You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 01:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #30796 Wysłany: 30 Cze 2007, 17:46; 
 Temat postu: Punto 75 6-speed - próbował ktoś?
Pytanie czysto techniczne. Być może znajdzie się ktoś kto już tego próbował... Dokładnie chodzi o zastosowanie skrzyni biegów 6-speed do konkretnej wersji Punto 75 (1242ccm MPI). Zaletą tej konkretnej skrzyni w tym modelu byłaby lepsza jazda w trasie i zapewne mniejsze zużycie paliwa.
Według danych technicznych jest to możliwe gdyż przełożenia biegów 2,3,4,5 w "szóstce" jest takie same jak w seryjnej skrzyni kropki 75. Szósty bieg byłby typowym nadbiegiem (przełożenie grubo poniżej 1) zapewne nie zmieniającym prędkości jazdy ale za to zmniejszającym prędkość obrotową silnika. W obu konstrukcjach doszukałem się dwóch różnic: (Pomijam tutaj bieg wsteczny, gdyż jego przełożenie jest bez znaczenia)
- inne przełożenie biegu 1 (krótsza jedynka, bez znaczenia podczas jazdy)
- inne przełożenie główne - i tutaj może być problem...
Teoretycznie montując mechanizm różnicowy ze skrzyni Punto 75 do 6-speed problem byłby rozwiązany i auto zachowywałoby się tak jak na oryginalnej skrzyni (tylko krótsza "jedynka" i dodatkowy bieg) jednakże nie wiem jak to się przekłada na praktykę.

Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenie w tej sprawie, dysponował schematami obu skrzyń itp. to prosiłbym o opis. Może ktoś z Was ma cała skrzynię 6-speed w kropce 75? Wszelkie sugestie wskazane :) Mam okazję kupić skrzynię "szóstkę" ale wole się upewnić przed zakupem czy w ogóle jest sens.


Góra
  
 

 
 Post #30830 Wysłany: 01 Lip 2007, 10:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Witam nie jestem pewnien ale skoro piszesz ze 6 to nadbieg to przełozenie chyba grubo powyzej 1 a nie ponizej. Tym bardziej ze piszesz ze ma to zmniejszyc predkosc obrotowa. POZDRAWIAM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #30833 Wysłany: 01 Lip 2007, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
kgorka napisał(a):
Witam nie jestem pewnien ale skoro piszesz ze 6 to nadbieg to przełozenie chyba grubo powyzej 1 a nie ponizej.


Nom nie jesteś pewien :roll: grubo poniżej 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #30844 Wysłany: 01 Lip 2007, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A zwróciłęś uwagę że przekładnia głowna też jest inna??
Image
Zwróć uwage jakie są całkowite przełożenia.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #30864 Wysłany: 01 Lip 2007, 16:00; 
 Temat postu:
dzikidaniel napisał(a):
A zwróciłęś uwagę że przekładnia głowna też jest inna??
Image
Zwróć uwage jakie są całkowite przełożenia.


Przełożenie danego biegu + przełożenie główne i z tego wychodzi całkowite przełożenie na koła. Przekładnia główna ma odpowiednio 3,733 w "piątce" i 4,924 w "szóstce". Przełożenie główne z tego co mnie uczyli to przełożenie mechanizmu różnicowego, co można zmienić teoretycznie tak jak opisałem w pierwszym poscie (skrzynia "szóstka" + różnicówka z "piątki") tylko nie mam żadnych danych co do konstrukcji obu skrzyń i nie wiem czy da się tak to pozamieniać. Poza tym jestem ciekaw jak chodzi kropka 75 na standardowej 6-speed.

kgorka przełożenie bezpośrednie (stosunek obrotów silnika do obrotu kół wynoszący 1:1) występuje wtedy, gdy dany bieg ma przełożenie 1. Wszystkie przełożenia poniżej 1 są traktowane jako nadbiegi.


Góra
  
 
 
 Post #30895 Wysłany: 01 Lip 2007, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
Nie da rady polaczyc mechanizmu roznicowego ze skrzyni 5 i 6 . Poniez to male kolo zebate ktore napedza kolo talerzowe jest na wlaku . A na tym walku zamontowane sa zebatki wszystkich biegow . W 6-bieowce ten walek jest troche dluzszy zeby zamontowac jeszcze jedno przelozenie .
A przkladnia glowna jest tak spasowana ze licza sie zeby na duzym i malym kole . I one musza sie zazebiac idealnie . Jak zalozysz inne kolo talerzowe nie zazebi sie ono z kolem walka atakujacego .

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #30929 Wysłany: 02 Lip 2007, 00:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Cytuj:
Poza tym jestem ciekaw jak chodzi kropka 75 na standardowej 6-speed.


Jak standardowa w 75-tce?? Standardowa była tylko i wyłącznie 5-cio stopniowa skrzynia. Ta omawiana jest tylko i wyłącznie montowana w 55KM Kropce.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #31009 Wysłany: 02 Lip 2007, 17:59; 
 Temat postu:
dzikidaniel napisał(a):
Cytuj:
Poza tym jestem ciekaw jak chodzi kropka 75 na standardowej 6-speed.


Jak standardowa w 75-tce?? Standardowa była tylko i wyłącznie 5-cio stopniowa skrzynia. Ta omawiana jest tylko i wyłącznie montowana w 55KM Kropce.


Ale to nie zmienia faktu że kołnierz od strony sprzęgła w obu omawianych skrzyniach jest taki sam :) Być może źle mnie zrozumiałeś... Tak jak napisałeś 75 ma tylko jednego manuala. 55 ma dwa* (5 i 6-speed) no i chodziło mi o to jak się zachowuje kropka z mocniejszym silnikiem na skrzyni 6-speed. Pisząc "standardowa" miałem na myśli skrzynię 6-speed wyjętą z kropki 55 6-speed.

Według fiatowskiej instrukcji przełożenia biegów (bez przełożenia głównego) są następujące:

Punto 55/60/75/HSD/90:
1 - 3,909
2 - 2,157
3 - 1,480
4 - 1,121
5 - 0,902
R - 3,818

Punto 6-speed:
1 - 3,545
2 - 2,157
3 - 1,480
4 - 1,121
5 - 0,902
6 - 0,744

* - Punto w wersjach karoserii:
55: 176BA53F, 176BA55F, 176BA53P, 176BA55P
ED/60: 176BB53F, 176BB55F, 176BB53P, 176BB55P
90: 176BL53A, 176BL55A, 176BL53P, 176BL55P
Posiadają skrzynie o innych przełożeniach.
Pomijam skrzynie Punto GT/TD gdyż są inne.

Jak widać pozostaje praktycznie tylko kwestia mechanizmu różnicowego i coraz bardziej jestem przekonany że zamiana różnicówek jest możliwa.


Góra
  
 
 
 Post #31015 Wysłany: 02 Lip 2007, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
mrider napisał(a):
Jak widać pozostaje praktycznie tylko kwestia mechanizmu różnicowego i coraz bardziej jestem przekonany że zamiana różnicówek jest możliwa.


Teoretycznie jest mozliwosc zalozyc po skroceniu walka mechanizm roznicowy od 6 w 5 . Ale odwrotnie raczej nie bardzo . A co najwazniejsze ! Mechanizm musi miec dwie dopasowane zebatki przekladni glownej . Przy innym przelozeniu duzej nie zazebi sie ona z malym kolkiem . Zeby jakos pokazowo wyjasnic w czym sa roznice zrobilem takie szybkie rysunki .

ImageImage

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #31103 Wysłany: 03 Lip 2007, 13:25; 
 Temat postu:
Patryk80 napisał(a):
mrider napisał(a):
Jak widać pozostaje praktycznie tylko kwestia mechanizmu różnicowego i coraz bardziej jestem przekonany że zamiana różnicówek jest możliwa.


Teoretycznie jest mozliwosc zalozyc po skroceniu walka mechanizm roznicowy od 6 w 5 . Ale odwrotnie raczej nie bardzo . A co najwazniejsze ! Mechanizm musi miec dwie dopasowane zebatki przekladni glownej . Przy innym przelozeniu duzej nie zazebi sie ona z malym kolkiem . Zeby jakos pokazowo wyjasnic w czym sa roznice zrobilem takie szybkie rysunki .

ImageImage


No! Właśnie o to mi chodziło :) Masz może więcej danych co do tych skrzyń? Np. ilość zębów i/lub średnica koła zębatego wałka głównego... Btw. rysunki z AutoCAD-a? :)


Góra
  
 
 
 Post #31117 Wysłany: 03 Lip 2007, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
rysunki to zrobilem chwile wczesniej :) . Nie mam wymiarow . Po prostu klika razy robilem u siebie skrzynie i wiem jak to wyglada w praktyce .

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #31126 Wysłany: 03 Lip 2007, 15:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
mrider napisał(a):
tw. rysunki z AutoCAD-a? Smile

Raczej z painta :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #31129 Wysłany: 03 Lip 2007, 15:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
no dokladnie :roll: chodzilo mi o wizualne pokazanie problemu ....

Image

po lewo widac wspomniany walek z mala zebatka . Mozna dluzszy od 6-stki skrocic i wlozyc do 5-tki ale nie przedluzysz krotszego od 5-tki zeby go wlozyc do 6-stki .

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO