|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Discrete |
#267115 Wysłany:
22 Cze 2009, 21:59; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
A to prawda ze wgniecenia, obicia i inne sa podatniejsze na rudą? jezeli tak to np czy cały lekko wgnieciony próg malować czy jest inna metoda zapobiegania?
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#267126 Wysłany:
22 Cze 2009, 22:16; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Emer |
#283915 Wysłany:
31 Sie 2009, 09:09; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 57
|
Sam zadałem pytanie i sam sobie odpowiem Właśnie odebrałem swojego kropka z konserwacji, kosztowało mnie to 300zł. Dużo? Mało? Sam nie wiem, ciesze się że już zrobione. Mechanika, który podjąłby się konserwacji nie jest łatwo znaleźć. W Gliwicach nie znalazłem takiego, choć może są dobrze zakonspirowani. Odważny znalazł się pod Gliwicami w Kamieńcu ok 10km od Gliwic. Jeśli ktoś będzie potrzebował namiar - służę.
_________________ Punto I 1.1 Sole '99
czerwony jak cegła
|
|
Góra |
|
|
AndyPol |
#325171 Wysłany:
10 Sty 2010, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Myślę , że te 300 zł to niewiele w porównaniu z kwotą którą trzeba wydać na rozebranie wnętrza i wycinanie pokrytych korozją progów i podłogi. Niestety ja przez oszczędność poprzedniego właściciela będę musiał zmieniać te elementy w swoim Kropku. Wczoraj czyszcząc szczotką drucianą wewnętrzną część progu zobaczyłem okazałą dziurę o długości ok. 15 cm. Przeraża oszczędność samego producenta. W progu nie ma żadnej konserwacji fabrycznej. Kilka delikatnych kropek jakiegoś wosku to zbyt mało by ochronić próg przed korozją. Załamałem się. Jeśli nie posiadacie nadkoli w tylnych błotnikach to warto je zamocować. Czyszcząc blachę w tym miejscu dostałem się do bagażnika i tylnego zderzaka. Nadkole kosztuje kilkadziesiąt zł, naprawa tego elementu znacznie więcej.
|
|
Góra |
|
|
marszapol |
#592000 Wysłany:
21 Cze 2012, 12:03; Temat postu: Re: Konserwacja |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Malec Rejestracja: 13 Lip 2010, Posty: 160
|
warto kupić takie środki do konserwacji : -Terotex HV 400 -Terotex Super 3000
_________________
Punto Evo 1.4 8V ESTIVA BLE&ME Fiat seicento 0.9
|
|
Góra |
|
|
MSMar |
#598511 Wysłany:
16 Lip 2012, 14:41; Temat postu: Re: Konserwacja |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 18 Lip 2011, Posty: 33
|
Plastikowe nadkola to dobra sprawa, polecam jeszcze połączenia między plastikowym nadkolem a nadwoziem uszczelnić sylikonem, a śruby mocujące zabezpieczyć bitexem.
_________________ Moje Punto 1.1 55 SX topic37139.html
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#598512 Wysłany:
16 Lip 2012, 14:45; Temat postu: Re: Konserwacja |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Sylikon oczywiście NIE. Zawiera przecież ocet... Są do tego specjalne masy uszczelniające.
A co do malowania podwozia to polecam: jako podkład pod środek poniżej i w profile zamknięte (można kłaść na wyczyszczoną rdzę, hamuje postęp) - Valvoline Tectyl ML jako nawierzchnia - Valvoline Bodysafe
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
MSMar |
#598611 Wysłany:
17 Lip 2012, 07:30; Temat postu: Re: Konserwacja |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 18 Lip 2011, Posty: 33
|
Cytuj: Sylikon oczywiście NIE. Zawiera przecież ocet... Ocet zawiera chyba tylko sylikon bezbarwny, a są jeszcze biały ,czarny , brązowy. Przynajmniej tak mi sie wydaje, bezbarwny tylko smierdzi octem
_________________ Moje Punto 1.1 55 SX topic37139.html
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#598629 Wysłany:
17 Lip 2012, 10:16; Temat postu: Re: Konserwacja |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Wszystkie mogą mieć ocet. Nawet akrylowy. Są pasty do tego przeznaczone w cenie nie większej niż dobry sylikon, więc chyba nie warto ryzykować.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
Dremix_Kal |
#598632 Wysłany:
17 Lip 2012, 10:32; Temat postu: Re: Konserwacja |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Palio Weekend
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 26
|
Angry_Us3r napisał(a): Sylikon oczywiście NIE. Zawiera przecież ocet.. Sylikon uniwersalny owszem, ale jest również neutralny (bezbarwny), który jest neutralny w stosunku do gumy, blachy itp.
_________________ Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 80 KM, Fiat Panda 1.1 8v 55 KM, Fiat Albea 1.2 16v 80KM
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|