym razie, życzę powodzenia w wypełnieniu zadania jakie przed sobą postawiłeś.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#319359 Wysłany:
21 Gru 2009, 22:35; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Kufell napisał(a): Bo pod chmurką takiej rzeczy się nie zrobi i to niezależnie od pogody.
Da sie zrobić no bez przesady no Ale wypadałoby miec garage
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319457 Wysłany:
22 Gru 2009, 09:54; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Mam garaż i sporo różnych kluczy czyt. kilka kompletów więc myślę, że z tym nie będzie problemów a w razie czego o rzut beretem mam nieżle zaopatrzony sklep z narzędziami. A co do mechaników to nie mam zaufania bo już kilka razy próbowali mnie naciągnąć raz nawet im się udało i wypakowałem 2000PLN na turbinę która podobno była uszkodzona i po wymianie okazało się że nie ma poprawy a mój TRANSIT 2,5 TDi idzie na maxa 80km/h. dopiero taki młody mechanik podpowiedział mi, żeby sprawdzić katlizator i po wywaleniu katalizatora zaczął śmigać jak osobówka Tak więc wolę coś zrobić sam i wiedzieć czym jeżdżę no chyba że ktoś zna jakiegoś dobrego sprawdzonego mechanika z okolic Lublina.
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#319461 Wysłany:
22 Gru 2009, 10:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Rób samemu, na spokojnie jak popatrzysz to w PII nie jest to skomplikoane jak się na 1szy rzut oka wydaje. Zaopatrz się w nowe śruby do głowicy, wszystkie potrzebne uszczelki które trzeba przy tej operacji wymienić i do dzieła. Przyłóż się tylko do solidnego oczyszczenia bloku z pozostałości starej uszczelki (gasket remover + skrobane). Oczywiście głowica do planowania w warsztacie musi iść. Porób sobie fotki jak się nie czujesz pewnie w składaniu tego do kupy żebyś miał się czym posiłkować.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319465 Wysłany:
22 Gru 2009, 10:30; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Jak już się za to wezmę to strzelę kilka fotek żeby się pochwalić widzę że to częsta usterka to może się wyspecjalizuję i będę czesał kasę od innych a tak na poważnie to już kilka razy wymieniałem UPG tyle, że w poldku 1,6 bo tam to było częsta usterka. Jak rozbiorę to pewnie i złożę bo jeszcze tak nie było co bym musiał posiłkować się mechanikiem. Założyłem ten temat żeby sprawdzić czy nie ma tam jakiś niespodzianek ale widzę , że niewielu "puntomaniaków" zagłebia się w tak niedostępne rejony swoich kropek
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
Manfred |
#319475 Wysłany:
22 Gru 2009, 11:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
Hm ja wybieram się kropasem nad morze we wakacje więc jakieś 400 km przedemną no i żeby nie mieć niespodzianek chce zrobić to i tamto.
Noo i właśnie m.in. uszczelkę bo auto ma 82 kk i było kiedyś w gazie więc wolę przy 100kk wymienić i mieć święty spokój
Ale sam na pewno się nie wezmę
_________________ Przygarnij KROPKA topic8320.html
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#319496 Wysłany:
22 Gru 2009, 12:04; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
Manfred napisał(a): Noo i właśnie m.in. uszczelkę bo auto ma 82 kk i było kiedyś w gazie więc wolę przy 100kk wymienić i mieć święty spokój
Po co chcesz to robić na zapas? z tego co tu czytałem to u innych przy przebiegach po 150tys.km jest OK. Ja muszę wymienić UPG bo zapowietrza mi się nagrzewnica a ponad to od pewnego czasu "poci" mi się od strony katalizatora więc nadszedł czas na wymianę
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
dark440 |
#319741 Wysłany:
23 Gru 2009, 02:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wozna Rejestracja: 02 Cze 2009, Posty: 14
|
ja wymieniałem sam nic skomplikowanego nawet kanał nie potrzebny tylko może być problem z jedną śrubą od mocowania silnika i patent na napinanie paska rozrządu
zajęło mi 2 dni a to z racji planowania (kolejka była)
pomocnik raczej niezbędny i trochę literatury
powodzenia i wesołych świąt
|
|
Góra |
|
|
krzy-ys |
#319782 Wysłany:
23 Gru 2009, 11:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Ja co prawda nie w mk2, ale w mk1 (chyba ten sam silnik) wczoraj wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą przy -5 stopniach . No, tyle, że nie na świerzym, śnieżnym powietrzu a w garażu u znajomego. Wystarczy nasadowy klucz (wyleciało mi z głowy jaki) i umiejętność zdejmowania filtra .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|