You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 02:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #334376 Wysłany: 10 Lut 2010, 14:27; 
 Temat postu: 1,3 75 KM vs 1,4 77 KM
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Przed zakupem GP bralem pod uwage dwa silniki: 1,3 75 Km i 1,4 77 KM. Po przeliczeniu kosztow zakupu i paliwa wyszlo, ze zakup multijeta jest zwyczajnie nieoplacalny przy przebiegach jakie robie (15-20 tys. rocznie). Jestem jednak ciekaw jak sprawuje sie 1,3 w porownaniu do benzyniaka 1,4. Jak jest z dynamika w czasie jazdy, jak z glosnoscia itd. Facet w salonie (w ktorym odbywalem jazdy probne z silnikiem 1,4 95 KM) powiedzial, ze w 1,3 po przekroczeniu 4 tys. obrotow nic sie juz nie dzieje czyli mowiac wprost nie polecal mi go. Ja multijetem jeszcze nie jezdzilem a jakie sa wasze wrazenia? Pytanie kieruje do tych, ktorzy jezdzili GP z w/w silnikami.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #334403 Wysłany: 10 Lut 2010, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: ST ..... Tychy
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 336
Pomógł: 2
Jak dla mnikie 1.4 77 KM jest troche za slaby to tej masy auta. Sillnik jest stosunkowo glosny. Ogolnie jestem zadowolony ale nigdy nie jest tak dobrze zeby nie moglo byc jeszcze lepiej. Brak mu dynamiki. Robie przebieg ok 20 000 rocznie jak ty i teraz wybralbym napewno multijeta tyle ze 90 KM.

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM Active 5D

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334409 Wysłany: 10 Lut 2010, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
Mi się wydaje, że jeśli chodzi o dynamikę to oba silniki są na podobnym poziomie. Natomiast wydaje mi się, że benzynowy silnik jest bardziej awaryjny (wiem z doświadczenia).

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334480 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Berliozz napisał(a):
Mi się wydaje, że jeśli chodzi o dynamikę to oba silniki są na podobnym poziomie. Natomiast wydaje mi się, że benzynowy silnik jest bardziej awaryjny (wiem z doświadczenia).


Coś Ci się kolego pomyliło :!:

A w czym ma być awaryjny 1.2 czy 1,4 8v
Jesli dbasz o olej,rozrząd,świece.To te silniki są praktycznie bezawaryjne.
A diesel jest bardziej problemowy.Chociażby sama turbo sprężarka którą trzeba pięścić i dbać o nią.Delikatne wtryskiwacze na kiepskie paliwo.Że o problemach przy odpalaniu zimą nie wspomne.
Owszem mniej palą.Olej jeszcze jest tańszo od PB 95,ale przeglądy w ASO są droższe i częsci zamienne też.
Wybór zawsze należy do kupującego.

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334481 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:15; 
 Temat postu: Re: 1,3 75 KM vs 1,4 77 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
kmarcin76 napisał(a):
Facet w salonie (w ktorym odbywalem jazdy probne z silnikiem 1,4 95 KM) powiedzial, ze w 1,3 po przekroczeniu 4 tys. obrotow nic sie juz nie dzieje czyli mowiac wprost nie polecal mi go.

to jest diesel w ktorym zakres uzytecznych obrotow sie sie konczy mniej wiecej przy 4,5k obrotow
to jego stwierdzenie o silniku 1,3 swiadczy tylko i wylacznie o jego 'zacnej' wiedzy :lol:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334505 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
kubeusz77 napisał(a):
Coś Ci się kolego pomyliło

mówię o awaryjności tego silnika chociażby z doświadczeń forumowiczów. Padające alternatory, falujące obroty... jeszcze parę innych dolegliwości by się znalazło :)

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334514 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Alternator to raczej osprzet a nie silnik. Falujace obroty? Ja bym tego awaria nie nazwal bo taka dolegliwosc nie spowoduje naglej przerwy w podrozy. Z tego co ja slyszalem/czytalem, silniki 8v fiata (nie tylko chyba 8v zreszta) naleza do udanych i bezawaryjnych motorow. Ciekawi mnie zestawienie wrazen z jazdy i uzytkowania auta z silnikami 1,3 75km i 1,4 8v.

[ Dodano: 10 Lut 2010 19:48 ]
Berliozz napisał(a):
mówię o awaryjności tego silnika chociażby z doświadczeń forumowiczów

Wyzej pisales o wlasnym doswiadczeniu... :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334518 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Ciekawi mnie zestawienie wrazen z jazdy i uzytkowania auta z silnikami 1,3 75km i 1,4 8v.[/quote]

I to jest ciekawy temat na dyskusje :D

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334519 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
mysle ze wrazenia z 1,3 beda subiektywnie lepsze, przez turbinke :wink:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334520 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Odwieczny dylemat:

Benzyna czy Diesel :?:

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334522 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Cytuj:
mysle ze wrazenia z 1,3 beda subiektywnie lepsze, przez turbinke Wink

A jak jest z glosnoscia?

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334524 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
klekot jak to klekot ;) bedzie sporo glosniejszy

nie znam aktualnych cen, ale czy czasem 1,3 nie jest w podobnej cenie jak 1,4 16V?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334529 Wysłany: 10 Lut 2010, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Kiedy ja kupowalem swoje auto, multijet kosztowal 10,000 PLN wiecej niz 1,4 8v i w moim przypadku kupno diesla byloby bez sensu. 1,4 16v moglem miec za jakies 44,000 ale nie podobala mi sie charakterystyka tego silnika (pisalem o tym na forum), probowalem. W ogole nie jechal i musialem niezle deptac zeby chcial sie rozpedzic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334531 Wysłany: 10 Lut 2010, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Jarosław
Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 14
Berliozz napisał(a):
Mi się wydaje, że jeśli chodzi o dynamikę to oba silniki są na podobnym poziomie. Natomiast wydaje mi się, że benzynowy silnik jest bardziej awaryjny (wiem z doświadczenia).


Ja powiem tak, mam 1.4 8V i silnik wg mnie jest bezawaryjny, dobrze rozpędza sie do 120 km/h, ale od 100 km/h robi się znacznie głośniej (przebieg 47 tys)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334577 Wysłany: 10 Lut 2010, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
dobromir napisał(a):
od 100 km/h robi się znacznie głośniej

dokładnie i przebieg nie ma tu znaczenia ,mój jest głośniejszy od 100 od samego początku :D

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334587 Wysłany: 10 Lut 2010, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: ze Śląska ;)
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 354
Powiem tak: którego nie kupisz to z początku będzie super, ale później będzie za mało. I nie ważne czy kupisz 75KM czy 275KM :)

Wg mnie różnica będzie taka (używam 77KM), że dieselkiem będziesz musiał jeździć 'z turbiną' czyli na obrotach więszkych lub równych momentowi 'zadziałania' turbo. To zaś spowoduje znaczącą przewagę na rzecz benzyny jeśli chodzi o głośność. I jak dla mnie ten dieselek nie będzie tak elastyczny jak 'ośmiozaworówka'.
Po prostu - dopóki się w diesli turbo nie rozkręci to będziesz jechał drewnianym silnikiem :)

_________________
"Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334594 Wysłany: 10 Lut 2010, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
bez chwili namysłu brałbym diesla,niewiem jaka różnica w cenie miedzy 75 a 90km, ale wolałbym dopłacic i kupić mocniejszego. Przy przebiegach w okolicach 20 tyś km rocznie diesel sie opłaca (wiem po sobie)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334722 Wysłany: 11 Lut 2010, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Przy dzisiajszych cenach paliwa tj. roznicy w cenie Pb95 a ON, oplacalnosc kupna diesla staje sie mocno dyskusyjna i raczej watpliwa. Zakladajac, ze diesel spali srednio 1,5l paliwa mniej a obecna roznica w cenie benzyny i ON to jakies 40gr to nawet po dystansie 100,000 km nie zwrocilaby sie roznica tych 10 tys. PLN jaka musialbym zaplacic kupujac diesla. 100 tys. km =5lat a auto ciagle "nie splacone". A co jesli tendencja wyrownywania cen paliw sie utrzyma albo nawet pewnego dnia ON bedzie drozszy niz benzyna? Tak jak pisalem, a moim przypadku kupno diesla bylo bez sensu.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334724 Wysłany: 11 Lut 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kmarcin76 napisał(a):
albo nawet pewnego dnia ON bedzie drozszy niz benzyna?

Przecież już czasami tak bywało :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334726 Wysłany: 11 Lut 2010, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
kmarcin76 napisał(a):
Przy dzisiajszych cenach paliwa tj. roznicy w cenie Pb95 a ON, oplacalnosc kupna diesla staje sie mocno dyskusyjna i raczej watpliwa. Zakladajac, ze diesel spali srednio 1,5l paliwa mniej a obecna roznica w cenie benzyny i ON to jakies 40gr to nawet po dystansie 100,000 km nie zwrocilaby sie roznica tych 10 tys. PLN jaka musialbym zaplacic kupujac diesla. 100 tys. km =5lat a auto ciagle "nie splacone". A co jesli tendencja wyrownywania cen paliw sie utrzyma albo nawet pewnego dnia ON bedzie drozszy niz benzyna? Tak jak pisalem, a moim przypadku kupno diesla bylo bez sensu.


...nie zapominajcie, że obecnie nowe diesle są bardziej awaryjne niż benzyniaki. Serwis jest droższy. Poza tym jest więcej "wrażliwych" podzespołów, tj. turbina, koła dwumasowe, itd. Akurat w 1,3 MJ 75 PS to głównie turbina. To wszystko + róznica w cenie nowego samochodu powoduje, że wybór diesla jest mało sensowny, obecnie... :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334728 Wysłany: 11 Lut 2010, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
olos47 napisał(a):
To wszystko + róznica w cenie nowego samochodu powoduje, że wybór diesla jest mało sensowny, obecnie...

Po prostu każdy musi sobie sam wyliczyć czy i kiedy mu się taki zakup zwróci. W przypadku aut używanych opłacalność diesli trochę rośnie, bo jest mniejsza różnica w cenach.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334729 Wysłany: 11 Lut 2010, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
dla przykładu powiem, ze w 2,0 TDI po 100 tys km w pierwszym rzędzie padł filtr DPF - droga sprawa.
To wszystko jest tak skonfigurowane, że jak już auto zacznie się spłacać to całą oszczędność na paliwie, która miała zrównoważyć droższy zakup wpakujecie w naprawę diesla. :wink: I dalej jesteście pod kreską - sam to przerabiałem...

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334746 Wysłany: 11 Lut 2010, 11:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
olos47 Ale ty miałeś zawirusowanego i nic dziwnego ze zaczęło padać po ok 100 tys. i tak ładnie ze DPF do takiego przebiegu dolatało.
poza tym w 1,3 75KM nie ma dwumasy, nie ma turbiny ze zmienna geometria, spalanie na poziomie miedzy 1,4 77 a 1,3 75km jest na poziomie ok 2-2,5 litra na 100 w miescie na korzysc diesla. pooza tym 1,5 75 będzie jeździć przyjemniej.
Mi po 50 tys km sie juz róźnia zwróciła w zakupie diesla miedzy benzyna. chciałem kupić 1,4 95KM i bardzo sie ciesze ze tego nie zrobiłem bo to strasznie mułotawty silnik i paliwożerny a z dynamiki 1,3 90KM jestem bardzo zadowolony bo takie 1,4 95KM nieźle musi się napocić aby na trasie dotrzymać mi kroku. tak samo będzie w 77 w PB i 75 Dieslu.
Jak na razie jestem z diesla zadowolony. Ceny przeglądów są bardzo zbliżone do benzynowych, jak nie takie same. jak tu porównywałem z ludzikami od benzyniaków to za przeglądy w dieslu płaciłem tyle samo co oni a w niektórych przypadkach nawet mniej.
Decyzja należy do Ciebie ale jakbym miał wybierać drugi raz to bym nie wybrał benzyny wolnossącej. Fakt trzeba troche więcej przykladać uwagi do eksploatacji ale potrafi sie to odwdzięczyć.
jednostka 1,3 jest lepsza konstrukcja niz wiele analogicznych jednostek.
a 2,0 TDI o którym pisze oleos to jedna z najbardziej awaryjnych jednostek diesla.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334750 Wysłany: 11 Lut 2010, 11:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Pożyjemy, zobaczymy. Myślę, że polemika nie ma sensu bo i tak nie będzie wygranych ani przegranych. Wszystko zależy od konkretnego modelu i szczęścia użytkownika. Ja na razie w ciągu 63tys.km. przejechanych swoim dieslem nic w nim nie robiłem poza wymianą akumulatora na większy ale ten temat jest znany również użytkownikom GP w benzynie. Co do odpalania zimą - nigdy mnie ne zawiódł, nawet ostatnio w te największe mrozy poniżej -20 stopni. Jedynie zapalała się kontrolka o wysokiej temperaturze płynu ale aku miał już 3 lata. Więc również mogę stwierdzić, że jest bezawaryjny. A czy coś zepsuje się po następnych 63tys.km? Tego nie wiem. Ale równie dobrze może zepsuć się benzyniak. Przytoczę przykład który już kiedyś opisywałem: mój ojciec ma Fobię 1,4 16V. W zeszłym roku w lato jeszcze przy jakimś małym przebiegu około 20tys.km. padł jeden wtryskiwacz. Wymiana oczywiście na gwarancji. Wiem, że temat dotyczy GP ale nie jeździłem GP w benzynie. Porównuję jedynie do Fobii i jeśli chodzi o głośność to Multijet nie jest wcale głośniejszy. Ma inny dźwięk, to nie da się ukryć, że raczej mniej przyjemny dla ucha ale tylko przy mocnym przyspieszaniu. Przy delikatnym przyspieszaniu jest cichutki, a przy prędkościach powyżej 80km/h jestem pewien, że cichszy od benzynowego odpowiednika w GP. Przy 100km/h mam 2000obr/min, przy 140 pewnie coś koło 2700(jeśli się nie mylę). Czy kupiłbym jeszcze raz diesla? Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że tak bo jestem z niego zadowolony. Szkoda tyko, że ON tak zdrożał. Kiedyś była większa różnica w kosztach eksploatacji chociaż nie mam co narzekać bo kupiłem swojego duuużo taniej niż w cenniku.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334768 Wysłany: 11 Lut 2010, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
sadoo, jeśli chodzi o DPF to w instrukcji pisało, że przy 90 tys km serwis powinien sprawdzić napełnienie filtra, a przy 120 tyś km bezwzględnie wymienić.
Co do awaryjności to się zgadzam. Tzn. niby wszystko bylo ok, ale ciągle pojawiał się błąd obwodu świec żarowych. Tylko w zimną pogodę i przy rozruchu (zimnego silnika) poza tym silnik ok. Nie wiem co przy 2,0 TDI spieprzyli bo 1,9 TDI jest super niezawodny. Poza drobiazgami jeździ naprawde duże przebiegi. Ja miałem jeszcze na pompowtryskach i w Skodzie. Obecnie CR są pewnie lepsze.

Obecnie przymierzam się do drugiego, większego, rodzinnego kombi. Byłem między innymi w VW i jeździłem Golfem mk6 VARIANTEM z TSI 122KM. Muszę przyznać, że ten silnik pogodził "+" diesli i benzyniaków. Jest mocny od dołu jak diesel, kręci się wysoko jak benzyna, pali niewiele więcej niż diesel i jest do tego bardzo cichy, nie klekocze. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
To co piszą w mediach o tym silniku rzeczywiście pokrywa się z prawdą. :wink:

[ Dodano: 11 Lut 2010 11:57 ]
wracając do tematu. nie wiem skad sie bierze pojęcie, że oszczędny samochód musi bycc z dieslem?? Niedawno w AŚ był test używanych Passata, Mondeo i Laguny wszystkie kombi i z dieslami. Najpierw napisali, że są ekonomiczne bo mało palą, a już za chwilę że po przebiegu 100 tyś km trzeba się liczyć z kosztami tj. turbina, dwumasówki, wtryskiwacze (TDCI szczególnie) + do tego standardowe rozrządy, oleje filtry i koszty robocizny przeglądu.
Nie wiem jak wy, ale ja odniosłem wrażenie że pojęcie ekonomi dla "fachowców" z AŚ ma zupełnie inną definicję. Zachowują się tak jakby oni tylko płacili za paliwo, a inne koszty eksploatacji to chyba
ŚW. Mikołaj. Dla mnie po podliczeniu tego wszystkiego nijak nie wychodzi stweirdzenie, że ekonomiczny samochód musi być z dieslem... :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO