You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 17:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #331802 Wysłany: 02 Lut 2010, 13:54; 
 Temat postu: Fiat powraca do odkładanych kluczowych projektów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skoczów
Rejestracja: 05 Lip 2007,
Posty: 288
Prezes Fiata Sergio Marchionne zastopował inwestycje przypadające na okres od grudnia 2008 do grudnia 2009 w skutek światowego załamania na rynkach finansowych, przez co opóźnione zostały prace nad nową generacją Fiata Pandy oraz następcami Alfy Romeo 147 oraz Lancii Ypsilon.
W ubiegłym tygodniu Marchionni zapowiedział, że Fiat powróci do normalnego poziomu inwestycji jeszcze w tym roku, co przełożyłoby się na finansowe korzyści z oczekiwanego ożywienia na europejskim rynku w 2011 roku. Szef Fiata uważa, iż wcześniejsza decyzja o zamrożeniu inwestycji była nad wyraz trafna, a nie wprowadzenie jej w życie byłoby zagrożeniem dla firmy ze względu na niepewny rynek. Inwestycje Fiata zostały zmniejszone w 2009 roku o niemal 32%, do 3,38 miliarda euro z 4,97 miliarda euro w 2008 roku. Plany na ten rok przewidują powrót do poziomu 4,5 miliarda euro. Fiat przewiduje, że rynek Europy Zachodniej skurczy się z 13,6 miliona egzemplarzy w zeszłym roku do 12 milionów egzemplarzy. Wśród głównych odłożonych projektów znajduje się :
1) Alfa Romeo Giulietta - według wcześniejszych planów miała ona zastąpić Alfę 147 już w marcu 2009 roku. Giulietta trafi jednak do sprzedaży wkrótce po debiucie w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.
2) Lancia Ypsilon - następca tego modelu pojawi się na rynku dopiero latem 2011 roku, czyli 2 lata później niż początkowo planowano.
3) Fiat Panda - trzecia generacja najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu klasy mini pojawi się w sprzedaży w 2011, czyli również dwa lata po pierwotnym terminie.
Zastopowanie inwestycji oznacza, że włoski producent wprowadzi w tym roku w Europie tylko dwa modele. Wśród nich znajduje się zaprezentowany pod koniec zeszłego roku nowy Fiat Doblo oraz pozostający wciąż bez nazwy kompaktowy SUV, stworzony na bazie Dodge'a Nitro. Fiat posiada bowiem 20% udziałów w spółce, do której należy Dodge, firmie Chrysler. Plany na 2011 rok przewidują zastapienie słabo sprzedającego się dużego minivana - Ulysse - crossoverem powstałym na bazie Dodge'a Journey. Dodatkowo powstać ma 5-miejscowy minivan zastępujący model Idea oraz wariant 7-miejscowy, który zastąpić ma 6-miejscową Multiplę. Plany rozwojowe posiada również marka Lancia, która także skorzystać ma z dotychczasowego dorobku Chryslera. Jej minivan Phedra zastąpiona ma być przemarkowanym i przestylizowanym dużym minivanem, Chryslerem Voyager. Z kolei flagowy pojazd - Lancia Thesis - zastąpiona zostanie nowym modelem opartym na Chryslerze 300C. Włoska marka do swojej oferty ma zamiar wprowadzić również mocno zmienione werje modelu Chrysler Sebring sedan i kabriolet. Sergio Marchionne, który jest równocześnie szefem Chryslera, wciąż nie zdecydował jaką rolę będą pełnić marki Chrysler i Lancia w portfolio grupy w Europie. Najbardziej prawdopodobna jest wersja, że Lancia przetrwa tylko we Włoszech, zaś nazwa Chrysler będzie używana w pozostałej części Europy. Aż 90% ze 103 000 samochodów marki Lancia sprzedanych zostało bowiem w macierzystym kraju.

Image

_________________
Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO