You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 06 Cze 2024, 20:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 51  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #663828 Wysłany: 30 Kwi 2013, 14:13; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Puntolot_bartex napisał(a):
-7 - KKl/engine


Na tą pozycję przełącz, wtedy kabel dział jak nieprzerobiony KKL ;)

Puntolot_bartex napisał(a):
Chce zdiagnozować silnik.


Z tym może być problem w FES'ie bo w opcjach jest tylko ABS i Poduszki.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 

 
 Post #663833 Wysłany: 30 Kwi 2013, 14:30; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Puntolot_bartex napisał(a):
Nie chciał bym nic uwalić na "dzień dobry"
Bez obawy, kumpel źle wybrał przełącznik, nic się nie stało. Nie podłączysz się, będzie brak komunikacji.
Puntolot_bartex napisał(a):
Do wyboru mamy położenie
-7 - KKl/engine
-3 - airbag
-1/9 - ABS
7 - KKL/engine - diagnozujemy silnik
3 - airbag - diagnozujemy poduszki
1/9 - diagnozujemy ABS
Puntolot_bartex napisał(a):
Przypomnę, że podłączam jeszcze przejściówkę na OBD I.
To nie ma żadnego znaczenia, umożliwia Ci to podłączenie z normalnego OBD na 3-pin gniazdko.
Puntolot_bartex napisał(a):
Chce zdiagnozować silnik.
Na przełączniku ustaw "7 - KKL/ENGINE". Silnik w PUNTO I zdiagnozujesz bezpłatnym programem IAWSCAN 2 - http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #663837 Wysłany: 30 Kwi 2013, 14:48; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Dziękuję serdecznie. Wszystko stało się już jasne. Dam znać jak przebiegło podłączenie:)

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #663858 Wysłany: 30 Kwi 2013, 17:54; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
ja bym zamknął ten temat po 50 raz wałkowane to samo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #663952 Wysłany: 01 Maj 2013, 09:48; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
panowie, a tym programem moge usunac ta cholernie wkurzajaca żółtą żarówke??

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #663954 Wysłany: 01 Maj 2013, 09:50; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Wszystko działa :D
Mam jednak problem z testem silnika krokowego w programie IAW SCAN2. Program podczas tego testu się wysypuje. Pojawia się komunikat o błędzie programu i się zamyka. Czy komuś udało się przeprowadzić test silnika krokowego?
Pozdrawiam.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #664137 Wysłany: 01 Maj 2013, 22:48; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 30 Gru 2012,
Posty: 12
Krzycho90 napisał(a):
panowie, a tym programem moge usunac ta cholernie wkurzajaca żółtą żarówke??


Nie da rady kolego, standardowo sprawdź wszystkie żarówki ( pozycyjne z przodu, tylne lampy), wyczyść styki, sprawdź masę w bagażniku z tyłu i czy w bodycompie nie ma śladów wody.

_________________
Romet Ogar 205->Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> Fiat Seicento 900 + LPG -> Skoda Fabia 1.4 MPI -> Fiat Punto II FL 1.2 8V + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #664163 Wysłany: 01 Maj 2013, 23:56; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14389
Pomógł: 128
Krzycho90 napisał(a):
panowie, a tym programem moge usunac ta cholernie wkurzajaca żółtą żarówke??

Diodę. Lutownicą.
A jak nie będziesz miał pecha, to nie wyskoczy komunikat "LED ERROR" (patrz instrukcja obsługi).
Dobra, temat o "żarówce" już istnieje. Koniec OT.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #664462 Wysłany: 03 Maj 2013, 11:25; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
wojtass18 napisał(a):
ja bym zamknął ten temat po 50 raz wałkowane to samo
Aby nie było zapytania po raz 51, wydałem aktualizację poradnika "jak samodzielnie diagnozować samochód z wykorzystaniem programu Multiecuscan". Na ostatniej stronie dodałem 6 rozdział "Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi", mam nadzieję, że zanim ktoś napisze 51 raz to samo, poświęci kilka minut na zapoznanie się z FAQ.... ;) Adres do poradnika bez zmian - tu http://www.download.mojakomorka.eu/ i tu szerzej opisany temat - post632868.html#p632868

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #664468 Wysłany: 03 Maj 2013, 11:43; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
mario1978, pozwoliłem sobie dodać link do poradnika do pierwszego postu ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #664505 Wysłany: 03 Maj 2013, 14:52; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Bardzo dobra instrukcja ;) Znalazły się tam też widzę moje 3 pytania :lol:

Ale jedno mnie zastanawia, mianowicie, na płytce dołączonej od viakena jest instrukcja w której wyraźnie jest napisane, że
"UWAGA!
W przypadku podłączenia samochodów ze złączem 3 pin poprzez
adapter z gniazda OBD2 na wtyk 3 pin przełącznik ma zawsze być
w pozycji 7 (niezależnie jaki system diagnozujemy)"

Natomiast w poradniku mario jest napisane: Moje pytanie ---> "Panowie bo mi kabelek właśnie przyszedł, a nie wiem w jakiej pozycji ma być przełącznik. Nie chciał bym nic uwalić na "dzień dobry" Do wyboru mamy położenie -7 - KKl/engine -3 – airbag -1/9 - ABS -12/13 (brak oznaczenia) Przypomnę, że podłączam jeszcze przejściówkę na OBD I."
"Odpowiedź: W zależności od tego, co chcesz sprawdzić w programie, ustawiasz odpowiednio przełącznik:
- 7 – KKL/engine – jeżeli w programie chcesz sprawdzić silnik/ECU - 3 – airbag – jeżeli w programie chcesz sprawdzić poduszki powietrzne - 1/9 – ABS – jeżeli w programie chcesz sprawdzić ABS
Przejściówka którą opisujesz 3-pin, nie ma tutaj znaczenia, służy do tego, abyś mógł podpiąć kabel z gniazdem OBDII, do starszych wersji 3-pin."

Nie chce się tutaj kłócić czy coś, ale widać tu sprzeczność. Chyba, że źle interpretuję? Niestety nie mam jak sprawdzić tego ponieważ nie mam u siebie ani jaśków ani ABS.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #664536 Wysłany: 03 Maj 2013, 17:07; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Puntolot_bartex napisał(a):
Bardzo dobra instrukcja ;)
Dziękuję.
Puntolot_bartex napisał(a):
Znalazły się tam też widzę moje 3 pytania :lol:
Możesz powiedzieć, że duży wkład w poradnik również włożyłeś ;)
Puntolot_bartex napisał(a):
Ale jedno mnie zastanawia, mianowicie, na płytce dołączonej od viakena jest instrukcja w której wyraźnie jest napisane, że(...)Natomiast w poradniku mario jest napisane:(...)Nie chce się tutaj kłócić czy coś, ale widać tu sprzeczność. Chyba, że źle interpretuję?
"zmęczenie materiału" przeze mnie. Leje cały dzień, to i mnie dopadł stan pogody.... Na poważnie. Biję się w piersi, mój błąd. Już tłumaczę:

- dla podłączenia OBD2 bez przejściówki 3-pin, przełącznik ma znaczenie, dzięki niemu "udawane" są adaptery 1, 2 lub 3.
- dla podłączenia OBD2 z przejściówką 3-pin, w starszym FIAT BRAVO musiałem również ustawić przełącznik, jak powyżej dla bezpośredniego podłączenia. Stąd moja mylna odpowiedź.
- jak zaleca VIAKEN, faktycznie ktoś tu wspominał aby było na 7. Zmyliło mnie to, że jak piszę powyżej, musieliśmy przełączać.

Już aktualizuję FAQ'a. Dziękuję za zauważenie błędu. Nie robią błędów tylko Ci, co nic nie robią.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666172 Wysłany: 09 Maj 2013, 18:42; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Rolce napisał(a):
Zamowilem z Hong Kongu taki kabel, jest tez plytka ze sterownikami ale nie jestem pewien czy jest jakies oprogramowanie diagnostyczne,
ale nie musi byc bo moge uzyc Fiat Ecu Scan albo ewentualnie Multi Ecu Scan.
http://www.ebay.co.uk/itm/121042419068?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_1793wt_722

Jak przyjdzie to dam znac jak to dziala.


Podlaczylem ten kabelek z przelacznikiem w polozozeniu "Engine" i uzywalem Fiat Ecu Scan 3.6 z loaderem i bez.
Skonfigurowalem port (wczesniej zainstalowalem sterowniki), latency dla portu i w programie
u mnie byl COM6.
Moglem sie polaczyc z ECU silnika "F10 - connect" ale na poczatek zawsze pojawial sie blad "Invalid ISO Code". W ogole nie mialem zadnych bledow w ECU.

Nie wiem czy wszystko dobrze zrobilem ale zadnych bledow w ECU silnika nie znalazlem.

[ Dodano: 09 Maj 2013 17:42 ]

info z program

ECU ISO Code: 0D 07 0D 98 0E
09/05/2013 16:50:41
CONNECTED TO:
FIAT PUNTO '99 1.2 8V
Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Injection (Outside EU version)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: 0D 07 0D 98 0E
FIAT drawing number: 71740039
Hardware number: IAW59FHW603
Hardware version: 00
Software number: 40120F5
Software version: 0000
Homologation number: 59FM2
ECU programming date: 11/04/2008
WARNING: Invalid ISO code for selected vehicle system!

---
drugie
----

ECU ISO Code: 0D 07 0D 98 0E
09/05/2013 16:59:03
CONNECTED TO:
FIAT PUNTO '99 1.2 8V
Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: 0D 07 0D 98 0E
FIAT drawing number: 71740039
Hardware number: IAW59FHW603
Hardware version: 00
Software number: 40120F5
Software version: 0000
Homologation number: 59FM2
ECU programming date: 11/04/2008
WARNING: Invalid ISO code for selected vehicle system!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666177 Wysłany: 09 Maj 2013, 19:16; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14389
Pomógł: 128
Zakładam, że łączysz się ze złym kompem. Chodzi mi o to, abyś spróbował wybrać drugi z listy, jeśli jest.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666179 Wysłany: 09 Maj 2013, 19:27; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
było o tym pisane że jakaś partia centralek tak miała :> ja zawsze wciskam Y i ciesze się diagnostyką


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666184 Wysłany: 09 Maj 2013, 19:34; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
wojtass18 napisał(a):
było o tym pisane że jakaś partia centralek tak miała :> ja zawsze wciskam Y i ciesze się diagnostyką


Dokładnie tak samo robię i wszystko śmiga ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666216 Wysłany: 09 Maj 2013, 21:16; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
domin45670 napisał(a):
Zakładam, że łączysz się ze złym kompem. Chodzi mi o to, abyś spróbował wybrać drugi z listy, jeśli jest.

sa 2 na liscie ale oba tak samo.

[ Dodano: 09 Maj 2013 20:16 ]

jeden jest

FIAT PUNTO '99 1.2 8V
Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Injection (Outside EU version)

a drugi

FIAT PUNTO '99 1.2 8V
Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666219 Wysłany: 09 Maj 2013, 21:19; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Rolce napisał(a):
sa 2 na liscie ale oba tak samo.

marcin186 napisał(a):
wojtass18 napisał(a):
było o tym pisane że jakaś partia centralek tak miała ja zawsze wciskam Y i ciesze się diagnostyką


Dokładnie tak samo robię i wszystko śmiga
:>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666237 Wysłany: 09 Maj 2013, 21:57; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
Moglem sie polaczyc z ECU silnika "F10 - connect" ale na poczatek zawsze pojawial sie blad "Invalid ISO Code". W ogole nie mialem zadnych bledow w ECU.

Nie wiem czy wszystko dobrze zrobilem ale zadnych bledow w ECU silnika nie znalazlem.
Potwierdzam jak przedmówcy. INVALID ISO CODE trzeba zlekceważyć, zaakceptować i "do przodu". Działa poprawnie pomimo tego błędu. Dlatego tak twierdzę, że u żonki jest taka sama centralka, błędy miała - odczytałem i skasowałem. Tak więc działa w programie wszystko prawidłowo, pomimo tego komunikatu. Na forum programu było to również opisywane, gdzieś to widziałem na pewno. Jak się poszuka to na pewno się znajdzie ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666388 Wysłany: 10 Maj 2013, 19:50; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Kwi 2010,
Posty: 21
" INVALID ISO CODE trzeba zlekceważyć, zaakceptować i do przodu"

Czy tak samo mogę postąpić w przypadku Grande Punto 1,4 16V z 2006 r ?
Łącząc się z silnikiem pokazuje "zły kod iso" bo w Multiecuscan 1,3 jest tylko jeden wybór dla tego silnika- mianowicie Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD a ja mam Bosch Motronic Me7.6.3 CF4/EOBD (tak jak Panda 1,4 16v z 2006 r)
Dało się skasować błąd przepustnicy ale mam w związku z tym obawy czy dobrze zrobiłem dłubiąc w tym jeśli kod iso jest inny.
Ciekawe jaką wersję mają inni posiadacze GP 1,4 16V z 2006 r ? :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666474 Wysłany: 11 Maj 2013, 09:19; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
gregor74 napisał(a):
Czy tak samo mogę postąpić w przypadku Grande Punto 1,4 16V z 2006 r ?(...)Dało się skasować błąd przepustnicy ale mam w związku z tym obawy czy dobrze zrobiłem dłubiąc w tym jeśli kod iso jest inny.
Multiecuscan to program diagnostyczny a nie modyfikujący dane sterownika/komputera, bez obaw. Tylko kasujesz błędy z pamięci sterownika. Nie modyfikujesz oprogramowania. Jeżeli dało się skasować błędy, to znaczy że się program "dogadał" ze sterownikiem. Być może to znowu "radosna twórczość" FIAT'a, zdarzają się im wpadki, że ładują "na taśmie" to, co akurat mają w magazynie, potem w ASO dziwią się, że w systemie mają co innego, aniżeli właściciel w samochodzie :E Ważne aby "linia nie stanęła". Takie jest moje podejrzenie, że w GP jest podobnie jak było w części produkcji PUNTO II 1.2 8V.

Skontaktuj się z tzok - member1190.html. Posiada GP, napisał program IAWSCAN dla PUNTO I, tak więc jest najbardziej "w temacie", jeżeli chodzi o oprogramowanie diagnostyczne i protokół OBD - topic28398.html.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670397 Wysłany: 27 Maj 2013, 18:09; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Panowie, czy fiatecuscan'em da się "wyłączyć" błąd poduszki powietrznej? Ciągle pali mi się kontrolka, a dodatkowo non stop powraca błąd lambdy - nie wiem czemu skoro jest kasowany.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670583 Wysłany: 28 Maj 2013, 07:42; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Albert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Albigowa
Rejestracja: 22 Sty 2012,
Posty: 14
Tak kolega Breyton ostatnio na zlociku za pomocą fiatecuscan'a mi wykasował błąd poduszki pasażera :) operacja powiodła się w 100% co do lambdy to ci nie podpowiem

_________________
topic41617.html Przygarnięte kropki ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670584 Wysłany: 28 Maj 2013, 08:09; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
bunczu napisał(a):
dodatkowo non stop powraca błąd lambdy - nie wiem czemu skoro jest kasowany.
Sondę lambda masz uszkodzoną, więc "na chłopski rozum", będzie Ci zwracać błędy. Samo kasowanie nic nie pomoże, jeżeli wykrywa że jest uszkodzona. To tak jakby Cię bolał ząb, zamiast iść do stomatologa wyleczyć, brałbyś ciągle środki przeciwbólowe - analogia do Twojego kasowania błędów sondy lambda, które powracają, tak jak powraca ból zęba gdy tabletka przeciwbólowa przestanie działać. Wymienić ją musisz na nową.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670589 Wysłany: 28 Maj 2013, 08:31; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14389
Pomógł: 128
bunczu napisał(a):
Panowie, czy fiatecuscan'em da się "wyłączyć" błąd poduszki powietrznej? Ciągle pali mi się kontrolka, a dodatkowo non stop powraca błąd lambdy - nie wiem czemu skoro jest kasowany.

Wyobraź sobie komputer klasy PC. Co chwilę Ci wyskakuje bluescreen. Robisz format za formatem, a BSOD dalej wyskakuje. Czy format jest rozwiązaniem problemu? Nie sądzę.
Inny przykład (Twój): kasujesz błąd z pamięci komputera. Czy skasowanie błędu naprawi fizyczne uszkodzenie sondy?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 51  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO