|
Obecny czas: 18 Kwi 2024, 15:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
4toku |
#326942 Wysłany:
17 Sty 2010, 19:40; Temat postu: P II 1,2 8v wersja GT by 4toku |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Witam
Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą postanowiłem zafundować kropkowi przeróbkę głowicy zwaną popularnie GT.
Wykonane prace:
-splanowana głowica 0,8 mm
-przyśpieszony zapłon
-gniazda zaworów na 3 kąty
-polerowane zawory
-wycięcie, złagodzenie kształtu prowadnic zaworowych
-polerowanie komór spalanie
-szlifowanie kanałów ssących i wydechowych (wyrównanie nierówności)
-dopasowanie kanałów w głowicy do kolektorów ssącego i wydechowego
Wszystko inne seria.
Parę fotek:
Po wizycie na hamowni
wykresik
|
|
Góra |
|
|
|
|
DeviLL |
#326944 Wysłany:
17 Sty 2010, 19:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Ciekawe jak bylo w serii ,ale zazwyczaj bywa te 62-63km i 102-105nm , tak wiec przyrost fajny ~10% to juz sporo , pewnie czuc ze inaczej jedzie
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#326950 Wysłany:
17 Sty 2010, 19:52; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
4toku a zdradzisz ile kosztowała Cię obróbka głowicy Gdzie ją robiłeś Jak długo trwała No i jak wrażenia z jazdy
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#326951 Wysłany:
17 Sty 2010, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
DeviLL napisał(a): Ciekawe jak bylo w serii ,ale zazwyczaj bywa te 62-63km i 102-105nm , tak wiec przyrost fajny ~10% to juz sporo , pewnie czuc ze inaczej jedzie
Nie wiem ile było w serii przed przeróbką ale czuć różnice.
Przedtem autko jechało ledwo 140-145 teraz 160 bez problemu.
Pasek rozrządu nie był przestawiony - sprawdzałem.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#326953 Wysłany:
17 Sty 2010, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Ja pamietam jak mialem taki silniczek to na trasie max dawalem rade 180 poleciec na 195/50/15 , magnetyzerze (to byly dawne czasy hehe) + tlumiczku ultera , przed tymi zmianami wiecej jak 160-170 nie dawalo rady , chociaz zeby sie rozpedzic do 150 to trzebabylo sporego odcinka.
Glowice sam robiles ? Ciekawe jak koszta , bo firmy biora za takie cos ~1200zl
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#326956 Wysłany:
17 Sty 2010, 20:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
planowanie i obróbka gniazd - 250 zł
uszczelka pod głowice Victor Reinz ,uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wałek rozrządu , oring od strony cewek,uszczelka pod kolektor wydechowy ok 150 zł.
reszta home made około 3-4 dni dłubania
szlifierka wysokobrotowa z wałkiem giętkim plus frezy różne końcówki z papierem ściernym, filc do polerowanie itp.
Wymianę UPG robiłem sam w garażu także wyszło mnie to ok. 400 zł plus mój czas .
W planach wałek 866 i kolektor 4-2-1 z Punto I 75.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#326957 Wysłany:
17 Sty 2010, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Jak na przyrost to 400zl dobra kasa , z walkiem i kolektorem moze bys dobil do 80km i 120nm Tylko czekac na zmiany i nastepny pomiar mocy
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#326958 Wysłany:
17 Sty 2010, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
szkoda ze nie byl hamowany przed zmianami,
ale i tak ciekawie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#326959 Wysłany:
17 Sty 2010, 20:38; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
4toku napisał(a): planowanie i obróbka gniazd - 250 zł uszczelka pod głowice Victor Reinz ,uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wałek rozrządu , oring od strony cewek,uszczelka pod kolektor wydechowy ok 150 zł. reszta home made około 3-4 dni dłubania szlifierka wysokobrotowa z wałkiem giętkim plus frezy różne końcówki z papierem ściernym, filc do polerowanie itp. Wymianę UPG robiłem sam w garażu także wyszło mnie to ok. 400 zł plus mój czas .
W planach wałek 866 i kolektor 4-2-1 z Punto I 75.
to tego chiptuning i hamownia, albo po tym sama hamownia bez chip -a
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#326977 Wysłany:
17 Sty 2010, 21:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
DeviLL napisał(a): Jak na przyrost to 400zl dobra kasa , z walkiem i kolektorem moze bys dobil do 80km i 120nm Tylko czekac na zmiany i nastepny pomiar mocy
Sam jestem ciekaw ile te wszystkie mody dadzą.
I czy kropek będzie się nadawał do normalnej codziennej jazdy czy tylko na rajdy
|
|
Góra |
|
|
Melon |
#327010 Wysłany:
17 Sty 2010, 22:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
Ja na Twoim miejscu zastanowił bym się nad wałkiem sportowym, tzn nie 866 tylko typowo do tego silnika jakiś wałek np. Świątek plus do tego 4-2-1 bez kata z samym końcowym wydechem i ssący z 75'ki
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
|
Wacek |
#327036 Wysłany:
17 Sty 2010, 23:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 40
|
na pweno niska temperatura zrobila swoje
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327432 Wysłany:
19 Sty 2010, 15:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Wałek 866 kupiony
Porównanie obu wałków 866 i seryjnego.
Seria z prawej.
866 ma wyższy wznios krzywek o około 2mm.
Po zamontowaniu wałka silnik może stracić bezkolizyjny rozrząd.
Przy zakładaniu sprawdzę to.
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#327440 Wysłany:
19 Sty 2010, 16:09; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
4toku napisał(a): Wałek 866 kupiony Porównanie obu wałków 866 i seryjnego. Seria z prawej. 866 ma wyższy wznios krzywek o około 2mm. Po zamontowaniu wałka silnik może stracić bezkolizyjny rozrząd. Przy zakładaniu sprawdzę to.
ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego [ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#327441 Wysłany:
19 Sty 2010, 16:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Walek z 1.2 75km ma czasy 228/228 , p2 60km 214/214 (1 sonda lambda jest z tego co pamietam) , tak wiec sama roznica otwarc da juz sporo , mysle ze w wyzszych partiach obrotow roznica do serii moze byc nawet do 20% (nie mowie o max-ach) , teraz czekac tylko na montaz i moze hamownie , chyba da sie smigac bez dostrojenia na tym walku
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327442 Wysłany:
19 Sty 2010, 16:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
xONx napisał(a): ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego [ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda
Mam dwie sondy.
A czemu pytasz ?
Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.
Tylko hamownia powie ci prawdę odczucia są złudne.
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#327443 Wysłany:
19 Sty 2010, 16:21; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
4toku napisał(a): xONx napisał(a): ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego [ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda Mam dwie sondy. A czemu pytasz ? Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu. Tylko hamownia powie ci prawdę odczucia są złudne.
w razie czego wrzuć wykresik
a co do sond, to jeżeli masz dwie i wywalisz kata, to będzie trzeba "czarować" z sondą która jest za katem, mechanicy mają na to jakiś sposób
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#327496 Wysłany:
19 Sty 2010, 19:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
4toku napisał(a):
te wytarcia na 'starym' walku to cos powaznego?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327515 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Cytuj: te wytarcia na 'starym' walku to cos powaznego?
Jest trochę zużyty.
Mam dwa
jeden w kropce drugi leżał na półce więc go użyłem do porównania.
|
|
Góra |
|
|
Dejson |
#327518 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327526 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Dejson napisał(a): Bardzo ciekawie sie zapowiada Masz jeszcze jakies zmiany mechaniczne w planach ?
Tak jak pisałem wcześniej 866 i wydech 4-2-1.
Liczę na 75-80 KM.
|
|
Góra |
|
|
Dejson |
#327529 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327531 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
Cytuj: tak to wiem. Ale chodzi mi oprócz tego czy chodzi Ci coś po głowie Smile
Może remap kompa ale to jest mało opłacalne dostać parę koników za ponad 1000 zł.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#327534 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:49; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
4toku napisał(a): Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.
bedzie wibratorek na jałowym bez regulowanego koła
na silniku 100% seria: minus sekunda do setki.
[ Dodano: 19 Sty 2010 19:49 ]
na wiosnę hamuję swojego jak zasadzę 4-2-1.
866+dolot+ssący z 75+4-2-1. Głowica dziewicza, nie ruszam do momentu kiedy upg nie zdechnie.
przy -20 setke robi przy dolocie w 11,5s ale jak jest ciepło to wraca do normy - do 12 na zimówkach, 13 na alu
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#327536 Wysłany:
19 Sty 2010, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
ipIV napisał(a): bedzie wibratorek na jałowym bez regulowanego koła Smile
Zdaję sobie z tego sprawę. Może da się z tym żyć
Zawsze można zamienić na "stary" wałek.
A w P I 75 też tak telepie na jałowym ?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|