You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 04:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #333423 Wysłany: 07 Lut 2010, 19:17; 
 Temat postu: Problem z obrotami
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 50
Witam serdecznie,

pacjent to PII FL 3d 2004 1.2 8V, przebieg 99 tys, instalacja gazowa Tartarini

jestem dwa dni po przeglądzie- wymieniane były:
olej (lotos syntetic 5w40)
przednie tarcze i klocki
płynu hamulcowy
tylne bębny i okładziny
płyn chłodniczy
filtr oleju
filtr powietrza

normalnie olej + filtry wymieniane co 10-12 tys

no dobrze, to teraz co nas boli, punciak jeździ 98% czasu na lpg, nie ma z tym żadnego problemu, chodzi tak dobrze, żenawet lepiej jak na benzynie i to właśnie mnie boli, na benzynie samochód pozostawiony na biegu jałowym po pewnym czasie zgaśnie, obroty zaczynają falować - spadać coraz bardziej aż wkońcu gaśnie, czasem trwa to 5 czasem 7 minut, czasem potrafi zacząc tak falowac kiedy ruszy sie sprzęgłem i przy tym spadną mu obroty troche za nisko - wiecie, da się tak, trochę go przydusić, obroty spadaja a jak zaczyna się dławić to wciskamy sprzęgło i obroty wracają - po tym często zaczyna falować, przegazówka i problem znika.

niestety jest też drugi problem, najlepszy czujnik świata - mój własny tyłek - czuje że jak przyspieszam - w niskim zakresie obrotów (1500-2500) to czuje , że auto nie idzie idealnej równo, na początku myślałem, że dziurawa droga...ale w końcu trafiłem na drogę nową jak stół i dalej zjawisko występowało, nie jest to na tyle wyczuwalne że widać to na obrotomierzu, ale ja to czuje i czuje, że moment nie jest rozwijany płynnie - wiem, trzeba byłoby go shamować i pewnie okazało, że silnik jej idealnie równo nie rozwija nawet w serii, ale podejrzewam, że seryjne górki i dołki ewentualnego wykresu nie byłyby wyczuwalne, jak się wdepnie mocniej, albo na wyższych obrotach problemu nie ma, samochód przyspiesza równo do odcięcia - oczywiście później idzie mu gorzej, ale to nie o tym temat ;)

trzeci problem jest dość ciekawy dla mnie, po odjęciu gazu paliwo moim zdaniem jest przez jakies pol sekundy dalej wtryskiwane, widac to i na ludzie i na poszczególnych biegach, zdjemuję nogę z gazu a auto jescze minimalnie przyspieszy i wskazówka obrotomierza przesunie się dalej... co Wy na to :) ?

_________________
Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004


Góra
 Profil  
 

 
 Post #333436 Wysłany: 07 Lut 2010, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
ad1. przeczysc silniczek krokowy razem z przepustanica
ad2. spalanie nie wzroslo? podjedz na diagnoze sondy lambda
ad3. po wykonaniu czynnosci z pkt1 powinno ustapic, prawdopodobnie przepustnica jest przybrudzona i wolniej sie zamyka,
lub linka gazu sie lekko przycina

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #333468 Wysłany: 07 Lut 2010, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 50
silniczek krokowy to pierwsze co przyszło mi do głowy, przepustnica też może być, pedał gazu wykluczam, na lpg też by się tak działo a nie ma tego efektu, hmm tylko czy silnik krokowy i przepustnica nie mają swojego udziału przy pracy na lpg...?

_________________
Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335603 Wysłany: 14 Lut 2010, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Paczka napisał(a):
silniczek krokowy to pierwsze co przyszło mi do głowy, przepustnica też może być, pedał gazu wykluczam, na lpg też by się tak działo a nie ma tego efektu, hmm tylko czy silnik krokowy i przepustnica nie mają swojego udziału przy pracy na lpg...?


z tego co wiem zalezy od instalacji ,jednak na lpg jest to emulowane , jezeli masz taki problem na benzynie to nie ma bata , na pewno krokowiec wali albo tps , przerabialem to sto razy , silnik prosty jak cep takze tu szukaj przyczyny

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378788 Wysłany: 05 Lip 2010, 14:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Brody Duże
Rejestracja: 17 Kwi 2008,
Posty: 18
Jestem ciekaw co było w przypadku usterki nr 2 bo u mnie dzieje się to samo z tym że widać po obrotomierzu. Szarpie szczególnie gdy przyśpieszam powoli, jeśli szybko się to odbywa to nie jest tak wyczuwalne. Podobnie w drugą stronę czyli przy hamowaniu silnikiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378881 Wysłany: 05 Lip 2010, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
-czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na otwarcie krokowca,jak czujnik jest zabrudzony-a to standard w 2 gener-to oszukuje-czyszczenie
-czesto w autach nastepuje samoadaptacja kompa benzynowego wzgl lpg,czasem pomaga reset a czasem ponowny soft
-lambda moze działać ale "kłamać",prosty komp powie tylko czy działa czy nie ,a nie powie czy działa prawidłowo,a ciepły silnik to sterowanie lambdą,zimny-mapą

[ Dodano: 05 Lip 2010 21:33 ]
przerabiałem "temat" co prawda w daewoo ,ale objawy w sumie te same co tutaj


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379010 Wysłany: 06 Lip 2010, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Brody Duże
Rejestracja: 17 Kwi 2008,
Posty: 18
Dzisiaj podłączony został do kompa, pokazał 2 usterki P0 300 i P0 302 przejechaliśmy z podłączonym laptopem parę kilometrów zanim zaczęła sonda (ta za katalizatorem) przekazywać dane, pierwsza pracowała od początku i reagowała natychmiast na każdą zmianę pozycji pedału przyśpieszenia. Narazie zamówiłem nową sondę, w czwartek będzie montaż. O co chodzi z tym zimnym-ciepłym silnikiem? U mnie nie ma wpływu czy zimny czy ciepły szarpie kiedy chce, czasem więcej czasem mniej, są dni że nic się nie dzieje tak jakby był sprawny w 100%.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO