You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 15:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #326942 Wysłany: 17 Sty 2010, 19:40; 
 Temat postu: P II 1,2 8v wersja GT by 4toku
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Witam

Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą postanowiłem zafundować kropkowi przeróbkę głowicy zwaną popularnie GT.

Wykonane prace:

-splanowana głowica 0,8 mm
-przyśpieszony zapłon
-gniazda zaworów na 3 kąty
-polerowane zawory
-wycięcie, złagodzenie kształtu prowadnic zaworowych
-polerowanie komór spalanie
-szlifowanie kanałów ssących i wydechowych (wyrównanie nierówności)
-dopasowanie kanałów w głowicy do kolektorów ssącego i wydechowego

Wszystko inne seria.

Parę fotek:

Image

Image

Image

Image

Po wizycie na hamowni :D
wykresik

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #326944 Wysłany: 17 Sty 2010, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Ciekawe jak bylo w serii ,ale zazwyczaj bywa te 62-63km i 102-105nm , tak wiec przyrost fajny ~10% to juz sporo , pewnie czuc ze inaczej jedzie ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326950 Wysłany: 17 Sty 2010, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
4toku a zdradzisz ile kosztowała Cię obróbka głowicy :?: Gdzie ją robiłeś :?: Jak długo trwała :?: No i jak wrażenia z jazdy :?: :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326951 Wysłany: 17 Sty 2010, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
DeviLL napisał(a):
Ciekawe jak bylo w serii ,ale zazwyczaj bywa te 62-63km i 102-105nm , tak wiec przyrost fajny ~10% to juz sporo , pewnie czuc ze inaczej jedzie ;)


Nie wiem ile było w serii przed przeróbką ale czuć różnice.
Przedtem autko jechało ledwo 140-145 teraz 160 bez problemu.
Pasek rozrządu nie był przestawiony - sprawdzałem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326953 Wysłany: 17 Sty 2010, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Ja pamietam jak mialem taki silniczek to na trasie max dawalem rade 180 poleciec na 195/50/15 , magnetyzerze (to byly dawne czasy hehe) + tlumiczku ultera , przed tymi zmianami wiecej jak 160-170 nie dawalo rady , chociaz zeby sie rozpedzic do 150 to trzebabylo sporego odcinka.
Glowice sam robiles ? Ciekawe jak koszta , bo firmy biora za takie cos ~1200zl ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326956 Wysłany: 17 Sty 2010, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
planowanie i obróbka gniazd - 250 zł
uszczelka pod głowice Victor Reinz ,uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wałek rozrządu , oring od strony cewek,uszczelka pod kolektor wydechowy ok 150 zł.
reszta home made około 3-4 dni dłubania
szlifierka wysokobrotowa z wałkiem giętkim plus frezy różne końcówki z papierem ściernym, filc do polerowanie itp.
Wymianę UPG robiłem sam w garażu także wyszło mnie to ok. 400 zł plus mój czas .

W planach wałek 866 i kolektor 4-2-1 z Punto I 75.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326957 Wysłany: 17 Sty 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Jak na przyrost to 400zl dobra kasa , z walkiem i kolektorem moze bys dobil do 80km i 120nm ;) Tylko czekac na zmiany i nastepny pomiar mocy

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326958 Wysłany: 17 Sty 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
szkoda ze nie byl hamowany przed zmianami,
ale i tak ciekawie ;]

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326959 Wysłany: 17 Sty 2010, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
4toku napisał(a):
planowanie i obróbka gniazd - 250 zł
uszczelka pod głowice Victor Reinz ,uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wałek rozrządu , oring od strony cewek,uszczelka pod kolektor wydechowy ok 150 zł.
reszta home made około 3-4 dni dłubania
szlifierka wysokobrotowa z wałkiem giętkim plus frezy różne końcówki z papierem ściernym, filc do polerowanie itp.
Wymianę UPG robiłem sam w garażu także wyszło mnie to ok. 400 zł plus mój czas .

W planach wałek 866 i kolektor 4-2-1 z Punto I 75.


to tego chiptuning i hamownia, albo po tym sama hamownia bez chip -a :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326977 Wysłany: 17 Sty 2010, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
DeviLL napisał(a):
Jak na przyrost to 400zl dobra kasa , z walkiem i kolektorem moze bys dobil do 80km i 120nm ;) Tylko czekac na zmiany i nastepny pomiar mocy


Sam jestem ciekaw ile te wszystkie mody dadzą.
I czy kropek będzie się nadawał do normalnej codziennej jazdy czy tylko na rajdy :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327010 Wysłany: 17 Sty 2010, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN
Rejestracja: 11 Paź 2008,
Posty: 221
Ja na Twoim miejscu zastanowił bym się nad wałkiem sportowym, tzn nie 866 tylko typowo do tego silnika jakiś wałek np. Świątek plus do tego 4-2-1 bez kata z samym końcowym wydechem i ssący z 75'ki

_________________
I <3 my H

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327036 Wysłany: 17 Sty 2010, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 40
na pweno niska temperatura zrobila swoje 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327432 Wysłany: 19 Sty 2010, 15:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Wałek 866 kupiony :D

Image

Porównanie obu wałków 866 i seryjnego.
Seria z prawej.

Image

866 ma wyższy wznios krzywek o około 2mm.
Po zamontowaniu wałka silnik może stracić bezkolizyjny rozrząd.
Przy zakładaniu sprawdzę to.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327440 Wysłany: 19 Sty 2010, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
4toku napisał(a):
Wałek 866 kupiony :D

Image

Porównanie obu wałków 866 i seryjnego.
Seria z prawej.

Image

866 ma wyższy wznios krzywek o około 2mm.
Po zamontowaniu wałka silnik może stracić bezkolizyjny rozrząd.
Przy zakładaniu sprawdzę to.


ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]
4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327441 Wysłany: 19 Sty 2010, 16:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Walek z 1.2 75km ma czasy 228/228 , p2 60km 214/214 (1 sonda lambda jest z tego co pamietam) , tak wiec sama roznica otwarc da juz sporo , mysle ze w wyzszych partiach obrotow roznica do serii moze byc nawet do 20% (nie mowie o max-ach) , teraz czekac tylko na montaz i moze hamownie , chyba da sie smigac bez dostrojenia na tym walku

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327442 Wysłany: 19 Sty 2010, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
xONx napisał(a):
ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]
4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda :?:


Mam dwie sondy.
A czemu pytasz ?

Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.
Tylko hamownia powie ci prawdę odczucia są złudne. :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327443 Wysłany: 19 Sty 2010, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
4toku napisał(a):
xONx napisał(a):
ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]
4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda :?:


Mam dwie sondy.
A czemu pytasz ?

Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.
Tylko hamownia powie ci prawdę odczucia są złudne. :)


w razie czego wrzuć wykresik :D

a co do sond, to jeżeli masz dwie i wywalisz kata, to będzie trzeba "czarować" z sondą która jest za katem, mechanicy mają na to jakiś sposób

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327496 Wysłany: 19 Sty 2010, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
4toku napisał(a):

Image

te wytarcia na 'starym' walku to cos powaznego?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327515 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Cytuj:
te wytarcia na 'starym' walku to cos powaznego?

Jest trochę zużyty.
Mam dwa
jeden w kropce drugi leżał na półce więc go użyłem do porównania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327518 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
Bardzo ciekawie sie zapowiada :) Masz jeszcze jakies zmiany mechaniczne w planach ?

_________________
Mój KrOpEk 1.1 :)
http://fiatpunto.com.pl/topic13280.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/68950


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327526 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Dejson napisał(a):
Bardzo ciekawie sie zapowiada :) Masz jeszcze jakies zmiany mechaniczne w planach ?


Tak jak pisałem wcześniej 866 i wydech 4-2-1.
Liczę na 75-80 KM. :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327529 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
4toku napisał(a):
Tak jak pisałem wcześniej 866 i wydech 4-2-1.
Liczę na 75-80 KM. Very Happy

tak to wiem. Ale chodzi mi oprócz tego czy chodzi Ci coś po głowie :)

_________________
Mój KrOpEk 1.1 :)
http://fiatpunto.com.pl/topic13280.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/68950


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327531 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
Cytuj:
tak to wiem. Ale chodzi mi oprócz tego czy chodzi Ci coś po głowie Smile


Może remap kompa ale to jest mało opłacalne dostać parę koników za ponad 1000 zł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327534 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
4toku napisał(a):
Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.

bedzie wibratorek na jałowym bez regulowanego koła :>
na silniku 100% seria: minus sekunda do setki.

[ Dodano: 19 Sty 2010 19:49 ]
na wiosnę hamuję swojego :) jak zasadzę 4-2-1.

866+dolot+ssący z 75+4-2-1. Głowica dziewicza, nie ruszam do momentu kiedy upg nie zdechnie.

przy -20 setke robi przy dolocie w 11,5s :E :E :E :E ale jak jest ciepło to wraca do normy - do 12 na zimówkach, 13 na alu :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327536 Wysłany: 19 Sty 2010, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
ipIV napisał(a):
bedzie wibratorek na jałowym bez regulowanego koła Smile

Zdaję sobie z tego sprawę. Może da się z tym żyć :)
Zawsze można zamienić na "stary" wałek.
A w P I 75 też tak telepie na jałowym ?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO