|
Obecny czas: 29 Mar 2024, 23:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
daras |
#336156 Wysłany:
17 Lut 2010, 10:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Tomo po mojemu cena za przegląd = koszt 1 roboczo/godziny x ilość czasu niezbędnego do wykonania danej czynności.
Dlatego napisałem robocizna.
Stąd różnice w cenach przeglądów np. w Warszawie, Olsztynie czy Mrągowie. Lokalny rynek się liczy i konkurencja.
Koszt robocizny związanej z przeglądem po 30 tys. km. wyniósł mnie ok. 130 zł.. Ta sama robocizna w W-wie kosztowała by pewnie ponad 200 zł..
Pewnie jakieś odgórne normy w ASO i wytyczne mówią co należy zrobić w ramach przeglądu i ile czasu należy na to przeznaczyć.
Tak sobie myślę.
Ktoś oblatany z ASO mógłby to potwierdzić albo zaprzeczyć.
Co do padających turbin to zgadzam się, że problem może dotyczyć głównie ładnie wyglądających ale dorżniętych strucli z cofanymi licznikami i niewiadomym pochodzeniem.
Mamy swoje kropki od nowości. Dzieje się z nimi coś złego?
Były dwie kampanie nawrotowe (wałek i spinka w tunelu środkowym).
Czasem wariuje elektronika bo aku przysiadło, źle działają spryskiwacze bo nie mają regulacji i (początkowo) tylne klamki.
Niedawno w pewnej serii pojawiły się stuki zawiasu przedniego.
Z innej strony. Naprawdę jesteśmy karmieni totalną papką medialną. Robi nam się odmóżdżanie.
Włączam TVN Turbo i widzę redaktora omawiającego rodzinnego vana. Bardzo ważnym kryterium, które podkreśla to sportowość tego samochodu, bo fajne fotele, twardsze zawieszenie, tylko nieco słabowaty silnik. Wszystko fajnie, tylko ten samochód nie służy do szybkiego pokonywania zakrętów na torze, tylko bezpiecznego przewiezienia rodziny z punktu A do B.
Odnoszę wrażenie, że dzisiaj każdy samochód, nawet taki co waży tonę i ma silnik 60 KM, wyjący przy 5 tys. obr. jest oceniany po kątem jego sportowości. Przy tym na dzień dobry skreślane są diesle, bo przecież z założenia silnik od traktora nie może być sportowy.
Druga sprawa: ciągłe wmawianie ludziom, że diesel to musi się zwrócić, bo w zakupie jest droższy od niby porównywalnej benzyny.
Tylko jak wziąć pod uwagę nowe silniki ON - Pb z turbiną, to się okazuje, że różnic w cenach praktycznie nie ma.
Poza tym jeśli kupuję droższy samochód bo ma 200 KM to różnica w cenie też ma się zwrócić, bo przecież był do kupienia tańszy 100 KM?
Mam nadzieję, że nie czytaliście tego
|
|
Góra |
|
|
|
|
olos47 |
#336237 Wysłany:
17 Lut 2010, 17:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
daras napisał(a): Tylko jak wziąć pod uwagę nowe silniki ON - Pb z turbiną, to się okazuje, że różnic w cenach praktycznie nie ma.
róznica jest. Np. VW golf 1,4 TSI jest ok. 9 tyś zł tańszy od 1,6 TDI w tej samej wersji.
...i to się musi zwrócić.
Jeżeli ktośk upuje tani samochód jakim jest GP to ta róznica pomiędzy benzyną i dieslem może się okazać decydująca.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#336257 Wysłany:
17 Lut 2010, 18:51; Temat postu: chmmm |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
mam co prawda punto 2 z silnikiem 1.3 jtd 70 KM ale miałem mozliwosc pojezdzic grande 1.4 77 Km i tak,jezeli miasteczko nieduze,kręte uliczki to powiem szczerze ze .....wg mnie benzyna lepsza,ponieważ 8 zaworów pracuje lepiej na mniejszych prędkosciach obrotowych,a diesel 1.3 to mała pojemnosc wiec trzeba go troszkę pokręcić (a diesel tak srednio to lubi),no i 16 zaworów czyli obroty-a bezwładnośc tego dieselka nie jest jest mała,zanim się bujnie,to już hamujesz,chyba ze masz wersję 90 KM ale o tej nie mówimy,co do gp 77 KM,do miasta ok,ale trasa-trochę sie męczy-jakis taki słaby ten silnik -moze wszystko przez normy srodowiskowe-dobrane przelozenia tak,aby oszczednie palił itd,co do usterkowosci jtd?nic nadzwyczajnego-jakos ten silnik ma opel,suzuki,i nie narzekają więc?ja raczej kupie benzynę następnym razem,ale tylko dlatego ze bardziej nadaje sie do mojego miasteczka-jak pomykac z pasa na pas między miejscowosciami to diesel jest ok,tak 2500-3000 obr to optymalny zakres obrotowy do zabawy,ale szału nie ma
|
|
Góra |
|
|
grandevito |
#336401 Wysłany:
18 Lut 2010, 05:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Oświecim/Tychy Rejestracja: 16 Kwi 2007, Posty: 345
|
diesel na trasy benzynka do miasta moje zdanie argumentem moze byc to ze turbo diesel musi chwilke pochodzic po jezdzie ( ochrona turbo przed chodzeniem na sucho ) a to czasami moze byc problem jak komus sie spieszy benzynke mozna gasic od razu.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM EMOTION SZARY UNDERGROUND
ZABIC MUCHE NA BOCZNEJ SZYBIE BEZCENNE
http://fiatpunto.com.pl/album_personal.php?user_id=564
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#336404 Wysłany:
18 Lut 2010, 08:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Dla mnie decydującym czynnikiem była cena ekspolatacji gdyż robię 12000 rocznie głównie po mieście.
Diesel pod względem eksploatacji jest droższy. Bo chociażby wymienić filtr paliwa..........cena kosmos
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
Pepcio |
#336835 Wysłany:
19 Lut 2010, 22:45; Temat postu: Re: ja postawił bym na diesla |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
Mam Grande z silnikiem 1.4 77 KM, pewnie na przyspieszenie dostał bym od tego Twojego Diesla, ale spalanie teraz zimą wychodzi mi maks 6,7 a zwykle około 6,5 litra (ostatnie tankowanie, zrobione 320 km i średnia 6,0 bo nie ma mrozów) więc skoro ten Diesel 6 wciągnie to żadna oszczędność w stosunku do Benzyny. Czytałem sporo opowieści o benzyniakach 1.4 w Grande palących po mieście 8-9 litrów i muszę powiedzieć, że albo ja mam jakiś super egzemplaż albo po prostu trzeba nauczyć się jeździć tym samochodem.
Pietrek_WA napisał(a): mam takiego 1.3 z 75 konikami, i powiem że brałem się z kolegą który ma 1.4 benzyne 77 koni i nie doszedł mnie na żadnym biegu, brak szans jakichkolwiek, i spalanie, benzyna wciągnie ponad 8 po mieście a diesel mi sie w 6 mieści i wszystko jasne [ Dodano: 19 Lut 2010 21:45 ]Napisz mi proszę w jaki sposób w 50 tys km zwróciły Ci się koszty związane z zakupem diesla. Mam benzynę 1,4 77Km jak już nie raz pisałem średnio spalam poniżej 6,5 litra na 100 km ale dla równego rachunku przyjmijmy 6.5 czyli powiedzy 1,4 Litra więcej niż Twój Diesel. Przyjmując cenę ON na poziomie powiedzmy 4,00 zł oszczędzasz na każdej setce 5,60 zł x 10 = 56 zł na tysiąc kilometrów x 50 (tysięcy km) = 2800 zł różnicy w kosztach paliwa na tym dystansie. Przyjmując że diesel w chwili zakupu jest droższy o powiedzmy 10 tys zł to koszty związane z zakupem i paliwem równoważą się po m/w 175 tys km o ile dobrze policzyłem.
Nie twierdze że Diesel jest zły, ale Wszyscy powinniśmy sobie uświadomić że już od dłuższego czasu nowoczesnych Diesli nie kupuje się dla oszczędności, tylko barziej dla frajdy z jazdy zwłaszcza na trasie.
Sprawa spalania. Po przeszło 50 tys. km. mam średnie nieco ponad 5,1 l.
Nie zastanawiałem się nad tym, ale gdyby porównywać koszt zakupu diesla i benzyny o porównywalnej mocy (co jest bzdurą na kółkach) to nieznacznie większe pieniądze, które być może wydałem na tego diesla, dawno mi się zwróciły.
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
|
kox |
#336844 Wysłany:
19 Lut 2010, 23:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Pepcio napisał(a): Sprawa spalania. Po przeszło 50 tys. km. mam średnie nieco ponad 5,1 l. Pepcio napisał(a): 1.4 77 KM pali ci 5,1 l na 100km? prosze cie
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#336871 Wysłany:
20 Lut 2010, 00:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Pepcio a ty dobrze liczysz to spalanie bo jeśli spala ci 6,5 na 100 km to na baku paliwa powinienes przejechac nie 320 km a około 420 km ,notując w motostacie wszelkie tankowania to raz spalił mi na jednym baku 6,54 ale przejchałem 429 km i wlałem 28 litrów a przejeżdżając na pełnym baku np 336 km wlałem 35 litrów paliwa ,więc cos jest nie tak .
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
Pepcio |
#336908 Wysłany:
20 Lut 2010, 08:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
Przeczytaj dobrze cały wątek, a dojdziesz do tego że nie mnie pali 5,1 tylko innemu użytkownikowi w Dieslu.
kox napisał(a): Pepcio napisał(a): Sprawa spalania. Po przeszło 50 tys. km. mam średnie nieco ponad 5,1 l. Pepcio napisał(a): 1.4 77 KM pali ci 5,1 l na 100km? prosze cie [ Dodano: 20 Lut 2010 07:38 ]Ilość Km podałem przyznam orientacyjnie, nie pamiętam dokładnie czy od pełnego zrobiłem 320 czy około 300. Fakty są takie, iż średnie spalanie z ostatniego tankowania mam 6.0 od początku użytkowania, a mam przejechane około 4,500 km każde tankowanie odbywało się do pełna i każdorazowo z wyjatkiem jednego wychodziło iż spalanie rzeczywiste czyli ilość paliwa dzielona przez kilometry wychodziło nieco poniżej średniej z kompa. Jeden raz zdażyło się, iż komputer pokazał 6,5 a wlałem średnio 6,7 i to było największe spalanie w duże mrozy. Co do samego liczenia zawsze jak już wspomniałem tankuje do pełna pod przysłowiowy korek, zeruję trip komputer i jadę do rezerwy. Trib B mam wyłączony i opieram się na wskazaniach średniej z kompa którą później weryfikuję poprzez ilość paliwa / ilość zrobionych kilometrów. Dziwią mnie wyniki podawane na forum przez niektóre z osób, piszecie że Wasze GP 1,4 spalają 8-9 litrów paliwa i mniej nie chcą, owszem pewnie jadąc autostradą z butem w podłodze przez 200 km spaliłbym z 9 litrów bo códów nie ma, ale jeżdżąc w cyklu mieszanym który u mnie wygląda procentowo m/w 30/70% trasa/miasto wszystko powinno mieścić się w okolicach 7 litrów. Wiem iż miasto miastu nie równe, i stanie w Warszawskich korkach gdzie 5 km jedzie się 45 minut odbija się gigantycznie na spalaniu. Irytuje mnie jednak fakt, iż niektórzy robią z tego swoistego rodzaju ,,mantrę'' coś ala przekaz dla potencjalnych nabywców GP - Nie kupujcie tego Gów..a bo pali 9 litrów, a do tego nie jedzie. Moją jazdę na dzień dzisiejszy określił bym na m/w/ spokojną, a czasy kiedy to na każdym biegu jechałem do odcinki minęły nie mniej jeżdżę dynamicznie, ale staram się jechać oszczędnie. slon11 napisał(a): Pepcio a ty dobrze liczysz to spalanie bo jeśli spala ci 6,5 na 100 km to na baku paliwa powinienes przejechac nie 320 km a około 420 km ,notując w motostacie wszelkie tankowania to raz spalił mi na jednym baku 6,54 ale przejchałem 429 km i wlałem 28 litrów a przejeżdżając na pełnym baku np 336 km wlałem 35 litrów paliwa ,więc cos jest nie tak .
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#336923 Wysłany:
20 Lut 2010, 10:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
zdziwiony byłem jadąc gp 77 KM jego spalaniem...otóż było ono ...zaskakująco małe,dałem w palnik na autostradzie do Gdańska i nie żałowałem po Poznaniu i spalanie wg kompa mieściło sie z tego co pamiętam poniżej 7 litrów,tutaj byłem zdziwiony in +,in - to ...brak mocy mimo tych 77 KM,ale nie jest źle
|
|
Góra |
|
|
kox |
#336926 Wysłany:
20 Lut 2010, 11:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Pepcio napisał(a): Przeczytaj dobrze cały wątek, a dojdziesz do tego że nie mnie pali 5,1 tylko innemu użytkownikowi w Dieslu. zacytowałem dokładnie to co napisałeś Pepcio napisał(a): Sprawa spalania. Po przeszło 50 tys. km. mam średnie nieco ponad 5,1 l.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#336929 Wysłany:
20 Lut 2010, 11:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
PEPCIO jek Ty masz średnią 5.1 to mi kaktus wyrośnie
Owszem w lecie po mieście też schodzę do 7,5 po mieście. Na trasie potrafię n p. do kłodzka zejść do 5,8-6,0 ale nie jade wolno
jechałem kiedyś na 5 biegu do Tarnowskich Gór i nie przekraczałem 80km/h zszedłem do 5,5 litra
ale do 5 litrów na trasie trochę brakuje.
Po za tym chwilowe spalanie na prostej A4 do Katowic przy prędkości 120 km,h pokazuje 7,5 litra więc niech ktoś mi nie pisze że ŚREDNIO pali 5 litrów bo są to BZDETY do N-tej potęgi.
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#336938 Wysłany:
20 Lut 2010, 11:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Uważam że temat został wyczerpany i dalsza dysputa jest bezcelowa, ponieważ temat zaczyna znacząco odbiegać od tematyki założonych ram.
Pozdrawiam wszystkich
|
|
Góra |
|
|
rash |
#336943 Wysłany:
20 Lut 2010, 12:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 26 Cze 2009, Posty: 25
|
teraz jeżdżę na LPG, ale przed montażem w warunkach miejskich spalałem między 6,5 - 7l/100km, średnie spalanie to temat mocno dyskusyjny, każdy ma inny styl jazdy,
dzisiaj zakup diesla czy benzyny to też temat bardzo dyskusyjny ponieważ różnica w cenie paliwa jest niewielka, tym samym koszty zakupu zwrócą się po zdecydowanie większym dystansie, diesel czy benzyna?? to zależy co kto lubi ponieważ względy ekonomiczne nie wchodzą już w grę
_________________ Grande Punto Active 1,4 8V 77KM
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#336948 Wysłany:
20 Lut 2010, 12:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
rash napisał(a): dzisiaj zakup diesla czy benzyny to też temat bardzo dyskusyjny ponieważ różnica w cenie paliwa jest niewielka, tym samym koszty zakupu zwrócą się po zdecydowanie większym dystansie, diesel czy benzyna?? to zależy co kto lubi ponieważ względy ekonomiczne nie wchodzą już w grę
no nie do konca,
silnik AR:
2.0 (155KM) - w warunkach typowo miejskich spali 14-15l PB
2,4 JTD (175KM) - w takich samych warunkach nie przekroczy 10l ON
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
rash |
#336974 Wysłany:
20 Lut 2010, 14:23; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 26 Cze 2009, Posty: 25
|
|
Góra |
|
|
Pepcio |
#337245 Wysłany:
21 Lut 2010, 13:26; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
Tekst o 5,1 litra to był cytat z poprzedniego wątku, być może źle się ,,wkomponowało'' w mój post.
kox napisał(a): Pepcio napisał(a): Przeczytaj dobrze cały wątek, a dojdziesz do tego że nie mnie pali 5,1 tylko innemu użytkownikowi w Dieslu. zacytowałem dokładnie to co napisałeś Pepcio napisał(a): Sprawa spalania. Po przeszło 50 tys. km. mam średnie nieco ponad 5,1 l. [ Dodano: 21 Lut 2010 12:26 ]Nauczcie się czytać Panowie! Nie pisałem że mój GP 1.4 pali 5,1 - to był CYTAT z wątku jednego z użytkowników. W pozostałych postach opisałem dokładnie ile spala moje GP 1,4 77 Km mario-sz napisał(a): PEPCIO jek Ty masz średnią 5.1 to mi kaktus wyrośnie Owszem w lecie po mieście też schodzę do 7,5 po mieście. Na trasie potrafię n p. do kłodzka zejść do 5,8-6,0 ale nie jade wolno jechałem kiedyś na 5 biegu do Tarnowskich Gór i nie przekraczałem 80km/h zszedłem do 5,5 litra ale do 5 litrów na trasie trochę brakuje. Po za tym chwilowe spalanie na prostej A4 do Katowic przy prędkości 120 km,h pokazuje 7,5 litra więc niech ktoś mi nie pisze że ŚREDNIO pali 5 litrów bo są to BZDETY do N-tej potęgi.
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
|
kox |
#337311 Wysłany:
21 Lut 2010, 16:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
naucz sie cytować
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#337471 Wysłany:
21 Lut 2010, 22:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Moim zdaniem, jeżeli komuś uda się dostać taki rabat na nowe GP w deislu, poprzez który cena zbliża się do benzyny to nie ma się nad czym zastanawiać. Jednak w przypadku standardowej różnicy w cenach pomiędzy benzyną 1,4 8v a dieslem 1,3 75KM, która wynosi ok. 7 tyś zł to już trzeba się zastanowić.
Zwróci się po ok. 60 tyś. km. DLa przeciętnego Polskiego kierowcy to ok. 4 lat. Dla tych co jeżdzą więcej wybór jest chyba oczywisty...
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
ark |
#374360 Wysłany:
15 Cze 2010, 22:16; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Małopolska Zachodnia Rejestracja: 15 Cze 2010, Posty: 24
|
padła mi turbina w Fredzie 2,0 TDI przy 195 tys, całe szczeście że miałem assistance bo samo holowanie spod Strzelc Opolskich kosztowałoby mnie ok 1,3 tys (samochód był serwisowany, przejechałem z nim ok 80 tys.km przez 3 lata)
teraz od tygodnia jeżdzę EVO 1,4 77KM o którym poza tym, że to całkiem sympatyczne autko z fajnym wyposażeniem i ciekawym designem, znacznie cichsze od diesla niewiele mogę powiedzieć ... może za jakiś czas
taka mała uwaga dla właścicieli diesli, dowiedzcie się jak wyłączyć diesla kiedy padnie turbina żeby nie załatwić sobie przy okazji całkiem silnika (mnie się udało go oszczędzić) samo wyciągniecie kluczyka ze stacyjki, czy nawet odpięcie akumulatora nic nie daje - silnik pracuje dalej i to na max obrotach, niestety nie wszyscy wiedzą o tym, że diesel pracuje i bez zasilania
Ostatnio edytowany przez ark, 16 Cze 2010, 08:52, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#374463 Wysłany:
16 Cze 2010, 08:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Zrobiliśmy sobie z kumplem kreskę GP 1,4 8v kontra Peugeot 1,4 HDI 75 HP ,przy starcie 1,2,3, niestety diesel zostawił mnie mniej wiecej o długość samochodu ale już 4,5 doganiałem i wyprzedziłem ,więc w Peugeocie mniejsza prędkość maksymalna.
Jedyną bardzo znaczną różnicą jest spalanie ,Peugeot w mieście potrafi spalić około 5 litrów a na trasie poniżej ,co w moim GP jest nie realne.
Tak jak Limet pisał kilka stron wczesniej ,uczucie wgniatania w fotel w dieslu jest ,ale jest to poniekąd złudne ,różnica jest przez to w Peugeocie pomaga dużo HDI ,choć w GP 1,3 powinna pomagać turbinka.
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#374625 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
ark napisał(a): padła mi turbina .... taka mała uwaga dla właścicieli diesli, dowiedzcie się jak wyłączyć diesla kiedy padnie turbina żeby nie załatwić sobie przy okazji całkiem silnika (mnie się udało go oszczędzić) samo wyciągniecie kluczyka ze stacyjki, czy nawet odpięcie akumulatora nic nie daje - silnik pracuje dalej i to na max obrotach, niestety nie wszyscy wiedzą o tym, że diesel pracuje i bez zasilania
Awaria turbiny wywołała w Twoim aucie coś, co nazywają "chorobą szalonych diesli". W tym wątku podlinkowałem ciekawy materiał na ten temat. Byłbym wdzięczny, jakbyś wspomniał w tamtym wątku o swoim przypadku.
Pozdrawiam.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
ark |
#374662 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Małopolska Zachodnia Rejestracja: 15 Cze 2010, Posty: 24
|
filip76 napisał(a): ark napisał(a): padła mi turbina .... taka mała uwaga dla właścicieli diesli, dowiedzcie się jak wyłączyć diesla kiedy padnie turbina żeby nie załatwić sobie przy okazji całkiem silnika (mnie się udało go oszczędzić) samo wyciągniecie kluczyka ze stacyjki, czy nawet odpięcie akumulatora nic nie daje - silnik pracuje dalej i to na max obrotach, niestety nie wszyscy wiedzą o tym, że diesel pracuje i bez zasilania Awaria turbiny wywołała w Twoim aucie coś, co nazywają "chorobą szalonych diesli". W tym wątku podlinkowałem ciekawy materiał na ten temat. Byłbym wdzięczny, jakbyś wspomniał w tamtym wątku o swoim przypadku. Pozdrawiam.
mówisz - masz
pozdrawiam również
_________________ GP Evo Estiva Blue&Me 1,4 77KM
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#374698 Wysłany:
17 Cze 2010, 05:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Dzięki
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|