You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 10:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #323614 Wysłany: 05 Sty 2010, 17:08; 
 Temat postu: znikający płyn chłodniczy
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 20 Paź 2009,
Posty: 93
Panowie ponad miesiąc temu wlałem płynu chłodniczego miedzy minimum a maximum,dzis jest lekko pod minimum czy to normalne,ze płyn chłodniczy sie tak zużywa?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #323619 Wysłany: 05 Sty 2010, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
pewnie masz gdzieś wyciek, sprawdź zbiorniczek, wężyki, chłodnicę

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323623 Wysłany: 05 Sty 2010, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
albo uszczelka pod głowicą do wymiany ......ale najpierw tak jak pisze xONx szukałbym wycieku...

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323628 Wysłany: 05 Sty 2010, 17:37; 
 Temat postu: z
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 20 Paź 2009,
Posty: 93
czyli płyn chłodniczy ma trzymać cały czas ten sam poziom? jeśli nawet nie ma wycieku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323630 Wysłany: 05 Sty 2010, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
sylwek30 płyn chłodniczy musi trzymać cały czas ten sam poziom

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323640 Wysłany: 05 Sty 2010, 18:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
sylwek30 a sprawdziłeś już, że nie ma wycieku ???

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323643 Wysłany: 05 Sty 2010, 18:12; 
 Temat postu: w
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 20 Paź 2009,
Posty: 93
jeszcze nie bo nie wiem od czego zaczynac


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323659 Wysłany: 05 Sty 2010, 18:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
Mam podobny problem gdyz ostatnio zauważyłam że jest troszkę poniżej minimum Ale dobry wujek powiedział żebym sprawdzila stan płynu na rozgrzanym silniku i o dziwo okazało sie że jest pomiędzy min i max wiec chyba wszystko wporządku co o tym myślicie ?

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323661 Wysłany: 05 Sty 2010, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Nakatomi napisał(a):
Mam podobny problem gdyz ostatnio zauważyłam że jest troszkę poniżej minimum Ale dobry wujek powiedział żebym sprawdzila stan płynu na rozgrzanym silniku i o dziwo okazało sie że jest pomiędzy min i max wiec chyba wszystko wporządku co o tym myślicie ?



Płyn chłodniczy rozszerza się pod wpływem ciepła, jednak sprawdzać powinno się na zimnym.

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323675 Wysłany: 05 Sty 2010, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
Ok ale jesli auto stoi na zewnatrz i sprawdzałam na zimnym (temp. na polu -10 ) to ma to jakieś znaczenie czy nie :0 ( a tak na marginesie ile kosztuje uszczelka pod głowice punto IIFl 2003 8 zaworowy )

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323677 Wysłany: 05 Sty 2010, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
dolej na zimnym i za jakis czas tez sprawdz na zimnym

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323700 Wysłany: 05 Sty 2010, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 12 Paź 2009,
Posty: 137
U mnie ten sam problem. Dolałem płynu do max wymieniłem uszczelkę i po ok. miesiącu płynu jest mniej niż minimum;/ Ostatnio chciałem sprawdzić wyciek ale miałem garaż tylko udostępniony na 2 godziny i nie wiem czy to był roztopiony śnieg czy płyn chłodniczy;/

_________________
Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)

Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323703 Wysłany: 05 Sty 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
pawelstany zamontuj między silnik a podłogę karton.....na silniku sniegu nie masz więc nie może z silnika lecieć nic innego ...a jak leci tzn, że masz wyciek...

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323720 Wysłany: 05 Sty 2010, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 12 Paź 2009,
Posty: 137
W ciągu najbliższych dni postaram się z tym powalczyć;)

_________________
Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)

Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323840 Wysłany: 06 Sty 2010, 11:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
A ja mam tak ze jak zaleje pod MAX to mi plyn wywala przez wlew i spada do MIN (na zimnym silniku) na goracym jest w polowie skali, co doleje to ucieknie wiec po prostu jezdze na takim stanie jaki sie autko podoba;) Co jakis czas tylko sprawdzam czy trzyma;)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323915 Wysłany: 06 Sty 2010, 16:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
Fak dolałam za duzo jest z 2 , 3 cm powyżej max moje pytanie brzmi co sie stanie teraz starać się to jakoś wyciągnąć czy teź nic się nie stanie?

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323937 Wysłany: 06 Sty 2010, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
hm, auto nie lubi mieć za dużo płynów eksploatacyjnych - czy to płynu chłodniczego, czy oleju w silniku. należy uważać żeby nie przelać powyżej max. teraz Nakatomi zrób tak:
1. na chłodnicy - po drugiej stronie niż zbiorniczek - masz takiego "motylka", śróbkę, którą wykręć. dość długi ma gwint więc trzeba trochę palcami pobrzebierać.
2. odpal autko i niech chwilkę pochodzi - wówczas "wypluje" trochę płynu. tylko za długo nie, bo znów będzie za mało (tu przedałaby się pomoc drugiej osoby, która patrzyłaby ile się wylało, bądź trzeba mieć szybkie nogi: odpalić autko, wyskoczyć z niego (hamulec ręczny i na luzie :D ), pognać do przodu, popatrzeć jak się płyn wylewa.
3. zakręcić śróbkę najlepiej na pracującym silniku - nie zapowietrzy się wówczas układ chłodzenia.powodzenia:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323990 Wysłany: 06 Sty 2010, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
Poradziłam sobie w inny sposób teraz mam około 5 cm poniżej maks . ( ale lepiej żebyście nie wiedzieli jak to zrobiłam :) Kamillo dzieki za chęci :*

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323995 Wysłany: 06 Sty 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
U mnie płyn już ciekł z pompy, termostatu, z miejsca gdzie wchodzi taki wężyk od płynu gdzieś tam, a ostatnio gdzieś tam z tyłu za silnikiem gdzie jest taka zapinka. Pytanie za 10 pkt. Skąd będzie ciekł następnym razem? :lol:

[ Dodano: 06 Sty 2010 20:36 ]
Kamillo napisał(a):
hm, auto nie lubi mieć za dużo płynów eksploatacyjnych - czy to płynu chłodniczego, czy oleju w silniku. należy uważać żeby nie przelać powyżej max. teraz Nakatomi zrób tak:
1. na chłodnicy - po drugiej stronie niż zbiorniczek - masz takiego "motylka", śróbkę, którą wykręć. dość długi ma gwint więc trzeba trochę palcami pobrzebierać.
2. odpal autko i niech chwilkę pochodzi - wówczas "wypluje" trochę płynu. tylko za długo nie, bo znów będzie za mało (tu przedałaby się pomoc drugiej osoby, która patrzyłaby ile się wylało, bądź trzeba mieć szybkie nogi: odpalić autko, wyskoczyć z niego (hamulec ręczny i na luzie :D ), pognać do przodu, popatrzeć jak się płyn wylewa.
3. zakręcić śróbkę najlepiej na pracującym silniku - nie zapowietrzy się wówczas układ chłodzenia.powodzenia:)

A nie lepiej użyć strzykawki?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324111 Wysłany: 07 Sty 2010, 00:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Radom
Rejestracja: 14 Sty 2008,
Posty: 114
Cytuj:
A ja mam tak ze jak zaleje pod MAX to mi plyn wywala przez wlew i spada do MIN (na zimnym silniku) na goracym jest w polowie skali, co doleje to ucieknie wiec po prostu jezdze na takim stanie jaki sie autko podoba;) Co jakis czas tylko sprawdzam czy trzyma;)

makkak a nagrzewnice odpowietrzyłeś??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324213 Wysłany: 07 Sty 2010, 14:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 12 Paź 2009,
Posty: 137
Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?

Image

Image

_________________
Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)

Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324215 Wysłany: 07 Sty 2010, 14:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Nakatomi napisał(a):
Ok ale jesli auto stoi na zewnatrz i sprawdzałam na zimnym (temp. na polu -10 ) to ma to jakieś znaczenie czy nie :0 ( a tak na marginesie ile kosztuje uszczelka pod głowice punto IIFl 2003 8 zaworowy )



Zobacz sobie na zbiornik przy -10 i przy np. 0 C - zobaczysz jednak różnicę w poziomach.

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #325971 Wysłany: 13 Sty 2010, 16:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
yogi.g Nie na to nie patrzylem, nagrzewnica grzeje az milo, problemow z temperatura brak, wyglada na to ze jak zaleje plynu na ok. max to na goracym silniku sie plyn rozszerza i po prostu przekracza max i sie wylewa przez korek woewu (tam widzialem wycieki). Jak juz sie wyleje tyle co chce to na zimnym plynu mam min a na goracym blisko max. Tak jezdze i nic z tym nie robie:)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326178 Wysłany: 14 Sty 2010, 15:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
pawelstany napisał(a):
Dziś wykryłem ten wyciek. Pod zbiornikiem mokro. No i cały czas mokro jest na silniku, ale niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą tak więc ten płyn chłodniczy może być też tego przyczyną. Ale pytanie jak zwalczyć ten wyciek pod zbiornikiem "metodą domową" aby nie jechać do mechanika?

Image

Image

Jakby zdjęcia były wyraźniejsze, to bym może pomógł.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326276 Wysłany: 14 Sty 2010, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
To ja mam lepszy motyw. W grudniu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, jak do tej pory zrobiłem tylko 2000km. Dolałem w międzyczasie ~4L płynu. Jak dam po obrotach to zawsze płyn się pieni. Chłodnica się zapowietrza po każdej jeździe. Przewody robią się twarde tylko na zimnym silniku po przejechaniu się i nagrzaniu. Na gorącym silniku, po niewielkim ostudzeniu i po odkręceniu korka podnosi się poziom płynu prawie pod korek. Nie mam pojęcia gdzie to ucieka. W serwisie Fiata powiedzieli, że trzeba dodać środek do uszczelniania chłodnic. Nie mam pojęcia co z tym zrobić.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO