|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 05:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
stiscorpion |
#331204 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:46; Temat postu: Jestem nowy, ale żądny informacji |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 9
|
Witam.
To moje pierwsze kroki na tym forum, czytam pokoleji tematy by dowiedzieć się czego kolwiek, kilka informacji które potrzebowałem już znalazłem, mam jeszcze kilka innych które napisze. Z góry dziekuję za odpowiedzi:
1. Jestem wychowany na Maluchach, Cieńkich, Clio 2 RN, Fiesta MK3, Żuk Mercedesie MB100 i mam pytanie na zdanie które ostatnio powiedział mi gościu w ASO po ostatnich problemach z samochodem:
" Tymi autami nie jeździ się na luzie, jak zjeżdża Pan z górki nie wrzucamy luzu, a jedynie wysoki biegi puszczamy gaz, to samo przy podjeżdżaniu do skrzyżowań, staramy się jak najdłużej mieć wbity bieg "
Wiem, gdyż moja małżonka zdaje właśnie prawo jazdy, że uczą jeździć jak najczęściej na biegu, rozumiem z górki, bo to logiczne przy wtryskach, ale czy to jest kurde bele aż tak konieczne ?
2. Powód przez który wylądowałem w ASO ( p/w )
podaną w poprzednim punkcie informacje dostałem gdy zaholowali mi mojego GP do Salonu, powodem były falujące obroty po których auto zgasło mi na skrzyżowaniu. Po czym na kolejnym zaswieciła się żółta kontrolka silnika, komunikaty SPRAWDZ SILNIK i umarłem w miejscu, auto nie reagowało. Po ponownym uruchomieniu silnika wjechałem ledwo w najbliższą uliczke, po chwili ponownie kontrolka i gaz nie reagował.
Tematy o falujących obrotach juz przeczytałem cała sytuacja jednak jest wzbogacona o kontrolke i brak reakcji silnika na nożne bodźce
Falujące obroty mam do dziś jak wbijam LUZZ, ale nie gaśnie.
Pytanie: czy to będzie również wina softu ? albo zaoliwionego gardziela przepustnicy ? on ma ledwo 500 km na liczniku
3. w tym ASO podłączyli mi kompa pod kompa i poinformowali mnie, że:
- samochodzik ma nabite 30 km więcej ( jednak w papierach kupna jest stan licznika - ale 20 km ).
- obrotomierz był już 4 krotnie 'zamknięty' powyżej 8000 co mnie wk..wiło bo po co ja "docieram silnik" skoro jakiś ciołek już se nim pogazował.
Samochód kupiłem w Dąbrowie Górniczej i nie wiem czy nie wybrać się tam, bo nie wiem czy jest możliwość dojścia do tego:
- kiedy te obroty zostały uzyskane ( dzień miesiac rok godzina minuta i kurde nawet sekunda ) ?
- czy jak zresetowali mi komputer to te wpisy są nadal ?
- czy jednak mam sobie darować ?
4. Gdy wchodze do auta i przekręcam kluczyk w stacyjce załancza mi sie radio z napisem MEDIA PLAYER, rozumiem jak bym go przed zgaszeniem zostawił właczone, ale zawsze wyłanczam przed zgaszeniem silnika, lub przed odpaleniem. Czytałem temat w którym była mowa o przełaczeniu na system MEDIA PLAYER po otwarciu jakich kolwiek drzwi itd, ale takiego nie natrafiłem.
5. Klimatyzacja: po jej włączeniu słyszę w przodzie samochodu dzwięk - nie wiem jak go opisać więc opisze po swojemu:
gdyby układ pompy był zapowietrzony i zamaist sciagnac tylko olej to ciągnie olej z powietrzem, taki dzwięk przejechania czymś po strunie gitary od poczatku do konca. Jakieś pomysły ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi, domyślam sie ,że temat chyba w złym miejscu, w razie czego rozbije go na poszczególne działy.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
Łodziak |
#331213 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
stiscorpion napisał(a): obrotomierz był już 4 krotnie 'zamknięty' powyżej 8000
zanim auto trafi do dealera to przewija sie przez ręce mnostwa osob wiec mogł to zrobic zarówno ktoś w fabryce albo ci co transportuja auta na lawetach lub w salonie...... ale jak obroty mogły być pow. 8000 jak odciecie jest przy ok.6500rpm
_________________ punto I sx 1.1 55KM '97 - było Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#331217 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Cytuj: " Tymi autami nie jeździ się na luzie, jak zjeżdża Pan z górki nie wrzucamy luzu, a jedynie wysoki biegi puszczamy gaz, to samo przy podjeżdżaniu do skrzyżowań, staramy się jak najdłużej mieć wbity bieg "
Wiem, gdyż moja małżonka zdaje właśnie prawo jazdy, że uczą jeździć jak najczęściej na biegu, rozumiem z górki, bo to logiczne przy wtryskach, ale czy to jest kurde bele aż tak konieczne ?
Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić okładziny hamulcowe (jeśli nie chcemy zwalniać zaleca się wyższy bieg), poza tym w momencie hamowania silnikiem (jazda na biegu bez dodawania gazu) jednostka napędowa nie zużywa paliwa.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331218 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ad1
nie jest to konieczne, ALE bardzo zalecane:
- puszczajac gaz i toczac sie na biegu, spalanie wynosi 0.00
- jazda na biegu ulatwia hamowanie
- zawsze szybciej przyspieszysz w awaryjnej sytuacji
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kox |
#331222 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
greg505 napisał(a): puszczajac gaz i toczac sie na biegu, spalanie wynosi 0.00
w gp min spalanie wynosi 2l i takie też pokazuje
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331228 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
kox napisał(a): greg505 napisał(a): puszczajac gaz i toczac sie na biegu, spalanie wynosi 0.00 w gp min spalanie wynosi 2l i takie też pokazuje
w 99% aut na wtrysku paliwo jest odcinane (do jakis obrotow),
GP raczej nie nalezy do tego 1%, tylko wskaznik tak pokazuje
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#331235 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
cos tam musi palić na biegu z górki bo inaczej by zgasł ale czy dwa litry na 100 km to trzeba by znaleźć dwu kilemtrową górkę albo dłuższą
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
kox |
#331239 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
tez nie wierze w to że samochód nic nie pali jadąc na biegu "bez gazu" przecież silnik pracuje i musi spalać paliwo.
stiscorpion napisał(a): - samochodzik ma nabite 30 km więcej ( jednak w papierach kupna jest stan licznika - ale 20 km ). dziwne że nowy samochod i ktos kombinował przy przebiegu ale słyszałem o takich przypadkach bo samochody zanim trafia do salonów są objeżdżane i być może to te kilometry stiscorpion napisał(a): Gdy wchodze do auta i przekręcam kluczyk w stacyjce załancza mi sie radio z napisem MEDIA PLAYER, rozumiem jak bym go przed zgaszeniem zostawił właczone, ale zawsze wyłanczam przed zgaszeniem silnika, lub przed odpaleniem. Czytałem temat w którym była mowa o przełaczeniu na system MEDIA PLAYER po otwarciu jakich kolwiek drzwi itd, ale takiego nie natrafiłem. wciśnij klawisz na kierownicy i daj komende głosową "stop" będziesz miał spokój z włączaniem media
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
stiscorpion |
#331240 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 9
|
To niech mnie ktoś trzyma jak ponownie spotkam tego gościa, jego zdanie:
Jeździ pan na luzie i komputer otrzymuje 2 sygnały:
1 - sygnał, że koła się kręcą
2 - sygnał, że nie ma żadnego biegu
i podobno komputer wariuje i będzie Pan miał często problem z silnikiem, będzie Panu gasł i kontrolka ta będzie się czesto pojawiać.
Od samego początku czułem, że wciska mi gościu kit, potwierdzicie jego słowa ? czy mam go odwiedzić?
Dziekuje kox spróbuje jutro.
|
|
Góra |
|
|
kox |
#331244 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
hehhe gdzie ci to pocisneli w jakimś aso? Tylko nie mów że w MIMARze bo byłem tam razy i uznałem ich za serwis w miare profi
Chyba nie sadzisz ze wszyscy w Polsce jezdza do "konca" na biegu,ja mimo że staram sie tak jezdzić to czesto jest tak że wrzucam luz i tocze sie na luzie a problemów z silnikiem nie mam. Koleś ciśnie ci kit i nie daj sie robić
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#331247 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
stiscorpion napisał(a): eździ pan na luzie i komputer otrzymuje 2 sygnały: 1 - sygnał, że koła się kręcą 2 - sygnał, że nie ma żadnego biegu
i podobno komputer wariuje i będzie Pan miał często problem z silnikiem, będzie Panu gasł i kontrolka ta będzie się czesto pojawiać.
ale pacany ,zmień ASO
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#331255 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:43; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Fajny myk Przecież wtedy krokowiec podtrzymuje obroty
Coś czuję, że ten pan jest z tych mechaników, do których jak się przyjeżdża z jakimś problemem to mówią: panie, TTTM, to musi gasnąć
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 31 Sty 2010, 21:45, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331256 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
slon11 napisał(a): cos tam musi palić na biegu z górki bo inaczej by zgasł ale czy dwa litry na 100 km to trzeba by znaleźć dwu kilemtrową górkę albo dłuższą
nie zgasl by
silnik wtedy jest napedzeczny sila bezwladnosci po przez kola
wszystko zalezy od oprogramowania jak rozpoznaje odpuszczenie padalu gazu i kiedy decyduje znowu podac paliwo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#331271 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:26; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Cytuj: cos tam musi palić na biegu z górki bo inaczej by zgasł Wykręć kluczyk ze stacyjki podczas jazdy na biegu z górki przekręć ponownie tylko na zapłon i dodaj gazu i zobaczysz jak "zgasł". No tylko po tym przypadkiem nie przekręć na AVV bo zniszczysz rozrusznik. Idiotoodporność fiatowskiej stacyjki nie przewidziała takiego numeru. [ Dodano: 31 Sty 2010 20:57 ]greg505 napisał(a): kiedy decyduje znowu podac paliwo w p2 zaczyna coś tam podawać poniżej 1700rpm właśnie po to żeby nie zgasł jakby Ci się zachciało sprzęgło wcisnąć. [ Dodano: 31 Sty 2010 21:26 ]Łodziak napisał(a): ale jak obroty mogły być pow. 8000 jak odciecie jest przy ok.6500rpm
np. 120km/h i redukcja na 2 albo 70 i na 1.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331310 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): [ Dodano: 31 Sty 2010 21:26 ]Łodziak napisał(a): ale jak obroty mogły być pow. 8000 jak odciecie jest przy ok.6500rpm np. 120km/h i redukcja na 2 albo 70 i na 1.
nawet na sile 1 nie wejdzie przy tej predkosci
2 bez problemu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#331314 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:46; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
wchodzi wchodzi, tylko długo synchronizuje z 5 sekund na 1/2 wbitym biegu trzeba potrzymac żeby wskoczyło
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331315 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): wchodzi wchodzi, tylko długo synchronizuje z 5 sekund na 1/2 wbitym biegu trzeba potrzymac żeby wskoczyło
razem z 'chrrrrr chrrrrrrr zzzzz'
koniec OT
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#331316 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:50; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): razem z 'chrrrrr chrrrrrrr zzzzz'
chrrrr chrrrr zzzzz to jest jak na chama wbijesz a jak poczekasz aż wałek sprzęgłowy się rozbuja do tych 9krpm to wejdzie
redukowałem na torze na 1 tak, że wskakiwał na 6k obyło się bez zgrzytów Ale sie nie opłaca bo zanim synch zadziała to już taka redukcja jest niepotrzebna
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 31 Sty 2010, 22:53, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#331317 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
rany co za kit cisna.
Swoja drogą byłbym zły jakby nowe auto stanęło mi na srodku skrzyżowania.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331321 Wysłany:
31 Sty 2010, 22:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): greg505 napisał(a): razem z 'chrrrrr chrrrrrrr zzzzz' chrrrr chrrrr zzzzz to jest jak na chama wbijesz a jak poczekasz aż wałek sprzęgłowy się rozbuja do tych 9krpm to wejdzie
musze spytac
sprawdziles? i zesprzegliles
chyba nie, bo nie pisales o probemach ze skrzynia
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#331326 Wysłany:
31 Sty 2010, 23:01; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): sprawdziles? i zesprzegliles
nie no na idiotę chyba nie wyglądam ;E bym mógł mieć 4 dziury w masce w kształcie tłoków Skrzynia dałaby radę ale wątpię czy silnik by dał [ Dodano: 31 Sty 2010 22:01 ]o złamanej wskazówce obrotka nie wspomnę
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
stiscorpion |
#331633 Wysłany:
01 Lut 2010, 21:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 9
|
Taki kit wcisnęli mi w Chorzowie na ulicy .. nie mam pojęcia chyba wojska polskiego - ulica na przeciwko stadionu śląskiego - tam mnie zaholowali.
Obroty nadal na luzie mi szfankuja, jestem pierwszy raz właścicielem samochodu nowego na gwarancji więc kompletnie nic nie wiem co sie robi poczytam forum i licze ze bede troche mądrzejszy, jednak prawdziwa nauka wchodzi na własnych przeżyciach - szczeze to powiedzcie mi gdzie mam sprawdzić numer SOFT'u ?
Co do MIMAR'u to nic do nich nie mam, gdyby nie większy rabat o ~2000 zł przy zakupie GP w dąbrowie to kupił bym w MIMARZE, ale za to mam zimówki i kilka dodatków i problemów :D.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#331703 Wysłany:
01 Lut 2010, 23:50; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
stiscorpion
ad. 1
Na tyle konieczne co w PF126p, Polonezie i innych autkach które kupowałeś -> oszczędność paliwa. To, że koła się kręcą a nie ma wbitego biegu (a bardziej, że silnik nie jest obciążony i działa na jałowym biegu) nie wpływa na pracę silnika...po prostu korkowiec utrzymuje bieg jałowy i tyle.
Co więcej ...radziłbym Ci nie dojeżdzać na 1 biegu do skrzyżowania przy 800-1000 obr/minutę. W pewnych okolicznościach (podjazd po górkę czy też jazda po nawierzchni stawiającej znaczny opór kołom) silnik może samoczynnie zwiększyć obroty (a tym zwiększy sie prędkosc GP). Do końca nie wiem czym to jest spowodowane ...prawdopodobnie tym aby silnik sie nie zadławił i nie zgasł.
ad. 2
Jak na 500 km to masz baaardzo nietypowe falowanie. Raczej winny jest nie olej w przepustnicy a soft .....no chyba, że masz uszkodzony moduł przepustnicy co tez wydaje sie być realne w tej sytuacji.
ad. 3
Tymi 20 km bym sie nie martwił tak samo tymi 8000 obr/minutę.
Dojazdy, przejazdy, wyjazdy, przyjazdy i testy podczas drogi od fabryki do dilera to rzecz normalna...no chyba, że diler sobie pojeździł tym samochodem trochę po parkingu
8000 obr/min. ..... w normalnych warunkach nie możłiwe bo się zapłon odcina przy 6500 obr/minutę. Sądzę, ze z tymi 8000 zanotowanymi w kompie samochód wyjechał z fabryki.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#331793 Wysłany:
02 Lut 2010, 12:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
kox napisał(a): w gp min spalanie wynosi 2l i takie też pokazuje
To co pokazuje komp to nie koniecznie trzeba wierzyć bezgranicznie
w VW w takiej samej sytuacji pokazuje 0l/km a u ans w GP 2l/100km.
Kiedys ktos mi tłumaczył to faktem iz przy luzie w silniku otwarte są przepustnice i paliwko sie spala a na biegu az do momentu wykorzystywania energii kinetycznej sa zamkniete przepustnice i zuzycie jest zerowe. jednak mogę sie mylic bo to tylko wiem z zasłyszanych info.
Jednak istotnym jest fakt ze silnik nie lubi luzu woli sie krecic na biegu.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#331853 Wysłany:
02 Lut 2010, 16:18; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
sadoo napisał(a): To co pokazuje komp to nie koniecznie trzeba wierzyć bezgranicznie Otóż to sadoo napisał(a): Kiedys ktos mi tłumaczył to faktem iz przy luzie w silniku otwarte są przepustnice Jak nie trzymasz gazu to zawsze przepustnica jest zamknięta jedynce co dostarcza powietrze to "obejście" przepustnicy przez zawór sterowany silniczkiem krokowym. (w klekocie to nic powietrza nie ogranicza) Na luzie jest normalnie podawane paliwo jak na biegu jałowym silnika mało bo mało - pali niecały litr na 1/h ale jednak. sadoo napisał(a): a na biegu az do momentu wykorzystywania energii kinetycznej sa zamkniete przepustnice i zuzycie jest zerowe. jednak mogę sie mylic bo to tylko wiem z zasłyszanych info.
Na biegu cośtam powietrza tylko niewiele przepuszcza przez tłoki i tyle wtryskiwacze nic nie podają. Tylko świece sie iskrzą i nic nie podaje
A plusem takiej jazdy jest to iż silnik ma obroty więc ciśnienie oleju jest większe, alternator więcej prądu podaje i jak masz więcej urządzeń włączonych to ładuje aku dalej a na luzie to już by nie ładował.
Inna bajka jest taka, że później okładzina klocków po 60kkm ma 4-5mm grubości jeszcze A potem jak ty to robisz? ja 25kkm i klocków już nie mam
Zaczyna coś tam podawać przy ~1700 rpm żeby w sytuacji wciśnięcia sprzęgła centralka zdążyła skumać co się dzieje i podać tyle paliwa, żeby nie zgasł w tym momencie.
Hehe jak ktoś dalej nie wierzy to niech zrobi numer z wykręceniem kluczyka w czasie jazdy na biegu z górki Aku dalej będzie sie ładować, hamulców się nie straci bo jest ciągle podciśnienie w ssącym (nawet w klekocie bo vaccum pompa jest napędzana z paska rozrządu), silnik sie nie zatrze bo pompa oleju jest napędzana z wału... jedynie wspomagania nie będzie a silnik wcale mocniej nie będzie hamować. Po przekreceniu na zapłon lampka oleju i aku nawet się nie zaświeci, a check mrugnie na chwilę, obrotek zaraz wskoczy na obroty, dodasz gazu auto normalnie zacznie przyspieszać.
Chociaż czy jakieś błędy w tym gp nie wskoczą hm raczej nie powinny. W mk2 sprawdziłem to empirycznie jak się trochę wyciągnąłem i kolanem kluczyk przypadkiem wykręciłem
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|