|
Obecny czas: 20 Kwi 2024, 01:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#327540 Wysłany:
19 Sty 2010, 21:14; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
4toku napisał(a): A w P I 75 też tak telepie na jałowym ? Nie, zapewne przez ciut inaczej ustawione koło rozrządu. 4toku napisał(a): Może da się z tym żyć
Da, jak najbardziej... ale! zależy od warunków czy jest gorąco czy nie... jak jest mega wilgotno to czasami wcale nie telepie, ale jak jest sucho to czuć.
Inna bajka opowiedz więcej o zapłonie - co i jak dokładnie
I za 5 100wek można wgrać program z seja sporting - ciut inne lanie benzyny i odcinka na 7100. Ma to sens, gdyż max moc i moment idzie w górę po tych modach.
[ Dodano: 19 Sty 2010 20:12 ]
z tym 4-2-1 się opierniczam tak długo bo jest rzeźba z 2 lambdą - dystanse etc. oraz ja wyznaję prawidłowy tuning - kat musi być a najtańszy sportowy 500z.... także z rzeźbą około 1k trzeba mieć
[ Dodano: 19 Sty 2010 20:13 ]
można jeszcze odchudzić zamach o 5-max 10% ale trzeba to nadrobić sprężaniem wiec... hmmm czapki nie zdejmuję
[ Dodano: 19 Sty 2010 20:14 ]
wtedy nie wykluczone że wyjdzie z tego 80KM. A i tak 80KM to szału nie ma..... te mody n/a może w seju dają rade ale nie w prawie 200kg cięższym punto. W punto bez turba nie ma jazdy A porządne turbo to bez 10k do tematu lepiej nie podchodzić, chyba ze ma to być drut.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
|
4toku |
#327557 Wysłany:
19 Sty 2010, 21:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Cytuj: Inna bajka opowiedz więcej o zapłonie - co i jak dokładnie Smile Bardzo prosto się przestawia zapłon. Spiłowywujesz na równo pilnikiem kołek ustalający położenie koła pasowego (od alternatora) przekręcasz koło w prawo do oporu ,dokręcasz trzy śruby - gotowe. Jak Ci mało to można trochę rozwiercić otwory w kole pasowym i popchnąć go mocniej. Trzeba posłuchać czy nie ma spalania stukowego na niższych obrotach i ewentualnie cofnąć (opóźnić zapłon) Metoda trochę druciarska ale sprawdza się i daje efekty ipIV napisał(a): wtedy nie wykluczone że wyjdzie z tego 80KM. A i tak 80KM to szału nie ma..... te mody n/a może w seju dają rade ale nie w prawie 200kg cięższym punto. W punto bez turba nie ma jazdy Very Happy A porządne turbo to bez 10k do tematu lepiej nie podchodzić, chyba ze ma to być drut.
Nie chcę robić jakiegoś ekstremalnego tuningu tylko trochę podnieść moc za rozsądne pieniądze.
To i tak będzie wozidełko do miasta i krótką trasę i bolidu z tego zrobić się nie da
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#327577 Wysłany:
19 Sty 2010, 22:11; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
4toku napisał(a): Metoda trochę druciarska ale sprawdza się i daje efekty
To może lepiej za 100wke kupić wariator zapłonu do LPG
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327944 Wysłany:
20 Sty 2010, 23:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Zbierają się graty.
Dziś przyszła paczka
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#327995 Wysłany:
21 Sty 2010, 00:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
4toku Zanim zrobisz wydech daj mu tez więcej powietrza, wstawiając ssący z przepustnicą z 1.2 75KM.
Ale i tak wszystkie te modyfikacje, wałki, srałki i ssałki bez programu pod to nie mają zbytniego sensu.
Co do wydechu to mam wydechowy z portkami zrobiony pod PII i kilka jeszcze rzeczy się znajdzie po moich modach.
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#329245 Wysłany:
25 Sty 2010, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Wałek 866 zamontowany.
Wrażenia:
Nie odkryje Ameryki jak napisze że
-wibracje na jałowym
-lepsza góra od 3 500 rpm
-trochę gorszy dół (max. moment przesunął się wyżej).
Jednak odczucia zostaną zweryfikowane przez hamownie.
Wizyta niebawem.
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#330426 Wysłany:
29 Sty 2010, 10:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
4toku zapodaj cała głowicę z 1.2 75KM do siebie, zrób przepustnicę na 42mm lub 45mm. Dodaj wydechowy 4-2-1 i dopiero jedź na hamownię. Głowicę wcześniej zaopatrz w większe zawory ( dużo większe ). Do dopełnienia daj większe tłoki z opla ( będzie wtedy prawie 1.4 ) i zrób elektronikę na dwa komputery, mały do BC i duży ( z 1.2 75KM ) do silnika. Wtedy strojenie kosztuje około 600zł. Do 100KM powinno dojść.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#330515 Wysłany:
29 Sty 2010, 16:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
iNTER lol to po co 4toku robil obrobke glowicy ? tak to jest nie czytac tematu ...
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#330554 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
DeviLL polecam sprawdzić czym różnią się głowice z PII 60KM i PI 75KM a potem pisać, bo jak na razie troszkę się ośmieszasz.
I jaką to niby obróbkę zrobił? Wyciął prowadnice? To akurat był błąd. Reszta co zrobił to kosmetyka. Chyba nie widziałeś głowicy po obróbce.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#330556 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
iNTER a ja Ci polecam poczytac ten temat , zanim sie osmieszysz pisaniem glupot . Juz widze jakbys Ty zmodzil silnik jaki posiadasz , a potem ktos Ci pisal , stary zmien na wiekszy bo ten to padaka ,a Ty juz wydales 10tys na mody tego co masz Uzyj glowy by zrozumiec o czym do Ciebie pisze i o czym jest ten temat.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
kornat |
#330559 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
iNTERa czym rózni się głowica z PII 60km od tej z PI 75km? jaka jest roznica wielkosci kanalow oraz zaworow w glowicach?
_________________ Volvo V70 2.3 20vT Mk1 1.9 16vT Q2 N2O
https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#330563 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Muszę powiedzieć że ten wałek nic mi nie dał, wręcz przeciwnie.
Gorszy dół , taka sama góra.
Może zapchany katalizator?
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#330565 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
DeviLL Ty chyba nie czytałeś tego tematu od początku do końca, bo ja jakoś nie widzę tam zmodowanego silnika. Ani tym bardziej wsadzonych 10K PLN na mody. To co zrobił mieści się w kwocie 300zł. Nie licząc wałka, który można dostać za 100zł. Reszta to praca własnych rąk. Nie umniejszam zasługi 4toku, dobrze, że coś robi. Jednak nie tędy droga, dojdzie do tego sam, niestety topiąc troszkę kasy. PII 60KM jest niewdzięcznym samochodem do tuningu jeśli o silnik chodzi.
kornat przede wszystkim sposobem mocowania silnika do karoserii, w PII 60KM łapa silnika jest mocowana do głowicy, co zabiera dużo potrzebnego miejsca na dolot. Druga sprawa to jak zauważyłeś kanały, są dużo mniejsze niż w głowicy z PI 75KM. Zawory są takie same z tego co pamiętam.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#330566 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Zmienilo sie napelnienie cylindra , trzeba zmienic czasy wtrysku , zaplonu
Moze Inter cos doradzi (poza zmiana glowicy)
Mialem 1.2 60km , i zmodzilem go zmieniajac na 1.6t 200km/280nm ,bo sensu robienia 20km za spora kase w tak malym silniku nie bylo ,ale wlasnie skoro juz ktos robi ,to coz
PS: zmieniles wydech na mniej restrykcyjny ?
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#330567 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
4toku sam wałek bez programu nie da dużo, dlatego podchodząc do tego silnika trzeba zrobić to co pisałem, inaczej będzie tylko frustracja, że wydało się kasę a tu nic.
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#330569 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
iNTER napisał(a): inaczej będzie tylko frustracja, że wydało się kasę a tu nic. Nie zamierzam topić w ten motor dużej kasy projekt jest low budget. Bardziej podchodzę do tego w sensie zabawy i satysfakcji ze swojej pracy. Cytuj: PS: zmieniles wydech na mniej restrykcyjny ?
Nie.
Razem z zrobieniem kolektora 4-2-1
planuje pożegnać się z katem
po 220 tyś jest już mocno zmęczony
Sam silnik ma się dobrze.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#330570 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
iNTER porownalem glowice p1 75km vs p2 60km , w p1 jest mniejsza komora spalania = wiekszy CR o 0.2 , 35 vs 23 ccm (stad lepiej sie uturbia silniczek p2) , zawory sa takie same . Roznica mocy wynika z walka 9.5mm wznios vs 8mm , oraz wieksze otwarcia + soft w kompie. I tyle , glowice sa takie same
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#330574 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
4toku kumam o co chodzi, wejdź na centomanię, tam jest kopalnia wiedzy odnośnie 1.2 8v. Co robić, czego nie robić itd. Idziesz już przetartą ścieżką i nie ma sensu przecierać nowej obok. Druga sprawa to dolot, za drobną kasę można wyrwać dolot Yankowy który od biedy zmieści się w PII na przepustnicy z PI.
[ Dodano: 29 Sty 2010 17:53 ] DeviLL za zimno jest abym szedł do garażu i zrobił Ci fotki kanałów, ale jak masz możliwość to sprawdź sobie i powiesz mi czy są takie same. Dla ułatwienia powiem że o ssące chodzi.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#330576 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Masz flow-jet maszyne do mierzenia pojemnosci i przeplywu ? Jak nie to zadne pomiary linijka/suwmiarka mnie nie interesuja , a 1.2 silniczka nie mam juz jakies 4 lata o ile pamietam
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#330580 Wysłany:
09 Lut 2010, 14:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
DeviLL mam kilkuletnie doświadczenie z silnikami 1.2 8v. Wcześniej z innymi silnikami fiata przygotowywanymi pod rajdy. Jakoś do tej pory nie była mi potrzebna "flow-jet maszyna" ha ha ha. [ Dodano: 09 Lut 2010 13:10 ]kornat
tu masz porównanie głowic, od lewej 1.1 55KM - 1.2 60KM - 1.2 75KM
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#334418 Wysłany:
10 Lut 2010, 16:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
iNTER czyli z 1.2 60km najlepsza , daje najwieksze cisnienie przelotu przez komore spalania(wymiana mieszanki) co przy poprawieniu kanalow moze dac fajne efekty
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#334438 Wysłany:
10 Lut 2010, 17:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
DeviLL nie zgodzę się z ta tezą, w/g mnie lepsza jest ta z większymi kanałami bo większa ilość powietrza jest dostępna
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#334453 Wysłany:
10 Lut 2010, 18:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
iNTER napisał(a): zrób elektronikę na dwa komputery, mały do BC i duży ( z 1.2 75KM ) do silnika.
Nie wiesz gdzie coś takiego robią i jaki mniej więcej koszt?
iNTER Myślałem trochę o tym i niestety masz racje, bez strojenia jest lipa.
Seryjny komp ledwo daje radę na wałku 228/228 a co dopiero na 280-290
Dowiadywałem się w V-tech o strojenie tego motorka i okazuje sie że ten sterownik to oporna sztuka nawet piggyback nie daje rady (można wystroić ale później wszystko się rozjeżdza)
Więc dwie są opcje :
kolektor ssący z P I 75
wałek 866
wydech 4-2-1
lekko liźnięta głowica
przeróbka na dwa kompy
i strojenie
albo
jak wyżej bez wałka 866 i strojenia
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#334479 Wysłany:
10 Lut 2010, 19:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
4toku słuchaj, temat dwu komputerów trzeba ogarnac samemu, rozdzielić sygnał komputera z tego co idzie na ECU i na BC, nie wiem czy ktoś się tego podejmie ale wiem że Septic robi przymiarkę w tym temacie. Sam też chciałem to robić ale brakło czasu i punto idzie do sprzedania.
Sczytać mapę i ją poprawić mogę bez problemu, problem polega na wgraniu jej do komputera, mam taką możliwość ale nie odważyłem się tego zrobić. Jak coś się nie uda to centralka idzie na śmietnik.
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#334564 Wysłany:
10 Lut 2010, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
4toku, ale po co przerabiać na 2 kompy? Nie łatwiej będzie zapodać całą elektronikę z 75tki?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|