|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 04:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Paczka |
#333423 Wysłany:
07 Lut 2010, 19:17; Temat postu: Problem z obrotami |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 50
|
Witam serdecznie,
pacjent to PII FL 3d 2004 1.2 8V, przebieg 99 tys, instalacja gazowa Tartarini
jestem dwa dni po przeglądzie- wymieniane były:
olej (lotos syntetic 5w40)
przednie tarcze i klocki
płynu hamulcowy
tylne bębny i okładziny
płyn chłodniczy
filtr oleju
filtr powietrza
normalnie olej + filtry wymieniane co 10-12 tys
no dobrze, to teraz co nas boli, punciak jeździ 98% czasu na lpg, nie ma z tym żadnego problemu, chodzi tak dobrze, żenawet lepiej jak na benzynie i to właśnie mnie boli, na benzynie samochód pozostawiony na biegu jałowym po pewnym czasie zgaśnie, obroty zaczynają falować - spadać coraz bardziej aż wkońcu gaśnie, czasem trwa to 5 czasem 7 minut, czasem potrafi zacząc tak falowac kiedy ruszy sie sprzęgłem i przy tym spadną mu obroty troche za nisko - wiecie, da się tak, trochę go przydusić, obroty spadaja a jak zaczyna się dławić to wciskamy sprzęgło i obroty wracają - po tym często zaczyna falować, przegazówka i problem znika.
niestety jest też drugi problem, najlepszy czujnik świata - mój własny tyłek - czuje że jak przyspieszam - w niskim zakresie obrotów (1500-2500) to czuje , że auto nie idzie idealnej równo, na początku myślałem, że dziurawa droga...ale w końcu trafiłem na drogę nową jak stół i dalej zjawisko występowało, nie jest to na tyle wyczuwalne że widać to na obrotomierzu, ale ja to czuje i czuje, że moment nie jest rozwijany płynnie - wiem, trzeba byłoby go shamować i pewnie okazało, że silnik jej idealnie równo nie rozwija nawet w serii, ale podejrzewam, że seryjne górki i dołki ewentualnego wykresu nie byłyby wyczuwalne, jak się wdepnie mocniej, albo na wyższych obrotach problemu nie ma, samochód przyspiesza równo do odcięcia - oczywiście później idzie mu gorzej, ale to nie o tym temat
trzeci problem jest dość ciekawy dla mnie, po odjęciu gazu paliwo moim zdaniem jest przez jakies pol sekundy dalej wtryskiwane, widac to i na ludzie i na poszczególnych biegach, zdjemuję nogę z gazu a auto jescze minimalnie przyspieszy i wskazówka obrotomierza przesunie się dalej... co Wy na to ?
_________________ Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#333436 Wysłany:
07 Lut 2010, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ad1. przeczysc silniczek krokowy razem z przepustanica
ad2. spalanie nie wzroslo? podjedz na diagnoze sondy lambda
ad3. po wykonaniu czynnosci z pkt1 powinno ustapic, prawdopodobnie przepustnica jest przybrudzona i wolniej sie zamyka,
lub linka gazu sie lekko przycina
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Paczka |
#333468 Wysłany:
07 Lut 2010, 20:21; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 50
|
silniczek krokowy to pierwsze co przyszło mi do głowy, przepustnica też może być, pedał gazu wykluczam, na lpg też by się tak działo a nie ma tego efektu, hmm tylko czy silnik krokowy i przepustnica nie mają swojego udziału przy pracy na lpg...?
_________________ Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#335603 Wysłany:
14 Lut 2010, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
Paczka napisał(a): silniczek krokowy to pierwsze co przyszło mi do głowy, przepustnica też może być, pedał gazu wykluczam, na lpg też by się tak działo a nie ma tego efektu, hmm tylko czy silnik krokowy i przepustnica nie mają swojego udziału przy pracy na lpg...?
z tego co wiem zalezy od instalacji ,jednak na lpg jest to emulowane , jezeli masz taki problem na benzynie to nie ma bata , na pewno krokowiec wali albo tps , przerabialem to sto razy , silnik prosty jak cep takze tu szukaj przyczyny
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
andru77 |
#378788 Wysłany:
05 Lip 2010, 14:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Brody Duże Rejestracja: 17 Kwi 2008, Posty: 18
|
Jestem ciekaw co było w przypadku usterki nr 2 bo u mnie dzieje się to samo z tym że widać po obrotomierzu. Szarpie szczególnie gdy przyśpieszam powoli, jeśli szybko się to odbywa to nie jest tak wyczuwalne. Podobnie w drugą stronę czyli przy hamowaniu silnikiem.
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#378881 Wysłany:
05 Lip 2010, 22:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
-czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na otwarcie krokowca,jak czujnik jest zabrudzony-a to standard w 2 gener-to oszukuje-czyszczenie
-czesto w autach nastepuje samoadaptacja kompa benzynowego wzgl lpg,czasem pomaga reset a czasem ponowny soft
-lambda moze działać ale "kłamać",prosty komp powie tylko czy działa czy nie ,a nie powie czy działa prawidłowo,a ciepły silnik to sterowanie lambdą,zimny-mapą
[ Dodano: 05 Lip 2010 21:33 ] przerabiałem "temat" co prawda w daewoo ,ale objawy w sumie te same co tutaj
|
|
Góra |
|
|
andru77 |
#379010 Wysłany:
06 Lip 2010, 19:01; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Brody Duże Rejestracja: 17 Kwi 2008, Posty: 18
|
Dzisiaj podłączony został do kompa, pokazał 2 usterki P0 300 i P0 302 przejechaliśmy z podłączonym laptopem parę kilometrów zanim zaczęła sonda (ta za katalizatorem) przekazywać dane, pierwsza pracowała od początku i reagowała natychmiast na każdą zmianę pozycji pedału przyśpieszenia. Narazie zamówiłem nową sondę, w czwartek będzie montaż. O co chodzi z tym zimnym-ciepłym silnikiem? U mnie nie ma wpływu czy zimny czy ciepły szarpie kiedy chce, czasem więcej czasem mniej, są dni że nic się nie dzieje tak jakby był sprawny w 100%.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|