|
Obecny czas: 14 Maj 2025, 06:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Nakatomi |
#323915 Wysłany:
06 Sty 2010, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 36
|
Fak dolałam za duzo jest z 2 , 3 cm powyżej max moje pytanie brzmi co sie stanie teraz starać się to jakoś wyciągnąć czy teź nic się nie stanie?
_________________ Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kamillo |
#323937 Wysłany:
06 Sty 2010, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
hm, auto nie lubi mieć za dużo płynów eksploatacyjnych - czy to płynu chłodniczego, czy oleju w silniku. należy uważać żeby nie przelać powyżej max. teraz Nakatomi zrób tak:
1. na chłodnicy - po drugiej stronie niż zbiorniczek - masz takiego "motylka", śróbkę, którą wykręć. dość długi ma gwint więc trzeba trochę palcami pobrzebierać.
2. odpal autko i niech chwilkę pochodzi - wówczas "wypluje" trochę płynu. tylko za długo nie, bo znów będzie za mało (tu przedałaby się pomoc drugiej osoby, która patrzyłaby ile się wylało, bądź trzeba mieć szybkie nogi: odpalić autko, wyskoczyć z niego (hamulec ręczny i na luzie  ), pognać do przodu, popatrzeć jak się płyn wylewa.
3. zakręcić śróbkę najlepiej na pracującym silniku - nie zapowietrzy się wówczas układ chłodzenia.powodzenia:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
Nakatomi |
#323990 Wysłany:
06 Sty 2010, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 36
|
Poradziłam sobie w inny sposób teraz mam około 5 cm poniżej maks . ( ale lepiej żebyście nie wiedzieli jak to zrobiłam  Kamillo dzieki za chęci 
_________________ Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#323995 Wysłany:
06 Sty 2010, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
U mnie płyn już ciekł z pompy, termostatu, z miejsca gdzie wchodzi taki wężyk od płynu gdzieś tam, a ostatnio gdzieś tam z tyłu za silnikiem gdzie jest taka zapinka. Pytanie za 10 pkt. Skąd będzie ciekł następnym razem? [ Dodano: 06 Sty 2010 20:36 ]Kamillo napisał(a): hm, auto nie lubi mieć za dużo płynów eksploatacyjnych - czy to płynu chłodniczego, czy oleju w silniku. należy uważać żeby nie przelać powyżej max. teraz Nakatomi zrób tak: 1. na chłodnicy - po drugiej stronie niż zbiorniczek - masz takiego "motylka", śróbkę, którą wykręć. dość długi ma gwint więc trzeba trochę palcami pobrzebierać. 2. odpal autko i niech chwilkę pochodzi - wówczas "wypluje" trochę płynu. tylko za długo nie, bo znów będzie za mało (tu przedałaby się pomoc drugiej osoby, która patrzyłaby ile się wylało, bądź trzeba mieć szybkie nogi: odpalić autko, wyskoczyć z niego (hamulec ręczny i na luzie  ), pognać do przodu, popatrzeć jak się płyn wylewa. 3. zakręcić śróbkę najlepiej na pracującym silniku - nie zapowietrzy się wówczas układ chłodzenia.powodzenia:)
A nie lepiej użyć strzykawki?
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
yogi.g |
#324111 Wysłany:
07 Sty 2010, 00:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Radom Rejestracja: 14 Sty 2008, Posty: 114
|
Cytuj: A ja mam tak ze jak zaleje pod MAX to mi plyn wywala przez wlew i spada do MIN (na zimnym silniku) na goracym jest w polowie skali, co doleje to ucieknie wiec po prostu jezdze na takim stanie jaki sie autko podoba;) Co jakis czas tylko sprawdzam czy trzyma;)
makkak a nagrzewnice odpowietrzyłeś??
|
|
Góra |
|
 |
pawelstany |
#324213 Wysłany:
07 Sty 2010, 14:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 12 Paź 2009, Posty: 137
|
Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?

_________________ Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)
Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#324215 Wysłany:
07 Sty 2010, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Nakatomi napisał(a): Ok ale jesli auto stoi na zewnatrz i sprawdzałam na zimnym (temp. na polu -10 ) to ma to jakieś znaczenie czy nie :0 ( a tak na marginesie ile kosztuje uszczelka pod głowice punto IIFl 2003 8 zaworowy )
Zobacz sobie na zbiornik przy -10 i przy np. 0 C - zobaczysz jednak różnicę w poziomach.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#325971 Wysłany:
13 Sty 2010, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
yogi.g Nie na to nie patrzylem, nagrzewnica grzeje az milo, problemow z temperatura brak, wyglada na to ze jak zaleje plynu na ok. max to na goracym silniku sie plyn rozszerza i po prostu przekracza max i sie wylewa przez korek woewu (tam widzialem wycieki). Jak juz sie wyleje tyle co chce to na zimnym plynu mam min a na goracym blisko max. Tak jezdze i nic z tym nie robie:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#326178 Wysłany:
14 Sty 2010, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
pawelstany napisał(a): Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?  
Jakby zdjęcia były wyraźniejsze, to bym może pomógł.
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#326276 Wysłany:
14 Sty 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
To ja mam lepszy motyw. W grudniu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, jak do tej pory zrobiłem tylko 2000km. Dolałem w międzyczasie ~4L płynu. Jak dam po obrotach to zawsze płyn się pieni. Chłodnica się zapowietrza po każdej jeździe. Przewody robią się twarde tylko na zimnym silniku po przejechaniu się i nagrzaniu. Na gorącym silniku, po niewielkim ostudzeniu i po odkręceniu korka podnosi się poziom płynu prawie pod korek. Nie mam pojęcia gdzie to ucieka. W serwisie Fiata powiedzieli, że trzeba dodać środek do uszczelniania chłodnic. Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#326350 Wysłany:
15 Sty 2010, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
remind napisał(a): To ja mam lepszy motyw. W grudniu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, jak do tej pory zrobiłem tylko 2000km. Dolałem w międzyczasie ~4L płynu. Jak dam po obrotach to zawsze płyn się pieni. Chłodnica się zapowietrza po każdej jeździe. Przewody robią się twarde tylko na zimnym silniku po przejechaniu się i nagrzaniu. Na gorącym silniku, po niewielkim ostudzeniu i po odkręceniu korka podnosi się poziom płynu prawie pod korek. Nie mam pojęcia gdzie to ucieka. W serwisie Fiata powiedzieli, że trzeba dodać środek do uszczelniania chłodnic. Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
Parę lat temu miałem podobną sytuację w CC900.
Na postoju nie było widać żadnych wycieków, żadnych objawów przepalenia upg też nie było.
A dochodziło już do tego, że po przejechaniu 20 km musiałem 2l płynu dolewać.
Z kanału patrzyłem czy gdzieś nie kapie - i nic.
Taka zabawa trwała ok. 2 tygodnie, dodawałem uszczelniaczy - żadnego efektu.
W końcu poprosiłem żonę: trzymaj autko na podwyższonych obrotach, a ja z kanału popatrzę czy gdzieś się nie leje.
I okazało się, że przy ok. 3000 rpm pojawiał się wyciek z chłodnicy, taka nitka cieńsza od włosa, na niższych obrotach nic nie ciekło.
Po wymianie chłodnicy autko hulało jak nówka
Btw - ceny parę lat temu - chłodnica Valeo w ASO Fiat - ponad 300 zł, taka sama z All..., z dostawą do domu - 130 zł
Jeśli na zewnątrz nie cieknie, no to - niestety - cieknie do wnętrza silnika = przepalona upg, pęknięty blok albo głowica 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#326351 Wysłany:
15 Sty 2010, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Właśnie obserwowałem też chłodnicę, popatrzyłem nawet na nagrzewnice lekko i obok czy nie ma i nie ma nigdzie krystalizacji, śladów płynu itp, bo te borygo zielone jak schnie to robi się nalot taki białawy.
Niepokoją mnie twarde przewody po lekkim przybutowaniu na zimnym silniku oraz to że zapowietrza mi się cały czas chłodnica. Tylko jak to możliwe że do układu, który jest pod ciśnieniem większym od atmosferycznego dostaje się dodatkowy gaz... Autko jak postoi kilka dni to po odkręceniu kurka wpływa dużo płynu do zbiornika...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#327093 Wysłany:
24 Sty 2010, 17:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
Nie wiem, ale jak nie ma wycieku, a raczej powinien być, to nie wiem, jak tam w tym dieslu jest, ale może to jakiś przewód przetarty od płynu ponad zbiornikiem albo gdzieś źle wciśnięty. Podkładałeś kartkę papieru? Ja tak zawsze robię. [ Dodano: 24 Sty 2010 17:32 ]BTW, co to jest uszczelka pod głowicą i gdzie to jest?
Próbowałeś takiego proszku wsypać do uszczelniania chłodnic?
Ja tak zrobiłem i tak jakby mi wyciek chyba ustąpił.
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
yoorek |
#627634 Wysłany:
24 Lis 2012, 23:17; Temat postu: Re: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wroclaw Rejestracja: 09 Kwi 2011, Posty: 19
|
pawelstany napisał(a): Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?   Podnoszę, bo niestety i ja pod zbiornikiem stwierdziłem wyciek. Najlepsze jest to, że raz cieknie, raz nie cieknie. Moje auto, to punt0o II przed FL, ale myślę, że to bez znaczenia 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|