You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 01:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #327540 Wysłany: 19 Sty 2010, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
4toku napisał(a):
A w P I 75 też tak telepie na jałowym ?

Nie, zapewne przez ciut inaczej ustawione koło rozrządu.


4toku napisał(a):
Może da się z tym żyć

Da, jak najbardziej... ale! zależy od warunków czy jest gorąco czy nie... jak jest mega wilgotno to czasami wcale nie telepie, ale jak jest sucho to czuć.

Inna bajka opowiedz więcej o zapłonie - co i jak dokładnie :)

I za 5 100wek można wgrać program z seja sporting - ciut inne lanie benzyny i odcinka na 7100. Ma to sens, gdyż max moc i moment idzie w górę po tych modach.

[ Dodano: 19 Sty 2010 20:12 ]
z tym 4-2-1 się opierniczam tak długo bo jest rzeźba z 2 lambdą - dystanse etc. oraz ja wyznaję prawidłowy tuning - kat musi być a najtańszy sportowy 500z.... :/ także z rzeźbą około 1k trzeba mieć :(

[ Dodano: 19 Sty 2010 20:13 ]
można jeszcze odchudzić zamach o 5-max 10% ale trzeba to nadrobić sprężaniem wiec... hmmm czapki nie zdejmuję :E

[ Dodano: 19 Sty 2010 20:14 ]
wtedy nie wykluczone że wyjdzie z tego 80KM. A i tak 80KM to szału nie ma..... te mody n/a może w seju dają rade ale nie w prawie 200kg cięższym punto. W punto bez turba nie ma jazdy :D A porządne turbo to bez 10k do tematu lepiej nie podchodzić, chyba ze ma to być drut.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #327557 Wysłany: 19 Sty 2010, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Cytuj:
Inna bajka opowiedz więcej o zapłonie - co i jak dokładnie Smile

Bardzo prosto się przestawia zapłon.
Spiłowywujesz na równo pilnikiem kołek ustalający położenie koła pasowego (od alternatora)
przekręcasz koło w prawo do oporu ,dokręcasz trzy śruby - gotowe.
Jak Ci mało to można trochę rozwiercić otwory w kole pasowym i popchnąć go mocniej.
Trzeba posłuchać czy nie ma spalania stukowego na niższych obrotach i ewentualnie cofnąć (opóźnić zapłon)
Metoda trochę druciarska ale sprawdza się i daje efekty :)

ipIV napisał(a):
wtedy nie wykluczone że wyjdzie z tego 80KM. A i tak 80KM to szału nie ma..... te mody n/a może w seju dają rade ale nie w prawie 200kg cięższym punto. W punto bez turba nie ma jazdy Very Happy A porządne turbo to bez 10k do tematu lepiej nie podchodzić, chyba ze ma to być drut.


Nie chcę robić jakiegoś ekstremalnego tuningu tylko trochę podnieść moc za rozsądne pieniądze.
To i tak będzie wozidełko do miasta i krótką trasę i bolidu z tego zrobić się nie da :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327577 Wysłany: 19 Sty 2010, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
4toku napisał(a):
Metoda trochę druciarska ale sprawdza się i daje efekty

To może lepiej za 100wke kupić wariator zapłonu do LPG :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327944 Wysłany: 20 Sty 2010, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Zbierają się graty.
Dziś przyszła paczka :)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327995 Wysłany: 21 Sty 2010, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
4toku Zanim zrobisz wydech daj mu tez więcej powietrza, wstawiając ssący z przepustnicą z 1.2 75KM.

Ale i tak wszystkie te modyfikacje, wałki, srałki i ssałki bez programu pod to nie mają zbytniego sensu.

Co do wydechu to mam wydechowy z portkami zrobiony pod PII i kilka jeszcze rzeczy się znajdzie po moich modach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329245 Wysłany: 25 Sty 2010, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Wałek 866 zamontowany. :D

Wrażenia:

Nie odkryje Ameryki jak napisze że
-wibracje na jałowym
-lepsza góra od 3 500 rpm
-trochę gorszy dół (max. moment przesunął się wyżej).

Jednak odczucia zostaną zweryfikowane przez hamownie.
Wizyta niebawem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330426 Wysłany: 29 Sty 2010, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
4toku zapodaj cała głowicę z 1.2 75KM do siebie, zrób przepustnicę na 42mm lub 45mm. Dodaj wydechowy 4-2-1 i dopiero jedź na hamownię. Głowicę wcześniej zaopatrz w większe zawory ( dużo większe ). Do dopełnienia daj większe tłoki z opla ( będzie wtedy prawie 1.4 ) i zrób elektronikę na dwa komputery, mały do BC i duży ( z 1.2 75KM ) do silnika. Wtedy strojenie kosztuje około 600zł. Do 100KM powinno dojść.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330515 Wysłany: 29 Sty 2010, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
iNTER lol to po co 4toku robil obrobke glowicy ? :hahaha: :E tak to jest nie czytac tematu ...

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330554 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
DeviLL polecam sprawdzić czym różnią się głowice z PII 60KM i PI 75KM a potem pisać, bo jak na razie troszkę się ośmieszasz.

I jaką to niby obróbkę zrobił? Wyciął prowadnice? To akurat był błąd. Reszta co zrobił to kosmetyka. Chyba nie widziałeś głowicy po obróbce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330556 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
iNTER a ja Ci polecam poczytac ten temat , zanim sie osmieszysz pisaniem glupot . Juz widze jakbys Ty zmodzil silnik jaki posiadasz , a potem ktos Ci pisal , stary zmien na wiekszy bo ten to padaka ,a Ty juz wydales 10tys na mody tego co masz :hahaha: Uzyj glowy by zrozumiec o czym do Ciebie pisze i o czym jest ten temat.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330559 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
iNTERa czym rózni się głowica z PII 60km od tej z PI 75km? jaka jest roznica wielkosci kanalow oraz zaworow w glowicach?

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330563 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Muszę powiedzieć że ten wałek nic mi nie dał, wręcz przeciwnie. :(
Gorszy dół , taka sama góra.
Może zapchany katalizator?

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330565 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
DeviLL Ty chyba nie czytałeś tego tematu od początku do końca, bo ja jakoś nie widzę tam zmodowanego silnika. Ani tym bardziej wsadzonych 10K PLN na mody. To co zrobił mieści się w kwocie 300zł. Nie licząc wałka, który można dostać za 100zł. Reszta to praca własnych rąk. Nie umniejszam zasługi 4toku, dobrze, że coś robi. Jednak nie tędy droga, dojdzie do tego sam, niestety topiąc troszkę kasy. PII 60KM jest niewdzięcznym samochodem do tuningu jeśli o silnik chodzi.

kornat przede wszystkim sposobem mocowania silnika do karoserii, w PII 60KM łapa silnika jest mocowana do głowicy, co zabiera dużo potrzebnego miejsca na dolot. Druga sprawa to jak zauważyłeś kanały, są dużo mniejsze niż w głowicy z PI 75KM. Zawory są takie same z tego co pamiętam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330566 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Zmienilo sie napelnienie cylindra , trzeba zmienic czasy wtrysku , zaplonu ;)
Moze Inter cos doradzi (poza zmiana glowicy) :wink:
Mialem 1.2 60km , i zmodzilem go zmieniajac na 1.6t 200km/280nm ,bo sensu robienia 20km za spora kase w tak malym silniku nie bylo ,ale wlasnie skoro juz ktos robi ,to coz ;)

PS: zmieniles wydech na mniej restrykcyjny ?

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330567 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
4toku sam wałek bez programu nie da dużo, dlatego podchodząc do tego silnika trzeba zrobić to co pisałem, inaczej będzie tylko frustracja, że wydało się kasę a tu nic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330569 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
iNTER napisał(a):
inaczej będzie tylko frustracja, że wydało się kasę a tu nic.

Nie zamierzam topić w ten motor dużej kasy projekt jest low budget.
Bardziej podchodzę do tego w sensie zabawy i satysfakcji ze swojej pracy.

Cytuj:
PS: zmieniles wydech na mniej restrykcyjny ?


Nie.
Razem z zrobieniem kolektora 4-2-1
planuje pożegnać się z katem
po 220 tyś jest już mocno zmęczony :)
Sam silnik ma się dobrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330570 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
iNTER porownalem glowice p1 75km vs p2 60km , w p1 jest mniejsza komora spalania = wiekszy CR o 0.2 , 35 vs 23 ccm (stad lepiej sie uturbia silniczek p2) , zawory sa takie same . Roznica mocy wynika z walka 9.5mm wznios vs 8mm , oraz wieksze otwarcia + soft w kompie. I tyle , glowice sa takie same :P

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330574 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
4toku kumam o co chodzi, wejdź na centomanię, tam jest kopalnia wiedzy odnośnie 1.2 8v. Co robić, czego nie robić itd. Idziesz już przetartą ścieżką i nie ma sensu przecierać nowej obok. Druga sprawa to dolot, za drobną kasę można wyrwać dolot Yankowy który od biedy zmieści się w PII na przepustnicy z PI.

[ Dodano: 29 Sty 2010 17:53 ]
DeviLL za zimno jest abym szedł do garażu i zrobił Ci fotki kanałów, ale jak masz możliwość to sprawdź sobie i powiesz mi czy są takie same. Dla ułatwienia powiem że o ssące chodzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330576 Wysłany: 29 Sty 2010, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Masz flow-jet maszyne do mierzenia pojemnosci i przeplywu ? ;) Jak nie to zadne pomiary linijka/suwmiarka mnie nie interesuja , a 1.2 silniczka nie mam juz jakies 4 lata o ile pamietam ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330580 Wysłany: 09 Lut 2010, 14:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
DeviLL mam kilkuletnie doświadczenie z silnikami 1.2 8v. Wcześniej z innymi silnikami fiata przygotowywanymi pod rajdy. Jakoś do tej pory nie była mi potrzebna "flow-jet maszyna" ha ha ha. :>

[ Dodano: 09 Lut 2010 13:10 ]
kornat
tu masz porównanie głowic, od lewej 1.1 55KM - 1.2 60KM - 1.2 75KM

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334418 Wysłany: 10 Lut 2010, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
iNTER czyli z 1.2 60km najlepsza , daje najwieksze cisnienie przelotu przez komore spalania(wymiana mieszanki) co przy poprawieniu kanalow moze dac fajne efekty :>

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334438 Wysłany: 10 Lut 2010, 17:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
DeviLL nie zgodzę się z ta tezą, w/g mnie lepsza jest ta z większymi kanałami bo większa ilość powietrza jest dostępna


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334453 Wysłany: 10 Lut 2010, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
iNTER napisał(a):
zrób elektronikę na dwa komputery, mały do BC i duży ( z 1.2 75KM ) do silnika.

Nie wiesz gdzie coś takiego robią i jaki mniej więcej koszt?

iNTER Myślałem trochę o tym i niestety masz racje, bez strojenia jest lipa.
Seryjny komp ledwo daje radę na wałku 228/228 a co dopiero na 280-290 :E
Dowiadywałem się w V-tech o strojenie tego motorka i okazuje sie że ten sterownik to oporna sztuka nawet piggyback nie daje rady (można wystroić ale później wszystko się rozjeżdza)

Więc dwie są opcje :

kolektor ssący z P I 75
wałek 866
wydech 4-2-1
lekko liźnięta głowica
przeróbka na dwa kompy
i strojenie

albo
jak wyżej bez wałka 866 i strojenia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334479 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
4toku słuchaj, temat dwu komputerów trzeba ogarnac samemu, rozdzielić sygnał komputera z tego co idzie na ECU i na BC, nie wiem czy ktoś się tego podejmie ale wiem że Septic robi przymiarkę w tym temacie. Sam też chciałem to robić ale brakło czasu i punto idzie do sprzedania.

Sczytać mapę i ją poprawić mogę bez problemu, problem polega na wgraniu jej do komputera, mam taką możliwość ale nie odważyłem się tego zrobić. Jak coś się nie uda to centralka idzie na śmietnik.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334564 Wysłany: 10 Lut 2010, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
4toku, ale po co przerabiać na 2 kompy? Nie łatwiej będzie zapodać całą elektronikę z 75tki?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO