You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #335669 Wysłany: 15 Lut 2010, 10:35; 
 Temat postu: Procedura odpowietrzania punto 2 1.9 jtd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Witajcie
Jaka jest prawidłowa procedura odpowietrzania w tym modelu.
Ja do tej pory robiłem tak, nalewałem płynu i przy odkręconym korku czekał, aż silnik nabierze temperatury. Ale chyba to zły sposób przez ostatnie 30tyś km, ciągle ubywa mi płynu spada lekko poniżej min i tak się utrzymuje. Dolewam i znowu spada :( Z góry dzięki za wszelkie sugestie w tym temacie.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 

 
 Post #335737 Wysłany: 15 Lut 2010, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 19 Sty 2010,
Posty: 11
Rozumiem że chodzi o płyn w chłodnicy??
Który korek odkręcałeś?? ten w zbiorniczku wyrównawczym??
Na chłodnicy jest jeszcze taki mały czarny korek po lewej stronie.
Jak wymieniałem termostat i płyn to odkręcałem te dwa korki i lałem. Po nalaniu odczekałem chwile później odpaliłem silnik i do domu. Po dojechaniu do domu (jakieś15km) poziom jeszcze trochę spadł więc znów dolałem (oczywiście jak zrobił się zimny). Później już było ok.
A jakiś miesiąc później ta sama historia co u Ciebie ze co chwila dolewałem i okazało się że zbiorniczek nie trzymał na łączeniach (od spodu uciekał płyn).
Wymieniłem zbiorniczek (koszt 70zl) i teraz ani kropelka nie ubywa.

Pzdr :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335909 Wysłany: 16 Lut 2010, 02:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Będę musiał zdemontować zbiorniczek bo pod niego nie zaglądałem, dzięki za sugestię.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335937 Wysłany: 16 Lut 2010, 12:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Mam identycznie w moim JTD, jak doleje plynu to wypluje gdzies i schodzi do min i tak sie utrzymuje. Zauwazylem ze jak sie zagrzeje to poziom plynu skacze wyzej tak kolo max wiec pewnie jak doleje pod max to jak sie zagrzeje to gdzies wypluwa;)

Ja z tym nic nie robie mam caly czas na min, silnik sie nie przegrzewa wiec nic sie nie dzieje. U mnie chyba gora sie gdzies wylewa jak jest wiecej plynu, poniewaz nic to mi nie szkodzi nic nie robie, sprawdzam tylko co jakis czas poziom na wszelki wypadek.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336240 Wysłany: 17 Lut 2010, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Zapomniałem o odpowietrzniku z lewej strony chłodnicy nie był dokręcony i tamtędy trochę ubywało :D zrobię kilka tras wawa-łódź w weekend to się zobaczy czy to to czy może gdzieś indziej jeszcze wywala,ale chyba tylko to.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336256 Wysłany: 17 Lut 2010, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
krzysiek82 sprawa jest co ciekawe prosta w JTD, D.

Przy zalewaniu układu to wystarczy odkręcić korek zbiorniczka i korek na chłodnicy oraz przed nagrzewnicą na przewodach. Wolno wlać płyn, samo wlatuje.
Układ na 100% odpowietrzy się dalej sam dzięki prostej zasadzie. Jeśli damy po obrotach to w układzie zrobi się piana i cały gaz w postaci pęcherzyków zgromadzony w układzie przedostanie się do zbiorniczka wyrównawczego. Powinieneś włączyć ogrzewanie na maximum ponieważ wtedy będzie niższe ciśnienie i temperatura w układzie. Trzeba trochę się przejechać kontrolując wskazania temperatury na cyferblacie oraz to czy jest płyn w zbiorniku. Sprawdź czy masz szczelny układ chłodzenia jak ubywa ci płynu to oznaka że albo uszczelka pod głowica, albo masz gdzieś nieszczelność. Najczęściej na przewodach ( kamień kotłowy... ) lub może nieszczelna chłodnica / nagrzewnica. Sprawdź czy po nagrzaniu masz twarde węże od termostatu do chłodnicy. W układzie musi być ciśnienie w czasie pracy.

Jeśli komuś się zapowietrza układ to niestety przyczyną może być nieszczelny układ. W wyniku skroplenia pary w układzie powstaje próżnia i podciśnienie. Powietrze jest zasysane z otoczenia przez nieszczelności.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO